loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
175 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

درباره کتاب های دانشگاهی مهندسی پزشکی

مهندسی پزشکی، تخصصی است بین‌رشته‌ای، در راستای به‌کاربردن علوم مهندسی در حوزه تشخیص و درمان پزشکی. این رشته سعی دارد تا نیازهای مختلف و متنوع دانش پزشکی به علوم مهندسی را از بین ببرد. رشته مهندسی پزشکی، در دانشگاه‌ها، در مقاطع مختلف و گرایش‌های متنوع ارائه شده و طرف‌داران زیادی دارد. لیست کتاب های رشته مهندسی پزشکی، در راستای تربیت مهندسینی است که باید با دانش پزشکی نیز آشنا بوده و بر آناتومی و اعضای بدن انسان‌ها تسلط داشته باشند. خرید کتاب های مهندسی پزشکی در این مطلب، قصد داریم تا کمی بیشتر درباره این رشته، جایگاه و اهداف آن توضیح دهیم. اگر از دانشجویان و یا علاقه‌مندان به این رشته هستید و به دنبال خرید کتاب رشته مهندسی پزشکی هستید، در ادامه با ما همراه باشید. کتابانه، مرجع خرید اینترنتی کتاب، می‌تواند مرجعی مناسب برای خرید اینترنتی کتاب های مهندسی پزشکی شما باشد.

جایگاه مهندسی پزشکی در طب نوین

مهندسی پزشکی، به معنی رفع نیاز‌های پزشکی به‌وسیله علوم مهندسی است. این نیازها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از ساخت، نگهداری، بهره‌برداری، تعمیر، استانداردسازی، تنظیم، توسعه و ارتقا تجهیزات در درمان، تشخیص و پیشگیری بیماری‌ها و آسان‌تر کردن شرایط بیمار باشند. این رشته از رشته‌های نوین در فناوری بوده که کمک فراوانی به پزشکان و پیراپزشکان ارائه می‌دهد و عمل به وظایف آنها را آسان‌تر می‌کند.

هدف گرایش بیوالکتریک مهندسی پزشکی چیست؟

مهندسی پزشکی، در گرایش بیوالکتریک، از مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در راستای استفاده از مسائل الکتریک، مغناطیس و الکترومغناطیس در دانش پزشکی و به‌کارگیری الگوهای بیولوژیکی در طراحی ابزارها استفاده می‌کند. هدف کتاب های مهندسی پزشکی بیوالکتریک، تربیت مهندسین الکتریکی است که در زمینه پزشکی نیز اطلاعات زیادی داشته و توان طراحی و بهره‌برداری از سامانه‌های به‌کاررفته در دانش پزشکی را دارند. فارغ‌التحصیلان این رشته، در حوزه‌های مختلفی همچون تصویربرداری و پردازش آن، طراحی و ساخت سیستم‌های درمانی و آزمایشگاهی، طراحی و ساخت سیستم‌های پردازش صوت و گفتاردرمانی، طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های مانیتورینگ سیگنال‌های حیاتی و بیمارستانی، پردازش علائم حیاتی، طراحی سیستم‌های از راه دور، طراحی سیستم‌های تبادل اطلاعات، دانش و بانک‌های اطلاعاتی پزشکی، مدل‌سازی سیستم‌های بیولوژیک، طراحی قسمت‌های الکتریکی و کنترل اعضا در اندام مصنوعی و... به فعالیت می‌پردازند و کتاب های مهندسی پزشکی بیوالکتریک این اهداف را پوشش می‌دهند.

پیشرفت‌های گرایش بیومکانیک مهندسی پزشکی چه موفقیت‌هایی را در برداشته است؟

مهندسی پزشکی در گرایش بیومکانیک، از قوانین دینامیک جامدات و سیالات، ترمودینامیک، انتقال حرارت، انتقال مواد، رباتیک و... در درک اسکلت و عضلات بدن، طراحی و ساخت وسایل درمانی و تشخیصی پزشکی استفاده می‌کند. این رشته در ساخت ابزارهای کمک به بیمار، تشخیص بیماری و... فعالیت دارد و پیشرفت آن در سازگاری بدن انسان با محیط‌های صنعتی و غیرصنعتی، ساخت ابزارهایی مانند پروتز‌ها، دست و پای سایبرناتیک، مفاصل مصنوعی، قلب مصنوعی و... است. این مهندسین درباره چگونگی حرکت این اندام‌ها فعالیت کرده و زندگی بیماران را آسان‌تر می‌کنند.

مهندس حوزه پزشکی چه توانایی‌هایی باید داشته باشد؟

دانش‌آموختگان رشته مهندسی پزشکی، همواره در تلاش‌اند تا پلی از علوم مهندسی به دانش پزشکی ایجاد کنند. آنها بسته به گرایش رشته‌شان، سعی در استفاده از علوم مهندسی همچون مهندسی برق، کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مکانیک، شیمی، فیزیک، بیولوژی و بیوشیمی در دانش پزشکی دارند.

خرید کتاب های رشته مهندسی پزشکی از کتابانه

خرید کتاب رشته مهندسی پزشکی، مانند تمامی کتاب‌های دانشگاهی، از کتاب‌فروشی‌ها و سایت‌های مرجع فروش کتاب امکان‌پذیر است؛ اما خرید اینترنتی کتاب های مهندسی پزشکی، یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌های خرید این کتاب‌ها است. کتابانه، سایت مرجع فروش کتاب، می‌تواند در این مورد به کمک شما آمده و در خرید کتاب های مهندسی پزشکی ترم اول تا ترم آخر، همراه شما باشد.

قیمت کتاب‌های رشته مهندسی پزشکی

لیست کتاب های رشته مهندسی پزشکی، بر اساس گرایش، متفاوت است؛ همچنین قیمت کتاب های دانشگاهی رشته مهندسی پزشکی نیز بر اساس حجم، جنس کاغذ و جلد، انتشارات، نوع چاپ، مفاد کتاب‌ها و... می‌تواند متفاوت باشد. اما آنچه که در هنگام خرید کتاب های دانشگاهی مهندسی پزشکی اهمیت دارد، تناسب بین قیمت و موارد مطرح شده در کتاب است. شما می‌توانید پیش از خرید کتاب های مهندسی پزشکی ترم اول و باقی ترم‌ها، برای اطلاع از محتوا و قیمت کتاب های دانشگاهی رشته مهندسی پزشکی به سایت کتابانه مراجعه کرده، تا خریدی دقیق و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. کتاب های رشته برق     کتاب‌ های رشته مهندسی شیمی     کتاب های رشته کامپیوتر       کتاب‌ های رشته مکانیک

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل