loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
  1. خانه
  2. محصولات
  3. کتاب جین ایر
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
4 کالا

کتاب جین ایر؛ عاشقانه ای از شارلوت برونته

جین ایر، رمانی از شارلوت برونته، اولین بار در سال 1847 با نام مستعار کُرر بل منتشر شد. شارلوت برونته مانند بسیاری از زنان نویسنده دوران خودش از اسم مستعار مردانه برای انتشار نوشته‌هایش استفاده می‌کرد. رمان کلاسیک جین ایر با تصویری واقع‌گرایانه از زندگی درونی یک زن و اشاره به مبارزه او با خواسته‌های طبیعی و شرایط اجتماعی، چهره‌ی جدیدی به رمان‌های ویکتوریایی بخشید. در این مطلب به معرفی و نحوه‌ی خرید کتاب جین ایر خواهیم پرداخت. موضوع کتاب جین ایر

معرفی کتاب جین ایر

کتاب جین ایر در  ابتدا در سه جلد و 38 فصل منتشر شد. اگرچه برخی از جنبه‌های ضد کاتولیک جین ایر ناراضی بودند، بلافاصله پس از انتشار با موفقیت بسیاری روبرو شد. جذابیت جین ایر تا حدی به دلیل نوشته‌شدن آن به‌صورت اول شخص است. علاوه بر این، شخصیت اصلی این رمان، جین، یک قهرمان غیرمعمول، یک زن مستقل و متکی به خود است که بر ناملایمات و هنجارهای اجتماعی بسیار پیش‌ روی خود غلبه می‌کند و استقامت اخلاقی و پشتکار بسیارش، او را به قهرمانی واقعاً شایسته تحسین تبدیل می‌نماید. رمان جین ایر ترکیبی از ژانرهای مختلف ادبی است. انتخاب جین بین نیاز جنسی و وظیفه اخلاقی کاملاً به سبک رئالیسم اخلاقی تعلق دارد. با این حال، فرار نزدیک او از یک ازدواج دو زوجی و مرگ آتشین برتا، بخشی از سبک ادبی گوتیک است.

جین ایر، یک اثر کلاسیک

کتاب جین ایر روایت زندگی کودکی تا بزرگسالی دختری فقیر و یتیم به نام جین است. پدر و مادر جین بر اثر تیفوس فوت کرده‌اند و او دوران کودکی‌اش را نزد خانواده عمویش سپری می‌کند. به غیر از پرستار، همه‌ی خانواده جین را طرد می‌کنند. او بعداً به مدرسه خیریه «لووود» فرستاده می‌شود، جایی که او و سایر دختران مورد آزار و بدرفتاری شدید قرار می‌گیرند. لووود، همانطور که از نامش پیداست، پست‌ترین نقطه‌ی زندگی جین است. با این حال، مواجهه با این ناملایمات، موجب افزایش قدرت و اعتماد به نفس او می‌شود. جین پس از فارغ‌التحصیلی از پرورشگاه دلگیر لووود، به‌‌عنوان مربی به خانه روچستر (تورنفیلد هال) می‌رود. مدتی بعد آقای روچستر شیفته‌ی جین می‌شود. همانطور که احساسات جین نیز نسبت به روچستر رشد می‌کند، او به‌تدریج راز وحشتناک تورنفیلد هال را کشف می‌کند. جین مجبور به انتخاب است. آیا باید با روچستر بماند و عواقب زندگی با او را بپذیرد یا از اعتقادات خود پیروی کند، حتی اگر به معنای ترک مرد مورد علاقه‌اش باشد؟ این رمان، همراه با غرور و تعصب جین آستن، یکی از مشهورترین رمان‌های عاشقانه‌ی کلاسیک است. اعتقاد بر این است که بخش لووود رمان از زندگی خود شارلوت برونته الهام گرفته شده است. نقد رمان جین ایر

مضمون کتاب جین ایر

کتاب جین ایر یک رمان بیلدانگز رومن (Bildungsroman) است که بر رشد یا تحول روانی و اخلاقی افراد در گذر از کودکی به بزرگسالی تمرکز دارند و تجربیات قهرمان همنام رمان را دنبال می‌کند. جین ایر دختری به ظاهر ساده است که با کشمکش‌های زندگی می‌جنگد. جین موانع زیادی در زندگی خود دارد - خاله رید ظالم و رفتار توهین آمیزش، شرایط بد در مدرسه لووود، عشق او به روچستر و ازدواج روچستر با برتا. کتاب جین ایر حاوی عناصری از نقد اجتماعی است که در هسته‌ی آن انتقاد از وضعیت موجود و حس قوی اخلاقیات مسیحی وجود دارد. بسیاری این کتاب را به دلیل شخصیت فردگرایانه جین و دیدگاه رمان نسبت به موضوعات طبقه، جنسیت، مذهب و فمنیسم، جلوتر از زمان خود می‌دانند. مبارزه جین برای تحقق خود، استقامت او در برابر ناملایمات و شخصیت قوی‌اش، او را به یکی از معدود نمونه‌های زنان قوی در ادبیات ویکتوریا تبدیل کرده است.

تاثیرات کتاب جین ایر

رمان جین ایر با تمرکز بر رشد اخلاقی و معنوی قهرمان داستان، که در آن کنش‌ها و رویدادها با عناصر روان‌شناختی برجسته‌تر می‌شوند، توانست تحولی شگرف در داستان‌های منثور به پا کند. به همین سبب است که شارلوت برونته را جد ادبی نویسندگانی مانند مارسل پروست و جیمز جویس نامیده‌اند. رمان جین ایر الهام‌بخش آثار و اقتباس‌های مختلف فیلم، تئاتر و تلویزیون نیز بوده است. اولین اثر سینمایی بر اساس کتاب جین ایر فیلم صامتی به همین نام بود که در سال 1910 ساخته شد. پس از آن بیش از 20 فیلم سینمایی بر اساس جین ایر ساخته شده است. از جمله فیلمی در سال 1943 که اورسن ولز در نقش روچستر و جوآن فونتین در نقش جین بازی کردند و نیز مینی سریال جین ایر در سال 2006 در انگلستان به کارگردانی سوزان وایت که با استقبال خوبی از سمت مخاطبان مواجه شدند. رمان دریای گسترده‌ی سارگاسو اثر جین ریس (1966) یکی از آثار داستانی است که بر اساس رمان جین ایر نوشته شده و داستان جین ایر را از زبان همسر بیمار روچستر بیان می‌کند. خلاصه کتاب جین ایر

بهترین ترجمه کتاب جین ایر

کتاب جین ایر، مانند دیگر آثار کلاسیک، توسط چندین مترجم به زبان فارسی ترجمه شده است. مسعود برزین، روزنامه‌نگار ایرانی اولین کسی بود که این اثر  را در سال 1329 به فارسی ترجمه کرد. دیگر مترجمین ایبن کتاب عبارتند از:

  • رضا رضایی؛ نشر نی
  • آرمین هدایتی؛ نشر کتاب پارسه
  • صبا کرمی؛ انتشارات قدیانی
  • پریسا مقیمی؛ انتشارات پارمیس
  • محمد تقی زاده مطلق؛ نشر جامی
  • مهشید مجتهدزاده؛ نشر پنجره
  • مهدی افشار؛ نشر دبیر؛ نشر مهتاب
  • نلی محجوب؛ محراب قلم
  • لیلا صانعی موفق؛ نشر آتیسا
  • مرضیه خسروی؛ نشر روزگار
  • نوشین ابراهیمی؛ نشر افق
  • مریم مویدی؛ نشر امیرکبیر

خرید کتاب جین ایر اثر شارلوت برونته

خرید اینترنتی کتاب جین ایر از کتابانه

فروشگاه اینترنتی کتابانه به‌عنوان یکی از فروشندگان مطرح در عرصه‌ی عرضه‌ی انواع کتاب در کشور، همواره در تلاش است تا امکان دسترسی سریع و آسان کلیه‌ی علاقه‌مندان سراسر کشور را به کلیه‌ی رمان‌های برتر داخلی و خارجی فراهم سازد. برای مشاهده و خرید کتاب جین ایر و یا سایر رمان های خارجی مورد علاقه تان، می‌توانید به وب‌سایت کتابانه مراجعه نمایید و با ثبت سفارش، محصول مورد نظرتان را در سریع‌ترین زمان و با بهترین کیفیت بسته‌بندی، در هر مکان دلخواه تحویل بگیرید.

قیمت کتاب جین ایر

فروشگاه اینترنتی کتاب کتابانه مفتخر به ارائه‌ی آثار برتر نویسندگان داخلی و خارجی با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت است. با مشاهده قیمت کتاب جین ایر در کتابانه و مقایسه‌ی آن با سایر فروشگاه‌ها، متوجه شرایط خرید مناسب و باصرفه این کتاب در کتابانه خواهید شد.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل