loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه

بهترین کتاب‌های ریاضیات کنکور تجربی

جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
52 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

راهنمای خرید کتاب‌های ریاضی تجربی کنکور

همه دانش‌آموزان و داوطلبان کنکوری، از اهمیت کتاب‌های کنکور مطلع هستند. خرید کتاب ریاضی تجربی کنکور، یکی از بهترین شیوه‌های آشنایی با سؤالات کنکور سراسری این درس است. ریاضی، یکی از دروس پراهمیت در کنکور تجربی است که تسلط بر آن، تنها با تمرین زیاد به دست می‌آید. ازاین‌رو، خرید منابع کنکور تجربی می‌تواند کمک شایان توجهی به داوطلبان این رشته کند. در این مطلب به بررسی لیست کتاب های ریاضی جامع تجربی کنکور پرداخته شده است. اگر قصد خرید منابع ریاضی کنکور تجربی را دارید، با ما همراه باشید. کتاب ریاضی کنکور تجربی

اهمیت درس ریاضی در کنکور تجربی

‌درس ریاضی، یکی از مهم‌ترین و البته دشوارترین دروس در کنکور تجربی است. به تجربه ثابت شده که داوطلبان رشته تجربی که درصدهای ریاضی بالاتری دارند، رتبه‌های بهتری را کسب نموده‌اند.  یادگیری مفهومی و عمیق این درس، به همراه تمرین زیاد و حل تست‌های فراوان، باعث می‌شود که داوطلبان این رشته، به تسلط نسبی در این درس برسند. ریاضی در کنکور شامل سی سؤال است که بایستی در مدت‌زمان چهل و هفت دقیقه به آنها پاسخ داده شود. ازاین‌رو، داوطلبان باید به‌اندازه‌ای مسلط باشند که بتوانند در این زمان اندک، به این سؤالات پاسخ دهند.

روش مطالعه ریاضی تجربی کنکور

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اشاره شد، برای اینکه داوطلبان این رشته، درصدهای قابل قبولی در کنکور کسب کنند، نیازمند آموزش، تثبیت دانش و تسلط هستند. به این‌گونه که داوطلبان به کمک معلم و مطالعه درس‌نامه‌ها درس را آموخته و پس از آن نیازمند تمرین‌های زیاد هستند. بررسی پاسخ این تمرینات نیز، خود می‌تواند بخشی از مرحله آموزش باشد. اینکه تمریناتی که داوطلبان برای تثبیت حل می‌کنند در چه سطحی است، میزان تسلط آنها بر سؤالات کنکور را تعیین می‌کند.

مهم‌ترین مباحث ریاضیات کنکور تجربی

تسلط داشتن بر تمام مباحث ریاضی، ایده‌آل‌ترین حالت برای داوطلبان است. از سویی دیگر، اگر تمرکز بر بخش‌های پراهمیت‌تر و باارزش‌تر در کنکور اتفاق افتد و داوطلبان تمرکز خود را در این بخش‌ها قرار دهند، چه‌بسا موفقیت بیشتری کسب خواهند کرد. تسلط بر بخش‌های پراهمیت، بهتر از یادگیری سطحی همه قسمت‌ها است.

احتمالات

مبحث احتمالات یکی از بخش‌های پراهمیت ریاضی در کنکور تجربی است. این بخش، تقریباً از بخش‌های ساده در ریاضی است. گذشتن از دو یا سه تست آن در کنکور و به عبارتی، گذشتن از هفت یا ده درصد در این درس، منطقی به نظر نمی‌رسد!

هندسه

یکی دیگر از بخش‌هایی که در ریاضی کنکور تجربی از اهمیت برخوردار است، هندسه است. به نظر می‌رسد که این بخش نیز، بودجه سه سؤال را به خود اختصاص داده است و پاسخ صحیح به سؤالات این بخش، ده درصدی  به تراز این درس می‌افزاید.

مشتق

اما بخش مشتق که با کمی تمرین، می‌تواند به یکی از بخش‌های ساده برای داوطلبان تبدیل شود. این مبحث نیز، هرساله، بین سه تا چهار سؤال را به خود اختصاص می‌دهد. یک تراز ده یا سیزده درصدی آسان، برای کسانی که با تمرین، به تسلط در این مبحث رسیده‌اند.

لگاریتم و فاکتوریل

یکی دیگر از مباحثی که در درس ریاضی تجربی باید به آن توجه شود، بخش لگاریتم و فاکتوریل است. این بخش نیز یکی از مباحث ساده و همچون بازی در ریاضی است که داوطلبان با تمرین، می‌توانند به تسلط بالایی در این مباحث برسند. این بخش نیز به نظر می‌رسد که دو یا سه سؤال را به خود اختصاص می‌دهد.

انواع کتاب‌های ریاضی برای کنکور رشته تجربی

لیست کتاب های ریاضی جامع تجربی کنکور، برای کمک به داوطلبان این رشته طراحی و تألیف می‌شوند. داوطلبان می‌بایست بر اساس نیازهای خود، از انواع این کتاب‌ها خریداری و استفاده نمایند تا نقاط ضعف آنها از بین رفته و تبدیل به نقاط قوت گردد.

کتاب تست ریاضی تجربی کنکور

از اهمیت تمرین تست در سال کنکور، هیچ‌کس بی‌اطلاع نیست! ازاین‌رو، کتاب‌های تست ریاضی تجربی کنکور،  از سری کتاب‌هایی هستند که در این سال بین داوطلبان کنکور طرف‌داران زیادی دارند. خرید کتاب تست ریاضی رشته تجربی و مطالعه آنها، برای جمع‌بندی مطالب آموخته شده در طی سال‌های دبیرستان، بهترین روش جمع‌بندی است. این تمرین‌ها و تست‌ها هستند که مفاهیم را در ذهن داوطلبان تثبیت کرده، نکته‌بینی آنها را تقویت می‌کند و باعث موفقیت آنها در جلسه کنکور می‌شود.

کتاب آموزش ریاضی تجربی کنکور

کتاب‌های آموزشی ریاضی تجربی کنکور، یکی دیگر از کتاب‌های پرطرف‌دار در میان داوطلبان کنکور است. این عنوان کتاب‌ها به آموزش مطالب درسی بیان شده در کتاب‌ها می‌پردازند و ابهامات دروس را برای داوطلبان کنکور رفع می‌نمایند. این کتاب‌ها به‌گونه‌‌ای با ادبیات روان به بازگو کردن مسائل می‌پردازند که داوطلب به‌صورت خودخوان، بتواند مشکلات و ابهامات خود را رفع نماید. مطالعه این کتاب‌های آموزشی را می‌توان به‌عنوان یک تدریس مجدد و یا به منزله داشتن یک معلم خصوصی در نظر گرفت.

کتاب جمع‌بندی ریاضی تجربی کنکور

دوران جمع‌بندی، یا روزها و ماه‌های منتهی به کنکور، از مهم‌ترین دوران برای داوطلبان شرکت در این آزمون است. سؤالات در حد استاندارد کنکور و یا کنکورهای سال‌های گذشته و بررسی آنها در پاسخ‌نامه، آن چیزهایی هستند که عموم کتاب‌های جمع‌بندی ریاضی تجربی کنکور ارائه می‌دهند. این کتاب‌ها، فرصت دوره چندباره مطالب را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند.

کتاب موضوعی ریاضی تجربی

این دسته از کتاب‌ها به‌صورت مطلق به یک‌سری موضوعات با عناوین خاص می‌پردازند. کتاب‌های موضوعی، موضوعات موردنظر را از تمامی پایه‌ها جمع‌آوری کرده و به‌صورت مجتمع ارائه می‌دهند. آن دسته از داوطلبانی که به طور خاص، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده‌اند، می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده نمایند.

ساختار کتاب‌های کنکور ریاضی تجربی

لیست کتاب های ریاضی جامع تجربی کنکور، برای جمع‌بندی  طراحی شده‌اند و برخلاف کتاب‌های کمک‌آموزشی پایه به پایه، این کتاب‌ها، انتخاب‌هایی دقیق و هوشمندانه برای جمع‌بندی دروس در سال کنکور هستند و به‌صورت موضوعی و تخصصی، به ارائه مطالب می‌پردازند؛ همچنین پاسخ‌نامه‌های این کتاب‌ها تخصصی‌تر و دقیق‌تر به بررسی جواب‌ها و بیان نکات تستی و کنکوری می‌پردازد. با استفاده از این کتاب‌ها، داوطلبان با سؤالات استاندارد ریاضی در کنکور تجربی آشنا شده و با اعتمادبه‌نفس بیشتری در کنکور شرکت خواهند کرد. لیست کتاب های ریاضی جامع تجربی کنکور باعث می‌شوند که داوطلبان، در روزهای منتهی به کنکور، نقاط ضعف خود را شناخته و با مطالعه نکات و راه‌حل‌ها، این نقاط ضعف را به نقطه قوت تبدیل نمایند؛ همچنین با تمرین بیشتر، نقاط قوت خود را نیز قوی‌تر کنند.

سطح‌بندی کتاب‌های ریاضیات تجربی کنکور

پیش از خرید منابع ریاضی کنکور تجربی، بهتر است از سطح آنها مطلع باشید.  سخت بودن بی‌علت تست‌ها و پیچیدگی بیش از حد آن‌ها در درس ریاضی، باعث نمی‌شود که یک کتاب در دسته برترین کتاب‌ها قرار گیرد. این نوع کتاب‌ها، تنها اضطراب داوطلبان را بیشتر کرده و زمان مطالعه آنها را تلف می‌کند. همچنین سادگی بیش از حد نیز، زمان طلایی داوطلبان کنکور را هدر می‌دهد. لیست کتاب های ریاضی جامع تجربی کنکور را می‌توان به 3 سطح تقسیم کرد:

  • کتاب‌های ساده‌تر، مناسب برای داوطلبان ضعیف‌تر یا کسانی که به‌تازگی شروع به یادگیری کرده‌اند
  • کتاب‌های متوسط، مناسب برای کسانی که آموزش اولیه را تکمیل کرده و به دنبال تمرینات بیشتری هستند تا به تسلط نسبی برسند
  • کتاب‌های سطح بالا، برای کسانی است که پرتلاش‌ترند و یا می‌خواهند کمترین سؤال را در کنکور از دست بدهند.

کتاب‌های سطح متوسط و بالا، برای داوطلبان کنکور ایده‌آل‌ترین سطوح هستند. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز بیان شد، تمریناتی که داوطلبان برای تثبیت دانش خود حل می‌کنند، تعیین‌کننده میزان تسلط آنها بر سؤالات کنکور است. تمرین تست‌های ساده و متوسط رو به پایین، در آموزش اولیه کمک شایان توجهی دارند، تست‌های متوسط روبه‌بالا، در تثبیت دانش یاری‌رسان داوطلبان هستند و تسلط بر تست‌ و سرعت عمل را برای داوطلبان رقم می‌زنند.

خرید کتاب ریاضی تجربی کنکور از کتابانه با تخفیف

خرید کتاب تست ریاضی رشته تجربی یکی از چالش‌هایی است که داوطلبان شرکت در کنکور این رشته با آن روبه‌رو هستند. اگر قصد خرید کتاب ریاضی تجربی کنکور را دارید، پیشنهاد ما به شما، انتخاب کتابانه به‌عنوان مرجع خرید است. کتابانه برای شما، می‌تواند خریدی آسان را رقم بزند، همچنین با بهره از تخفیف‌های ویژه این سایت، می‌توانید خریدی ارزان‌تر از همه‌جا را تجربه کنید.

قیمت کتاب ریاضیات جامع کنکور تجربی

قیمت خرید کتاب ریاضی تجربی کنکور در عناوین مختلف، می‌تواند متفاوت باشد. اما آنچه که اهمیت بسیاری دارد، تناسب کیفیت و قیمت این کتاب‌ها است. ازاین‌رو، اگر قصد خرید کتاب ریاضی تجربی کنکور  را دارید، می‌توانید پیش از خرید، از طریق وب‌سایت کتابانه، از جزئیات و قیمت این کتاب‌ها مطلع شوید.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل