loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
159 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

درباره کتاب‌ های رشته مهندسی شیمی

مهندسی شیمی یکی از محبوب‌ترین رشته‌هایی است که با شرکت در کنکور رشته ریاضی می‌توان تحصیل در آن را آغاز کرد. شاید گمان کنید که اشتیاق بی‌حدوحصر به شیمی در بعضی از افراد، باعث می‌شود این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند اما واحدهای درسی و کتاب های رشته مهندسی شیمی این‌طور نشان می‌دهد که مهندسان شیمی قبل از شیمی‌دان بودن، یک مهندسِ به تمام معنا هستند. بنابراین در طول تحصیل، با دروس ریاضی یا فیزیک ارتباط بیشتری دارند. رشته مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی گرایش خاصی را شامل نمی‌شود اما دوسال پس از ورود به این مقطع، گرایش دل‌خواه باتوجه به سابقه و ترجیح فردی انتخاب می‌شود. گرایش‌های بیوتکنولوژی، مهندسی فرایند، صنایع غذایی، صنایع پتروشیمی و صنایع نفت وگاز در مقطع کارشناسی به دانشجو معرفی خواهند شد. خرید کتاب های رشته مهندسی شیمی مقاله امروز کتابانه اختصاصا برای دانشجویان این رشته پرماجرا است و جهت خرید اینترنتی کتاب های رشته مهندسی شیمی، جامع‌ترین مطلبی است که تاکنون خوانده‌اید!

مهندسین شیمی چه وظایفی دارند؟

مهندس شیمی درحقیقت، تلفیقی هنرمندانه از مهندسی و شیمی است؛ البته این را هم درنظر داشته باشید که دوزِ مهندسیِ آن بیشتر است! بنابراین مهندس شیمی یافته‌های شیمی‌دان را با ذره‌بینِ مهندسی و دقت تیزبینانه مورد بررسی قرار می‌دهد تا در صنایع مختلف شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد. معمولا وظیفه تخصصی مهندسان شیمی باتوجه به گرایش انتخابی آن‌ها تعیین می‌شود. مثلا وظیفه مهندس شیمی شاغل در حوزه نانو با مهندسی که در فرایند تولید سیمان، آهک و از این دست مواد به‌عنوان ناظر حضور دارد، کاملا متفاوت است. با مطالعه کتاب های مهندسی شیمی، این موضوع برای دانشجویان شفاف‌تر می‌شود. مهندس شیمی ممکن است ترجیح دهد در بخش‌های پژوهش‌محور مشغول به کار شود اما، حوزه تولید در کارخانه‌جات و شرکت‌ها نیز به حضور مهندسان شیمی نیازی انکارنشدنی دارند!

مهارت‌‌های لازم برای موفقیت در رشته مهندسی شیمی

برخلاف تفکر عموم، شیمی اولین و آخرین درس ارزشمند در مهندسی شیمی نیست. مطابق با آن‌چه لیست کتاب های مهندسی شیمی به ما می‌گویند، مهارت درک فیزیک و ریاضیات، حتی در کتاب های ترم اول مهندسی شیمی مورد تاکید است. مهارت‌های تحلیل و موشکافی مسائل، توانایی صبر و حل مشکلات پیش‌بینی نشده با استفاده از ابزارهای موجود، قدرت تصمیم‌گیری در لحظات مهم و داشتن برنامه‌ای منسجم برای پیش‌برد کارها و نظارت بر اجرا، از مهم‌ترین مهارت‌های عمومی برای موفقیت در رشته مهندسی شیمی است. علاوه بر این‌ها، معمولا مهندسان بعضی از پروژه‌هارا به‌صورت تیمی پیش می‌برند؛ پس روحیه انجام کار تیمی و ارتباط با سایر همکاران هم موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. جالب است بدانید از آنجایی‌که مهندسان شیمی بیشتر مهندس هستند تا شیمی‌دان، استفاده از نرم‌افزارهای مهندسی خاص و مرتبط با این رشته بیشتر از حضور آن‌ها در آزمایشگاه‌های شیمی مورد نیاز است؛ ضمن اینکه بسیاری از نرم‌افزارها شبیه‌ساز بی‌نظیری برای محیط آزمایشگاه به شمار می‌روند.

رشته مهندسی شیمی با کدام صنایع در ارتباط است؟

رشته مهندسی شیمی با صنایع مختلفی در ارتباط است. به طور خاص‌تر می‌توان به ارتباط این رشته با صنایع پتروشیمی، پلیمر، صنایع گاز، صنایع شیمیایی معدنی، صنایع غذایی و طراحی فرایندهای صنعت نفت اشاره کرد. هرکدام از این موارد، از گرایش‌های مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی هستند؛ بنابراین دور از انتظار نیست که مهندس شیمی با استفاده از مهارت‌های خود پیوندی محکم و تحسین‌برانگیز میان صنایع ذکر شده ایجاد کند؛ این موضوع را بعداز تجربه مطالعه کتاب های رشته مهندسی شیمی خواهید فهمید؛ تجربه‌های هیجان‌انگیز در انتظار دانشجویان این رشته است!

خرید کتاب‌ های رشته مهندسی شیمی

وب‌سایت کتابانه مدت زیادی است که با هدف ترویج کتابخوانی و آسان‌تر شدن مسیر دسترسی به کتاب‌های خاص دانشگاهی، در حوزه فروش غیرحضوری فعالیت دارد. این کتاب‌فروشی آنلاین، کتاب موردعلاقه تان را در هرکجای ایران که باشید، با امکان تحویل درب منزل به دست‌تان می‌رساند. با خرید غیرحضوری کتاب، خبری از تحمل ترافیک‌های طولانی، شاخ در شاخ شدن با آلودگی و به‌ویژه شرایط ملتهب کرونایی نیست! راستی، خرید کتاب مهندسی شیمی از کتابانه یک مزیت دیگر هم دارد که در ادامه می‌گوییم!

قیمت کتاب‌ های رشته مهندسی شیمی

قیمت کتاب های مهندسی شیمی در کتابانه با تخفیف‌های فوق‌العاده لحاظ می‌شود؛ البته موجودی کتاب‌ها نسبت به تقاضای دانشجویان رشته‌های مختلف محدود است؛ پس شانس خرید کتاب با این میزان تخفیف، صرفا به زبل‌ترها تعلق می‌گیرد. اگر دانشجوی مهندسی شیمی هستید، دست بجنبانید! کتاب‌ های دانشگاهی شیمی     کتاب‌ های رشته مهندسی صنایع     کتاب‌های دانشگاهی معدن     کتاب های دانشگاهی رشته علوم زمین

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل