loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
  1. خانه
  2. محصولات
  3. کتاب کشتن مرغ مینا
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
4 کالا

درباره‌ی کتاب کشتن مرغ مینا

کشتن مرغ مینا، یک رمان آمریکایی اثر هارپر لی است که برای اولین بار در سال 1960 منتشر شد. این رمان بسیار محبوب به حدود 40 زبان ترجمه شده و بیش از 40 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است. کشتن مرغ مینا یکی از رمان های پرمخاطب در مدارس آمریکایی است. این رمان به دلیل برخورد حساسش نسبت به درک کودکانه از نژادپرستی و تعصب در جنوب آمریکا مورد ستایش بسیار قرار گرفته و توانسته جایزه پولیتزر سال 1961 را به خود اختصاص دهد. در این مطلب به نقد و بررسی کتاب کشتن مرغ مینا و نحوه‌ی خرید اینترنتی کتاب کشتن مرغ مینا خواهیم پرداخت. کتاب کشتن مرغ مقلد

معرفی کتاب کشتن مرغ مینا

کتاب کشتن مرغ مینا در شهر خیالی می‌کومب آلاباما در دوران رکود بزرگ (1929-1939) اتفاق می‌افتد. داستان در مورد ژان لوئیز (اسکات) فینچ، دختری باهوش با شخصیت منحصربه‌فرد است که در طول رمان بین 6 تا 9 سال سن دارد. او و برادرش جرمی (جم) با پدرشان آتیکوس فینچ زندگی می‌کنند. آتیکوس یک وکیل مشهور و مورداحترام است که به فرزندانش همدلی، خوب بودن و عدالت‌ورزی را می‌آموزد. زمانی که تام رابینسون، یکی از ساکنان سیاه‌پوست شهر، به دروغ متهم به تجاوز به یک زن جوان سفیدپوست به نام مایلا ایول شد، آتیکوس با وجود تهدیدهای جامعه، دفاع از او را می‌پذیرد. با وجود ارائه‌ی دفاعی قابل‌قبول‌تر از شواهد توسط آتیکوس، تام محکوم می‌شود و بعدها در حین فرار از زندان کشته می‌شود. در این بین بچه‌ها در درام کوچک خودشان ایفای نقش می‌کنند. اسکات و جم علاقه‌ی خاصی به فرد گوشه‌نشینی به نام آرتور (بو) دارند که با گذاشتن هدایای کوچک روی درخت با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. در روز هالووین، زمانی که جم و اسکات موردحمله سیاه‌پوست محکوم، باب ایول قرار می‌گیرند، بو مداخله می‌کند و آن‌ها را نجات می‌دهد. اسکات و برادرش جم، در  طول سه سال محاکمه، شاهد عواقب ناعادلانه‌ی نژادپرستی، تعصب و نفرت کورکورانه و در عین حال شجاعت و درستکاری پدرشان هستند.

تحلیل و نقد کتاب کشتن مرغ مقلد

کتاب کشتن مرغ مینا هم داستان بلوغ یک دختربچه و هم یک درام تیره راجع به ریشه‌ها و عواقب نژادپرستی و تعصب است که ماهیت اخلاقی انسان‌ها و همزیستی خیر و شر در جامعه را موردارزیابی قرار می‌دهد.کشتن مرغ مینا، به‌عنوان اولین و تنها رمان لی، به سبب افشاگری از جامعه نژادپرست جنوبی در جریان جنبش حقوق مدنی مورداستقبال قرار گرفت. شخصیت قهرمان داستان آتیکوس فینچ، به‌عنوان الگوی فضائل اخلاقی برای وکلا مطرح شده است. این رمان که از دیدگاه اسکات روایت می‌شود، دیدگاه گذشته‌نگر این راوی کوچک را راجع به شکل‌گیری هویت و نگاهش به زندگی نشان می‌دهد. آتیکوس قهرمان نهایی این رمان و الگویی برای فرزندانش است. در اوایل داستان، بچه‌ها پدرشان را ضعیف و ناکارآمد می‌دانند، چراکه با برخی از استانداردهای مرسوم مردانگی جنوب مطابقت ندارد. اما در نهایت متوجه می‌شوند که او علاوه بر داشتن مهارت در استفاده از تفنگ، دارای فضائلی چون شجاعت اخلاقی، هوش و شوخ‌طبعی است. موضوع کتاب کشتن مرغ مینا

پیام اصلی کتاب کشتن مرغ مینا چیست؟

واضح‌ترین پیام کتاب کشتن مرغ مینا دیدگاه‌های واقع‌گرایانه آن نسبت به نژادپرستی و تبعیض است. اسکات و جم یاد می‌گیرند که با تام رابینسون، مرد سیاهپوست متهم، همدردی کنند و رفتارهای بو برادلی گوشه‌گیر را درک نمایند. آن‌ها می‌آموزند که ساکنان شهر خود را با دلسوزی و درک قضاوت کنند نه با کینه و عصبانیت.

چه چیزی الهام بخش هارپر لی برای نوشتن کشتن مرغ مقلد بود؟

باور عمومی بر این است که هارپر لی شخصیت آتیکوس فینچ را بر اساس پدرش آماسا کلمن لی، وکیلی دلسوز و فداکار، ساخته است. توطئه کشتن مرغ مینا تا حدودی الهام‌گرفته از دفاع ناموفق آماسا کلمن لی از دو مرد آفریقایی آمریکایی - یک پدر و یک پسر - متهم به قتل یک انباردار سفیدپوست است. شخصیت دیل نیز بر اساس شخصیت دوست دوران کودکی لی و همسایه آنان در مونروویل، آلاباما ساخته شده است.

اقتباس سینمایی از کتاب کشتن مرغ مینا

کتاب برای کشتن مرغ مینا یکی از شناخته شده‌ترین و پرخواننده‌ترین کتاب‌ها در سراسر دنیا است که توسط خوانندگان روزنامه نیویورک تایمز به‌عنوان بهترین کتاب صد و بیست‌وپنج سال گذشته انتخاب شده است. کتاب کشتن مرغ مینا الهام‌بخش اقتباس‌های صحنه‌ای و فیلمی متعددی است که برجسته‌ترین آن‌ها فیلمی به همین نام با بازی گریگوری پک در نقش آتیکوس فینچ در سال 1962 بود.

بهترین ترجمه کتاب کشتن مرغ مینا

همانطور که اشاره شد، رمان کشتن مرغ مینا تاکنون به بیش از 40 زبان ترجمه شده است. نسخه فارسی این کتاب نیز برای اولین بار دز سال 1347 با ترجمه فخرالدین میررمضانی چاپ و روانه بازار شد که از آن زمان بیش از 9 بار به تجدید چاپ رسیده است. بهترین ترجمه کتاب کشتن مرغ مینا

خرید کتاب کشتن مرغ مینا از کتابانه

فروشگاه اینترنتی کتابانه به‌عنوان یکی از فروشندگان مطرح در حوزه عرضه انواع رمان های خارجی و دیگر کتاب های عمومی همواره در تلاش است که امکان دسترسی سریع و آسان به کلیه‌ی آثار برتر داخلی و خارجی را برای مخاطبان خود فراهم سازد. کتابه مرجعی کامل و مطمئن برای دسترسی آسان به انواع کتاب با بهتربن کیفیت و نازل‌ترین قیمت است. برای مشاهده و خرید کتاب کشتن مرغ مقلد به وب‌سایت کتابانه مراجعه نمایید و ضمن دسترسی سریع و آسان به این کتاب معروف، از خدمات و قیمت‌های بی‌نظیر این فروشگاه بهره‌مند شوید و سفارشات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن در هر مکان دلخواه تحویل بگیرید.

قیمت کتاب کشتن مرغ مقلد

فروشگاه اینترنتی کتابانه مفتخر به ارائه‌ی بهترین و متنوع‌ترین کتاب‌های ادبیات کلاسیک جهان با نازل‌ترین قیمت می‌باشد. با مشاهده قیمت کتاب کشتن مرغ مینا  در کتابانه و مقایسه‌ی آن با سایر فروشگاه‌ها، متوجه تنوع بی‌نظیر و قیمت‌های مناسب و باصرفه این کتاب‌ها در کتابانه خواهید شد. لذت آسان‌ترین خرید اینترنتی کتاب را با خرید کتاب از کتابانه تجربه نمایید.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل