loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه

بهترین کتاب‌های شیمی کنکور

جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
102 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

درباره‌ی کتاب های شیمی کنکور

درس شیمی یکی از دروس مهم و کاربردی رشته‌های ریاضی و علوم تجربی است که کسب درصد بالا از آن در کنکور سراسری تاثیر قابل‌توجهی در رتبه و تراز داوطلبان دارد. بدون شک استفاده از کتاب های شیمی کنکور مناسب و استاندارد می‌تواند در کسب درصد بالا از این رقابت فشرده، بسیار موثر باشد. چنانچه شما نیز به دنبال کتاب کنکور شیمی و کسب درصد بالا از این درس کلیدی و رتبه‌ساز هستید با ما همراه باشید تا با هم به بررسی و نحوه‌ی خرید کتاب شیمی کنکور  بپردازیم. کتاب‌ شیمی کنکور

تاثیر و اهمیت درس شیمی در کنکور تجربی و ریاضی

درس شیمی یکی از دروس دشوار و در عین حال رتبه‌ساز کنکور سراسری در گروه‌های ریاضی و علوم تجربی است که 35 سؤال کنکور سراسری را به خود اختصاص داده است. از اهمیت شیمی در کنکور تجربی همین بس که این درس پراهمیت‌ترین درس تجربی پس از درس زیست‌شناسی است و در زیرگروه های 1 (رشته های پزشکی و دندان پزشکی) و زیرگروه های 2 (رشته های داروسازی و شیمی) به ترتیب دارای ضرایب 3 و 4 است. درس شیمی در گروه ریاضیات نیز سومین درس تاثیرگذار بعد از ریاضی و فیزیک است که به سبب کم‌اهمیت تلقی‌شدن آن در بین داوطلبان ریاضی و قرار گرفتن در انتهای دفترچه آزمون سراسری، بسیاری از داوطلبان قادر به کسب درصد بالا از آن نیستند و به همین دلیل کسب درصد بالا از آن تاثیر قابل‌توجهی بر رتبه و تراز داوطلبان دارد. کسب درصد بالای 50 در درس شیمی کنکور، داوطلب را جزء 6000 رتبه اول قرار خواهد داد.

روش مطالعه شیمی کنکور

سؤالات شیمی کنکور اغلب به‌صورت ترکیبی ارائه می‌شود و به همین دلیل، کسب درصد بالا از آن مستلزم تسلط کامل بر تمام مباحث کتاب‌های درسی شیمی سه سال متوسطه است. لازمه‌ی تسلط کامل بر مباحث، برنامه‌ریزی، مطالعه و مرور دقیق تمامی فرمول‌های شیمیایی و محاسباتی، جدول تناوبی و دیگر مباحث موجود در شیمی آلی و معدنی و حل انواع سؤالات تستی و تشریحی می‌باشد. سؤالات تستی شیمی کنکور سراسری به سه دسته سؤالات حفظی، مفهومی و مسئله تقسیم می‌شود که نحوه‌ی مطالعه هرکدام با دیگری متفاوت است. پاسخ‌گویی به سؤالات حفظی تنها مستلزم حفظ کردن دقیق، خلاصه‌نویسی و مرور مباحث در فواصل زمانی مناسب است. سؤالات مفهومی و محاسباتی مهم‌ترین سؤالات درس شیمی هستند که داوطلب برای تسلط کامل بر آن‌ها باید بخش‌بخش کتاب درسی را به‌طور دقیق و مفهومی مطالعه نماید، از نکات مهم و فرمول‌های محاسباتی یادداشت‌برداری کند و پس از آن به سراغ حل تست‌های تالیفی و کنکوری استاندارد و طبقه‌بندی‌شده برود. توجه داشته باشید که حل مباحث محاسباتی مستلزم داشتن پایه ریاضیاتی قوی است.

 مهم ترین مباحث شیمی کنکور

در مطالعه‌ی درس شیمی برای کنکور سراسری نباید از هیچ نکته و مبحثی چشم‌پوشی کرد. با این حال بر اساس تجارب سال‌های گذشته، برخی از مباحث درس شیمی تست خیزتر از بقیه هستند و به همین دلیل نیاز به وقت‌گذاری و مطالعه بیشتری دارند. در ادامه به معرفی مهمترین مباحث شیمی کنکور می پردازیم:

  • حفظیات شیمی: اهمیت ویژه حفظیات شیمی به این دلیل است که این مباحث در حدود نصف سؤالات کنکور درس شیمی را به خود اختصاص داده‌اند و با مطالعه، برنامه‌ریزی دقیق و پاسخ‌گویی به این سؤالات، می‌توان درصد بالایی از درس شیمی کسب کرد.
  • مسائل شیمی: تمرکز طراحان سؤالات کنکور بر روی مسائل شیمی در سال‌های اخیر و دشواری نسبی آن برای داوطلبان، این بخش را به یکی از مهم‌ترین مباحث کنکور شیمی مبدل ساخته است.
  • شیمی آلی: مبحث شیمی آلی جزء مباحثی است که طراحی سؤالات کنکوری آن از روی مفاهیم و جمله‌های متن کتاب درسی صورت می‌گیرد.

انواع کتاب های شیمی برای کنکور سراسری

کسب درصد بالا از درس شیمی در رقابت فشرده کنکور سراسری علاوه بر مطالعه‌ی دقیق کتاب‌های درسی، مستلزم استفاده از منابع و کتاب های شیمی کنکور مناسب و استاندارد است. هر داوطلب در هر دوره از برنامه‌ریزی و بنا به هدف خود، به نوع خاصی از این منابع نیاز دارد. برای راهنمایی داوطلبان برای خرید منابع شیمی کنکور، در ادامه به بررسی اجمالی این کتاب‌ها خواهیم پرداخت.

  • کتاب تست شیمی کنکور

تمرکز ویژه کتاب‌های تست شیمی کنکور بر انواع پرسش‌های چهارگزینه‌ای تالیفی و کنکوری است که به‌منظور آشنایی داوطلبان با سؤالات کنکور سراسری، آزمون‌های آزمایشی و نیز آماده‌سازی و افزایش مهارت تست‌زنی آن‌ها به تألیف رسیده‌اند.

  • کتاب آموزش شیمی کنکور

کتاب‌های آموزش شیمی کنکور، به‌منظور آموزش دقیق و مفهومی مباحث و مفاهیم کتاب‌ های درسی شیمی به تألیف رسیده‌اند و به همین سبب داری درس‌نامه‌های قوی و حجیم می‌باشند.

  • کتاب جمع بندی شیمی کنکور

هدف از تالیف کتاب های جمع‌بندی شیمی کنکور، مرور و جمع‌بندی مباحث، تثبیت آموخته‌ها و رفع نواقص در روزهای پایانی باقی‌مانده تا کنکور سراسری است. این کتاب‌ها اغلب شامل درس‌نامه‌های کاربردی و مختصر، ارائه‌ی نکات مهم و پرتکرار کنکوری و تست‌های تالیفی و کنکوری استاندارد با پاسخ تشریحی می‌باشند. برخی از این کتاب ها درس‌نامه محور و برخی آزمون‌محور هستند.  

  • کتاب موضوعی شیمی

کتاب های موضوعی، همانطور که از اسمشان پیداست بر مبحث خاصی از کنکور تمرکز دارند. به‌عنوان نمونه تمرکز کتاب‌ مسائل شیمی موضوعی، بر حل انواع مسائل شیمی کنکور سراسری است که برای داوطلبانی که در حل این مسائل مشکل دارند، به تالیف رسیده‌اند.

ساختار کتاب های کنکور شیمی

شاید در هنگام بررسی کتاب های شیمی کنکور با اصطلاحاتی مثل کتاب‌های جامع و پایه به پایه مواجه شده باشید و تفاوت این منابع ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد. کتاب های جامع کنکور شیمی، کتاب‌هایی هستند که کلیه‌ی مباحث کتاب‌های درسی شیمی سه سال متوسطه را پوشش می‌دهند و هدف از طراحی آن‌ها، ارائه‌ی یک منبع منسجم از مباحث و نمونه سؤالات این سه سال برای داوطلبان کنکور سراسری می‌باشد. کتاب‌های پایه به پایه کنکور شیمی، شامل مباحث شیمی هر سه پایه به‌صورت مجزا می‌باشد. مباحث این دسته نسبتا مفصل‌تر از کتاب‌های جامع است و بیشتر مناسب دانش‌آموزانی است که از سال‌های اول متوسطه برای شرکت در کنکور سراسری آماده می‌شوند.

سطح بندی کتاب های شیمی کنکور

تنوع سؤالات و تفاوت سطح درسی داوطلبان، موجب طراحی انواع کتاب های شیمی کنکور برای داوطلبان کنکور شده است. برخی از این کتاب‌ها درس‌نامه محور و برخی تست‌محور هستند و .هر داوطلب برای پیشرفت و کسب بهترین نتیجه باید به دنبال منابعی متناسب با سطح درسی خود باشد. افرادی که در درس شیمی ضعیف هستند، بیشتر به دنبال کتاب هایی هستند که با داشتن درس‌نامه‌های جامع و کاربردی، مباحث و مفاهیم درس شیمی را به‌طور کامل تشریح کرده و با حل سؤالات تشریحی و تستی متنوع، آموخته‌ها را در ذهن تثبیت نماید. تمرکز اصلی این نوع کتاب‌ها بر آموزش جامع است. از این نمونه می‌توان به کتاب‌های شیمی مبتکران و کتاب های شیمی پایه به پایه و جامع خیلی سبز اشاره کرد که علاوه بر درس‌نامه‌های قوی، دارای تست‌های متنوع سطح‌بندی‌شده با تشریحی دقیق هستند. دسته‌ی دیگری‌ از داوطلبان تسلط کاملی بر مباحث شیمی دارند و بیشتر به دنبال منابعی برای مرور مباحث، آشنایی با انواع سؤالات کنکور و افزایش مهارت تست‌زنی هستند. کتاب‌هایی نظیر  شیمی نشر الگو، شیمی میکرو طبقه‌بندی‌ گاج  و شیمی جامع مهرو ماه گزینه‌های مناسبی برای این دسته از داوطلبان هستند. درس‌نامه این نوع کتاب‌ها اغلب خلاصه و نکته‌وار است و تست‌های آن سطحی متوسط و رو به بالا دارند.

 مولفان برتر شیمی کنکور   

همان‌طور که اشاره شد، استفاده از کتاب های شیمی کنکوری مناسب و استاندرد، تاثیر زیادی در کسب درصد بالا از این درس در کنکور سراسری دارد. کتاب‌های مناسب به کتاب‌هایی اطلاق می‌شود که در چارچوب استانداردها آموزشی و زیر نظر مشاوران و مؤلفان متخصص، مطابق با نیاز داوطلبان کنکور طراحی شده‌ و امتحان خود را در کنکورهای سال‌های گذشته پس داده باشند. با توجه به موارد بالا به معرفی برخی از برترین مولفان منابع شیمی کنکور می‌پردازیم: بهمن بازرگانی مهدی براتی

خرید کتاب شیمی کنکور از کتابانه با تخفیف

فروشگاه اینترنتی کتاب کتابانه به‌عنوان یکی از فروشگاه‌های با‌سابقه در عرصه‌ی فروش اینترنتی انواع کتاب همواره سعی دارد، امکان دسترسی سریع و آسان کلیه داوطلبان کنکور سراسری را به مجموعه‌ی کاملی از برترین کتاب‌های کنکوری فراهم سازد. ما از قبل کیفیت هر کتاب را ارزیابی کرده و می‌کوشیم گنجینه‌های بی‌نظیری را به مخاطبان خود ارائه دهیم. برای خرید منابع شیمی کنکور و خرید کتاب تست شیمی می‌توانید به کتابانه مراجعه نمایید و ضمن صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ و بهره‌مندی از خدمات متنوع، کتاب های شیمی کنکور موردنظر خود را در سریع‌ترین زمان در هر مکان دل‌خواه تحویل بگیرید.

  قیمت کتاب شیمی کنکور

فروشگاه اینترنتی کتاب کتابانه مفتخر به ارائه‌ی بهترین و متنوع‌ترین کتاب های شیمی کنکور با بهترین قیمت می‌باشد. با مراجعه به کتابانه و مشاهده‌ی لیست کتابهای شیمی کنکور، متوجه قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و تنوع بی‌نظیر این کتاب‌ها در کتابانه خواهید شد. لذت آسان‌ترین و با صرفه‌ترین خرید اینترنتی کتاب را در کتابانه تجربه نمایید. کتاب فیزیک کنکور تجربی             کتاب ریاضی کنکور تجربی

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل