loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
1843 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

درباره رمان کودک و نوجوان

اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی برای کودک و نوجوان، بر کسی پوشیده نیست. از دیرباز تا همین چند دهه پیش، تمام داستان‌هایی که در ایران متناسب با کودک و نوجوان بوده، همان قصه‌های عامیانه‌ای بودند که دهان به دهان نقل می‌شد. اما پرداختن به ادبیات کودک و نوجوان، یکی از اتفاقات برجسته در نشر و تالیف کتاب، در چند دهه گذشته بوده است. در این مطلب، کمی بیشتر به بررسی مشخصه‌های رمان‌هایی که برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان مناسب است پرداخته شده. اگر دوست دارید خرید اینترنتی کتاب رمان کودک و نوجوان را بدون سردرگمی انجام دهید، با ما همراه باشید. خرید رمان کودک و نوجوان

اهمیت رمان خوانی برای کودکان

کودکان و نوجوانان با خواندن کتاب‌های داستانی، با دنیایی از اتفاقات نو آشنا می‌شوند و علاوه بر درک درست از محیط خود، برای برخورد با موقعیت‌های مختلف نیز تربیت می‌شوند؛ بنابراین، بخش عظیمی از تربیت و شکل‌گیری شخصیت کودک و نوجوان با خواندن کتاب صورت می‌گیرد. از این رو کتابخوانی برای این سنین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ویژگی رمان خوب برای کودکان و نوجوانان

کتاب‌هایی که برای کودکان و نوجوانان انتخاب می‌شوند، اساساً با هم متفاوت‌اند. در کتاب‌های داستانی کودکان، مناسب با گروه سنی «الف»، گروه سنی «ب» و گروه سنی «ج» داشتن تصویرسازی، شخصیت‌پردازی و ادبیات نزدیک به درک کودک در این سنین، بسیار حائز اهمیت است. از سویی دیگر، رمان‌هایی که برای نوجوانان در رده سنی «د» و رده سنی «هـ» تهیه می‌شود، باید متناسب با حال و هوای نوجوانان در مقاطع متوسط اول و دوم بوده و پاسخگوی مسائل و دغدغه‌های دوران بلوغ این نوجوانان باشد؛ همچنین ادبیاتی روان داشته و آموزنده نیز باشد. در کنار همه این مشخصه‌ها، برای رمان‌های کودکان و نوجوانان، آنچه که بیشتر از همه حائز اهمیت بوده این است که کتاب برایشان جذاب باشد و آنها را به خواندن کتاب‌های بیشتر ترغیب کند.

چرا ادبیات کودک و نوجوان را باید جدی بگیریم؟

کتاب‌هایی که در کودکی برای کودکانمان می‌خوانیم، خواه‌ناخواه، بر روی تربیت اجتماعی و تصمیم‌گیری‌های کوچک و کودکانه آن‌ها تأثیر می‌گذارد و کتاب‌هایی که نوجوانان می‌خوانند اولین کتاب‌هایی هستند که نخستین دریچه‌ها را به جهان واقعی و خیال بر رویشان می‌گشاید. کودکان و نوجوانان کتاب‌ها را زندگی می‌کنند. این‌که در کجا، با چه کسانی و چه تخیلی شکل پذیرد، بسیار مهم است. ازاین‌رو باید در انتخاب و خرید رمان کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای به کار گیریم.

چگونه رمان مناسب کودک و نوجوان انتخاب کنیم؟

بخش بزرگی از انتخاب رمان و یا نظارت بر این انتخاب در این گروه‌های سنی، برعهده والدین و مربیان کودکان و نوجوانان است. به همین علت این افراد باید بینشی صحیح از مطالب درون کتاب‌ها داشته باشند. اگر انتخاب داستان توسط خود کودک و نوجوان صورت می‌گیرد، اولیا و مربیان، باید اطلاعات صحیحی از کتاب انتخابی داشته باشند و اگر هم خودشان انتخاب می‌کنند، بایستی خود را به‌جای کودک و نوجوان قرار داده تا کتابی متناسب با سلیقه و شخصیت آنها انتخاب کنند. کتاب باید بر تخیل و تجربیات کودکان و نوجوانان اثر مثبت بگذارد؛ بنابراین شناخت دقیق از آنها می‌تواند در انتخاب رمان برای این افراد حائز اهمیت باشد. انتخابی برای این رده‌های سنی خوب است که آنها را برای آینده و مواجهه با مسائل آن آماده کند و مسیر رسیدن به ایده‌آل‌ها را به تصویر بکشاند.

خرید اینترنتی کتاب های رمان کودک و نوجوان از کتابانه

رمان‌هایی که برای سنین کودک و نوجوان نگارش می‌شوند، متناسب با تفکرات و سلایق این رده‌های سنی است. این کتاب‌ها، شاید بیشتر از یک‌بار مطالعه شوند و در هر بار برای کودک و یا نوجوان می‌تواند دربردارنده نکات جالبی باشد. اما دراین‌بین، خیلی مهم است که شما به‌عنوان والدین، از محتوای این کتاب‌ها مطمئن شوید. بررسی دقیق محتوا و همچنین اطلاع از قیمت کتاب های رمان کودک و نوجوان را می‌توانید از طریق سایت کتابانه انجام دهید. خرید کتاب های رمان کودک و نوجوان به صورت آنلاین، انتخابی هوشمندانه برای والدین امروزی است.

قیمت کتاب های رمان کودک و نوجوان

قیمت کتاب های رمان کودک و نوجوان بسیار متنوع است؛ زیرا عوامل تأثیرگذار در قیمت این کتاب‌ها، مانند محتوا، حجم، تصویرسازی کتاب و جنس کاغذ و جلد آن‌ها، از تنوع زیادی برخوردار است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت این کتاب‌ها و خرید اینترنتی کتاب رمان کودک و نوجوان از کتابانه کمک بگیرید. این سایت بستری امن را برای خرید کتاب های رمان کودک و نوجوان به صورت آنلاین، برای شما فراهم کرده است.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل