بهترین نویسنده های اروپا

آشنایی با بهترین نویسندگان اروپا؛ خالقان شاهکارهای ادبی جهان را بشناسید

همان طور که می‌دانید، ادبیات اروپا سرشار از نویسندگان بی‌نظیر و رمان های شگفت انگیز است و مطالعه‌ی آثار این قاره، هر فرد کتاب‌خوانی را به حیرت وا می‌دارد. در این مقاله به بررسی برخی از بهترین نویسندگان اروپایی پرداخته‌ایم.

اما پیش از معرفی این هنرمندان، باید متر و معیارمان را از آوردن این اسامی در این فهرست، برای شما همراهان، روشن نماییم.

معیار تهیه لیست زیر برای معرفی بهترین نویسندگان اروپایی

انتخاب بهترین‌ها در میان نویسندگان و داستان‌نویسان اروپایی بسیار دشوار است؛ چراکه هر کدام ازآنها به نحوی، با انتشار برخی از کتاب‌های خود، خوش درخشیده‌اند؛ اما معیار و میزان ما در گلچین این نویسندگان، «میزان تاثیرگذاری» آنها در ادبیات جهان و نیز، «اقبال عمومی» از آثار آنها می‌باشد.


فهرست بهترین نویسنده های اروپا

فئودور داستایوفسکی

فئودور داستایوفسکی (fyodor dostoevsky)

داستایوفسکی از غولهای ادبیات اروپا و روسیه است و کمتر کسی در جهان وجود دارد که او را نشناسد.

فئودور داستایفسکی متفکری با ظرافت است او مجموعه‌ای از مشکلات وجودی انسان را آشکار می کند و عمق پنهان دنیای درونی انسان را روشن می سازد. مضامین نوشته‌های نویسنده شامل خودکشی، فقر، اخلاق مذهبی است. عناصر داستانی گوتیک، رمانتیسم و هجو را می‎توان در نوشته‌هایش دید. کتاب جنایات و مکافات و کتاب برادران کارامازوف، دو اثر مهم داستایفسکی هستند.


لئو تولستوی کیست؟

لئو تولستوی (leo tolstoy)

تولستوی را به عنوان یکی از پادشاهان عرصه نویسندگی می‌شناسند.

سبک نوشتن تولستوی از طریق واژه‌های جسورانه، تصاویر دقیق و زبان مستقیم است که این روش به او در انتقاد از دولت روسیه و کلیساها کمک کرد. همچنین از مسائل عادی استفاده می‌کند تا موضوعات مختلفی راجع به دین، جنگ و همچنین فمنیسم را در معرض دید قرار دهد. کتاب جنگ و صلح، کتاب آناکارنینا و کتاب مرگ ایوان ایلیچ از بهترین کتاب های لئو تولستوی هستند.


آنتوان چخوف

آنتوان چخوف (anton chekhov)

به قطع، چخوف یکی از تواناترین نمایشنامه نویسان جهان است. بسیاری از صاحب‌نظران حوزه ادبیات، او را پس از بهترین نومایشنامه نویس جهان، پس از شکسپر، می‌دانند.

سبک آثار چخوف رئالیسم است. وی در خلق فضای داستانی بسیار ماهرانه عمل کرده، زبانی شاعرانه و لطیف دارد، و صحنه‌های داستانی خود را با جزئیات وصف می‌کند. یکی از بارزترین ویژگی‌های چخوف پایان‌های شگفت‌انگیز داستان‌هایش می‌باشد. کتاب باغ آلبالو اغلب به عنوان بهترین اثر چخوف شناخته می‌شود.


نیکلای گوگول

نیکلای گوگول (nikolai gogol)

در ادبیات روسی قرن ۱۹ و ۲۰، نمی‌توان از اهمیت «نیکلای گوگول» به عنوان یک مبتکر در سبک و موضوع چشم‌پوشی کرد. او یک فرم هنری عالی و ماندگار خلق کرد که در آن خود را محدود به ژانر خاصی نمی‌کرد.

گوگول در درجه‌ی اول نویسنده داستان بود و داستان‌های کوتاه بسیاری تولید کرد. داستایفسکی نیز گفته است: “ما همگی از شنل گوگول بیرون آمده‌ایم”  به این معنی که داستان‌‌های گوگول مضامین دردسرهای اجتماعی و معنوی و سایر مشغله‌های ادبی را برای بقیه ادبیات روسیه پدید آورد. 


ویکتور هوگو

ویکتور هوگو (Victor Hugo)

«ویکتور هوگو» شاعر و نویسنده معروف فرانسوی است. هوگو در فرانسه، اغلب به‌واسطه مجموعه اشعارش شناخته می‌شود. حال آن‌که رمان‌های او از شهرت جهانی و فوق‌العاده ای برخوردار است.

حمایت از اقشار ضعیف، بخش اعظم کتاب های ویکتور هوگو را تشکیل می‌دهد. همین موضوع در سبک نگارش آثار ویکتور هوگو نقش بسزایی ایفا نموده است. کتاب بینوایان شاهکار نامیرای ویکتور هوگو می‌باشد.


ژول ورن

ژول ورن (Jules Verne)

«ژول ورن» پایه‌گذار سبک نگارش داستان‌های علمی – تخیلی در جهان است. او می‌دانست، چطور عناصر خارق‌العاده را به شیوه‌ای هوشمند و خوش‌ترکیب با دانش و تکنولوژی تلفیق کند و توجه هر خواننده‌ای را به آثار خود جلب کند. داستان‌های او پر از ماجراها، اختراعات خارق‌العاده و شخصیت‌های خاصی است که دارای دیدگاه‌های مترقی و انسانی هستند.


ژان پل سارتر

ژان پل سارتر (Jean Paul Sartre)

«ژان پل سارتر»، فیلسوف، رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس فرانسوی، به‌عنوان نماینده‌ی برجسته اگزیستانسیالیسم در قرن ۲۰ مشهور است. وی در سال ۱۹۶۴ جایزه نوبل ادبیات را برای آثارش که با ایده‌های غنی و پر از روح آزادی و تلاش برای حقیقت، تأثیر گسترده‌ای بر عصر ما داشته است به او اعطا شده بود، رد کرد.

اکثر نمایشنامه های وی معمولاً کوتاه، اما غنی از شخصیت‌های قوی، توصیفات زنده و گفتگوهای بُرّنده و کنایه‌دار بین شخصیت‌ها هستند.


آلبر کامو

آلبر کامو (Albert Camus)

«آلبر کامو» رمان نویس، نمایشنامه نویس، فیلسوف و روزنامه‌نگار فرانسوی که از نویسندگان توانای ادبیات فرانسه محسوب می‌گردد که توانست یک بار جایزه نوبل ادبی را تصاحب کند.

درون مایه و محتوای آثار کامو را پوچی و نهیلیسم تشکیل می‌دهد و او در کتاب‌های خود، هر بار، پوچی را از زوایای گوناگون مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد و در این حین افکار مخاطب خود را به چالش می‌کشد. به اعتقاد کامو زندگی فارغ از هرگونه معنا و مفهوم و امری کاملا بیهوده است اما زمانی که به این باور می‌رسیم می‌بایست برخوردی مناسب با آن را نشان دهیم و این برخورد درست، شاد بودن است! چرا که شاد بودن و شاد زیستن ارزشش را دارد حتی اگر باور داشته باشیم که زندگی پوچ و بی‌معناست.

کتاب بیگانه و کتاب طاعون از بهترین کتاب های آلبرکامو می‌باشند.


آنتوان دو سنت اگزوپری کیست؟

آنتوان دو سنت اگزوپری (antoine de saint-exupéry)

«آنتوان دو سنت اگزوپری» به عنوان یک بزرگسال که غرق در خیالات و تصورات خود زندگی کرد، شناخته می‌شود. وی در 29 ژوئن سال 1900 میلادی متولد شد.

اگزوپری همیشه وجه‌ی ادبی را مورد توجه قرار می‌داد و هرلحظه دیدگاه جدیدی از زندگی را ثبت و بیان می‌کرد. آثار او ماجراهای خطرناکی که در طی مسیر شغلی انسان‌ها رخ می‌دهد و ممکن است به قیمت زندگی و جان افراد تمام شود، ارج می‌نهند. او یک نویسنده و یک خلبان شناخته شده بود و سر انجام در ژانویه 1944 در اثر سقوط هواپیمایی که هدایتش را بر عهده داشت، در گذشت.

کتاب شازده کوچولو اثر ستودنی و ماندگار این نویسنده است.


ویلیام شکسپیر

شکسپیر (William Shakespeare)

«ویلیام شکسپیر» یکی از بزرگترین نویسندگان، نمایشنامه‌نویسان و شاعران قرن شانزدهم میلادی است. آثار این نویسنده غالباً نمایشنامه هستند.
بسیاری از آثار ویلیام شکسپیر به تأثیر از تاریخ روم باستان نوشته شده است. سبک نویسندگی او نیز به مکتب کلاسیسم تعلق دارد. وی واژه‌های فراوانی را نیز به دایره واژگان زبان انگلیسی افزود. برخی این لغات را قریب به 1700 واژه می‌دانند.

شکسپیر آثار ماندگار بسیاری دارد که از میان آنها می‌توان به کتاب هملت، کتاب مکبث و کتاب اوتللو اشاره نمود.


چارلز دیکنز

چارلز دیکنز (Charles Dickens)

«چارلز دیکنز» ژورنالیست، سردبیر، منتقد، فعال اجتماعی و از بهترین نویسنده های اروپایی است.  او در نگارش خودش را با طعنه و شکلی کاریکاتوری نشان می‌داد. اگر از تلخی نوشته‌های او عبور کنیم که به خاطر تجربه‌های کودکی، چهره زشت جامعه و زندگی‌اش در دوران نداری بود، نمی‌توان از عنوان‌های جذابی که برای کتاب‌هایش انتخاب می‌کرد، دست کشید.

سبک نگارش چارلز بیشتر از اینکه به واقعیت نزدیک باشد، سراغ خیال‌پردازی می‌رود. البته در همان خیال هم فضای فقر و تنگدستی جامعه را نشان می‌دهد و از آن نقد می‌کند. کتاب الیور تویست، عنوان بهترین اثر این نویسنده انگلیسی است.


آگاتا کریستی

آگاتا کریستی (Agatha Christie)

«آگاتا کریستی» نویسنده‌ای انگلیسی است که 66 رمان پلیسی و 14 مجموعه داستان کوتاه جذاب را منتشر کرده است.

داستان‌های او بیشتر رازآلود و جنایی هستند و می‌توان گفت در چنین ژانری ترس و دلهره و کنجکاوی همواره مخاطب را همراهی می‌کند و خواننده را وا می‌دارد تا به حدس و گمان‌های مختلفی دست بزند و مانند یک کارآگاه در پی حل مسائل پیچیده و گوناگون باشد. او بی‌شک یکی از الهام بخش ترین زنان و یکی از بهترین نویسندگان اروپا می‌باشد.

مجموعه کتاب هرکول پوآرو بهترین اثر این نویسنده شناخته می‌شود.


جین آستین

جین آستین (Jane Austen)

با نگاهی بر لیست کتاب های «جین آستین» متوجه می‌شویم، سبک نگارش او ترکیبی خارق‌العاده از مکتب‌های نئوکلاسیسیسم و ​​رمانتیسیسم است. آستین عبور از رمانتیسیسم را طوری ایجاد کرد که به جای یک شیوه نوشتاری سخت‌گیرانه و کهنه، اشتیاق و تخیّل را در نوشتن خلق می‌کند. این سبک نگارش جین آستین بسیار احساسی است و در عین حال، از یک شکل روان و ساختار یافته پیروی می‌کند.

کتاب غرور و تعصب عنوان بهترین اثر این نویسنده است که یکی از بهترین عاشقانه های کلاسیک نیز محسوب می‌گردد.


بیوگرافی جورج اورول

جورج اورول (George Orwell)

«جورج اورول» علاوه بر رمان‌نویسی، در حقیقت یک ژورنالیست حرفه‌ای بود. از این رو سبک نگارشی او تا حد زیادی مستقیم و به دور از کنایه و استعاره بود. او هرگز در آثار خود از تصاویر غیرضروری و توصیف‌های جزئی‌نگرانه‌ی صحنه‌ها استفاده نمی‌کرد. اما تلاش او در توصیف شخصیت‌ها بسیار موفق و اثرگذار بود. البته او در شخصیت‌پردازی نیز به شکلی مستقیم و مختصر عمل می‌کرد.

سبک نگارشی جورج شامل تصاویر احساسی بسیار کمی‌ست و او حقیقت را اغلب بدون قضاوت بیان می‌کند. کتاب 1984 و کتاب مزرعه حیوانات، بهترین کتاب های جورج اورول هستند.


جی. کی. رولینگ

جی. کی. رولینگ (J. K. Rowling)

«جی. کی. رولینگ»، نویسنده، مؤلف، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و نیکوکار بریتانیایی بوده که عمده شهرتش به علت نوشتن مجموعه کتاب هری پاتر است. او توانست اولین کتاب خود، «هری پاتر و سنگ جادو»، را نوشته و با دشواری زیاد آن را در بیست و ششم ژوئن سال 1997 به چاپ برساند.

چاپ اولین کتاب او، سکوی پرتابی بود برای رسیدن به شهرت و پایان فقر او. جی. کی. رولینگ به نویسندگی خود ادامه داد و تا کنون آثار زیادی از او منتشر شده و پروژه‌های سینمایی زیادی از داستان‌های او تولید شده‌اند.


ویرجینیا وولف

ویرجینیا وولف (Adeline Virginia Woolf)

«ویرجینیا وولف»، نویسنده کتاب خانم دلوی، به عنوان یکی از نوآورترین و پرکارترین نویسندگان عصر خود شهرت دارد.

او، در نگارش خود از سبک سیال ذهن استفاده می‌کرد. در این سبک، داستان اصلی با ناهماهنگی، درهم‌ریختگی دستوری و پیروی از زمان ذهنی شخصیت اصلی داستان روایت می‌شود.

دریچه نگاه ویرجینیا وولف به واقعیت‌های جامعه و درون انسان‌ها انتقادی بود. او درهای جدیدی به روی ادبیات داستانی گشود، به طوری که، نویسندگان زیادی تحت تأثیر سبک وی قرار گرفتند.


سیمون دوبوار

سیمون دوبووار (Simone de Beauvoir)

«سیمون دوبوار»، نویسنده و فیلسوف فمینیست تاثیرگذار قرن 20اُم است. آثار وی عموما حول محور زنان وحوق آنها در جامعه هستند. وی معشوقه‌ی معروف ژان پل سارتر و یکی از جنبش ساز ترین زنان تاریخ فرانسه بود.

دوبوار در هشتم آپریل سال 1986، در سن 78 سالگی، در شهر پاریس درگذشت. در مراسم خاکسپاری او، 5000 نفر حضور داشتند. روزنامه‌ها در آن روز، برای پوشش خبر درگذشت وی، تیتر جالبی را انتخاب کرده بودند:

«خانم‌ها، شما همه چیز را به او مدیون هستید!»

اثر مشهور سیمون دوبوار، کتاب جنس دوم می‌باشد.


ایتالو کالوینو

ایتالو کالوینو (Italo Calvino)

«ایتالو کالوینو» روزنامه‌نگار، رمان‌نویس و نویسندۀ داستان‌های کوتاه ایتالیایی و یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های نویسندگی قرن بیستم به سبک پست‌مدرن است. از این نویسنده پرکار و توانا بیش از 40 رمان، مجموعه داستان کوتاه، مقاله، زندگی‌نامه، ترجمه و… به‌جای مانده است.

سبک او پست‌مدرن یا سورئال بوده است. اگرچه ادبیات کلاسیک ایتالیا تأثیر زیادی بر کتاب‌های ایتالو کالوینو داشت، معروفیت او بیشتر به خاطر استفاده از رئالیسم است. 


اوریانا فالاچی

اوریانا فالاچی (Oriana Fallaci)

«اوریانا فالاچی»، نویسنده و خبرنگار سیاسی حرفه‌ای و پویای ایتالیایی، در 29 ژوئن 1929 در «فلورانس» چشم به جهان گشود. عمده شهرت فالاچی به علت به چالش کشیدن ایدئولوژی‌ها و تاکتیک‌های رهبران بزرگ سیاسی، در مصاحبه‌های جسورانه وی با آن‌ها بود.

در زندگینامه اوریانا فالاچی دیدار و مصاحبه با رهبرانی همچون یاسر عرفات، محمدرضا پهلوی، روح الله خمینی، ذوالفقار بوتو، ایندیرا گاندی، ملک‌حسین و… در اواخر دهه 60 و 70 میلادی به چشم می‌خورد.


سنکا

سنکا (Lucius Seneca)

مطمئنا نام «سنکا» به عنوان یکی از چهره‌های اصلی فلسفه در دوران امپراتوری روم، برای‌تان چندان غریبه نیست! سنکا را به سبب پایه‌گذاری فلسفه رواقی می‌شناسند؛ جالب است بدانید که آثار سنکا در زمره آثار مهم فلسفی دوران باستان قرار دارند.

کتاب های سنکا نشان می‌دهد، او از هنر و ادبیات یونان الهام می‌گرفت. بنابراین غیرقابل پیش‌بینی نیست که مضمون بهترین اثر سنکا، کتاب زنان تروا، از اساطیر یونان تاثیرات قابل‌توجهی پذیرفته باشد.


گوته

گوته (Johann Wolfgang von Goethe)

«گوته»، نه‌تنها شاعر، سیاست‌مدار و فیلسوف با استعدادی است، بلکه با نوشتن کتاب‌هایی حیرت انگیز حجت را بر نویسندگان پیش و پس از خود تمام کرده است.

یکی از جذابیت‌های زندگی گوته، آشنایی با روند تاثیرپذیری او از غزلیات حافظ شیرازی است؛ به گونه‌ای که تفکر اصیل و عرفانی حافظ در برخی از آثار مهم این نویسنده بزرگ راه یافته است. نکته جالب‌توجه استفاده از واژه‌ها و اصطلاحات ایرانی در کتاب گوته است.


برتولت برشت

برتولت برشت (Berthold Brecht)

«برتولت برشت»، شاعر، کارگردان تئاتر و برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویس سبک تئاتر روایی اهل آلمان شرقی است. از او ده‌ها کتاب نظم و نثر به‌یادگارمانده است و نمایشنامه‌هایش همچنان بر روی صحنه می‌روند.

اولین اشعار او در سال‌های 1914 تا 1917 در نشریات محلی به چاپ رسیدند. شعرهای غنایی و عاشقانه بسیار زیبایی از دوره‌های مختلف زندگی او در میان کتابهای برتولت برشت به‌یادگارمانده است.


رولد دال

رولد دال (Roald Dahl)

«رولد دال» فیلم‌نامه‌نویس، شاعر، خلبان جنگی ویکی از بهترین نویسندگان اروپایی است. کتاب‌های این نویسنده بیشتر از دویست و پنجاه میلیون نسخه در جهان فروش رفته است.

داستان‌های کوتاه رولددال به دلیل پایان‌بندی‌های غیرمنتظره‌اش شناخته می‌شوند و داستان‌های کودکانه او غالباً دارای خلق‌وخوهای غیراحساسی، تاریک و شامل دشمنان شرور بزرگسال است. قهرمان‌های کتاب کودکان او دارای دلی مهربان و احساسات گرم هستند. او داستان‌هایی را نیز برای بزرگسالان نوشته است. کتاب ماتیلدا، عنوان بهترین کتاب رولد دال می‌باشد.


هرمان هسه

هرمان هسه (Hermann Hesse)

«هرمان هسه» شاعر، داستان نویس و نقاش آلمانی الاصل بود. هر یک از کتاب‌های هرمان به جستجوی اصالت، خودشناسی و معنویت فرد می‌پردازند. وی به دلیل ایده‌های متفکرانه و سبک نامتعارف خود بسیار محبوب بود. بیشتر آثار هسه علاقه او به مفاهیم درون‌گرایی، آرمان‌گرایی، ناخودآگاه جمعی و نمادها را نشان می‌دهد.

او بیشتر به عنوان نویسنده بحران شناخته می‌شود؛ بدین معنا که در بیشتر آثارش، خودش را آزمایش می‌کند تا هویت واقعی‌اش را پیدا کند.


آشنایی با بهترین نویسندگان اروپا؛ خالقان شاهکارهای ادبی جهان را بشناسید

فرانتس کافکا (Franz Kafka)

 «فرانتس کافکا»، بدون شک مسیر ادبیات قرن بیستم را تغییر داد. او با الهام از سورئالیسم، رئالیسم جادویی، ژانر علمی تخیلی و مضامین اگزیستانسیالی توانست آینده و مسیر جدید را برای نویسندگانی چون خورخه لوئیس بورخس ، جورج اورول و جی ام کوتسی باز کند.

علی رغم دشواری برقراری ارتباط کافکا با دیگران، آثار وی صدای جهانی یافت و دعوتی به مبارزه علیه بروکراسی و ظلم پنهانی که اربابان بر زیردستان داشتند. کتاب مسخ، عنوان بهترین اثری است که از وی بر جا مانده است.


ژوزه ساراماگو کیست؟

ژوزه ساراماگو (Jose Saramago)

«ژوزه ساراماگو» نویسنده‌ای اهل کشور پرتغال است که توانست در سال 1998 جایزه نوبل را از آن خود کند. این نویسنده دیدگاه‌های خاصی را در کتاب‌های خود به مخاطبین عرضه می‌کند. بیشتر از دو میلیون نسخه از کتاب‌های این نویسنده بزرگ تنها در کشور پرتغال به فروش رسیده است.

هم‌چنین آثار او به بیشتر از بیست زبان دنیا ترجمه و چاپ شده است. کتاب کوری و کتاب بینایی از بهترین آثار وی به شمار می‌روند.


ساموئل بکت

ساموئل بکت (Samuel Beckett)

«ساموئل بارکلی بکت»، نویسنده کتاب در انتظار گودو، شاعر، مترجم ادبی و نمایش‌نامه‌نویس ایرلندی، در 13 آپریل 1906 در دوبلین چشم به جهان گشود. در زندگینامه ساموئل بکت، آنچه که باعث شهرت او شده، نقطه‌نظرات تیره‌وتار او درباره زندگی و طنز تلخی است که تراژدی‌های کمدی ویژه او را رقم‌زده است.

آثار ساموئل بکت جسورانه است و جدل بین انسان و ارزش‌های انسانی را با نگاهی تلخ، سیاه و بدبینانه نشان می‌دهد. لیست کتاب‌های ساموئل بکت، با این دیدگاه خاص، تحولی بود در ادبیات قرن بیستم.


یوستین گردر

یوستین گردر (Jostein Gaarder)

«یوستین گردر» روشن‌فکر، استاد و نویسنده نروژی است و کتاب‌های بسیار معروف و جذابی را به چاپ رسانده است. شهرت اصلی او برای انتشار کتاب دنیای سوفی است. کتابی که حتی اگر آن را نخوانده باشید اسمش به گوشتان خورده است.

یوستین گردر مدتی را به عنوان معلم فلسفه مشغول تدریس در مدارس بوده است اما پس از مدتی زندگی‌اش را وقف نوشتن آثار ادبی کرد. 

یوستین گردر معمولاً از دید کودکان می‌نویسد و حس تعجب آن‌ها را درباره‌ی جهان می‌کاود. او در بیشتر آثار خود از «متافیکشن» استفاده کرده است و داستان‌ها را از درون داستان‌ها ساخته است. او سعی می‌کند تا همه را واردار با سوال پرسیدن کند.


هومر کیست؟

هومر (homer)

«هومر»، داستان‌سرا و شاعر حماسی یونانی در زمان پیش از میلاد مسیح است که همه آنچه که از افسانه‌ها و تاریخ‌ یونان باستان به‌یادگارمانده، از آثار این شاعر بزرگ است. از هومر، به‌عنوان بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین شاعر دوران یاد می‌شود.

از هومر، دو اثر جاودانه، یعنی کتاب ایلیاد و ادیسه به‌یادگارمانده که این دو اثر، به نظم، تمام منابع داستان‌ها، تاریخ‌ها و افسانه‌هایی است که از دوران یونان باستان نقل شده‌اند و می‌توان گفت اولین متون کتبی از ادبیات غرب به شمار می‌رود.


اوریپید

اوریپید (euripides)

«اوریپد» یکی از شناخته‌شده‌ترین و تأثیرگذارترین نمایشنامه نویسان در فرهنگ کلاسیک یونان بود که بین سال‌های 406 تا 484 پیش از میلاد مسیح می‌زیست. از تعداد 90 اثر ، تنها 19 مورد از بهترین کتاب های اوریپید باقی مانده است و در اختیار مخاطبان علاقه‌مند به ادبیات نمایشی قرار دارد. معروف‌ترین تراژدی‌های او، اسطوره‌های یونان را از دیدگاه منحصربه‌فردش، متفاوت‌تر از پیش خلق می‌کند و جنبه‌های تاریک طبیعت بشر را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب زنان تروا اثر معروف اوریپید می‌باشد.


هنریک ایبسن

هنریک ایبسن (henrik ibsen)

«هنریک ایبسن»، شاعر، نویسنده اهل نروژ وی یکی از چهره‌های اصلی و تاثیرگذار ادبیات مدرن نروژ است. هنریک ایبسن به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران مدرنیسم در تئاتر، اغلب «پدر رئالیسم» شناخته می‌شود.

سبک ایبسن ساده و در دسترس است. دیالوگ‌های پرتنش و بی پرده شخصیت‌های داستانی او حرف‌های ناگفته‌ی بسیاری را در خود جای داده‌اند. او از گفت‌و‌گوهای محاوره‌ای، برای خلق یک درام واقعی و قابل ارتباط استفاده می‌کند.


اوژن یونسکو

اوژن یونسکو (eugene ionesco)

«اوژن یونسکو» (26 نوامبر 1909-28 مارس 1994)  نویسنده و نمایشنامه‌نویس رومانیایی-فرانسوی بود که بیشتر آثارش را به فرانسوی می‌نوشت. یونسکو به‌عنوان یکی از پدران «تئاتر آوانگارد» یا «تئاتر نو» در ادبیات قرن 20 فرانسه شناخته می‌شود.

یونسکو جنسی از ناامیدی را به تصویر می‌کشد که در مورد انزوای فرد در جهان و اجتناب ناپذیری مرگ است. از آن جایی که این مرد، مردِ تصور و زیستن در جهان‌های بی‌معنی است، عجیب نیست که مرز بین داستان و واقعیت در بهترین کتاب های اوژن یونسکو به‌طور مداوم محو می‌شود؛ آنقدر که به سختی قابل لمس کردن است!


لورکا

لورکا (lorca)

«فدریکو گارسیا لورکا»، نمایشنامه‌نویس، شاعر، کارگردان تئاتر، نویسنده، نقاش، نوازنده و آهنگ‌ساز اسپانیایی بود که  با لقب «شاعر کولی» نیز شناخته می‌شود.

لورکا، نمایشنامه‌نویسی را از ادواردو مارکینا و گرگوریو مارنینز سیرا آموخت.  او به تئاتر عشق می‌ورزید، او بر این باور بود که تئاتر شعری است که از کتاب برمی‌خیزد و  برای انسان کافی است تا درباره آن حرف بزند، گریه کند، فریاد بکشد و یا از او ناامید شود.

 لورکا توسط فاشیست‌های اسپانیایی، به شکلی تلخ کشته شد.


زندگی‌نامه جیمز جویس

جیمز جویس (james joyce)

«جیمز جویس» نویسنده و شاعر ایرلندی در 2 فوریۀ 1882 در خانواده‌ای متوسط در «دوبلین» ایرلند، دیده به جهان گشود. معروفیت و محبوبیت این رمان‌نویس ایرلندی در کاوش روش‌های نوین ادبی شامل تک‌گویی درونی، استفاده از واژه‌های نمادین، جناس و کنایات بدیع و سبک نوشتاری سیال ذهنی به‌خصوص در رمان‌های بزرگی مثل اولیس (1922)  و شب‌زنده‌داری فینگان‌ها (1939)  است.

برخی از صاحب‌نظران، اولیس را بزرگ‌ترین رمان قرن بیستم می‌نامند. جویس با 13 زبان دنیا آشنا بود و به زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی و انگلیسی تسلط کامل داشت. تمامی آثار این نویسنده به زبان انگلیسی نوشته و به بیشتر زبان‌های معروف دنیا ترجمه شده است.


سوفوکل

سوفوکل (sophocles)

«سوفوکل کولنوس» یکی از مشهورترین تراژدی‌نویسان قرن پنجم قبل از میلاد در یونان باستان بود. سوفوکل در طول زندگی‌اش بیش از 100 نمایشنامه نوشته که تنها 7 مورد از آن‌ها به‌طور کامل باقی مانده است.

و به مدت پنجاه سال، دارای بیشترین جایزه‌ی  در مسابقات نمایشی شهر آتن بود. سوفوکل از تأثیرگذارترین نویسندگان در ادبیات درام یونان باستان بود.


زندگی نامه فردریک بکمن

فردریک بکمن (Frederick Beckman)

«فردریک بکمن»، مقاله‌نویس، وبلاگ نویس و رمان‌نویس سوئدی در 2 ژوئن 1981 در شهر هلسینگبورگ سوئد متولد شد. کتاب‌های فردریک بکمن در کشور سوئد، در زمرۀ پرفروش‌ترین آثار ادبی می‌باشد. کتاب‌های بکمن در سراسر جهان به بیش از بیست‌وپنج زبان ترجمه شده است. فردریک بکمن در سال 2013 به‌عنوان موفق‌ترین نویسنده سوئد انتخاب شد.

کتاب مردی به نام اوه، مشهورترین اثر این نویسنده است.


هانس کریستین اندرسون


کنوت تامسون


سروانتس


لنا اندرشون


ایوان کلیما


کازانتزاکیس


کلام آخر

در این مقاله سعی نمودیم تا برترین و مشهورترین نویسندگان اروپا را به شما دوستان معرفی کنیم. اگر فکر می‌کنید جای نویسنده برتر دیگری در این لیست خالی است، نام آن را در بخش نظرات برای ما و دیگر همراهان کتابانه بنویسید. مشتاق خواندن نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم. (+)


مطلب مرتبط: بهترین رمان های اروپایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت