معرفی بهترین منابع شیمی برای کنکور

اهمیت شیمی در کنکور

درس شیمی یکی از دروس دشوار و در عین حال رتبه‌ساز کنکور سراسری در گروه‌های ریاضی و علوم تجربی است که 35 سؤال کنکور سراسری را به خود اختصاص داده است. از این رو استفاده از کتاب تست شیمی کنکور امری ضروری می‌باشد.

کسب درصد بالای 50 در درس شیمی کنکور، داوطلب را جزء 6000 رتبه اول قرار خواهد داد.

فهرست بهترین کتاب های تست شیمی برای کنکور


مطالب دشوار شیمی کنکور را به راحتی هضم کنید!

کتاب تست شیمی کنکور خیلی سبز

از آن‌جایی که ممکن است برخی مباحث شیمی کمی گنگ و دشوار باشد و افراد را بین چند گزینه به شک بیاندازند، کتاب شیمی کنکور خیلی سبز از روش حذف گزینه نادرست استفاده کرده است.

یعنی سعی کرده ابتدا تمامی گزینه‌های نادرست هر پرسش را با ارائه دلیل بیان کند و سپس گزینه صحیح را ارائه دهد.

کتاب تست شیمی خیلی سبز سعی کرده تا حد امکان سوالات را هم به شیوه مرحله به مرحله پاسخ دهد که یادگیری مفهومی را به دنبال دارد و هم آن‌ها را به شیوه کنکوری پاسخ دهد تا افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پاسخ مورد نظر دست یابند.

خرید کتاب تست شیمی کنکور خیلی سبز
سطح کتاب تست شیمی خیلی سبز

با بررسی های انجام شده توسط تیم کتابانه به این نتیجه رسیدیم که کتاب های کنکور شیمی خیلی سبز طوری طراحی شده اند که تمامی داوطلبین کنکور در هر سطحی که هستند می توانند از این کتاب به عنوان یک منبع مطمِن استفاده کنند.

نقاط قوت کتاب شیمی کنکور خیلی سبز
  • درسنامه روان و صمیمی
  • تست های استاندارد و مشابه سوالات کنکور
  • پاسخنامه تشریحی با بررسی تمام گزینه‌ها
  • صفحات رنگی و طراحی جذاب
فهرست کتاب های شیمی خیلی سبز برای کنکور

0 تا 100 شیمی کنکور را فرا بگیرید

کتاب شیمی مبتکران (بهمن بازرگانی)

کتاب تست شیمی بهمن بازرگانی از بهترین کتاب‌های کنکوری شیمی و یکی از غنی‌ترین آثار در زمینه‌‎ی درس شیمی می‌باشد.

در پاسخنامه تشریحی کتاب شیمی مبتکران درسنامه‌ای کامل و دقیق ارائه شده است که تمامی نکات و مفاهیم مهم درسی را دربر می‌گیرد.

دانش‌آموزان با خواندن کامل این درسنامه که حکم یک جزوه درسی بسیار قوی را دارد می‌توانند حل هر پرسش و مسئله‌ای را با موفقیت پشت سر بگذارند.

خرید کتاب تست شیمی مبتکران
سطح کتاب تست شیمی مبتکران

کتاب شیمی بهمن بازرگانی در سطح‌های ساده، متوسط، سخت و خیلی سخت را شامل می‌شود تا دانش آموزان با تست‌های مختلف آشنا شوند.

تست های ساده بازگویی عینی مطالب کتاب درسی می‌باشد که دانش آموزان با آمادگی نسبتا خوب باید زیر 30 ثانیه به این تست‌ها پاسخ دهند.

تست‌های متوسط نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دانش آموزان با آمادگی نسبتا خوب باید زیر 1 دقیقه به آن پاسخ دهند. اگر در حل این تست‌ها به مشکل خوردید پیشنهاد می‌شود که وقت بیشتری برای مطالعه‌ی درس شیمی بگذارید.

تست‌های سخت را دانش آموزانی که مطالعه دقیقی روی کتاب و جزوه درسی داشته‌اند می‌توانند با زمان بیشتر از 1 دقیقه پاسخ دهند. اگر در حل این تست ‌ها موفق بوده‌اید می‌توان نوید این را داد که بالای 80 درصد امتیاز در کنکور شیمی را کسب خواهید کرد.

تست‌های خیلی سخت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که احتمال حل کردن آن توسط دانش آموزی با سطح متوسط نزدیک به صفر می‌باشد. طبق اعلام سازمان سنجش هرساله تنها 200 تا 300 نفر از داوطلبان کنکور قادر به حل کردن این تست‌ها می‌باشند که حتی آن‌ها نیز به زمانی بیش از 4 دقیقه برای حل این پرسش‌ها نیاز دارند. اگر در حل اینگونه سوالات با مشکل مواجه هستید با خواندن درسنامه این کتاب می‌توانید از پس آن‌ها نیز بربیایید.

نقاط قوت شیمی مبتکران
  • پوشش دادن تمام مطالب و نکات شیمی
  • درسنامه کامل و مفصل
  • ارائه تست های سطح ساده تا بسیار دشوار
نقاط ضعف شیمی مبتکران
  • حجم زیاد و قیمت بالای کتاب
فهرست کتاب های شیمی مبتکران

چگونه هایزنبرگِ شیمی کنکور شویم؟!

کتاب میکرو شیمی کنکور گاج

کتاب میکرو شیمی گاج نیز با هدف کمک به دانش‌آموزان کنکوری رشته‌های تجربی و ریاضی تالیف گشته تا بتوانند از پس تست‌های این درس به‌خوبی برآیند و یکی از بهترین و معتبرترین منابع برای این درس محسوب می‌گردد.

کتاب شیمی میکرو گاج هر یک از درس‌های کتاب درسی را به چند بخش تقسیم کرده است، یعنی سعی کرده هر مبحث را جدا آموزش دهد تا افراد پس از آنکه مطالب و مباحث هر بخش را به‌طور کامل فرا گرفتند، وارد مباحث بعدی شوند.

این کتاب ابتدا درسنامه‌های جامع و کاربردی ارائه کرده تا افراد با مطالعه این بخش بتوانند بر محتویات کتاب تسلط یابند.

خرید کتاب میکرو شیمی گاج
سطح کتاب میکرو شیمی گاج

کتاب میکرو شیمی گاج به عنوان منبع اول برای دانش آموزانی که سطح متوسط دارند کتابی مناسب می باشد که باعث ارتقا سطح دانش آموز در این درس می‌شود.

نقاط قوت کتاب میکرو شیمی
  • طراحی تست های پرتعداد و متنوع
  • درسنامه جامع و کاربردی
  • پاسخنامه تشریحی
فهرست کتاب های میکرو شیمی گاج


امیدواریم که توانسته باشیم در این مطلب راهنمایی خوبی به شما عزیزان کرده باشیم تا بتوانید بر اساس نیاز خود بهترین کتاب شیمی کنکور را انتخاب کنید.

لطفا نظرات خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید.


مقاله‌های پیشنهادی کتابانه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت