loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
24 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

درباره کتاب های ریاضی و آمار کنکور

دانش‌آموزان رشته انسانی می‌‌دانند که سوالات ریاضی و آمار در کنکور، تیر خلاص طراحان سوال است. خرید کتاب تست ریاضی انسانی که مناسب با سطح سوالات کنکور باشد، درسنامه باکیفیت داشته و تخفیف هم خورده باشد، در کتابانه امکان پذیر است. در این صفحه به ارائه توضیحات جامعی در رابطه با لیست کتاب های ریاضی و آمار کنکور انسانی پرداخته‌ایم. خرید کتاب های ریاضی و آمار کنکور انسانی

اهمیت درس ریاضی و آمار در کنکور انسانی

دانش‌آموزان انسانی، معمولا به دلیل اینکه ریاضی و آمار را درسی دشوار می‌پندارند، آن را حذف کرده و از مطالعه آن صرف نظر می‌کنند. پس احتمالا می‌دانید که همین کار، تا چه حدی تراز سوالات ریاضی را در کنکور انسانی افزایش می‌دهد. بنابراین اهمیت درس ریاضی و آمار تا حدی زیادی بالا می‌رود. لازم به ذکر است که تقویت پایه‌تان در درس ریاضی سبب آسان شدن برخی تست‌های محاسباتی اقتصاد نیز خواهد شد؛ بنابراین مطالعه این درس، لطف بزرگی در حق خودتان است.

کتاب های مناسب برای ریاضی انسانی در کنکور

ناشران زیادی در حوزه کتاب های کنکوری و کمک درسی در حال فعالیت‌اند و بعضا کتاب های بسیار خوبی را نیز به بازار چاپ و نشر عرضه نموده‌اند. برای مثال کتاب تست ریاضی و آمار مشاوران، تشابه حدود 85 درصدی با سوالات کنکور 1400 داشت که این امر در نوع خود کم‌نظیر است. ناشران دیگری نیز از جمله خیلی سبز، گاج، نشر الگو و... در این حوزه فعالیت دارند و شما می‌توانید با جستجوی کتاب کنکور مورد نظرتان در وبسایت کتابانه، از مشخصات آن مطلع شوید. قیمت کتاب ریاضی و آمار جامع

انواع کتاب های ریاضی و آمار برای کنکور سراسری

کتاب های ریاضی کنکور انسانی، با توجه به کاربردشان در دو دسته قرار می‌گیرند که در ادامه به معرفی آنها پرداخته‌ایم:

کتاب تست ریاضی کنکور انسانی

این کتاب‌ها، همانطور که از اسمشان مشخص است، شامل پرسش‌های چهارگزینه‌ای هستند، درسنامه دارند و غالبا تست های سخت را از آسان جدا می‌کنند. اگر به مباحث ریاضی و آمار مسلطید و به دنبال تقویت مهارت تست‌زنی، افزایش سرعت در پاسخگویی به سوالات و سنجش دانسته‌های خود هستید، این دسته از کتابها برای شما مناسب است.

کتاب آموزش ریاضی و آمار کنکور

این دسته از کتاب‌ها برای افرادی مناسب است که هنوز به آموزش برخی از مباحث نیاز دارند و فرایند یادگیری خود را در درس ریاضی و آمار به پایان نرسانده‌اند. بنابراین باید قبل از شروع تست‌زنی، با استفاده از کتاب های آموزش ریاضی و آمار کنکور، مباحث را به خوبی یادگرفته و سپس با اطلاعاتی جامع، شروع به حل سوالات مفهومی و تست‌های کنکور کنند.

ساختار کتاب های کنکور ریاضی و آمار

کتاب های ریاضی و آمار موجود در بازار، شامل کتاب های جامع (محتوی مطالب دهم، یازدهم و دوازدهم) و کتاب های پایه (شامل مطالب دهم و یازدهم) هستند؛ سوالی که در این باب برای اکثر داوطلبین کنکور سراسری مطرح می‌باشد، این است که کتاب جامع بهتر است یا کتاب پایه؟ ساختار کدام یک با شیوه صحیح مطالعه، تطابق بهتری دارد؟ باید گفت که پاسخ قطعی برای سوالات فوق وجود ندارد و هر دانش‌آموز باید با توجه به شرایط خود هر یک از این کتابها را برگزیند. برای مثال اگر فردی در درس ریاضی و آمار مشکلات پایه‌ای ندارد و فقط نیازمند تعداد تست بیشتر است، بهتر است از کتاب های جامع استفاده کند؛ در غیر این صورت پیشنهاد ما به او، کتاب‌های پایه ریاضی و آمار انسانی است.

سطح بندی کتاب های تست ریاضی و آمار کنکور انسانی

خرید منابع ریاضی و آمار کنکور، باید با توجه به سطح دانش‌آموز صورت بگیرد؛ بنابریان باید پیش از خرید، خود را تعیین سطح کنید و بدانید در کدام سطح (قوی، متوسط، ضعیف) قرار دارید. در ادامه به بررسی و معرفی تعدادی کتاب ریاضی و آمار کنکور، در هر سطوح مختلف می‌پردازیم: کتاب ریاضی و آمار مشاوران: این کتاب از انتشارات مشاوران، مخصوص دانش‌آموزان ضعیف، شامل درسنامه، تست، پاسخنامه تشریحی و تعداد قابل توجهی مثال برای تفهیم مباحث می‌باشد. کتاب ریاضی و آمار جامع خیلی سبز: این کتاب از انتشارات خیلی سبز، مناسب دانش‌آموزان متوسط، دارای سطحی بالاتر از کتاب مشاوران، شامل درسنامه کامل، تست و پاسخنامه تشریحی است. کتاب ریاضی و آمار جامع میکرو گاج: این اثر از انتشارات گاج، دارای سطح بالا و مناسب دانش‌آموزان قوی، شامل درسنامه، حدود 1600 تست و پاسخنامه تشریحی می‌باشد.

خرید کتاب‌ ریاضی و آمار کنکور از کتابانه با تخفیف

خرید بهترین کتاب های کنکوری در درس ریاضی و آمار، برای داوطلبان کنکور می‌تواند چالشی باشد. چون اکثریت داوطلبان این رشته، دل‌ خوشی از ریاضی و آمار ندارند! ریاضی و آمار، درسی است که با فهمیدن آن‌، خیلی راحت می‌توانید به درصد خوبی در کنکور سراسری برسید. پس زمان را از دست ندهید، کتاب مناسب سطح تحصیلی خود را از سایت کتابانه تهیه کرده و شروع به مطالعه این دروس کنید، تا مفاهیم آن‌ها در ذهنتان نهادینه شوند و نتیجه مطلوب در کنکور را کسب کنید. یادتان باشد، بهترین کتاب کنکور انسانی در دروس ریاضی آمار آن کتابی است که باتوجه‌به سطح شما و انتظار شما از خودتان انتخاب شود.

قیمت کتاب‌ های ریاضی و آمار کنکور

قیمت کتاب‌ های کنکور انسانی در ریاضی و آمار، بسته به آنکه چه کتابی را انتخاب می‌کنید، متفاوت است. این کتاب‌ ها در انواع مختلف، برای سطوح متفاوت و برای کارایی‌های مختلف تهیه شده‌اند. شما می‌توانید از بستر اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین مرجع کتاب‌های درسی، همچون فروشگاه اینترنتی کتابانه، کمک بگیرید تا از قیمت کتاب‌های کنکور انسانی در دروس ریاضی و آمار باخبر شوید و از خرید کتاب کنکور انسانی با تخفیف لذت ببرید.

حداقل درصد مورد نیاز ریاضی و آمار برای کسب رتبه سه رقمی

این نصیحت را از کارشناسان کتابانه داشته باشد: هر درسی اهمیت و ارزش خود را در کنکور دارد و نباید بنا بر ضریبِ آن، در زیرگروه موردعلاقه شما، ارزش آن را درک نکور کم یا زیاد کنید. برای مثال دانش‌آموزی به رشته اقتصاد علاقه دارد و می‌دانیم که این رشته در زیرگروه سوم است. در این زیرگروه، ضریب فلسفه و منطق 1 است، اما این بدان معنا نیست که درس فلسفه و منطق از ارزش کمی برخوردار است و برای قبولی در رشته اقتصاد نیازی نباشد تا روی آن تمرکز کنید. بنابراین اگر ضریب ریاضی و آمار در زیرگروه موردعلاقه شما پایین است، به هیچ عنوان تاثیر آن را در رتبه کنکورتان دست کم نگیرید. اگر بخواهیم موثرترین دروس را در کنکور انسانی لیست کنیم، ریاضی و آمار، ادبیات، عربی اختصاصی و عربی عمومی در این لیست جای می‌گیرند. اما موثرترین دروس یعنی چه؟! منظور از جمله بالا این است که اگر شما بتوانید تعداد کمی از سوالات این دروس را پاسخ دهید، نتیجه شگفت‌انگیز خواهد بود. بنابراین برای درس ریاضی و آمار، احتیاجی به کسب درصد های بالا، مثل 70 یا 80، ندارید؛ چون رقابت در این درس پایین است و کسب درصدهای پایین نیز به شدت شما را جلو خواهد انداخت. طبق آمار به دست آمده، برای کسب رتبه در بازه‌های داده شده زیر، درصدهای این چنینی لازم است:

  • رتبه های یک تا صد: 40% - 50%
  • رتبه های صد تا پانصد: 30% - 40%
  • رتبه های پانصد تا هزار: 25% - 30%

روش مطالعه ریاضی و آمار کنکور انسانی

ریاضی و آمار از دروس حفظی نیستند، پس شیوه مطالعه آنها با غالب دروس رشته انسانی متفاوت است. برای روشن شدن موتور مغزتان در درس ریاضی، کافیست که مطلب را بفهمید و سپس شروع به تست زدن کنید؛ باید آنقدر با فرمول‌ها و اعداد سر و کله بزنید تا در جلسه کنکور دچار سردرگمی و آشفتگی نشوید. در ابتدا ممکن است به کرّات اشتباه کنید، سرعت پایینی داشته باشید و یا از حل تست‌ها کلافه شوید؛ اما نگران نباشید! این مسیری است که تمام رتبه‌های برتر، پیش از شما پیموده‌اند و تنها ممارست و ناامید نشدن‌شان بوده که آنها را به رتبه های برتر تبدیل کرده است. اگر قصد خرید کتاب ریاضی و آمار کنکور را دارید و هنوز کتابی که برای شما مناسب باشد را نیافته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از آرشیو کتابانه استفاده کنید.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل