loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
132 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

کتاب های طراحی و نقاشی

طراحی و نقاشی از حوزه‌های هنری پرطرفدار بسیاری از هنر‌دوستان و ابزاری برای بیان احساسات از طریق هنر است. قدمت نقاشی چندین برابر زبان نوشتاری است. مطالعه کتاب های طراحی و نقاشی، راهکار مؤثری برای یادگیری و افزایش مهارت در این دو هنر تجسمی زیبا هستند. این کتاب‌ها واجد تکنیک‌های صحیح، تمرین‌ها و نکات خاص و کاربردی برای هنرجویان و علاقه‌مندان طراحی و نقاشی هستند. اگر شما نیز علاقه‌مند به یادگیری یا تقویت مهارت‌های نقاشی و طراحی خود هستید با ما همراه باشید تا با هم به بررسی کتاب‌ های طراحی و نقاشی و نحوه‌ی خرید اینترنتی کتاب طراحی و نقاشی خواهیم پرداخت. خرید کتاب های نقاشی و طراحی

تاریخچه‌ی طراحی و نقاشی در ایران و جهان

سابقه نقاشی به آثار باستانی برجا‌مانده از انسان‌های ماقبل تاریخ در حدود 50 هزار سال قبل برمی‌گردد و نشان از یک سنت دیرینه و باستانی دارد. نقاشی‌های انسان‌های اولیه به شکل تصاویری از شکار و حیوانات بر روی دیواره غارها باقی مانده است.  نقاشی مانند رودی از خلاقیت از ابتدا تا الان در سراسر فرهنگ‌ها و قاره‌ها روان است. به اعتقاد باسیل گری، مورخ شرقی: «ایران هنر منحصربه‌فردی را به جهان عرضه کرده که در نوع خود بی‌نظیر است». غارهای استان لرستان نشان از تصاویر نقاشی‌شده از حیوانات و صحنه‌های شکار است که قدمت برخی از آنها مانند استان فارس به حداقل 5000 سال قبل باز می‌گردد. تصور می‌شود که نقاشی در ایران در دوران تیمور لنگ به اوج خود رسید، در آن زمان استادان برجسته‌ای مانند کمال‌الدین بهزاد سبک جدیدی از نقاشی را به وجود آوردند. نقاشی‌های دوره قاجار تلفیقی از تأثیرات اروپایی و مکاتب نقاشی مینیاتور صفوی است. اساتیدی چون کمال‌الملک به پیشبرد نفوذ سبک اروپا را در ایران کمک کردند. نقاشی قهوه‌خانه‌ای در زمان قاجار ظهور کرد. موضوعات این سبک اغلب ماهیتی مذهبی داشتند و صحنه‌هایی از حماسه‌های شیعه و مانند آن را به تصویر می‌کشیدند.

اهمیت طراحی در هنر

جورجیو وازاری، هنرمند و نقاش مشهور دوره رنسانس، راجع به اهمیت طراحی در حوزه هنرهای زیبا چنین می‌گوید: «طراحی، آغاز ضروری هر چیزی [در هنر] است و هنر بدون آن، چیزی ندارد». طراحی اساس نقاشی است و یک عنصر مهم و پایه در شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی و زیبا بشمار می‌رود. علاوه بر این، طراحی به عنوان یک فرم مستقل هنری، واجد گسترده‌ترین دامنه ممکن برای بیان خلاق است. اجسام، فضا، عمق، بعد و حتی حرکت را می‌توان از طریق طراحی قابل‌مشاهده کرد. طراحی یک فعالیت اصلی و محوری برای کار بسیاری از هنرمندان و طراحان بوده و هست. طراحی، سنگ محک و ابزاری برای کاوش خلاق است که به کشف بصری کمک می‌کند. توسعه طراحی به‌عنوان یک زبان اولیه برای ارتباط و بیان، به اندازه توسعه مهارت‌های نوشتاری و کلامی مهم است.

مزایای نقاشی برای سلامتی جسم و روح

هرچند ورزش منظم و تغذیه سالم روش‌های شناخته‌شده‌ای برای حفظ سلامتی هستند، اما داشتن یک سرگرمی خلاقانه، مانند نقاشی، ذهن را قوی نگه می‌دارد و می‌تواند در بهبود کیفیت کلی زندگی مؤثر باشد. از مزایای نقاشی در سلامتی جسم و روح می‌توان به مواردی همچون کاهش استرس و فشارهای ذهنی، رشد و پرورش خلاقیت، تقویت حافظه، تقویت مهارت‌های حرکتی و حل‌مسئله،   پرورش عاطفی، رهاسازی احساسات و ترغیب داشتن بینش خوش‌بینانه نسبت به زندگی اشاره کرد. خلق آثار هنری جذاب، موجب غرور و خوشحالی و افزایش عزت‌نفس هنرمند شده و مشوق فرد برای رسیدن به سطوح جدیدی از مهارت است. نقاشی به افزایش سلامت روانی در هر سنی و ایجاد روحیه شاد نه تنها در هنرمند، بلکه در اطرافیان کمک می‌کند.  افرادی که از ابزارهای خلاقانه مانند نوشتن، نقاشی و طراحی استفاده می‌کنند، با افزایش سن شانس کمتری برای ابتلا به بیماری‌های ضعف حافظه دارند.

در یادگیری طراحی و نقاشی چه مواردی ضروری است؟

هر کسی می‌تواند یاد بگیرند که چگونه با مهارت و اعتماد به نفس نقاشی کند اما یادگیری طراحی و نقاشی نیز مانند هر مهارتی مستلزم رعایت برخی اصول است.  قبل از رفتن به سراغ کتاب طراحی و نقاشی و لوازم هنری و ریختن رنگ روی بوم، باید در نظر بگیرید که دقیقاً انگیزه‌ و هدف شما از کشیدن نقاشی چیست. پاسخ شما تعیین می‌کند که چگونه ادامه دهید و روی چه چیزی تمرکز کنید. آشنایی با مبانی و اصول اولیه هنر، اولین گام برای یادگیری آن هنر است. مهم‌ترین فاکتور و کلید پیشرفت در یادگیری طراحی و نقاشی، پشتکار و تمرین زیاد است. شناخت ضعف‌ها و تمرکز روی آن‌ها، استفاده از لوازم و مواد با کیفیت و آموزش مرحله به مرحله نیز از دیگر ضروریات یادگیری طراحی و نقاشی است.

انواع سبک های نقاشی

نگرش عمیق‌ و شناخت سبک‌های مختلف نقاشی جذاب است و به ما بینشی از ظهور هنر در سراسر جهان ارائه می‌دهد. شیوه‌ی به تصویر کشیدن صحنه‌های هنری توسط هنرمندان، در طول زمان تکامل یافته است. نقاشی‌ها بر اساس موضوع، سبک و ژانر طبقه بندی می شوند.  در طول سال‌‌‌ها، دو سبک غالب در خط مقدم سبک‌ها قرار گرفته‌اند - سبک غربی و شرقی.  سبک غربی در نقاشی‌های امروزبیشتر دیده می‌شود. نقاشی انتزاعی، مدرنیسم، امپرسیونیسم و ​​برخی از اشکال هنری کمتر شناخته‌شده مانند سوررئالیسم و ​​فوتورئالیسم بخشی از هنر گسترده غربی را تشکیل می‌دهند. سبک هنر شرقی، تحت‌تأثیر فرهنگ‌ها و سنت‌های بسیاری در سراسر جهان قرار گرفته است و برخی از آن‌ها ظهور قابل‌توجهی داشته‌اند. از اشکال هنری شرقی می‌توان به سبک چینی، سبک ژاپنی و سبک هندی اشاره کرد.

خرید اینترنتی کتاب های طراحی و نقاشی از کتابانه

خریدهای اینترنتی از بهترین روش‌های صرفه‌جویی در زمان و هزینه برای علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی است. فروشگاه اینترنتی کتاب کتابانه یکی از فروشگاه‌های موفق، باتجربه و پرمخاطب در زمینه‌ی فروش بهترین و کامل‌ترین مجموعه کتاب‌ها است. همکاران ما در کتابانه مجموعه کاملی از بهترین کتاب های طراحی و نقاشی را برای تمامی علاقه‌مندان سراسر کشور  فراهم نموده‌اند. برای دسترسی سریع و آسان و خرید کتاب طراحی و نقاشی به فروشگاه اینترنتی کتاب کتابانه مراجعه نمایید و کتاب‌های موردنظرتان را در کمترین زمان و با کمترین هزینه در محل دلخواه‌تان تحویل بگیرید.

قیمت کتاب طراحی و نقاشی

برای بهره‌مندی از بهترین قیمت کتاب های نقاشی و طراحی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کتاب کتابانه مراجعه نمایید. با مقایسه قیمت این کتاب‌ها با سایر فروشگاه ها، متوجه قیمت‌های مناسب و با‌صرفه ما خواهید شد. کتاب‌های طراحی و نقاشی مورد نظر خود را به‌صورت اینترنتی سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. کتاب های خوشنویسی     کتاب های عکاسی       کتاب های موسیقی

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل