loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه

بهترین کتاب‌های عربی کنکور انسانی

جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
39 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

بهترین منابع عربی کنکور انسانی

درباره کتاب های عربی انسانی کنکور

امروزه کتاب های کنکوری و کمک درسی، عضو جدایی ناپذیر مطالعه دانش‌آموزان برای قبولی در آزمون‌های سراسری‌اند. در این صفحه به بررسی کتاب های کنکور عربی انسانی و نحوه‌ سفارش و خرید منابع عربی کنکور انسانی در سایت کتابانه خواهیم پرداخت. کتاب آموزش عربی کنکور انسانی

اهمیت درس عربی در کنکور انسانی

به عنوان یک دانش‌آموز رشته انسانی، عربی یکی از مهم‌ترین و تعیین کننده‌ترین دروس اختصاصی شماست. باید بدانید که کنکور انسانی شامل 25 سوال از عربی عمومی و 20 سوال از عربی اختصاصی است و اگر شما بتوانید حتی تعداد کمی از سوالات عربی اختصاصی را پاسخ دهید، تاثیر شگفتی روی رتبه شما خواهد داشت؛ چراکه تراز سوالات عربی اختصاصی بالاست و معمولا تعداد کمی از افراد می‌توانند به اکثر سوالات پاسخ صحیح بدهند.

روش مطالعه عربی اختصاصی کنکور انسانی

طبق آمار به دست آمده از نتایج کنکور داوطلبین انسانی، تعداد افرادی که درس عربی را منفی می‌زنند، از تعداد کسانی که بالای 50 می‌زنند، به شدت بیشتر است و این یعنی وضعیت بسیار وخیم است! اگر شما همه دروس را مانند هم بخوانید، مطمئناً نتیجه نخواهید گرفت چرا که هر درس روش مطالعه خود را می‌طلبد. در اینجا با توجه نظر کارشناسان، چندین نکته را در رابطه با روش درست مطالعه عربی انسانی آورده‌ایم:

  1. زمان استراحت را بین مطالعات 60 دقیقه‌ای پخش کنید؛ یعنی بعد از حدود 60 دقیقه مطالعه، حدود 10 الی 15 دقیقه استراحت کنید. در واقع شما با این کار ذهن خود را ریکاوری کرده و به آن فرصت می‌دهید تا توان خود را بازیابی کند و مجددا آماده مطالعه شود.
  2. عربی، برخلاف چیزی که در میان اغلب دانش‌آموزان جا افتاده، درسی تحلیلی است، نه حفظی! بنابراین باید مباحث آن را بیاموزید و سپس با تمرین تکرار در آن مهارت کسب کنید.
  3. تست زنی را بعد از آموختن مطالب فراموش نکنید؛ همیشه بعد از یادگیری یک مطلب تازه، چندین تست آموزشی بزنید تا با نکات بیشتری آشنا شوید و دامنه اظلاعات خود را وسیع‌تر کنید.

توجه داشته باشید که اگر در این درس قوی هستید، می‌توانید بدون گذراندن آموزش‌هایی نه چندان زیاد، به سراغ خرید کتاب تست عربی انسانی بروید؛ ولی اگر در درس عربی مشکلات پایه‌ای دارید، باید برای خرید کتاب عربی انسانی کنکور که دارای آموزش هم باشد، اقدام کنید تا پیش از شروع تست زنی و آنالیز عملکرد خود، پروسه آموزش و تفهیم مطالب را کامل کرده باشید.

مهم ترین منابع برای مطالعه عربی انسانی کنکور

«بهترین» شدن یک کتاب، ملزم به داشتن خصوصیات خاصی است. در حوزه کتاب های کنکور، بهترین کتاب‌ها دارای درسنامه‌هایی جامع و کامل، سوالات متناسب با سطح کنکور و پاسخنامه‌هایی قدرتمند هستند. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین کتاب های عربی انسانی کنکور اشاره کرده ایم:

کتاب عربی مشاوران

این کتاب یکی از جامع‌ترین و پرطرفدارترین کتاب های عربی انسانی است. انتشارات مشاوران در این کتاب با بیانی شیوا و قابل فهم، به توضیح قواعد و ارائه مثال‌های متعدد می‌پردازد و سپس با تست‌هایی استاندارد و نکته‌دار، دانسته‌های دانش‌آموز را محک می‌زند.

کتاب عربی انسانی خیلی سبز

اگر به دنبال گلچینی از سوالات چهارگزینه‌ای تالیفی هستید، کتاب عربی انسانی خیلی سبز، پیشنهاد کتابانه به شماست. این محصول انتشارات خیلی سبز با محوریت نکات کنکوری و پرتکرار، به یکی از برترین‌ها بدل شده و طی چندین سال، جایگاه مناسبی را در میان دانش‌آموزان پیدا کرده است. ترتیب ارائه مطالب در این کتاب نیز به صورت: 1.درسنامه 2. لغات 3.تست می‌باشد.

کتاب عربی انسانی میکرو گاج

کتاب عربی انسانی میکرو گاج، هر دو نوع آموزش موضوعی و درس به درس را به طور همزمان به کار گرفته است. به این صورت که به آموزش درس به درس پرداخته و سپس به کمک ضمیمه‌هایی که آورده، توضیحات موضوعی را شروع نموده است. درسنامه این کتاب از انتشارات گاج، شباهت زیادی به درسنامه خیلی سبز دارد و از نظر جامعیت با آن هم‌سطح است. خرید کتاب تست عربی انسانی

موضوعات مهم عربی در کنکور انسانی

در درس عربی، شما با 4 مبحث مهم و تعیین‌کننده طرف هستید. برای آشنایی با این مباحث ادامه مطلب را از دست ندهید: ترجمه و تعریب ترجمه و تعریب از آن مباحثی است که بسیاری از دانش‌آموزان را فریب می‌دهد؛ زیرا فکر می‌کنند که تنها تسلط داشتن بر لغات کافی است، در صورتی که اینطور نیست! دانستن معنی لغات برای پاسخگویی به سوالات ترجمه و تعریب لازم است اما کافی نیست. برای ترجمه صحیح باید به قواعد نیز مسلط شوید. با دانستن قواعد نه تنها سرعت شما بالا خواهد رفت بلکه در تشخیص زمان فعل‌ها، جمع و مثنی و مفرد بودن، مونث و مذکر بودن، نکره یا معرفه بودن و... مشکل نخواهید داشت. قواعد عربی قواعد زبان عربی، به هم پیوسته‌اند بنابراین نباید شیوه مطالعه پراکنده را برای آن انتخاب کرد. از طرف دیگر حفظ کردن نکات، کاری بیهوده است زیرا همانطور که قبلا گفتیم، عربی درسی حفظی نیست؛ بنابراین باید نکات را در یک دفترچه یاداشت کنید و علاوه مرور مداوم آنها، دائما تست بزنید تا مهارت کافی را به دست آورید. درک مطلب عربی و تحلیل صرفی یکی از مباحث زمان‌بر در کنکور انسانی، درک مطلب و تحلیل صرفی است. دو توصیه از سوی کارشناسان کنکور برای این دسته از سوالات مطرح است؛ اگر می‌خواهید در زمان صرفه جویی کنید:

  1. پیش از کنکور، تا می‌توانید درک مطلب حل کنید تا حرفه‌ای شوید.
  2. در جلسه کنکور، سوالات را پیش از متن داده شده بخوانید.

در رابطه با توصیه شماره 2، این نکته حائز اهمیت که وقتی از سوال باخبرید، پس می‌دانید باید دنبال چه چیزی در متن بگردید؛ بنابراین وقت کمتری را هدر می‌دهید. واژگان عربی اختصاصی پاسخگویی به سوالات واژگان عربی در کنکور، آسان‌تر از سایر بخش‌هاست. لغات آخر کتاب را بخوانید، جمع‌‌های مکسر و سالم، و کلمات مونث و مفرد را بیاموزید. خواندن درک مطلب های کنکورهای سالیان گذشته نیز در افزایش دایره واژگانی شما موثر خواهد بود. کتاب کنکور عربی انسانی

سطح بندی کتاب های عربی انسانی کنکور

همانطور که گفتیم، پیش از خرید کتاب کنکور عربی انسانی، باید از سطح خود مطلع شوید. برخی کتاب ها مناسب دانش‌آموزان ضعیف نیستند و برخی نیز دانش‌آموزان قوی را با آوردن مباحث بسیار ساده، خسته می‌کنند. سطح بندی تعدادی از کتاب های عربی انسانی عبارتند از:

  • کتاب عربی جامع خیلی سبز و کتاب عربی میکرو گاج: مناسب افراد ضعیف و متوسط با درسنامه کامل.
  • کتاب تست عربی جامع مهروماه: مناسب داوطلبین سطح بالا با درسنامه‌ای نه چندان مفصل.
  • کتاب عربی جامع نشر الگو: مناسب داوطلبین با پایه قوی.
  • کتاب عربی میکرو طلایی گاج: مناسب دانش‌آموزان سطح بالا با تست های قوی.

قیمت کتاب عربی کنکور انسانی

خرید کتاب عربی انسانی کنکور از کتابانه با تخفیف

کتاب های کمک درسی و کنکوری در کتابانه، شامل تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای هستند. شما با ثبت سفارش کتاب مورد نظرتان می‌توانید از این تخفیف‌ها بهره‌مند شوید.

قیمت کتاب عربی انسانی کنکور

ناشران حوزه کمک درسی قیمت های گوناگونی برای کتاب های کنکور انسانی در نظر گرفته‌اند. شما می‌توانید با جستجوی عنوان کتاب موردنظرتان در نوار جستجوی بالا، از قیمت، تخفیف‌های اعمال شده و سایر ویژگی های آن باخبر شوید.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل