عکس شاخص رمان های ترسناک نوجوان

آشنایی با بهترین رمان ترسناک برای نوجوانان

ادبیات ترس و یا به عبارتی وحشت به گونه‎‌ای از داستان‌ها گفته می‌شود که تعلیق و وارونگی احساسی از ویژگی‌های بارز این سبک ادبیات است. رمان‌هایی با موضوعات قتل، جن، اشباح و ارواح، خون‌آشام‌ها، خودکشی و اختلالات روانی و … را می‌توان جزء کتاب‌های رمان ترسناک قرار داد.

اهمیت مطالعه ی بهترین کتاب های رمان ترسناک نوجوان

ژانر وحشت همیشه برای اهالی کتاب و کتابخوان‌ها یکی از جذاب‌ترین موضوعات است، نوجوانان نیز از پرطرفدارترین‌های این سبک هستند چرا که هیجان، یکی از بخش‌های زندگی این گروه سنی می‌باشد. البته ترس و دنیای وحشت نوجوان را با چالش‌ مواجه می‌کند و باعث می‌شود خواننده دست به خلاقیت بزند و راهکاری را برای گره‌گشای متصور شود. علاوه بر این نوجوانان با خواندن کتاب‌هایی با موضوع وحشت، می‌توانند با ترس‌هایشان روبرو شوند و راحت‌تر با آنها کنار بیایند و مقابله کنند.

فهرستی از بهترین کتاب های ترسناک نوجوان نوجوانان

نوجوانان با خواندن کتاب‌هایی با موضوع وحشت، می‌توانند با ترس‌هایشان روبرو شوند و راحت‌تر با آنها کنار بیایند و مقابله کنند. برای آشنایی با رمان‌های نوجوان می‌توانید به سایت کتابانه مراجعه کنید و با انواع کتاب های رمان‌ ترسناک نوجوان آشنا شوید.


1. مجموعه کتاب قصه های سرزمین اشباح

معرفی کتاب قصه های سرزمین اشباح

این مجموعه از بهترین کتاب‌های رمان ترسناک نوجوان در 12 جلد توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است. داستان این اثر موضوعی تخیلی دارد و نوجوان شخصیت اول کتاب “دارن شان” به علت کنجکاوی، ناخواسته درگیر مسائل ماورایی می‌‍شود و مجبور می‌شود برای نجات جان بهترین دوستش تن به خواسته‌ى اشباح دهد. او که خانواده‌اش را دوست دارد و دل کندن از آنها برایش سخت و دشوار است مجبور به ترک آنها می‌شود. داستان آن قدر جذاب و خواندنی است که نمی توان از خواندن آن گذشت.


2. کتاب باغبان شب

معرفی کتاب باغبان شب

کتاب باغبان شب از بهترین کتاب‌های رمان ترسناک نوجوان می باشد که توسط انتشارات پرتقال و پیدایش به چاپ رسیده است. داستان این کتاب در مورد دختری 14 ساله به نام مالی است که مجبور می‌شود به عنوان مستخدم در عمارتی بزرگ کار کند. خانه در میان جنگل ترش واقع شده و هر کس که متوجه می‌شود مالی و برادرش می‌خواهند راهی آن خانه شوند دچار ترس و وحشت می‌شود و پا به فرار می‌گذارد و به آنها هشدار می‌دهد که وارد آن خانه‌ی نفرین شده نشوند اما مالی مجبور است که در آن خانه بماند و …


3. مجموعه کتاب وبلاگ خون آشام

معرفی کتاب وبلاگ خون آشام

مجموعه‌ی وبلاگ خون آشام از نشر هوپا در مورد مارکوس، پسرِ خانواده‌ای نیمه خون آشام است. مارکوس پسر سیزده ساله‌ای است که یک وبلاگ فوق سری دارد و تمام خاطراتش را در آن می‌نویسد. او به تازگی، پس از تولد سیزده سالگی‌اش توسط پدر و مادرش مطلع شده که یک نیمه خون آشام است! او با فهمیدن این موضوع خیلی گیج شده و با نوشتن مطلب در وبلاگش خود را آرام می‌کند.

مارکوس دوستی به نام تالولا دارد که به مسایل مربوط به خون آشام‌ها علاقه‌مند است و اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها دارد. او وبلاگی را در همین مورد راه اندازی کرده و طرفداران زیادی دارد. مارکوس همیشه می‌تواند وقتی توی دردسر می‌افتد، روی کمک او حساب کند.


4. مجموعه کتاب خیابان وحشت

معرفی کتاب خیابان وحشت

کتاب خیابان وحشت از نشر ذکر در مورد لوک واتسون پسر نوجوانی است که به گرگینه تبدیل شده و همراه والدینش به اجبار به خیابان وحشت فرستاده می‌شود. این خیابان محل زندگی اشباح، خون آشام ها، پریان، جادوگران، زامبی ها و… مملو از چیزهای عجیب و ترسناک است.

لوک تصمیم می‌گیرد به کمک دوستانش “ریسوس نگتیو”، پسری که تظاهر می‌کند خون آشام است و “کلو فر” دختری که یک مومیایی مصری می‌باشد، شش یادگاری از موسسان خیابان وحشت را پیدا کنند و با کنار هم گذاشتن آن‌ها راه خروجی خیابان را باز کنند تا پدر و مادر لوک بتوانند به دنیای معمولی برگردند.


5. کتاب کتابخانه ی ارواح

معرفی کتاب کتابخانه ی ارواح

این اثر از بهترین کتاب‌های ترسناک نوجوان انتشارات پرتقال می‌باشد. اگر از مطالعه در مورد ارواح و مسایل مربوط به آن هیجان زده شده و از آن لذت می برید، خواندن این کتاب پیشنهاد خوبی برای شماست. در این کتاب داستان پسری به نام سایمون سانتیاگو را می خوانیم که در نه سالگی بر اثر تصادف قطار پدر و مادر خود را از دست داده و مجبور می‌شود برای ادامه‌ی زندگی به خانه‌ی عموی خود نقل مکان کند.

سایمون، از کودکی متوجه می‌شود که قدرت عجیب و خارق العاده‌‌ای داشته و می‌تواند موجوداتی را ببیند و با آن‌ها ارتباط برقرار کند که انسان‌های عادی از آن برخوردار نیستند. او متوجه می شود که عمویش به کار احضار ارواح علاقه مند است، به همین خاطر سعی می کند نیروی خود را از عمویش پنهان کند ولی طی حادثه ، عمو مونتی از راز او آگاه می شود و …


مطالعه بیشتر : بهترین رمان های دخترانه


6. کتاب تیمارستان متروک

معرفی کتاب تیمارستان متروک

کتاب تیمارستان متروک از بهترین کتاب های ترسناک نوجوان می باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. داستان در مورد ساختمان متروکی در جنگل و خارج شهر هدستون می‌باشد که لاک هال نام دارد. این ساختمان سال‌ها قبل مرکز نگهداری و درمان کودکان و نوجوانانی بود که از بیماری‌های روانی رنج می‌بردند.

مردم هدستون دلیل تعطیلی این مرکز را این طور تعریف می‌کنند، یک شب باران شدیدی می‌بارد و برق لاک هال به دلیل رعد و برق کامل قطع می‌شود. چند ساعت بعد با وصل شدن برق مسئولین تیمارستان متوجه می‌شوند که دختربچه‌ای از بخش کودکان ناپدید شده و پس از چند روز جستجو، جسد ورم کرده و کبود دختر بچه، در کنار رودخانه‌ای نزدیک ساختمان تیمارستان پیدا می‌شود و…


7. مجموعه کتاب ترس و لرز

معرفی کتاب ترس و لرز

این مجموعه از بهترین کتاب‌های ترسناک نوجوان می‌باشد که توسط نشر پیدایش به چاپ رسیده است. مجموعه‌ی ترس و لرز شامل داستان‌های ترسناکی است که در هر یک از آن‌ها دختر و پسرهای معمولی، ولی شجاع و کنجکاو درگیر ماجرایی هیجان انگیز می‎شوند و تجربیات ترسناکی را از سر می‌گذرانند. تا کنون بیش از 100 عنوان کتاب از مجموعه‌ی فوق به چاپ رسیده است.


8. مجموعه کتاب نبرد با شیاطین

معرفی کتاب نبرد شیاطین

این مجموعه از بهترین کتابهای ترسناک انتشارات قدیانی است: که شامل ۱۲ جلد می‌باشد و همان‌طور که مشخص است قصه در مورد یک کابوس است، یک کابوس دنباله دار که سه کارکتر متفاوت دارد و هدف اصلی هر سه شخصیت نیز مبارزه با شیاطین شرور و آدم خوار و ازبردن بردن آنهاست.


9. کتاب خانه ای روی گورها

معرفی کتاب خانه ای روی گورها

این اثر از بهترین کتاب‌های ترسناک نوجوان می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. تسا دختر نوجوانی است که مجبور می‌شود به خاطر کار جدید پدر، همراه مادر و برادر کوچکش به شهری جدید و بسیار دور نقل مکان کند.

خانه‌ی جدید، ساختمانی قدیمی و مرموز دارد و به محض ورود به آنجا حسی ناخوشایند و آزار دهنده به تسا دست می‌دهد. در اولین شب سکونت در خانه‌، صدای گریه ‌و شیون عجیبی به گوش او و برادرش می‌رسد و آنها را از خواب بیدار می‌کند و …


10. مجموعه کتاب تیمارستان اثر مدلین روو

کتاب تیمارستان

کتاب تیمارستان از بهترین کتاب‌های رمان ترسناک نوجوان توسط نشر باژ به چاپ رسیده است. دن پسر شانزده ساله‌ای است که بعد از به پایان رساندن دوره‌ی دبیرستان، خود را برای ادامه‌ی تحصیل در کالج “نیوهمپشایر” آماده کند.

دنی قبل از ورود به کالج، به اردوی تابستانی که در خوابگاه دانشگاه برپا می‌شود می‌رود. در آن جا او دوستان جدیدی به نام‌های “ابی و جردن” پیدا می کند. آن سه متوجه می شوند که خوابگاه در گذشته تیمارستانی بوده که در آن مجرمان دیوانه‌ نگهدای می شدند. آن ها خیلی زود پی می برند که حضورشان در آن جا اتفاقی نبوده چرا که خوابگاه دریچه‌ای است برای ورود به گذشته‌ای ترسناک و اسرارآمیز تیمارستان و ماجراجویی دن و دوستانش از همین‌جا اغاز می‌شود.


11. کتاب داس مرگ اثر شوسترمن

معرفی کتاب داس مرگ

این اثر از بهترین کتاب‌های رمان ترسناک نوجوان توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. داستان مربوط به زمانی است که دانشمندان، به پیشرفت چشمگیری در زمینه‌ی علم دست یافته و انسان‌ها از عمری جاودانه بهره‌مند هستند و هیچکس به طور طبیعی نمی‌میرد. از همین رو، جمعیت جهان به طور فزاینده‌ای در حال افزایش می‌باشد.

تحت چنین شرایطی، به منظور کنترل جمعیت، باید به طور منظم، تعدادی از انسان‌ها، از بین بروند. “داس‌ها”، افرادی هستند که در راستای اهداف دولت حاکم، جهت تنظیم جمعیت و برای کشتن انسان‌ها، آموزش می‌بینند؛ عملی که به “خوشه‌چینی” معروف است.


12. کتاب کورالین اثر گایمن

معرفی کتاب کورالین

کتاب کورالین از بهترین کتاب‌های رمان ترسناک نوجوان می‌باشد که توسط نشر پیدایش به چاپ رسیده است.و شخصیت اصلی قصه کورالین جونز نام دارد؛ او دختری نوجوان و باهوش است که در کنار پدر و مادر خود زندگی می‌کند. داستان کتاب، از تابستانی طولانی و کسل‌کننده آغاز می‌شود.

کورالین و والدینش به آپارتمانی قدیمی و پر رمز و راز نقل مکان می‌کنند. غیر از خانواده‌ی جونز، سه نفر دیگر نیز در این ساختمان سکونت دارند. کورالین در پی جستجو در آپارتمان متوجه وجود دری مرموز می‌شود که پنهان شده و ماجراجویی از همین‌جا شروع می‌شود.


13. کتاب بچه‌های خاص خانه‌ی خانم پریگرین

معرفی کتاب بچه های خاص خانم پرگرین

این اثر از بهترین کتاب‌های ترسناک نوجوان می‌باشد و داستان پیرمردی است که زندگی دوران کودکی‌اش را برای نوه‌اش تعریف می‌کند.

کودکی پدربزرگ در خانه‌ای دور از شهر و در یک جزیره گذشته و تحت مراقبت و امنیت سپری شده و در آن کودکان دیگری که هرکدام ویژگی خاصی داشتند نیز زندگی می‌کردند. مثلا پسری که در شکمش زنبورها زندگی می‌کردند و یا خواهر و برادری که می‌توانستند سنگهایی با حجم زیاد و سنگین را بلند کنند و …


14.مجموعه کتاب آرتمیس فاول

آشنایی با بهترین رمان ترسناک برای نوجوانان

این مجموعه یکی از بهترین کتاب های ترسناک نوجوان می باشد که توسط نشر افق به چاپ رسیده است. داستان کتاب آرتمیس فاول تقابل نیروهای خیر و شر و نیروهای فرا زمینی است. موجوداتی مانند انسان که زیاده خواه هستند و برای به دست آوردن ثروت حاضرند همه موجودات را با هر وسیله ای، حتی تبهکارانه، تحت سلطه ى خود درآورند.


15.مجموعه کتاب سیپتیموس هیپ

آشنایی با بهترین رمان ترسناک برای نوجوانان

این مجموعه از بهترین رمان های ترسناک نوجوان می باشد که توسط نشر افق به چاپ رسیده است. سیپتیموس هفتمین پسر سارا و سیلاس هیپ که جادوگرانی معمولی هستند، می باشد. سیلاس هم هفتمین پسر خانواده اش بود و طبق افسانه های جادوگران پسر هفتم، هفتمین پسر از قدرتی بی نظیر برخوردار خواهد بود و می تواند جادوگری بزرگ شود. اما یک روز پس از به دنیا آمدن سیپتیموس، قابله که برای دیدن سارا و نوزاد کوچکش به خانه ی آن ها آمده است، بعد از معاینه نوزاد اعلام می کند که سیپتیموس نفس نمی کشد و به ناگهان لب های نوزاد به رنگ بنفش در آمده و زن قابله نوزاد کوچک را درون پارچه ای پیچیده و با خود می برد تا دفن کند.


16.کتاب آخرین شاگرد

آشنایی با بهترین رمان ترسناک برای نوجوانان

مجموعه کتاب آخرین شاگرد یکی از بهترین رمان های ترسناک نوجوان می باشد که توسط نشر افق به چاپ رسیده است. داستان درباره ی زندگی پسری به نام ” تام ” است؛ او پسر هفتم یک کشاورز است و پدرش هم پسر هفتم یک کشاورز بوده است. در دهکده آن ها، همه کشاورز هستند و رسم شان بر آن است که زمین بعد از فوت پدر خانواده به پسر بزرگش می رسد، چون آن ها معتقدند اگر زمین را بین فرزندان تقسیم کنند، زمین کوچک و کوچک تر می شود و ارزشش را از دست می دهد و…


این مقاله جهت آشنایی علاقه مندان به کتاب خوانی برای گروه سنی نوجوان با موضوع وحشت نگاشته شده، جهت خرید کتاب های رمان ترسناک نوجوان می توانید به فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه نمایید. (+)

۲ Comments

  1. سلام مجموعه آخرین شاگرد بهترین ودرعین حال ترسناکترین کتاب نوجوان در ژانر وحشت هستش من همه ۱۰ جلدش رو خوندم و واقعا هنوز کتابی بهتر وهیجان انگیزتر از آخرین شاگرد جوزف دیلینی نیست باتشکر .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت