loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
132 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

درباره‌ی کتاب های کمیک استریپ

کتاب های کمیک استریپ (مصور)، کتاب‌هایی حاوی مجموعه تصاویر دنباله‌دار است که داستان یا ماجرایی را به تصویر می‌کشند. جملات ممکن است در داخل یا نزدیک هر تصویر ارائه شوند و یا تصاویر فاقد نوشتار باشند. عناصر کلیدی یک کتاب کمیک استریپ شامل شخصیت، صحنه و طرح است که در چند فریم بواسطه‌ی ترکیبی از تصاویر، شرح‌ها و دیالوگ‌ها منتقل می‌شوند. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های کتاب‌های کمیک استریپ (مصور) و نحوه‌ی خرید اینترنتی کتاب کودک در دسته بندی کامیک استریپ خواهیم داشت. خرید کتاب های کمیک استریپ (مصور)

تاریخچه‌ی پیدایش کتاب های کمیک استریپ

ابداع کمیک استریپ اغلب به مدیر مدرسه سوئیسی رودولف تاپفر (1799-1846) نسبت داده می‌شود.  تاپفر اولین نقاشی خود تحت عنوان عشق‌های آقای ویکس بوآس را در سال 1827 کشید، اما تا ده سال بعد آن را منتشر نساخت و داستان او یعنی آقای ژابوت در سال 1835 به اولین اثر وی مبدل شد. هرچند این ژانر به‌طور تدریجی و در طی چندین قرن پایه‌گذاری شد، اما تاپفر را می‌توان پایه‌گذار اینً ژانر مدرن تلقی کرد. کتاب های کمیک استریپ (مصور) برای اولین بار در دهه 1930 در ایالات متحده و بریتانیا رواج یافتند. اولین کمیک استریپ روزنامه‌ای در ایالات متحده، «کودک زردپوش» ریچارد فلتون بود که در 16 فوریه 1896 در نیویورک امریکن ظهور یافت و در ضمیمه روزنامه یکشنبه منتشر می‌شد. اولین کتاب کمیک مدرن در سال 1933 در ایالات متحده منتشر شد. این کتاب‌ها در واقع چاپ مجدد کمیک استریپ‌های طنز روزنامه‌ای بودند. اصطلاح کتاب کمیک از کتاب‌های کمیک آمریکایی گرفته شده که مجموعه‌ای از کمیک استریپ های طنز بودند.

اولین نویسنده‌های کتاب کمیک ایرانی

رواج اولین کتاب‌های مصور ایرانی در دهه‌ی 1340 شمسی با انتشار داستان‌های مصور در مجله کیهان بچه‌ها آغاز شد. انتشار اولین کتاب های کمیک استریپ (مصور) ایرانی به انتشار سیزده عنوان از ماجراهای تن تن و میلو با ترجمه خسرو سمیعی توسط انتشارات یونیورسال در سال های 1356-1350باز می‌گردد. نخستین کتاب کمیک استریپ (مصور) ایرانی با عنوان رستم و اسفندیار با تصویرگری سیروس راد در سال 1355 توسط کانون پرورش کودکان و نوجوانان منتشر شد. پیمان ابراهیمی از اولین خالقین کمیک ایرانی در سال 1382 است که موضوع کمیک‌های او بیشتر بر فرهنگ ایرانی متمرکز است.

انواع کمیک:

  • روزنامه ای
  • مجله ای
  • زندگی نامه ای
  • اقتباسی

فرایند خلق کتاب های مصور

برای تصویرگران، هیچ چیز قابل قیاس با کتاب‌های کمیک استریپ نیست. این قالب پویا از ابرقهرمانان و داستان‌های علمی تخیلی گرفته تا داستان‌های طنز و ترسناک‌، تخیلات را به شکلی قدرتمند جذب می‌کند. هرچند خلق یک کتاب کمیک غیرممکن نیست، اما نوشتن آن کار سخت و طاقت فرسایی است.  خلق یک کتاب مصور مستلزم مهارت، صبر و برنامه‌ریزی قبلی است، اما در نهایت قرارگیری همه‌ی عناصر در کنار هم، بسیار لذت‌بخش و هیجان انگیز است. نویسنده داستان را می‌نویسد، سپس برای تصویرگری با سایر هنرمندان همکاری می کنند. به‌طور کلی فرایند خلق کتاب های مصور شامل انتخاب ایده، نوشتن داستان، تحقیق راجع به ساخت کمیک، برنامه‌ریزی و تعیین قواعد تصویرگری، کشیدن تصویر، انتخاب قالب و ابزار ایجاد کتاب است.

 تصویرگری در کتاب های کمیک استریپ

ژانر کمیک از مجموعه‌ای از تصاویر متوالی برای بیان یک داستان استفاده می‌کند. کمیک‌ها می‌توانند خنده‌دار، غم‌انگیز یا حتی عجیب باشند. تصویرگر کتاب‌های کمیک از قالب‌های زیادی استفاده می‌کند: آن‌ها با تکیه بر موضوعات متنوع، از تخیل و تجربه خود برای به اشتراک گذاشتن تصاویر جذاب راجع به زندگی و موقعیت‌های جذاب‌، طنز و طعنه‌آمیز بهره می‌برند و در طول این مسیر شخصیت‌های دوست‌داشتنی خلق می‌کنند.کتاب های کمیک استریپ (مصور) قدیمی اغلب توسط یک نفر نوشته می‌شد. خالق کمیک کار خود را طراحی، ترسیم و رنگ‌آمیزی می‌کرد. تصویرگر کمیک اغلب در یک تیم مشترک با تعیین‌کننده‌ی سبک کمیک، جوهرزن و فردی که طرح را رنگ‌آمیزی می‌کند، همکاری می‌نماید.

مخاطب کتاب های کمیک استریپ

کتاب های کمیک استریپ (مصور) متعلق به گروه سنی خاصی نیست. اما برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب است. خوانندگان کودک و نوجوان به کتاب‌های کمیک و رمان‌‌های گرافیکی به دلیل ترکیبی ساده از متن و محتوای بصری علاقه دارند. خوانندگانی که محدوده توجه محدودی دارند به کتاب های کمیک استریپ و رمان‌های گرافیکی توجه بیشتری نشان می‌دهند. با ظهور عصر اینترنت و تلفن‌های هوشمند، دامنه توجه خوانندگان کودک و نوجوان بسیار محدود شده است و کتاب‌های مصور می‌توانند در ایجاد علاقه به مطالعه در این قشر مؤثر باشند.

علت محبوبیت داستان کمیک مصور

کتاب های کمیک استریپ (مصور) علاوه بر درونمایه‌ی طنز و جذابیت‌های بصری و موضوعی، بستری فراهم می‌کنند که در آن می‌توان انتقادات و پیشنهادات اجتماعی و سیاسی را منتقل کرد. کتاب های کمیک استریپ با برخورداری از جلوه‌های بصری و تمرکز بر داستان و شخصیت‌ها، می‌توانند بسیار جذاب‌تر از سایر کتاب‌های ادبی، مانند رمان یا داستان کوتاه باشند. این کتاب‌ها همچنین می‌توانند به پرورش مهارت‌های خواندنی مورد نیاز برای درک متون با سطوح دشواری بالاتر کمک کنند.

خرید کتاب کمیک استریپ (مصور) از کتابانه

گسترش خریدهای غیرحضوری در سال‌های اخیر، موجب سهولت خرید تمامی محصولات، بالاخص محصولات فرهنگی شده است. فروشگاه اینترنتی کتاب کتابانه به‌عنوان یکی از فروشگاه‌های اینترنتی مطرح و باسابقه‌ی کشور در‌ حوزه‌ی فروش انواع کتاب‌ها، همواره در تلاش است تا امکان دسترسی سریع و آسان تمامی علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی سراسر کشور را به بهترین و باکیفیت‌ترین کتاب‌ها فراهم نماید. برای خرید اینترنتی کتاب کامیک استریپ و خرید آنلاین کتاب کمیک فارسی می‌توانید به سایت کتابانه مراجعه نمایید و ضمن بهره‌مندی از تخفیفات بی‌نظیر، کتاب‌های موردنظرتان را در سریعترین زمان ممکن در هر مکان دلخواه تحویل بگیرید.

قیمت کتاب های کمیک استریپ

بهترین و باصرفه‌ترین کتاب های کمیک استریپ (مصور) را از ما بخواهید. با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کتاب کتابانه و مشاهده‌ لیست کتاب های کمیک مصور متوجه تنوع بی‌نظیر و قیمت‌های مناسب و باصرفه ما در کتابانه خواهید شد. لذت بهترین خرید اینترنتی کتاب را در کتابانه تجربه نمایید.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل