loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
31 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

درباره کتاب های تئاتر

تئاتر، هنری وسیع و عمیق است و آنچه که پیشِ‌روی پرده رقم می‌خورد، تنها بخشی از آن است. تاکنون کتاب‌های زیادی در زمینه نمایش نوشته شده که سعی داریم در این مطلب به بررسی آن بپردازیم. علاقه‌مندان به تئاتر می‌توانند با مطالعه کتاب‌های برجسته درباره این هنر، دری به‌سوی آن بازکرده و از آموزه‌های تئاتر از زبان برترین اساتید ایران و جهان بهره‌مند شوند. اگر قصد خرید کتاب تئاتری را دارید، در ادامه با ما همراه باشید. خرید کتاب های تئاتر

تئاتر و معنای آن

نمایش یا تئاتر، هنری نمایشی است که بازیگر در محلی خاص، در برابر تماشاگران به اجرای داستانی واقعی و یا تخیلی می‌پردازد. تئاتر در لغت به معنی تماشاگران و یا محل تماشای آن بوده که رفته‌رفته با رونق بیشتر آن، تبدیل به نام نوع نمایش شده است.

پیشینه تئاتر

اگر بخواهیم از پیشینه تئاتر بگوییم، باید به دوران باستان و پیش از میلاد مسیح برگردیم. نمایش، از آن زمان، یکی از روش‌های بیان تفکرات و برگزاری سنت‌ها بوده است. کلمه «تئاتر» نیز کلمه‌ای یونانی بوده که برگرفته از کلمه «تآترون» است که در فارسی به «نمایش» ترجمه شده است و پیشینه آن نیز به همان یونان و روم باستان بازمی‌گردد. شاید ابتدایی‌ترین نوع تئاترها به داستان‌سرایی‌ها، رقص‌ها و یا حتی تقلیدهای ابتدایی بازمی‌گردد. اما این تئاتر پیچیده و دراماتیکی که در جوامع انسانی شکل گرفته، در برهه‌هایی از تاریخ زبان تکریم، اعتراض و بیان اعتقادات یک جامعه بوده است.

تأثیرات تئاتر

تئاتر، فرصتی برای بازشدن درهای دنیای تخیل به روی بیننده است. نمایش باعث به‌وجودآوردن چالش‌هایی در ذهن مخاطب می‌شود که گویی آنها را زندگی کرده است. تئاتر به ما می‌آموزد که با دیدگاهی متفاوت به جهان بنگریم و به ما یادآور می‌شود که تنها نیستیم. نمایش به ترویج گفتمان، روابط اجتماعی و تغییرات آن می‌پردازد و آموزش و سواد را ارتقا می‌دهد. هر نمایش تصویری از زندگی را ارائه می‌دهد و به بیان شادی‌ها، مشکلات و معضلات پرداخته، فرصتی برای اندیشیدن را در اختیار مخاطب قرار داده و تأثیر زیادی در بینش مخاطب می‌گذارد؛ بنابراین به دیدن تئاتر و دانستن درباره آن می‌توان به‌عنوان چیزی فراتر از یک سرگرمی محض نگریست. خرید آنلاین کتاب تئاتر، می‌تواند این دریچه به سمت بینش‌های نو را خیلی زودتر به سمت دوستداران این هنر باز کند.

برجسته‌ترین آثار تئاتر

کتاب‌های تئاتری، در ایران و جهان، می‌توانند در دسته‌بندی آموزش بازیگری، نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، تاریخ و... در باب این هنر دسته‌بندی شوند. ازاین‌بین کتاب‌های هنر بازیگری از «استلا آدلر»، چگونه بهترین بازیگر جهان شوم؟ از «سامی صالحی ثابت»، راه‌حل داستان از «اریک ادسون»، داستان، ساختار، سبک و اصول فیلمنامه‌نویسی از «رابرت مک کی»، تئاتر تماشایی و تماشاگران اعصاب خردکن (دانش ترسناک) از «ریچل رایت»، تاریخ تئاتر جهان از «اسکار گ. براکت»، اصول کارگردانی تئاتر و بازیگری و کارگردانی در تئاتر و سینما از «احمد دامود»، آموزش پانتومیم از «مارک اشتولزنبرگ»، تئاتر و همزادش از «آنتونن آرتو»، بازیگری به شیوه متد از «لی استراسبرگ»، بازیگری: شش درس نخست از «ریچارد بولسلاوسکی»، فیلم‌نامه‌نویسی در ده روز از «درین دانلی»، جادوی تئاتر از «جلال ستاری»، تئاتر و کارگردانی از «ژان ژاک روبین»، اصول کارگردانی نمایش از «الکساندر دین»، نظریه نمایش سیاه‌بازی از «محسن سراجی»، هنر سینما از «دیوید بوردول» و «کریستین تامسون»، چگونه کارگردانی کنیم از «دنیل آریخن» و... تنها تعدادی از برجسته‌ترین کتاب‌های آموزش تئاتر و کتاب‌های دانشگاهی این رشته هستند که می‌توانید آنها را از سایت کتابانه تهیه کنید.

انواع گونه‌های تئاتر

انواع مکاتب تئاتر عبارت‌اند از: دادائیسم، اکسپرسیونیسم، رمانتیسم، رئالیسم، سمبولیسم، ابسورد، سورئالیسم، امپرسیونیسم، فرمالیسم، اپیک، ناتورالیسم، مدرنیسم، کمدی کلاسیک و رمانتیک که در این مکاتب انواع نمایشنامه‌ها به سبک‌های اقتباسی، انتزاعی، انتقادی، ابسورد، بورژوا، انواع کمدیِ ابسورد، بزرگسال، عجیب، سیاه، فانتزی، موزیکال، رمانتیک، احساسی، درام و...، مونولوگ‌های کمدی، دراماتیک و...‌، تمثیلی، آوانگارد، انواع اپرا، تاریخی، درام، ملودرام، رازآلود، رمانتیک، علمی-تخیلی، سمبولیک، شعری، جنگی، کارآگاهی، تجربی، مدرن، اپیک، سیاسی و... به‌صورت تئاترهای درام، موزیکال، ملودرام، زندگی‌نامه، کمدی، تراژدی، تاریخی، خیمه‌شب‌بازی، نقالی، پرده‌خوانی، عروسکی، پانتومیم، خیابانی، انفرادی، حماسی و... اجرا می‌شوند.

خرید اینترنتی کتاب های تئاتر از کتابانه

در این روزها که زندگی‌ها پرمشغله‌تر از همیشه هستند و باتوجه‌به تنوع کتاب‌های تئاتر، بررسی، تحقیق و خرید اینترنتی کتاب های تئاتر، یکی از بهترین راه‌های موجود برای دسترسی به این کتاب‌ها است. کتابانه، مرجع تخصصی بررسی و فروش اینترنتی کتاب، بستری امن برای دسترسی به منابع این هنر و خرید آنلاین کتابهای تئاتر، سینما، موسیقی و سایر کتاب های هنری است. شما در وب‌سایت کتابانه می‌توانید کتاب‌های مختلف را بررسی کرده، از لیست قیمت کتاب های تئاتر باخبر شده و بهترین خرید کتاب تئاتری را تهیه کنید.

قیمت کتاب تئاتر

لیست قیمت کتاب های تئاتر، می‌تواند بسته به حجم، جنس ورق، جنس جلد و... متفاوت باشد. برای اطلاع از لیست قیمت کتاب های تئاتر، به کتابانه مراجعه کنید و اگر هم تصمیم به خرید اینترنتی کتاب های تئاتر قطعی شد، کتابانه می‌تواند به شما در این امر کمک کند.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل