loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
19 کالا

کتاب های دانشگاهی رشته فلسفه

کسی که به‌تازگی وارد وادی فلسفه شده، به سختی می‌تواند تصویر روشنی از کاری که فیلسوفان انجام می‌دهند، مجسم کند. ولی باید بدانید که فلسفه به شیوه‌ای روشن و دقیق به بررسی جهان حقیقی، ماهیت پیچیده اجتماعی و مادی آن و جایگاه ما در آن می‌پردازد. مطالعه فلسفه به معنای دیدن ارتباط بین ایده‌ها و تبیین آن ارتباط به شیوه‌ای مستدل و منطقی است. خرید کتاب رشته فلسفه حوزه‌های مورد‌ مطالعه و کتابهای رشته فلسفه بسیار گسترده و متنوع هستند و نمی‌توان آن را به حوزه خاصی محدود کرد. در ادامه به بررسی رشته فلسفه و نحوه‌ی خرید کتاب های دانشگاهی رشته فلسفه و کتاب های رشته فلسفه و کلام اسلامی خواهیم پرداخت.

تعریف فلسفه

فلسفه واژه‌ای یونانی، متشکل از دو لغت «فیلو» به معنی دوستدار و «سوفیا» به معنی دانایی است. فلسفه علم مطالعه‌ی سؤالات اساسی بشر راجع به هویت، عقل، دانش، ارزش‌ها، ذهن و... است. سؤالاتی که باید مطالعه یا حل شوند. به ادعای برخی منابع، اصطلاح فلسفه حدود 5 قرن پیش از میلاد توسط «فیثاغورس» ابداع شده است. فلسفه در گذشته کلیه‌ی حوزه‌های دانش را دربر می‌گرفت. فلسفه طبیعی در زمان «ارسطو» شامل نجوم، پزشکی و فیزیک بود. در قرن نوزدهم با پیشرفت دانشگاه‌های مدرن، سایر رشته‌ها به سمت تخصصی شدن سوق داده شدند و حوزه‌های تحقیقاتی مختلفی که قبلا بخشی از فلسفه بودند، به رشته‌های دانشگاهی مجزا تبدیل شدند.

معرفی مکاتب فلسفی

مکتب به گروهی از مردم، به ویژه فیلسوفان، هنرمندان یا نویسندگان گفته می‌شود که اندیشه، کار یا سبک آن‌ها نشان‌دهنده خاستگاه یا باور مشترک است. این مکاتب «ایسم» های معروف فلسفه در کتابهای رشته فلسفه هستند. معمولا فلاسفه بر اساس نوع مکتب فلسفیِ خاصِ خود شناخته می‌شوند. مکاتب فلسفیِ متنوع، حاصل دیدگاه‌ها و نظرات مختلف فیلسوفان نسبت به مسائل است. فلسفه دارای مکاتب زیادی است که برخی مربوط به شاخه‌ای خاص و برخی مربوط به کلیه‌ی شاخه‌ها است. پنج مکتب فلسفی معروف در اغلب کتابهای رشته فلسفه عبارت‌اند از:

  1. رئالیسم یا واقع‌گرایی: به اعتقاد این مکتب برای شناخت جهان نمی‌توان چندان به ذهن متکی بود. این مکتب نشانگر دیدگاه‌های علمی و تجربی است.
  2. ایده‌آلسیم یا آرمان‌گرایی: نقطه مقابل رئالیسم است و مدعی است که ایده‌ها موضوع حقیقی معرفت هستند.
  3. نئوتامیسم یا تامیسم جدید: ترکیبی از مقولات تجربی، عقلانی و معنوی است.
  4. پراگماتیسم یا عمل‌گرایی: مکتب فلسفی مدرن که کلمات و افکار را ابزاری برای پیش‌بینی و حل مسئله می‌داند.
  5. اگزیستانیالیسم یا هستی‌گرایی: هستی انسان را مرکز تمام مسائل تلقی می‌کند.

تاریخ فلسفه سیاسی

فلسفه سیاسی به مطالعه سؤالات اساسی راجع به حکومت، سیاست، آزادی، عدالت، مالکیت، حقوق بشر، قانون و اجرای آن توسط مقامات می‌پردازد. در معنای عامیانه، اصطلاح «فلسفه سیاسی» اغلب اشاره به دیدگاه یا نگرشی خاص راجع به سیاست دارد. دغدغه اصلی فلسفه سیاسی، اقتصاد سیاسی است که به وسیله آن مالکیت و دسترسی به سرمایه و قوانین مربوط به توزیع عادلانه تعریف می‌شود. فلسفه سیاسی غرب ریشه در یونان باستان، زمان آزمایش اشکال مختلف سازماندهی سیاسی از جمله سلطنت، استبداد، اشرافیت و دموکراسی دارد. افلاطون مشهورترین فیلسوفی است که در باب فلسفه سیاسی نظریه‌پردازی کرده است. اولین اثر کلاسیک فلسفه سیاسی کتاب «جمهوری» افلاطون است. فلسفه سیاسی روم متاثر از رواقیون بود که توسط سیسرو سیاستمدار رومی تکامل یافت. کنفوسیوس، منسیوس، موزی در چین، و قوانین مانو و چاناکیا در هند، همه به دنبال یافتن ابزاری برای بازگرداندن وحدت و ثبات سیاسی و مقابله با فروپاشی اجتماعی و سیاسی بودند.

خرید کتاب های دانشگاهی رشته فلسفه

کتابانه به‌عنوان یکی از فروشگاه‌های اینترنتی مطرح و مورداعتماد در‌ حوزه‌ی فروش انواع کتاب و محصولات فرهنگی، همواره در تلاش است که امکان دسترسی سریع و آسان دانشجویان، اساتید رشته فلسفه را به مجموعه کاملی از کتاب های دانشگاهی رشته فلسفه فراهم سازد.  برای مشاهده‌ و خرید کتاب های رشته فلسفه، انواع کتابهای ترم اول فلسفه و کتاب های فلسفه و کلام اسلامی می‌توانید به سایت کتابانه مراجعه نمایید، کتاب‌های موردنظرتان را به‌صورت غیرحضوری سفارش دهید و در سریع‌ترین زمان ممکن در محل دلخواه تحویل بگیرید.

قیمت کتاب های دانشگاهی رشته فلسفه

بهترین و باصرفه‌ترین قیمت کتاب های رشته فلسفه را از ما بخواهید. با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کتابانه و مشاهده‌ی مشخصات و تنوع کتاب های دانشگاهی رشته فلسفه در این فروشگاه متوجه قیمت‌های مناسب و تنوع  بی‌نظیر این کتاب‌ها در کتابانه خواهید شد.  از تجربه‌ی خرید آنلاین کتاب در کتابانه هرگز پشیمان نخواهید شد.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل