خرید کتاب های آزمون نظام مهندسی معماری

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

آزمون‌ های نظام‌ مهندسی، آزمون‌ هایی هستند که توسط وزارت مسکن و شهرسازی، سالانه 1 الی 2 بار در هفت رشته معماری، عمران، شهرسازی، نقشه‌ برداری، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی و ترافیک برگزار می‌شوند. این آزمون، برای به‌ دست‌ آوردن پروانه اشتغال برگزار می‌شود تا دانش‌ آموختگان این رشته‌ها، واجد شرایط ورود به جامعه متخصصین رشته خود باشند. آزمون نظام‌ مهندسی معماری، در سه گرایش طراحی، اجرا و نظارت برگزار می‌شود. برای داشتن آمادگی کسب نمرات بالا در آزمون‌ های این رشته، بایستی به مطالعه منابع اصلی و کمکی درست و مناسب پرداخته شود.

تمامی کتاب‌ های مرجع اعلام شده با اهمیت هستند و بایستی به‌ صورت موازی با هم در پاسخگویی به سؤالات مورد استفاده قرار گیرند. داوطلبینی که با برنامه‌ ریزی صحیح، موفق به مطالعه تمام منابع و به‌ همراه‌ داشتن منابع مناسب در آزمون کتاب‌ باز نظام‌ مهندسی شوند، داوطلبین موفقی خواهند بود. در این مطلب به ‌معرفی منابع آزمون نظام مهندسی معماری، توسط کارشناسان فروش مجموعه کتابانه، پرداخته شده است. اگر تصمیم به خرید اینترنتی کتاب های آزمون نظام مهندسی معماری دارید، می‌توانید به سایت کتابانه مراجعه کنید.


مباحث مقررات ملی ساختمان ویژه آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1401

مباحث مقررات ملی ساختمان یکی از مراجع ساخت‌ و ساز در کشور است که در آزمون نظام‌ مهندسی معماری نیز مورد پرسش قرار می‌گیرد. اکثریت مباحث مطروحه در مقررات ملی ساختمان، در این آزمون بسیار با اهمیت هستند. مباحث مقررات ملی ساختمان شامل 22 مبحث است. این مباحث عبارت است از: تعاریف، نظامات اداری، حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق، الزامات عمومی ساختمان، مصالح و فرآورده‌های ساختمانی. و همچنین بارهای وارد بر ساختمان، پی و پی‌ سازی، طرح و اجرای ساختمان‌های با مصالح بنایی، طرح و اجرای ساختمان‌های بتن‌آرمه است. طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی، اجرای صنعتی ساختمان‌ها، ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا، طراح و اجرای تأسیسات برقی ساختمان‌ها از دیگر موضوعات هستند.

تأسیسات گرمایی، تعویض هوا و تهویه مطبوع، آسانسورها و پله‌های برقی، تأسیسات بهداشتی، لوله‌ کشی گاز طبیعی ساختمان‌ها، عایق‌بندی و تنظیم صدا، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و علائم و تابلوها را نیز دربرمی‌گیرد. این قواعد و مقررات در تمام کشورها وجود دارد و شهروندان ملزم به اجرای آن در ساخت‌ و ساز هستند. مقررات ملی ساختمان در ایران شامل قواعد و مقررات حاکم بر طراحی، نظارت و اجرای ساخت‌ و سازها است. وزارت راه و شهرسازی به‌ تدریج از سال 1366 آن‌ها را وضع و به‌ روز کرده است و اجرای آن برای شهروندان در ساخت‌ و ساز الزامی است.

اگر تصمیم به خرید اینترنتی کتاب های آزمون نظام مهندسی معماری دارید، سایت کتابانه، به‌ عنوان مرجع خرید کتاب می‌تواند راهگشای شما در خرید سریع و آسان این کتاب‌ها باشد. در ادامه به معرفی 22 مباحث مقررات ملی ساختمان که در آزمون نظام‌ مهندسی معماری مورد پرسش قرار می‌گیرد، پرداخته شده است.

کتاب مبحث دوم (2) مقررات ملی ساختمان

کتاب مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، نظامات اداری، یکی از پایه‌ای‌ترین مراجع آزمون نظام‌ مهندسی معماری است که توسط انتشارات توسعه ایران به چاپ رسیده است. این کتاب برای نظم دادن به امور مهندسی و خدمات آن‌ها و رفع ابهامات و اشکالات قوانین موجود تدوین شده است. برای هرکدام از عوامل مؤثر در ساخت‌ و ساز قانونی وجود دارد که می‌توان از طریق این کتاب به‌ راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

کتاب مبحث 2 مقررات ملی ساختمان در 8 فصل به بازگو کردن تعاریف و قوانین و قواعد دقیق طراحی، اجرا، نظارت، تعرفه‌های خدمات مهندسی و نحوه عمل به ماده دوازدهم آیین‌نامه اجرایی پرداخته است. همچنین شناسنامه فنی و ملکی، شیوه‌ نامه تعیین حدود صلاحیت و ظرفیت اشتغال اشخاص و شرایط عمومی قرارداد مجریان، شرایط خصوصی قرارداد مجریان و قراردادهای همسان مجریان ساختمان پرداخته است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبحث سوم (3) مقررات ملی ساختمان

در ادامه معرفی منابع، به کتاب مبحث سوم مقررات ملی ساختمان از انتشارات توسعه ایران می‌رسیم که یکی دیگر از کتاب های برتر آزمون نظام مهندسی معماری است. این کتاب درباره حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق است که اجرای آن به‌ وسیله شهروندان به هنگام ساخت‌ و ساز الزامی است. در این کتاب، مجموعه مقررات، استانداردها، دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌های تخصصی و تکنولوژی‌های به‌ وجود آورنده ایمنی در برابر آتش‌ سوزی در ساختمان‌ها گردآوری شده‌اند.

در کتاب مبحث 3 مقررات ملی ساختمان، در فصول مختلف، به بیان مقررات و ضوابط تقسیم‌ بندی تصرف‌ها، دسته‌ بندی انواع ساختارها، محدودیت‌های ارتفاع و مساحت پرداخته شده است. همچنین سیستم‌های کشف و اعلام حریق، راه‌های خروج از بنا و فرار از حریق، الزامات واکنش در برابر آتش برای مصالح، نازک‌ کاری‌های داخلی و بنا، مقاومت در برابر آتش آمده است. سیستم‌های اطفاء حریق و کنترل دود، ضوابط دسترسی نیروهای آتش‌ نشانی و ضوابط اختصاصی ساختمان‌های بلند مرتبه، فضاها و ساختمان‌های خاص پرداخته شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبحث چهارم (4) مقررات ملی ساختمان

در مباحث مقررات ملی ساختمان، کتاب مبحث چهارم از انتشارات توسعه ایران یکی دیگر از مراجع و کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری است که به الزامات عمومی ساختمان پرداخته است. در این کتاب، قواعد و جنبه‌های ساخت‌ و ساز اصولی‌تر در شهرهای بزرگ و کلان‌ شهرها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا ساخت‌ و ساز از همه نظر نتایج رضایت‌ بخش‌ تری داشته باشند.

در کتاب مبحث 4 مقررات ملی ساختمان، در کنار تعاریف و کلیات مورد نیاز به بیان دقیق دسته‌ بندی ساختمان‌ها، مقررات کلی ساخت‌ و ساز پرداخته شده است. الزامات عمومی فضاهای ساختمان‌های خاص، الزامات عمومی نورگیری و تهویه فضاها، مقررات خاص ساختمان‌های بلند، الزامات عمومی عناصر و جزئیات مهم ساختمان پرداخته شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبحث پنجم (5) مقررات ملی ساختمان

در بحث مصالح و فرآورده‌های ساختمانی، کتاب مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان از انتشارات توسعه ایران، از منابع و کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری است. در آن به بررسی قوانین مصالح و فرآورده‌ های ساختمانی، به‌ عنوان مسائل بسیار مهم در صنعت ساختمان پرداخته شده است. در این کتاب به بیان مشخصات فنی مواد و مصالح ساخت‌ و ساز پرداخته شده تا از دوام و صرفه اقتصادی مناسبی برخوردار شوند و در مسیر توسعه پایدار، مصرف انرژی و آلایندگی کمتر و دوام بیشتر گام برداشته شود.

در کتاب مبحث 5 مقررات ملی ساختمان، فصل‌ها براساس دستور‌العمل ISO تنظیم شده است. در آن بررسی دقیق و جز به جز مصالح و فرآورده‌های ساختمانی، همچون سیمان هیدرولیکی، آهک و فرآورده‌های آن، گچ و فرآورده‌های آن، ملات‌های ساختمانی شده است. سنگ‌های ساختمانی، سنگ‌ دانه‌ها، کاشی سرامیکی، فرآورده‌های سفالی و آجرها، فرآورده‌های سیمانی، قیر و قطران، عایق‌های رطوبتی، عایق‌های حرارتی، شیشه آمده است. یراق‌آلات ساختمانی، رنگ و پوشش‌ پلیمرها، چوب و فرآورده‌های آن، آهن، فرآورده‌های آهنی و مصالح جوشکاری، فلزات غیر آهنی، نانومواد، مصالح نوین و استانداردهای مرجع ارائه شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبحث هفتم (7) مقررات ملی ساختمان

در ادامه ‌معرفی منابع آزمون نظام مهندسی معماری، در مقوله پی و پی‌سازی، می‌توان به کتاب مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان از انتشارات توسعه ایران اشاره کرد. در این کتاب قواعد و قوانین ژئوتکنیکی برای بالابردن سطح ایمنی و طول عمر ساختمان‌ها، براساس یافته‌های میدانی صحرایی و آزمایشگاهی در مورد مسائل مرتبط با خاک توضیح داده شده است. در بحث پی و پی‌ریزی، به علت اتکا به داده‌ها، مشاهدات و نتایج آزمایشگاهی، قضاوت نهایی بر عهده مهندس است و مسئولیت وی در این موضوع بیشتر است.

وظیفه کتاب مبحث 7 مقررات ملی ساختمان این است که چالش‌های موجود بر سر راه قضاوت مهندسین پی را کمتر یا مجاز کند. در این کتاب در کنار کلیات پی و پی‌ریزی، به مبانی طراحی ژئوتکنیکی زمین، داده‌ها و اطلاعات ژئوتکنیکی، گودبرداری و پایش، پی سطحی، سازه‌های نگهبان و پی عمیق پرداخته شده است.

مبحث هفتم

کتاب مبحث هشتم (8) مقررات ملی ساختمان

کتاب مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان، یکی دیگر از مراجع و کتاب های برتر آزمون نظام مهندسی معماری در مبحث طرح و اجرای ساختمان‌های با مصالح بنایی است. قوانین و قواعد طراحی و ساخت ساختمان‌ها با اعضای سازه‌ای و غیرسازه‌ای با استفاده از مصالح بنایی، به‌ صورت مجتمع در این کتاب جمع‌آوری شده است.

تمامی مصالح مصرفی در ساختمان‌های بنایی باید از این قوانین در راستای بهتر شدن ایمنی، عملکرد سازه‌ای، پایایی و شکل ظاهری سازه نسبت به محیط پیروی کنند. در کتاب مبحث 8 مقررات ملی ساختمان در کنار معرفی کلیات، به بررسی دقیق قوانین مشخصات مصالح و کنترل کیفیت، الزامات عمومی، ساختمان‌های بنایی مسلح، ساختمان‌های بنایی محصور شده با کلاف و ساختمان‌های بنایی غیرمسلح پرداخته شده است.

خرید کتاب مبحث هشتم (8) مقررات ملی ساختمان

کتاب مبحث نهم (9) مقررات ملی ساختمان

در مباحث مقررات ملی ساختمان، کتاب مبحث نهم از انتشارات توسعه ایران یکی از مراجع و کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری است که به بحث طرح و اجرای ساختمان‌های بتنی به زبان ساده و با هدف بالا بردن سطح ایمنی و پایایی سازه پرداخته است.

در این مبحث، تمامی تعاریف، قواعد و قوانینی اصلاح شده در سالیان گذشته که برای طراحی و اجرای ساختمان‌های بتن‌ آرمه ضروری است، جمع‌آوری شده‌اند. در کتاب مبحث 9 مقررات ملی ساختمان، در کنار بیان کلیات، به بررسی دقیق شرایط کلی ارائه و تأیید مدارک فنی و مستند سازی و قوانین مصالح و اجزای بتن، مقاومت بتن، پایایی بتن پرداخته شده است.

همچنین میلگردهای فولادی، اجرای بتن در شرایط غیر متعارف، بتن های ویژه، ارزیابی و کنترل کیفیت و بازرسی بتن و مصالح مصرفی، ضوابط فولادگذاری، اصول تحلیل و طراحی، خمش و بارهای محوری، برش و پیچش، اثر لاغری و کمانش، تغییر شکل و ترک‌ خوردگی بررسی شده است. طراحی دال، طراحی دیوار، طراحی شالوده، مهار و وصله آرماتور، ضوابط ویژه طراحی در برابر آتش‌ سوزی، ضوابط ویژه برای طراحی در برابر زلزله و طرح و محاسبه قطعات بتن پیش‌ تنیده در کتاب مبحث نهم مقررات ملی ساختمان پرداخته شده است.

خرید کتاب مبحث نهم (9) مقررات ملی ساختمان

کتاب مبحث دهم (10) مقررات ملی ساختمان

در بحث طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی، کتاب مبحث دهم مقررات ملی ساختمان از انتشارات توسعه ایران، از مراجع و کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری است. این کتاب به بررسی تمامی قواعد و قوانین در طراحی و اجرای این نوع ساختمان‌ها، با هدف افزایش سطح ایمنی و پایایی سازه، پرداخته است.

در کتاب مبحث 10 مقررات ملی ساختمان تلاش شده تا ابهامات و کمبودها برطرف شود و تا جایی که امکان دارد، به زبانی ساده مفاهیم بازگو شوند. تمامی مقررات بازگو شده در این کتاب، مورد تأیید ISO و هماهنگ با آن هستند. در این کتاب، علاوه بر بازگو کردن الزامات عمومی در این مبحث، به بررسی دقیق و کامل قواعد و الزامات طراحی این نوع سازه‌ها و طراحی لرزه‌ای، ساخت، نصب و کنترل، ضریب طول مؤثر اعضای فشاری و تحلیل مرتبه دوم از طریق تحلیل الاستیک مرتبه اول تشدید یافته پرداخته شده است.

مبحث 10

کتاب مبحث یازدهم (11) مقررات ملی ساختمان

در شناخت مراجع و ‌معرفی منابع آزمون نظام مهندسی معماری، در مقوله طرح و اجرای صنعتی ساختمان‌ها می‌توان به کتاب مبحث یازدهم مقررات ملی ساختمان از انتشارات توسعه ایران اشاره کرد. در این کتاب، تمامی ضوابط، قواعد و قوانین موردنیاز در ساخت صنعتی ساختمان‌ها، باهدف کمتر کردن میزان استفاده از نیروهای انسانی، مواد اولیه و سرمایه در کنار افزایش ساخت‌ و ساز مسکن، با به‌ کارگیری فناوری‌های نوین توضیح داده شده است.

در کتاب مبحث 11 مقررات ملی ساختمان، بررسی دقیق قواعد و قوانین ساختمان‌های فولادی با مقاطع گرم نورد شده، سیستم قاب فولادی سبک، ساختمان‌های بتنی پیش‌ساخته، سیستم دیوار سازه‌ای بتن مسلح با قالب‌های عایق ماندگار و سیستم پنل پیش‌ ساخته سبک سه‌ بعدی ارائه شده است.

مبحث 11

کتاب مبحث دوازدهم (12) مقررات ملی ساختمان

کتاب مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان، یکی دیگر از مراجع و کتاب های برتر آزمون نظام مهندسی معماری در مبحث ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا است. این کتاب اجرای قوانین ایمنی در حین اجرای کار را با افزایش جمعیت، تراکم و طبقات، الزامی می‌داند و به‌ تفصیل به بیان قوانین ایمنی و حفاظتی پرداخته است.

این قوانین در راستای اجرای جدی ایمنی، حفاظت از محیط‌ زیست و زندگی روزمره ساکنین مناطق پرجمعیت وضع شده است. در کتاب مبحث 12 مقررات ملی ساختمان، علاوه بر بازگو کردن کلیات، به بررسی دقیق قواعد و قوانین درباره ایمنی، بهداشت کار، محیط‌زیست، تسهیلات بهداشتی و رفاهی سخن به میان آمده است.

وسایل و تجهیزات حفاظت فردی، وسایل و سازه‌های حفاظتی، تجهیزات و ماشین‌آلات ساختمانی، وسایل دسترسی، تخریب، عملیات خاکی، عملیات ساخت، برپایی و نصب اسکلت ساختمان با سازه‌های فولادی و بتنی و سایر مقررات مربوط به تأسیسات گرمایی را نیز شامل می شود.

تعویض هوا و تهویه مطبوع، سیم‌کشی و نصب تأسیسات و تجهیزات برقی، سیم‌کشی برای استفاده‌های موقت، نصب قطعات پیش‌ ساخته بتنی، کار بر روی بام ساختمان‌ها، سقف‌های شیب‌دار و شکننده، نقاشی و پوشش سطوح با مواد شیمیایی و یا دیگر مواد قابل اشتعال و حمل‌ و نقل، جابه‌جایی و انبارکردن مصالح پرداخته شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبحث سیزدهم (13) مقررات ملی ساختمان

در بحث طرح و اجرای تأسیسات برق ساختمان‌ها، کتاب مبحث سیزدهم مقررات ملی ساختمان از انتشارات توسعه ایران، یکی دیگر از مراجع و کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری است. در این کتاب به بررسی قواعد و قوانین چگونگی طراحی و اجرای تجهیزات و تأسیسات برقی در ساختمان‌ها، با توجه‌ به میزان گستردگی سیستم‌ها و تجهیزات پرداخته شده است.

در کتاب مبحث 13 مقررات ملی ساختمان، بررسی دقیق اصول اساسی، برآورد درخواست نیروی برق، محل تحویل نیروی برق نقطه شروع تأسیسات برق، تابلوهای توزیع و تقسیم نیرو و وسایل و تجهیزات حفاظت و کنترل آمده است.

مدارها، تجهیزات سیم‌ کشی، تأسیسات جریان ضعیف، محیط‌های عادی و مخصوص، محتوای نقشه‌ها و مدارک، سیستم‌های نیروی برق از دیدگاه ایمنی و مشخصه‌های اجزای سیستم منتخب از دیگر مباحث مطروحه در مبحث سیزدهم می‌باشد.

استاندارد شدت روشنایی داخلی، راهنمای استفاده از ضرایب هم‌زمانی، نشانه‌های ترسیمی برای نقشه‌های تأسیسات و نمودارها با کاربرد در معماری و توپوگرافی و مقررات و استانداردهای قابل استناد ارائه شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبحث چهاردهم (14) مقررات ملی ساختمان

در مباحث مقررات ملی ساختمان، کتاب مبحث چهاردهم از انتشارات توسعه ایران یکی دیگر از مراجع و کتاب های برتر آزمون نظام مهندسی معماری است که به بحث تأسیسات مکانیکی پرداخته است. در این کتاب، به بیان و بررسی دقیق مبحث تأسیسات گرمایی، تعویض هوا، تهویه هوا و… پرداخته شده است.

در کتاب مبحث 14 مقررات ملی ساختمان سعی شده تا خیلی ساده، کوتاه و بدون ابهام به این مباحث پرداخته شود. در مبحث چهاردهم، علاوه بر بیان الزامات و تعاریف، به بررسی مقررات کلی تعویض هوا، تخلیه هوا، کانال‌ کشی، دیگ، آبگرم‌ کن و مخزن آبگرم تحت‌ فشار، دستگاه‌های گرم‌کننده و خنک‌ کننده ویژه، تأمین هوای احتراق، لوله‌ کشی، دودکش، ذخیره‌ سازی و لوله‌ کشی سوخت مایع، تبرید و کاهش فاصله مجاز پرداخته شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبحث پانزدهم (15) مقررات ملی ساختمان

در ‌معرفی منابع آزمون نظام مهندسی معماری، در مقوله آسانسور و پلکان برقی، می‌توان به کتاب مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان از انتشارات توسعه ایران اشاره کرد. بحث آسانسور و پله‌ برقی در ساختمان‌های بلند مرتبه و برج‌ها، بحثی حیاتی است که با ساخته‌ شدن این نوع ساختمان‌ها در روزگار مدرن به وجود آمده است.

کتاب مبحث 15 مقررات ملی ساختمان به بررسی قواعد و قوانین مورد نیاز برای طراحی، اجرا و بهره‌ برداری این تجهیزات، برای اجرا توسط نهادهای ذیصلاح تدوین شده است. در مبحث پانزدهم، علاوه بر پرداختن به کلیات این امر، به بررسی دقیق قواعد و قوانین موجود در طراحی، اجراو بهره‌ برداری آسانسورها، پلکان برقی و پیاده‌ رو متحرک پرداخته شده است. در کنار آن، اطلاعات و مدارک فنی آسانسور، پلکان برقی و پیاده‌ رو متحرک، جدول‌های ابعادی آسانسور، نقشه‌ها و … نیز ارائه شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبحث شانزدهم (16) مقررات ملی ساختمان

کتاب مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان، یکی دیگر از مراجع و کتاب های برتر آزمون نظام مهندسی معماری در مبحث تأسیسات بهداشتی است. در این کتاب، قواعد و قوانین احداث تأسیسات بهداشتی برای سازندگان و کنترل‌کنندگان به تشریح ارائه شده است تا این موارد در ساختمان‌ها، از کیفیت مناسبی برخوردار باشند.

کتاب مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان در کنار بیان کلیات و الزامات قانونی اعم از دامنه، استاندارد، تغییر مقررات، ساختمان‌های موجود، راهبری و نگهداری، تخریب، مصالح، مدارک فنی، بازرسی و آزمایش به بررسی دقیق مقررات کلی، توزیع آب مصرفی در ساختمان پرداخته است.

در ادامه مبحث 16 مقررات ملی ساختمان لوله‌ کشی فاضلاب بهداشتی ساختمان، لوله‌ کشی هواکش فاضلاب، لوازم بهداشتی، لوله‌ کشی آب باران ساختمان، بست و تکیه‌گاه، اندازه‌ گذاری لوله‌ها در لوله‌ کشی توزیع آب مصرفی ساختمان بررسی شده است.

علائم ترسیمی در لوله‌ کشی توزیع آب مصرفی ساختمان، اندازه‌ گذاری لوله‌ها در لوله‌ کشی فاضلاب بهداشتی ساختمان، اندازه‌ گذاری لوله‌ها در لوله‌ کشی هواکش فاضلاب، اندازه‌ گذاری لوله‌ها در لوله‌ کشی آب باران ساختمان و بازگردانی فاضلاب خاکستری نیز پرداخته است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبحث هفدهم (17) مقررات ملی ساختمان

در بحث لوله‌ کشی گاز طبیعی، کتاب مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان از انتشارات توسعه ایران، از مراجع و کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری است. این کتاب نیز همچون سایر کتاب‌ های مقررات ملی ساختمان، شامل قوانینی است که بایستی توسط سازندگان در مورد لوله‌ کشی گاز عملی شود.

کتاب مبحث 17 در کنار بیان کلیات، به بیان دقیق قوانین مورد نیاز برای دو گروه مصرف‌ کنندگان فشار یک‌ چهارم پوند بر اینچ مربع و مصرف‌ کنندگان عمده با فشار 2 الی 60 پوند بر اینچ مربع پرداخته است. این قواعد شامل گروه‌ بندی ساختمان‌ها، مقررات ویژه گازرسانی به ساختمان‌های عمومی و خاص، طراحی سیستم لوله‌ کشی گاز و انتخاب مصالح، اجرای سیستم لوله‌ کشی گاز طبیعی می‌باشد.

کنترل کیفیت، آزمایش، بازرسی، صدور تأییدیه، تحویل و تزریق گاز در سیستم لوله‌ کشی گاز، نصب و راه‌اندازی وسایل گازسوز، دودکش‌های دستگاه‌های گازسوز ساختمان‌ها، ضوابط بهره‌ برداری و نگهداری از سیستم لوله‌ کشی گاز داخل ساختمان‌ها از دیگر مباحث مطرح شده در مبحث 17 مقررات ملی ساختمان می‌باشد.

مشخصات مواد و مصالح مصرفی، برآورد مصـرف، طراحی و انتخاب مصالح سیستم لوله‌ کشی گاز، اجرای لوله‌ کشی گاز، عایق‌ کاری لوله‌ها، جوشکاری، حفاظت کاتدی، کنترل کیفیت، آزمایش‌ها، بازرسی، صدور تأییدیه و تزریق گاز، راهنمای ایمنی، نمونه محاسبات و ایمنی و ضوابط بهره‌ برداری و نگهداری را نیز دربرمی‌گیرد.

مبحث 17

کتاب مبحث هجدهم (18) مقررات ملی ساختمان

در مباحث مقررات ملی ساختمان، کتاب مبحث هجدهم از انتشارات توسعه ایران یکی دیگر از مراجع و کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری است که به بحث عایق‌ بندی و تنظیم صدا پرداخته است. این کتاب قواعد لازم برای آکوستیک بودن در ساختمان‌ها را اعلام کرده که سازندگان ملزم به اجرای آن هستند.

در کتاب مبحث 18 مقررات ملی ساختمان در کنار بیان کلیات، قواعد دقیق مقررات آکوستیکی انواع ساختمان‌ها، طراحی آکوستیک، روش تعیین شاخص کاهش صدای یک جداکننده مرتب، مقادیر صدابندی هوابرد جداکننده‌های دیوار، شیشه، پنجره و در، مقادیر صدابندی کوبه‌ای کف و سقف و مقادیر ضریب جذب مواد و مصالح گوناگون اعلام شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبحث نوزدهم (19) مقررات ملی ساختمان

در ادامه ‌معرفی منابع آزمون نظام مهندسی معماری، در مقوله صرفه‌ جویی در مصرف انرژی، می‌توان به کتاب مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان از انتشارات توسعه ایران اشاره کرد. این کتاب، یکی از مسائل مهم روز جهان را به چالش می‌کشد و قوانینی ارائه می‌دهد که به کمک آن‌ها سعی شده تا در مصرف انرژی صرفه‌ جویی شده و از گرمایش زمین جلوگیری شود.

در کتاب مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ضوابط طراحی، محاسبه و اجرای عایق‌ کاری، تأسیسات نور، گرمایش و سرمایش، تهویه و تأمین آب گرم ارائه شده است. در این کتاب علاوه بر توضیح کلیات، به بیان دقیق قوانین و مقررات کلی طراحی و اجرا، پوسته خارجی ساختمان، تأسیسات مکانیکی، سیستم روشنایی و انرژی الکتریکی، روش تعیین گروه اینرسی حرارتی ساختمان و روش محاسبه شاخص خورشیدی پرداخته شده است.

در ادامه به گونه‌ بندی نیاز سالانه انرژی شهرهای ایران، گونه‌ بندی کاربری ساختمان‌ها، تعیین گروه ساختمان از نظر میزان صرفه‌ جویی در مصرف انرژی، مقادیر فیزیکی اصلی، ضرایب هدایت حرارت مصالح متداول، مقاومت حرارتی لایه‌های هوا و قطعات ساختمانی، ضرایب انتقال حرارت جدارهای نورگیر و بازشوها، سایه‌ بان‌ها و روش‌های محاسبه پل‌های حرارتی پرداخته است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبحث بیستم (20) مقررات ملی ساختمان

کتاب مبحث بیستم مقررات ملی ساختمان، یکی دیگر از مراجع و کتاب های برتر آزمون نظام مهندسی معماری در مبحث علائم و تابلوها است. در این کتاب به بیان الزامات ایمنی پایه‌ ای همچون رنگ‌ها، اشکال، اصوات، نورها، حرکات هشداردهنده، الزام کننده و آگاه‌کننده در کارگاه‌های ساختمانی، مخازن، لوله‌ها و… در راستای ایمنی، صرفه‌جویی در منابع، سلامت و بهداشت پرداخته شده است.

در کتاب مبحث 20 مقررات ملی ساختمان علاوه بر بیان اهداف، تعاریف، بیان علائم ایمنی، رنگ‌های دارای مفهوم ایمنی، تابلوها و علائم تصویری، به بیان دقیق قوانین، قواعد و ضوابط کلی، به‌ کارگیری تابلوها و علائم هشدار دهنده لازم در داخل ساختمان‌ها، کارگاه‌ها، معابر، فضاهای شهری و محیط خارج از ساختمان و علائم تصویری رنگی پرداخته است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبحث بیست و یکم (21) مقررات ملی ساختمان

در بحث پدافند غیرعامل، کتاب مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان از انتشارات توسعه ایران، از مراجع و کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری است. مطالعات در راستای شناخت تهدیدات، آسیب‌ پذیری زیرساخت‌ها، تأسیسات و اماکن برای پایداری و مصون‌ سازی از تهدیدات در حیطه پدافند غیرعامل قرار می‌گیرد.

اجرای آن در راستای کاهش آسیب‌ پذیری نیروهای انسانی، تأسیسات و تجهیزات حیاتی و ساختمان‌های حساس در برابر تهدیدهای غیرطبیعی و مهم الزامی است. کتاب مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در کنار بررسی کلیات به بیان دقیق قوانین ملاحظات معماری در طراحی محوطه، معماری فضاهای امن و پناهگاه، مشخصه‌ های مکانیکی و دینامیکی مصالح، سیستم‌های سازه‌ای مقاوم در برابر انفجار و تأسیسات برقی و مکانیکی پرداخته شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبحث بیست و دوم (22) مقررات ملی ساختمان

در مباحث مقررات ملی ساختمان، کتاب مبحث بیست و دوم از انتشارات توسعه ایران یکی از مراجع و کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری است که به بحث مراقبت و نگهداری پرداخته است. در این کتاب به بیان استانداردهای نگهداری و مراقبت از اجزای مختلف معماری، سازه، تأسیسات برقی و مکانیکی در برابر شرایط مختلفی همچون فرسودگی، شرایط جوی و زلزله پرداخته شده است.

در کتاب مبحث 22 مقررات ملی ساختمان، در کنار پرداختن به کلیات این مبحث، جز به جز قواعد نظامات اداری، معماری و سازه، نور، تهویه و شرایط سکونت، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، تأسیسات گازرسانی ساختمان‌ها، حفاظت در برابر حریق و آسانسورها و پلکان برقی نیز بررسی شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب‌ های انتشارات نوآور ویژه آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1401

انتشارات نوآور یکی از انتشارات فعال در حوزه چاپ کتاب‌ های آمادگی آزمون نظام‌ مهندسی در رشته معماری است. تنوع کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف، برای آسان‌ تر کردن آزمون نظام‌ مهندسی، بسیار زیاد بوده و هرکدام از این کتاب‌ ها می‌توانند به‌ عنوان مرجعی مناسب، برای به‌ همراه‌ داشتن در جلسه آزمون کتاب‌ باز نظام‌ مهندسی، در نظر گرفته شوند. در اینجا به ‌معرفی منابع آزمون نظام مهندسی معماری که انتشارات نوآور منتشر کرده پرداخته شده است. اگر قصد خرید منابع آزمون نظام مهندسی معماری از انتشارات نوآور را دارید، سایت کتابانه می‌تواند مرجع کاملی برای خرید اینترنتی شما باشد.

کتاب تشریح کامل سؤالات آزمون‌ های نظام‌ مهندسی معماری اجرا نوآور

کتاب تشریح کامل سؤالات آزمون‌ های نظام‌ مهندسی معماری اجرا از انتشارات نوآور یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون نظام‌ مهندسی معماری برای ایجاد آمادگی در آزمون اجرا است. همان‌ طور که از نام این کتاب پیداست، در آن به تشریح سؤالات آزمون‌ های نظام‌ مهندسی در رشته معماری – اجرا پرداخته شده است.

اما در کنار ارائه این سؤال‌ها به همراه پاسخ‌های مفصل تشریحی، خلاصه دروس و نکات کاربردی مطابق با آخرین تغییرات منابع نیز آورده شده است. قوانین و مقررات نظام‌ مهندسی ساختمان، ایمنی و حفاظت، مصالح ساختمانی، حمل و نگهداری مصالح، گودبرداری و پی‌سازی، طرح و اجرای ساختمان‌ های بتن‌ آرمه، طرح و اجرای ساختمان‌ های فولادی، ساختمان‌ های بنایی و صنعتی، الزامات عمومی ساختمان‌ها و انواع سقف‌ها از مطالب ارائه شده در کتاب تشریح کامل سؤالات آزمون‌ های نظام‌ مهندسی معماری اجرا نوآور هستند.

خرید کتاب تشریح کامل آزمون‌های نظام مهندسی معماری - اجرا | نوآور

کتاب کلید واژه معماری اجرا نوآور

کتاب کلید واژه معماری اجرا از انتشارات نوآور یکی از کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری در بحث پاسخگویی به سؤالات از طریق کلید واژه‌ها در زمان آزمون است. هدف این کتاب، رسیدن به پاسخ صحیح در کمترین زمان ممکن است که تنها با کسب مهارت داوطلب امکانپذیر می‌شود. کارکرد این کتاب‌ها، بدین‌ گونه است که به داوطلب این مهارت را می‌دهد که در برخی از سؤالات، از متن سؤال و یا گزینه‌ها، کلید واژه موجود در آن را یافته و به پاسخ صحیح برسد.

در کتاب کلید واژه معماری نوآور، این کلیدواژه‌ها و فرمول‌ها، به ترتیب حروف الفبا، چیده شده و به آدرس مبحث و منبع مورد نظر اشاره دارد. داوطلب می‌تواند با این ارجاع، با کمترین فوت وقت، پاسخ را بیابد. هرچند، به نظر می‌رسد که با توجه‌ به پیچیده‌ تر شدن آزمون نظام‌ مهندسی، این روش پاسخگویی کمی زمان آزمون را می‌گیرد و انتظار می‌رود که تنها بخشی از سؤالات با استفاده از این کتاب قابل پاسخگویی باشد.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب تشریح کامل سؤالات آزمون‌ های نظام‌ مهندسی معماری نظارت نوآور

کتاب تشریح کامل سؤالات آزمون‌ های نظام‌ مهندسی معماری نظارت از انتشارات نوآور یکی دیگر از کتاب های برتر آزمون نظام مهندسی معماری برای ایجاد آمادگی شرکت در آزمون نظارت است. همان‌ طور که از نامش پیداست، این کتاب به تشریح کامل سؤالات آزمون نظام‌ مهندسی معماری نظارت پرداخته است.

کتاب تشریح کامل سؤالات آزمون‌ های نظام‌ مهندسی معماری نظارت نوآور شامل خلاصه درس‌های مورد نیاز برای پاسخگویی به سؤالات، نکات جامع، کاربردی و اجرایی مرتبط به هر سؤال، پاسخنامه کاملاً تشریحی، کلید واژه و تعیین کلید واژه هر سؤال براساس آخرین ویرایش کتاب‌ های مباحث مقررات ساختمان است. پاسخ به سؤالات آزمون ورود به حرفه مهندسان معماری نظارت می‌تواند در سنجش داوطلبین شرکت در این آزمون، نقش بسزایی ایفا کند و داوطلبان از این طریق نقاط ضعف خود را یافته و آن‌ها را به نقاط قوت تبدیل کنند.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب کلید واژه معماری نظارت نوآور

کتاب کلید واژه معماری نظارت از انتشارات نوآور یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون نظام‌ مهندسی معماری در بحث پاسخگویی به سؤالات از طریق کلید واژه‌ها است. این کتاب در زمان آزمون به کمک داوطلبان آزمون نظارت می‌آید. کتاب کلید واژه معماری نظارت برای یافتن سریع پاسخ‌ها در آزمون، طراحی شده است.

به این‌گونه که داوطلب، با یافتن کلمه کلیدی در سؤال و یا گزینه‌ها، کلید واژه مربوطه را یافته و به آن در کتاب مراجعه کرده و کتاب آدرس دقیق محل پاسخ صحیح را به وی ارائه می‌کند. هرچند که پاسخ‌ دادن به سؤال با این روش به تمرین و مهارت زیادی احتیاج دارد، اما می‌تواند راهگشای داوطلبان در پاسخ به برخی از سؤالات باشد. در کتاب کلید واژه معماری نظارت نوآور می‌آموزید که چگونه کلید واژه را در آزمون نظارت تشخیص داده و از آن برای یافتن پاسخ سؤالات خود در کمترین زمان ممکن بهره ببرید.

خرید کتاب کلیدواژه طلایی معماری نظارت نوآور

کتاب گود برداری و سازه‌ های نگهبان نوآور

کتاب گود برداری و سازه‌ های نگهبان انتشارات نوآور، یکی از کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری و از دروس مهم در این آزمون است. این کتاب یک خودآموز است و پوشش مناسبی بر مطالب موجود دارد.

در کتاب گود برداری و سازه‌ های نگهبان نوآور، دستورالعمل اجرایی گود برداری مصوب دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تمام جزئیات بازگو شده و سؤالات تستی تألیفی و دوره‌های گذشته به همراه پاسخنامه کاملاً تشریحی ارائه شده است؛ در کنار آن، در مورد گودبرداری و سازه‌های نگهبان، سرفصل‌های مفصل آموزشی نیز دارد و هیچ جای ابهامی برای اشخاصی که نیازمند یادگیری کامل این مباحث هستند باقی نمی‌گذارد.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب روش‌ ها و جزئیات اجرایی ساختمان نوآور

کتاب روش‌ ها و جزئیات اجرایی ساختمان انتشارات نوآور، از کتاب های برتر آزمون نظام مهندسی معماری در این مباحث است. این کتاب با توجه‌ به آخرین ویرایش مباحث مقررات ملی ساختمان، به بررسی دقیق روش‌ها و جزئیات مسائل اجرایی ساخت‌ و ساز می‌پردازد. مطالعه این کتاب برای داوطلبین شرکت در آزمون نظام‌ مهندسی معماری نظارت و اجرا حیاتی است.

در کتاب روش‌ ها و جزئیات اجرایی ساختمان نوآور به‌ تفصیل درباره مباحث شناخت زمین و خاک، گود برداری و سازه نگهبان، پی و پی‌سازی، جوشکاری، اتصالات و ساختمان‌های فولادی، مصالح و فرآورده‌های ساختمانی، بتن و ساختمان‌های بتن مسلح، دیوارچینی، کف‌سازی و عایق‌کاری رطوبتی، پله، رمپ، آسانسور و پله‌ برقی، سقف، ملات، نماسازی و کف‌سازی بام توضیح داده شده است. همچنین سؤالات دوره‌های گذشته آزمون نظام‌ مهندسی در رشته‌ های عمران و معماری نظارت و اجرا به همراه پاسخنامه کاملاً تشریحی در این کتاب ارائه شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب قراردادها و شرایط عمومی و خصوصی آنها نوآور

در ‌معرفی منابع آزمون نظام مهندسی معماری، کتاب قراردادها و شرایط عمومی و خصوصی آنها از انتشارات نوآور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در این کتاب تلاش بر این بوده تا مطالبی درباره شرایط عمومی و خصوصی قراردادهای پیمانکاری، شرایط عمومی قراردادهای مشاوره و قراردادهای مدیریت طرح، قرارداد‌های سرجمع، قراردادهای اجرای ساختمان، تضمین معاملات و موادی از قانون مدنی ارائه شود که در ادوار گذشته آزمون نظام‌مهندسی، از آنها سؤالاتی طرح شده است. همچنین در انتهای کتاب، سؤالات دوره‌های گذشته این آزمون به همراه پاسخنامه ارجاعی به محل دقیقِ توضیحاتِ درونِ کتاب آورده شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب ماشین‌ آلات ساختمانی نوآور

کتاب ماشین‌ آلات ساختمانی انتشارات نوآور از بهترین کتاب‌ های آزمون نظام ‌مهندسی معماری در آموزش مباحث مرتبط با این ماشین‌ آلات است. این کتاب که مطابق با آخرین ویرایش کتاب‌ های مقررات ملی ساختمان است به بیان تعاریف، ملاحظات، محاسبات و روش‌های اجرایی درباره ماشین‌ آلات حفاری، ماشین‌ آلات خاکی، ماشین‌ آلات بتن‌ سازی و بتنیر و ماشین‌ آلات عمومی پرداخته است. این کتاب، تمام نکات مورد نیاز درباره ماشین‌ آلات در آزمون نظام‌ مهندسی معماری در گرایش اجرا را شامل می‌شود.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مقررات، قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت‌ و سازها نوآور

کتاب مقررات قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت‌ و سازها انتشارات نوآور یکی دیگر از کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری برای ایجاد آمادگی شرکت در این آزمون است. در این کتاب، مقررات و ضوابط حقوقی مرتبط با ساخت‌ و سازها، آیین‌ نامه‌ها و دستورالعمل‌ های مرتبط با ساخت‌ و ساز و ضوابط و مقررات مرتبط با ساخت‌ و ساز ارائه شده است. این قوانین و ضوابط از میان منابع مختلف جمع‌ آوری شده تا کار را برای داوطلبین ساده‌ تر کنند.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب قانون کار ویژه آزمون نظام‌ مهندسی نوآور

کتاب قانون کار ویژه آزمون نظام‌ مهندسی انتشارات نوآور یکی دیگر از کتاب های برتر آزمون نظام مهندسی معماری است. همیشه چند سؤال از کتاب قانون کار در آزمون‌ های نظام‌ مهندسی وجود دارد. این کتاب شامل مباحثی همچون قانون کار جمهوری اسلامی ایران، آیین‌ نامه‌ها و دستورالعمل‌ های قانون کار و قوانین و مقررات مرتبط با قانون کار است.

همچنین، در این کتاب، سؤال‌های ادوار گذشته آزمون‌ های نظام‌ مهندسی قرار دارد. مجموعه قوانینی که در این کتاب آمده، به‌ صورت پراکنده از کتاب‌ های دیگر جمع‌ آوری و در این کتاب مجتمع شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب قوانین صنعت بیمه و مالیات نوآور

در ‌معرفی منابع آزمون نظام مهندسی معماری کتاب قوانین صنعت بیمه و مالیات انتشارات نوآور از جایگاه ویژه‌ ای برخوردار است. این کتاب به قوانین موجود در صنعت بیمه و مالیات مورد نیاز مهندسین در بازار کار اشاره می‌کند. همچنین در این کتاب، مجموعه سؤالات ادوار گذشته آزمون نظام‌ مهندسی در این مورد نیز مجتمع شده که برای تسلط بیشتر، مطالعه آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مدیریت ساخت و نظام برنامه‌ ریزی و کنترل پروژه نوآور

کتاب مدیریت ساخت و نظام برنامه‌ ریزی و کنترل پروژه انتشارات نوآور یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون نظام‌ مهندسی معماری در این بحث در زمان ایجاد آمادگی برای آزمون است. این کتاب منطبق با آخرین تغییرات ویرایش شده است و همراه‌ داشتن آن در آزمون، می‌تواند در پاسخگویی به چندین سؤال کمک کند.

در کتاب مدیریت ساخت و نظام برنامه‌ ریزی و کنترل پروژه نوآور در کنار مفاهیم اولیه، به بررسی دقیق قواعد و مقررات نظام جامع برنامه‌ ریزی، انواع قراردادها پرداخته شده است. همچنین به مدیریت ساخت، مدیریت پروژه، فرآیند پروژه‌های عمرانی، ارجاع کار و ارزشیابی، دستورالعمل ارزشیابی پیمانکاران، مناقصه و تضمین، وظایف و مسئولیت‌ها، آشنایی با مدیریت کارگاهی، برنامه‌ ریزی و کنترل پروژه، برنامه زمانبندی و تکنیک‌های برنامه‌ ریزی نیز اشاره شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب نظام فنی و اجرایی کشور نوآور

کتاب نظام فنی و اجرایی کشور انتشارات نوآور از کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری در گرایش اجرا است. در این کتاب نمونه سؤالات آزمون‌های ادوار مختلف به همراه ارجاع به محل پاسخ در متن کتاب، آورده شده است.

در کتاب نظام فنی و اجرایی کشور نوآور به تشریح نظام فنی و اجرایی، قراردادهای پیمانکاری، تشخیص صلاحیت و ارجاع کار و آشنایی با فهرست بها پرداخته شده است. این کتاب برای شرکت‌ کنندگان آزمون اجرا، می‌تواند راهگشا باشد.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب کلید واژه معماری طراحی نوآور

کتاب کلید واژه معماری طراحی از انتشارات نوآور، از جمله کتاب های برتر آزمون نظام مهندسی معماری در مبحث یادگیری کلید واژه‌ های طراحی به هنگام ایجاد آمادگی برای آزمون است. این کتاب برای یافتن سریع پاسخ‌ها در آزمون، طراحی شده است. به این‌ گونه که داوطلب، با یافتن کلمه کلیدی در سؤال و یا گزینه‌ ها، کلید واژه مربوطه را یافته و به آن در کتاب مراجعه کند.

کتاب کلید واژه معماری طراحی نوآور آدرس دقیق محل پاسخ صحیح را به وی ارائه می‌کند. هرچند که پاسخ‌ دادن به سؤالات با این روش به تمرین و مهارت زیادی احتیاج دارد، اما می‌تواند راهگشای داوطلبان در پاسخ به برخی از سؤالات باشد. در این کتاب می‌آموزید که چگونه کلید واژه را تشخیص داده و از آن برای یافتن پاسخ سؤالات خود در کمترین زمان ممکن بهره ببرید.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبانی طراحی معماری (شرح و درس) نوآور

در ‌معرفی منابع آزمون نظام مهندسی معماری، کتاب شرح و درس مبانی طراحی معماری انتشارات نوآور، جایگاه ویژه‌ای دارد. در این کتاب، ضمن پرداختن به مقدمات طراحی معماری، فضاهای باز و سطوح الزامی، به بررسی دقیق ضوابط ساخت‌ و ساز، چگونگی تعلق تسهیلات به شهروندان و بهبود فضاهای عمومی، اصول طراحی مسکن، معماری آپارتمان‌های شهری و نما، به بررسی نمونه‌های موردی طراحی‌های ساختمان‌ها نیز پرداخته است.

کتاب مبانی طراحی معماری (شرح و درس) نوآور به تشریح تمام این موارد پرداخته و برای شرکت‌ کنندگان آزمون طراحی، می‌تواند راه‌ گشای قبولی در این آزمون باشد.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب مبانی طراحی معماری (آزمون معماری طراحی) نوآور

کتاب مبانی طراحی معماری یا همان آزمون معماری طراحی از انتشارات نوآور یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون نظام‌ مهندسی معماری در گرایش طراحی است. این کتاب در فصل‌های خود به توضیح در مورد تعاریف مرتبط با طراحی معماری، مبانی اولیه، الزامات استانداردهای داخلی، اختصاصی و فضاهای عمومی ساختمان، نظام سازه‌ای، اصول ترسیمی پلان‌های معماری و بررسی پلان‌ها و مقاطع به‌ صورت موردی پرداخته است.

همچنین در پیوست‌ها الزامات و استانداردهای بازشوها، حجم و نمای ساختمان ارائه شده است. کتاب مبانی طراحی معماری (آزمون معماری طراحی) نوآور، می‌تواند به شرکت‌ کنندگان آزمون طراحی، کمک قابل توجهی در کسب موفقیت در این آزمون کند.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب تشریح و طراحی کامل سؤالات آزمون‌ های نظام‌ مهندسی معماری طراحی نوآور

اگر قصد خرید منابع آزمون نظام مهندسی معماری برای تشریح سؤالات در آزمون طراحی را دارید، کتاب تشریح و طراحی کامل سؤالات آزمون‌ های نظام‌ مهندسی (معماری طراحی) انتشارات نوآور می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در این کتاب، نکات کلیدی طراحی در ترسیم آزمون‌ها، اتوکد ترسیم آزمون‌ها، طراحی مرحله‌ به‌ مرحله پاسخ‌های آزمون، مشخص‌ کردن نظام نقشه‌های سازه‌ها با تیریزی، اعمال محاسبه سر گیری و شیب‌ راه و همچنین ترسیم آزمون‌های ویلایی و آپارتمانی ارائه شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولین نوآور

کتاب ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولین انتشارات نوآور یکی از بهترین کتاب‌های آزمون نظام‌ مهندسی معماری در این عنوان است. در این کتاب تمامی اطلاعات لازم در راستای مقررات و ضوابط شهرسازی برای آسان‌تر شدن امکان تردد معلولین آورده شده است.

در کتاب ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولین نوآور در کنار تعاریف اولیه، به بررسی دقیق اقدامات مورد نیاز بین‌المللی و ملی در مورد معلولیت، ضوابط و مقررات در این باره، ضوابط مرتبط با معلولان در مقررات ملی ساختمان، قوانین و آیین‌ نامه‌های مرتبط با معلولان که در آزمون نظام‌ مهندسی مورد نیاز شرکت‌ کنندگان است، پرداخته شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب‌های انتشارات سری عمران ویژه آزمون نظام‌مهندسی معماری 1401

یکی از انتشاراتی که در آزمون نظام‌ مهندسی رشته معماری به کمک داوطلبین این رشته آمده، انتشارات سری عمران است. در این بخش، به ‌معرفی منابع آزمون سری عمران نظام مهندسی پرداخته شده است. اگر قصد خرید اینترنتی کتاب های آزمون نظام مهندسی معماری از انتشارات سری عمران را دارید، می‌توانید به سایت کتابانه مراجعه کنید.


کتاب مکانیک خاک و مهندسی پی سری عمران (نگاه حرفه‌ ای)

در ‌معرفی منابع آزمون نظام مهندسی معماری، کتاب مکانیک خاک و مهندسی پی، از سری کتاب‌ های نگاه حرفه‌ ای به آزمون نظام‌ مهندسی انتشارات سری عمران، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در این کتاب، به آنچه که در مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان آمده، پرداخته شده است.

در کتاب مکانیک خاک و مهندسی پی سعی شده که تمام مطالب مکانیک خاک و مهندسی پی، با حجم کمتر و زبانی ساده‌تر ارائه شود تا برای داوطلبان شرکت در آزمون، هیچ جای ابهامی باقی نماند. همچنین مثال‌ها و تمرین‌های متنوعی در این موارد نیز ارائه شده است.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب طرح و اجرای ساختمان‌ های بتن‌ آرمه سری عمران (نگاه حرفه‌ ای)

اگر قصد خرید منابع آزمون نظام مهندسی معماری در مبحث ساختمان‌ های بتن‌ آرمه دارید، کتاب طرح و اجرای ساختمان‌های بتن‌ آرمه، از سری کتاب‌های نگاه حرفه‌ ای به آزمون نظام‌ مهندسی انتشارات سری عمران یکی از بهترین‌ها در این مورد است. در این کتاب سعی شده با زبانی ساده و حجمی کم، سرفصل‌های آزمون نظام‌ مهندسی در مبحث طراحی و اجرای ساختمان‌ های بتن‌ آرمه، پوشش داده شود.

در کتاب طرح و اجرای ساختمان‌ های بتن‌ آرمه سری عمران، نمودارهای زیادی برای جمع‌ بندی مباحث، جمع‌ آوری شده است. در کتاب طرح و اجرای ساختمان‌های بتن‌آرمه به بررسی دقیق مصالح و اجزای بتن، مشخصات میلگردهای مصرفی و ضوابط فولاد گذاری، مقاومت نمونه‌های بتنی، پایایی بتن و میلگردهای فولادی، اجرای بتن، اجرای بتن در شرایط غیر متعارف، بتن های ویژه مصرفی، ارزیابی و کنترل کیفیت و بازرسی بتن و مصالح مصرفی پرداخته شده است.

تحلیل و طراحی سازه های بتنی و ضوابط قالب بندی در بتن، لوله ها و مجراهای مدفون و درزهای بتن از دیگر موارد مطرح شده در این کتاب می‌باشند. این مبحث تعداد قابل توجهی از سؤالات آزمون را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین سرمایه‌گذاری روی کتاب طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه سری عمران، می‌تواند شما را به قبولی نزدیک‌ تر کند.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب واژه‌ یاب حرفه‌ ای آزمون اجرا سری عمران (نگاه حرفه‌ ای)

کتاب واژه‌ یاب حرفه‌ ای آزمون اجرا، از سری کتاب‌ های نگاه حرفه‌ ای به آزمون نظام‌ مهندسی انتشارات سری عمران یکی از کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری در مبحث یافتن پاسخ از طریق کلمات کلیدی در آزمون اجرا است. این کتاب، راهکاری ارائه کرده تا داوطلب بیاموزد که با استفاده از واژه‌ یابی سؤالات، مسیر یافتن پاسخ از میان آیین‌ نامه‌ها را سریع طی کند.

تمامی واژگان لازم و کاربردی در منابع نظارت به همراه ارجاع به نام منبع، شماره بند و صفحه در کنار یکدیگر گردآوری شده‌اند تا داوطلب در کمترین زمان مناسب، به مرجع درست مراجعه کند. به‌ همراه‌ داشتن کتاب واژه یاب آزمون اجرا سری عمران در آزمون، می‌تواند به کلید موفقیت در آزمون مبدل شود.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب واژه‌ یاب حرفه‌ ای آزمون نظارت سری عمران (نگاه حرفه‌ ای)

کتاب واژه‌ یاب حرفه‌ ای آزمون نظارت، از سری کتاب‌ های نگاه حرفه‌ ای به آزمون نظام‌ مهندسی انتشارات سری عمران یکی از کتاب های برتر آزمون نظام مهندسی معماری در مبحث یافتن پاسخ از طریق کلمات کلیدی آزمون نظارت است. در این کتاب داوطلب می‌آموزد تا با استفاده از تکنیک واژه‌ یابی سؤالات، پاسخ را سریعاً از میان آیین‌ نامه‌ها بیابد.

در کتاب واژه یاب نظارت سری عمران راهکاری مناسب ارائه شده تا داوطلبین آزمون نظارت به سریع‌ترین راه یافتن پاسخ صحیح دست یابند. در این کتاب، تمامی واژگان لازم و کاربردی در منابع نظارت به همراه ارجاع به نام منبع، شماره بند و صفحه در کنار یکدیگر گردآوری شده‌اند. به‌ همراه‌ داشتن این کتاب در آزمون، می‌تواند برای داوطلبین بسیار با ارزش باشد.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب بانک سوالات آزمون اجرا سری عمران (نگاه حرفه‌ ای)

کتاب بانک سؤالات آزمون اجرا، از سری کتاب‌ های نگاه حرفه‌ ای به آزمون نظام‌ مهندسی انتشارات سری عمران از جمله کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری که نمونه سؤالات آزمون اجرا را در خود جای‌ داده است. در این کتاب، سؤالات آزمون‌های دوره‌های گذشته نظام‌ مهندسی در گرایش اجرا، به همراه پاسخنامه تشریحی و ارجاع به محل دقیق پاسخ در مراجع ارائه شده است.

کتاب بانک سوالات آزمون اجرا سری عمران براساس آخرین تغییرات کتاب‌ های مقررات ملی ساختمان به‌ روز شده و مطالعه این کتاب به آن دسته از داوطلبینی که می‌خواهند با آمادگی ذهنی کامل در جلسه آزمون شرکت کنند، پیشنهاد می‌شود.

dbbd

کتاب بانک سوالات آزمون نظارت سری عمران (نگاه حرفه‌ ای)

اگر به دنبال خرید منابع آزمون نظام مهندسی معماری و بانک سوالات آزمون نظارت هستید، این عنوان کتاب از سری کتاب‌ های نگاه حرفه‌ ای به آزمون نظام‌ مهندسی انتشارات سری عمران، یکی از برترین‌ها است. در این کتاب، سؤالات آزمون‌ های ادوار گذشته نظام‌ مهندسی در رشته نظارت، به همراه پاسخنامه تشریحی و ارجاع به محل دقیق پاسخ در مراجع ارائه شده است.

کتاب بانک سوالات آزمون نظارت سری عمران براساس آخرین تغییرات کتاب‌ های مقررات ملی ساختمان به‌ روزرسانی شده و مطالعه آن به علت ایجاد آمادگی ذهنی و همچنین تکراری بودن برخی سؤالات در میان ادوار برگزار شده، پیشنهاد می‌شود.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

دیگر منابع کاربردی آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1401

خارج از این کتاب‌ها که در ‌معرفی منابع آزمون نظام مهندسی معماری گفته شد، مطالعه چند کتاب دیگر نیز از منظر ما، می‌تواند راهگشای داوطلبان شرکت در آزمون نظام‌ مهندسی معماری باشد. اگر قصد خرید اینترنتی کتاب های آزمون نظام مهندسی معماری را دارید، می‌توانید از ما کمک بخواهید.

کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان‌ های فولادی

کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان‌ های فولادی از انتشارات توسعه ایران، یکی از بهترین کتاب‌ های آزمون نظام‌ مهندسی معماری در این بحث است. در این کتاب، نمونه سؤالات سال‌های قبل به همراه تمامی نکات مهم جوش و اتصالات جوشی جمع‌ آوری شده است.

در کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان‌ های فولادی به معرفی جوشکاری ساختمانی پرداخته و در آن، به‌ صورت جامع و کامل وسایل و تجهیزات جوشکاری قوس الکتریکی، الکترود، طراحی درز جوش، عیب‌های جوش، تغییر شکل‌های ناشی از جوشکاری آمده است. همچنین بازرسی جوش – بازرسی چشمی (عینی)، آزمایش‌های ارزیابی، مسائل اجرایی در کارگاه‌های فولادی، طراحی جوش، طراحی اتصالات، جوش درزهای استاندارد، تعداد عبور، کنترل کیفی در ساختمان‌های کوچک و مشخصات هندسی نیم‌رخ‌های ساختمانی به همراه فرم‌های استاندارد معرفی شده‌اند.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب قانون نظام‌ مهندسی و کنترل ساختمان

کتاب قانون نظام‌ مهندسی و کنترل ساختمان از انتشارات توسعه ایران که شامل آیین‌ نامه‌های اجرایی است، یکی دیگر از کتاب های معروف آزمون نظام مهندسی معماری است. در این کتاب به اهمیت کنترل کیفیت مصرف مصالح استاندارد و اجرای مقررات ملی ساختمان در ساخت‌ و ساز پرداخته شده است. در این کتاب سعی شده تا داوطلبین شرکت در آزمون نظام‌ مهندسی با قوانین ساخت‌ و ساز ساختمان‌ها آشنا شده و کنترل و نظارت ساخت‌ و سازها به نحو احسن صورت پذیرد.

معرفی بهترین منابع آزمون نظام‌ مهندسی معماری 1403

کتاب پیوست ششم آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله (2800)

کتاب آیین‌ نامه طراحی ساختمان‌ ها در برابر زلزله استاندارد 2800، از انتشارات مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی، یکی از کتاب های برتر آزمون نظام مهندسی معماری در مبحث مقاوم‌ سازی در برابر زلزله است. این کتاب شامل استاندارهای وضع شده در راستای کاهش خسارات جانی، مالی و آسیب‌ پذیری اعضای غیرسازه‌ای معماری همچون دیوارهای داخلی و خارجی است.

این استانداردها با انجام آزمایش‌های استاتیک و دینامیک به‌ دست‌آمده و تدوین شده‌اند. این پیوست شامل دو بخش متمرکز بر روی دیوارها و ساختمان‌های چهارطبقه است. مطالعه کتاب پیوست ششم آیین نامه 2800 ویرایش چهارم برای داوطلبین شرکت در آزمون نظام‌ مهندسی معماری پیشنهاد می‌شود.

خرید کتاب طراحی لرزه‌ای و اجرای اجزای غیر سازه‌ای معماری

کتاب‌هایی که در بالا ذکر شدند، پیشنهادات کارشناسان فروش سایت کتابانه هستند. تجربه شما در این باره چیست؟ به نظر شما، جای چه کتابی در این لیست خالی است؟ لطفاً تجربیات خود را درباره مطالعه و خرید اینترنتی کتاب های آزمون نظام مهندسی معماری با ما به اشتراک بگذارید؛ شاید نظرتان راهگشای دوستانی باشد که داوطلب شرکت در آزمون نظام مهندسی معماری هستند.

۲ Comments

  1. اگر کتاب های بانک سوالات آزمون سری عمران (نگاه حرفه‌ ای) و یا کتاب سؤالات آزمون‌ های نظام‌ مهندسی معماری طراحی نو آور دارید برای مرور تست‌ها در دوران جمع بندی مناسب هستند.
  2. من تقریبا بخش زیادی از این کتاب ها رو از فروشگاه اتون تهیه کردم. پیشنهادی برای جمع بندی قبل از آزمون دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت