بهترین کتاب های مدیریت بازاریابی

بهترین کتاب های مدیریت بازاریابی

اهمیت مطالعه کتاب های مدیریت بازاریابی در رشته مدیریت

امروزه، کمتر صاحب کسب و کار یا مدیری را می توان یافت که از اهمیت بازاریابی بی‌خبر باشد. بازاریابی در دنیای امروزی به شاه کلید موفقیت شرکت های کوچک و بزرگ تبدیل شده است.

نکته ی مهم اینکه، دنیای بازاریابی، دنیای به شدت متغیر و رو به رشد است که به روز ماندن در آن نیازمند روزآمد کردن مستمر دانش و اطلاعات فردی و سازمانی در این زمینه می باشد. از این رو کتاب های مدیریت بازاریابی ابزار مناسبی جهت ارتقاء دانش و اطلاعات فردی و سازمانی می باشد.

فهرستی از برترین کتاب های مدیریت بازاریابی

ما در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب های مدیریت بازاریابی را که از سهم فروش و محبوبیت بالایی در بین داوطلبان برخوردار هستند را جمع آوری کرده‌ایم؛ تا شما داوطلبان را در انتخاب برترین کتاب های مدیریت بازاریابی یاری بدهیم.


کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا

معرفی کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا

کتاب مدیریت بازاریابی انتشارات سمت که حاصل چندین سال فعالیت مطالعاتی و تحقیقات داخلی و خارجی مولفان در حوزه ی بازاریابی بوده، تقدیم نگاهتان کردیم.

برای تدوین این کتاب دکتر احمد روستا، دکتر داور ونوس و عبدالحسین ابراهیمی از منابع بسیاری استفاده کرده‌اند و در نگارش این اثر، سعی کرده‌اند به شیوه‌ی ساده مطالب را ارائه کنند و در عین حال از حالت ترجمه ی صرف به دور باشد تا با فرهنگ ایرانی هماهنگی بیشتری داشته باشد.


کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر

معرفی کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر

کتاب مدیریت بازاریابی نوشته فیلیپ کاتلر، معتبرترین و به روز ترین و کامل ترین مرجع برای علاقه مندان به بازاریابی در سراسر دنیا می باشد. این کتاب، جدید ترین تئوری ها و نکات کاربردی بازاریابی را به شیواترین بیان ممکن و همراه با مثال های عملی از شرکت های بزرگ بین المللی برای مخاطبان خود توضیح می دهد.

مطالب آن بیشتر از میان مطالبی انتخاب شده اند که می توانند به صورت عملی و برای حل مشکلات واقعی شرکت های مختلف به کار گرفته شوند. به طور کلی کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر به مخاطبان می آموزد که چگونه بازارها را بشناسند و اداره کنند تا رضایت خاطر برای خود و دیگران و به ویژه مشتریان و مخاطبان همیشگی خود فراهم سازند و در بازار پر رقابت آینده پایدار بمانند.


کتاب بازاریابی جهانی وارن جی.کیگان

بهترین کتاب های مدیریت بازاریابی

در برگردان کتاب بازاریابی جهانی نوشته‌ی وارن جی.کیگان، تلاش بسیاری شده است تا محتوای اصلی متن حفظ شود و در مواردی که ایجاد تغییر موجب درک راحت تر مطالب گردیده و یا این که بعضی از جملات و مطالب با فرهنگ و باورهای عمومی جامعه‌ی ما سازگار نبوده، تعدیلات لازم ایجاد شده است.

از این رو، با توجه به این که فعالیت در بازارهای رقابتیِ جهانی، بدون آگاهی از ابزارهای علمی، غیرممکن است لذا، مترجم تلاش نموده تا با ترجمه و تلخیص کتاب بازاریابی جهانی کیگان ترجمه عبدالحمید ابراهیمی که یکی از آثار بسیار برجسته در زمینه ی بازاریابی جهانی است، گامی اساسی برای تأمین نیازهای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته مدیریت و همچنین مدیران اجرایی سازمان ها بردارد.


کتاب اصول مدیریت بازاریابی لنکستر و مسینگهام

معرفی کتاب اصول مدیریت بازاریابی لنکستر و مسینگهام

کتاب اصول مدیریت بازاریابی که به اصول بازاریابی لنکستر و مسینگهام شهرت پیدا کرده است، در ۱۷ فصل مفصل توسط مهربان نشر تنظیم شده است. این کتاب هم مباحث و موضوعات مربوط به اصول و مبانی بازاریابی را در برمی گیرد و هم مباحث مربوط به بازاریابی راهبردی را مدنظر قرار داده است.

لذا می تواند مورد استفاده طیف وسیعی ازعلاقه مندان و دانش پژوهان، استادان و دانشجویان در عرصه های بازاریابی و بازرگانی باشد. از طرف دیگر با توجه به رویکرد کاربردی که در طرح مسایل و مباحث دارد، می تواند راهنمای کاملی برای دست اندرکارن، مدیران و کارشناسان حوزه های بازاریابی و فروش سازمان ها و موسسات باشد.

همه‌ی ویژگی هایی که از کتاب اصول مدیریت بازاریابی لنکستر و مسینگهام به آن اشاره شد؛ این اثر را تبدیل به کامل ترین کتاب مدیریت بازاریابی کرده است.


کتاب مدیریت بازار (مدیریت بازاریابی) محب علی

معرفی کتاب مدیریت بازار (مدیریت بازاریابی) محب علی

کتاب مدیریت بازاریابی محب علی و فرهنگی سعی می‌کند تا شیوه‌ های مورد عمل برای بازاریابی را بررسی و روش های مناسب را پیشنهاد کند. گفتنی است که نگارندگان این کتاب، جهت تألیف این اثرِ ارزشمند، از کتب مختلف مارکتینگ و به خصوص از کتاب های فیلیپ کاتلر بهره‌ جسته اند. همچنین در فراهم آوردن نمودارها و جداول، به ویژه از کتاب اصول مدیریت بازاریابی نوشته ی کاتلر و آرمسترانگ استفاده زیادی کرده اند.

مولفین اثر حاضر با تکیه بر تجربیات خود، سعی کرده ‌اند با ذکر مثال های زنده، فهم مطالب کتاب را آسان تر نمایند. هر کدام از آنها علاوه بر تدریس بازاریابی در دانشگاه‌های کشور و خارج، خود نیز به عنوان مدیران بازرگانی، بازاریابی و فروش سالها اشتغال داشته اند و با موارد فراوانی روبرو بوده اند و تلاش کرده‌ اند در این کتاب، از تجربیات شان، جهت درک بیشتر مفاهیم برای خوانندگان و دانشجویان عزیز مدیریت بازار استفاده نمایند.


کتاب ارشد و دکتری بازاریابی مدرسان شریف

معرفی کتاب ارشد و دکتری بازاریابی مدرسان شریف

کتاب بازاریابی انتشارات مدرسان شریف جهت رفع نیاز مطالعاتی درس بازاریابی داوطلبان مقاطع ارشد و دکتری تدوین گردیده است. کتاب شامل 12 فصل می‌باشد و تمامی مطالب مربوط به بازاریابی را پوشش می‌دهد.

علاوه بر بازاریابی موضوعات دیگری مثل تحقیقات بازاریابی، برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی، سیستم های اطلاعات بازاریابی، صادرات و واردات برندینگ نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. در هر فصل این کتاب رشته مدیریت درسنامه جامع و مفصل به همراه نکات مهم تستی ارائه گردیده که داوطلبان با خواندن دقیق آنها قادر به پاسخگویی به تمامی سوالات کنکور خواهند بود.


کتاب ارشد و دکتری مدیریت بازاریابی مناجاتی و ضرغامی

معرفی کتاب مدیریت بازاریابی مناجاتی و ضرغامی

در کتاب ارشد مدیریت بازاریابی از نشر نگاه دانش سعی شده است مطالب کامل درسی به همراه نکات آن، از بیست و دو منبع مرتبط که نام این منابع در پایان کتاب ذکر گردیده، ارائه شود. به شکلی که داوطلبان نیاز به مطالعه ی هیچ منبع دیگری در این درس نداشته باشند و عملاً این کتاب جامع ترین و کامل ترین منبع برای مطالعه ی درس بازاریابی جهت آزمون کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت می باشد.

عدم وجود منبعی جامع و در عین حال خلاصه و مفید در درس مدیریت بازاریابی جهت آمادگی داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد و دکتری رشته مدیریت، رضا مناجاتی و محمدرضا ضرغامی، مولفان اثر حاضر را بر آن داشته تا اقدام به تألیف کتاب مدیریت بازاریابی نمایند.


کتاب مرجع کامل مدیریت بازاریابی پیشرفته جلیلیان و سجادی

معرفی کتاب مرجع کامل مدیریت بازاریابی پیشرفته جلیلیان و سجادی

کتاب مرجع کامل مدیریت بازاریابی پیشرفته حسین جلیلیان صرفا یک کتاب برای آمادگی آزمون دکتری نیست، بلکه منبعی جامع و به روز از علم بازاریابی است که مطالعه آن فرصت بسیار خوبی برای دانشجویان و داوطلبانی است که در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود درس بازاریابی را نگذرانده اند یا استاد آنها به جزوه یا منبع محدودی اکتفا کرده است.

بدون تردید، مطالعه این کتاب دانشگاهی بهینه ترین روش حال حاضر برای آمادگی آزمون دکتری درس بازاریابی پیشرفته است.


کتاب مرجع کامل مدیریت بازاریابی جلیلیان

معرفی کتاب مرجع کامل مدیریت بازاریابی جلیلیان

کتاب مرجع کامل مدیریت بازاریابی دکتر حسین جلیلیان صرفا ویژه آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری نیست، بلکه یک منبع کاملی است که تمامی مطالب مهم را دربرمی‌گیرد. این اثر ارزشمند با نثری روان، مطالب را طبقه بندی نموده و به همراه مثال آموزش داده و همچنین عبارات، مفاهیم و اصطلاحات مهم در متن را برجسته کرده است.

از دیگر ویژگی‌های کتاب مرجع کامل مدیریت بازاریابی جلیلیان می‌توان به، به روز بودن مطالب، همراه داشتن سوالات آزمون کارشناسی ارشد و دکتری به همراه پاسخ تشریحی، ذکر معادل انگلیسی واژگان و ترجمه‌های گوناگون از منابع مختلف اشاره کرد.


کتاب بانک سوالات چهارگزینه‌ای مدیریت بازاریابی جلیلیان و ابراهیمی

معرفی کتاب بانک تست مدیریت بازاریابی جلیلیان و ابراهیمی

کتاب سوالات چهارگزینه‌ای مدیریت بازاریابی جلیلیان و ابراهیمی برای دانشجویان و داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مدیریت نگاشته شده است. رشته مدیریت بازاریابی از جمله رشته‌هایی است که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

 کتاب حاضر یکی از کامل‌ترین و مفیدترین کتاب آزمون ارشد مدیریت محسوب می‌شود. کتاب بانک تست مدیریت بازاریابی جلیلیان شامل فصل های متنوعی در رابطه با مدیریت بازاریابی است.

هر فصل شامل سوالات و پاسخ تشریحی است. در پاسخ های تشریحی سعی شده تا مطلب سوال و نکته ها موجود به خوبی توضیح داده شود تا برای دانشجویان ابهامی باقی نماند.


کتاب 2000 سوال چهارگزینه ای مدیریت بازاریابی نگاه دانش

معرفی کتاب 2000 سوال چهارگزینه ای مدیریت بازاریابی نگاه دانش

سوالات کتاب 2000 تست بازاریابی از منابع اصلی طرح سوالات آزمون طراحی شده است و با توجه به تجربه مولفین در مورد آزمون و به خصوص درس مدیریت بازاریابی، مطالعه این کتاب قطعاً باعث می شود که داوطلبان عملکرد خوبی در پاسخگویی به سوالات مدیریت بازاریابی داشته باشند.


کلام آخر

بهترین کتاب های مدیریت بازاریابی که در این مقاله انتخاب شده‌اند براساس تجربیات کارشناسان فروش کتابانه بوده است؛ چنانچه شما جای کتابی را در این میان خالی می بینید لطفا از طریق نظرات با در میان بگذارید. چنانچه مطلب فوق برای شما مفید بود، خوشحال می شویم آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

لازم به ذکر است برای خرید کتاب های ارشد مدیریت، می توانید به سایت کتابانه مراجعه کنید. (+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت