loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه

کتاب مجموعه آزمون های مصاحبه حضوری - دانش اترک

5 / -
موجود شد خبرم کن
دسته بندی :

کتاب مجموعه آزمون های مصاحبه حضوری تألیف وحید شرافتی زنگنه توسط انتشارات دانش اترک به چاپ رسیده است.

این کتاب شامل مطالبی جهت آمادگی یافتن برای آزمون های مصاحبه ی حضوری می باشد که برای کلیه ی داوطلبان استخدام در ارگان ها، نهادها و مؤسسات دولتی و خصوصی قابل استفاده می باشد. "وحید شرافتی زنگنه" با اتکا بر سؤالات کلیدی این آزمون ها، مطالب مختلفی در مورد شناخت قرآن - معصومین و احکام اسلام، تاریخ و معارف اسلام، تاریخ ایران – انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، وصیت نامه ی امام خمینی و قانون اساسی، مشاهیر ایران و جهان و جغرافیا، شناخت مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در کتاب گنجانده است که می تواند یک منبع مفید و جامع برای شرکت در آزمون های مصاحبه ی حضوری باشد. وی در هر یکی از عناوین کتاب مطالب مهم و کلیدی که در آزمون های مصاحبه آمده اند را به صورت نکات یک خطی بیان می کند و از این طریق خواننده را برای شرکت در این آزمون ها آماده می سازد. نکات بیان شده در کتاب، با وجود اختصار به قدری کامل هستند که تسلط کافی بر آن ها، به احتمال بسیاری می تواند قبولی در این آزمون ها را در پی داشته باشد. جالب است بدانید مطالب کتاب به قدری کاربردی و مفید هستند که خارج از بحث شرکت در آزمون و تنها برای بالا بردن اطلاعات عمومی نیز می توان از آن ها استفاده کرد.


برشی از متن کتاب


احکام شرعی، نماز و دانستنی های قرآن مجید  اجتهاد: اجتهاد واجب کفایی است و به مجتهدی که دیگران از او تقلید می کنند مرجع تقلید می گویند. مرجع تقلید باید عاقل و عادل باشد، مرد باشد، زنده باشد، شیعه دوازده امامی باشد و حریص به دنیا نباشد. از مجتهدی که از دنیا رفته نمی توان تقلید ابتدایی کرد اما اگر انسان در بعضی از مسائل به فتوای مجتهدی عمل کرده بنابر فتوای کسانی که بقا بر میت را جایز می ‌دانند بعد از فوت مجتهد می‌توان در همه مسائل از او تقلید کرد. زندگی چهارده معصوم (ع)  امام رضا علیه السلام: امام رضا علیه السلام فرزند امام موسی کاظم علیه السلام در 11 ذیقعده سال 148 هجری در مدینه متولد شد. نام مادر امام رضا نجمه است. معروف ‌ترین القاب امام رضا علیه السلام رضا، رضی، ثامن الحج، ثامن الائمه و معروف ترین کنیه ایشان الصابر و ابوالحسن است. مدت امامت ایشان 20 سال است. امام رضا علیه السلام در سن 55 سالگی در 30 صفر سال 203 در دوره خلافت مامون در شهر مشهد به شهادت رسیدند.علت شهادت: زهری که توسط مامون به ایشان داده شد.  وصیت نامه امام خمینی (ره): امام خمینی در وصیت نامه خود از حضرت علی علیه السلام به عنوان رها شده از تمام قیودها نام می‌برد. نماز جمعه و نماز جماعت بیانگر بعد سیاسی نماز است. امام خمینی آمریکا را تروریست بالذات معرفی می‌کند. اعلامیه حضرت امام خمینی توسط حضرت امام نوشته شده است. به نظر امام خمینی وظیفه زنان انسان سازی است. مقصد عالی حکومت اسلامی و انگیزه الهی دو رکن اصلی انقلاب از نظر امام خمینی است. بنا به فرموده امام خمینی میزان هر کسی به حال فعلی او است. به نظر امام خمینی وارث و امامت واقعی ارض از آن مستضعفان است. یگانه مکتب استقلال و آزادی به نظر امام خمینی اسلام است. امام خمینی حضور زنان در امور سیاسی را مشروط به حفظ حریم آنها می‌داند. به فرموده امام خمینی کلمه آخوند سیاسی به معنای آخوند بی دین است. گرفتاری ها و نابسامانی ها به فرموده امام خمینی لازمه هر انقلاب است. امام خمینی آل سعود را خائن به حرم بزرگ الهی می‌داند. امام خمینی آسیب ‌دیدگان در انقلاب ایران را شهیدان زنده می دانند. وصیت نامه امام خمینی در 29 صفحه به خط ایشان نوشته شده است.   تاریخ اسلام: پیامبر اسلام در سال 570 پس از میلاد مسیح در مکه متولد شد. پیامبر اسلام در غار حرا مبعوث شد. هجرت پیامبر از مکه به مدینه 13 سال پس از بعثت انجام گرفت. اولین شهدای اسلام یاسر و سمیه بودند. پیامبر اسلام و مسلمانان به مدت سه سال در شعب ابوطالب در محاصره اقتصادی قرار داشتند. پیامبر اسلام به ابوجهل لقب فرعون امت داده است. پیامبر اسلام بیعت عقبه را با انصار بست. پیامبر اسلام در 57 غزوه شرکت داشتند. سرپرستی مهاجران به حبشه به عهده جعفر بن ابیطالب بود. آخرین نبرد پیامبر اسلام توبوک نام دارد. عبدالمطلب جد پیامبر اسلام است. اولین بار مسلمانان با قبیله بنی نضیر بدون آن که عملاً جنگ کرده باشند صاحب غیبت شدند. اولین کسی که غزوات پیامبر اسلام را ثبت کرد واقدی بود.

فهرست


احکام شرعی، نماز و دانستنیهای قرآن مجید زندگی چهارده معصوم (ع) وصیت نامه امام خمینی (ره) تاریخ اسلام تاریخ معاصر ایران قانون اساسی نکات قانون اساسی اطلاعات عمومی و شناخت مسائل روز دانش سیاسی شعرای نامدار ایران کتابشناسی روزشمار تقویم ایران

(سوالات کلیدی)  نویسنده: وحید شرافتی زنگنه
انتشارات: دانش اترک


ثبت دیدگاه


دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "کتاب مجموعه آزمون های مصاحبه حضوری - دانش اترک" می نویسد

آخرین بازدید های شما

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل