معرفی کتاب های سرگذشت رهبران و کسب و کارهای موفق

معرفی ۱۱ کتاب از سرگذشت رهبران و کسب و کارهای موفق

آگاهی راجع به اصول مدیریتی لازمه‌ی موفقیت در هر کسب‌و‌کار است و یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های مؤثر در موفقیت یا شکست‌های شغلی محسوب می‌شود. مطالعه‌ی بهترین کتاب ‌های مدیریت کسب و کار می‌تواند سبب آشنایی با سرگذشت، موفقیت‌ها و شکست‌های کارآفرینان و مدیران موفق و استفاده از تجارب آن‌ها شده و راهنما و تقویت‌کننده‌ی قدرت تصمیم‌گیری افرادی باشد که ‌ایده داشتن چنین سرگذشتی را در ذهن می‌پرورانند. خوشبختانه در حال حاضر کتاب‌های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد. به منظور آشنایی شما عزیزان با کتاب های سرگذشتنامه مدیران و کسب و کارهای موفق، در ادامه‌ی این مطلب از وبسایت کتابانه به معرفی برخی از این نمونه کتاب‌ها و روش‌های خرید اینترنتی کتاب ‌های مدیریت و رهبری خواهیم پرداخت.

کتاب ایلان ماسک

«ایلان ماسک»، کارآفرین و مبتکر شرکت های «اسپیس ایکس» و «تسلا» است. «اشلی ونس» نویسنده‌ی کتاب ایلان ماسک (تسلا، اسپیس ایکس و فتح آینده‌ای رویایی) در این کتاب، به تشریح تمامی مشکلات، مذاکرات و کار‌های این نابغه‌ی بزرگ صنعت پرداخته و از پرورش پر تلاطم او در آفریقای جنوبی و پرواز به ایالات‌متحده گرفته تا نوآوری‌های فنی، کارآفرینی و تلاش او برای جایگزینی انرژی خورشیدی به جای سوخت‌های فسیلی می‌نویسد.

به عقیده‌ی اشلی ونس، ایلان ماسک آمیزه‌ای از مخترعین و صنعتگران افسانه‌ای همچون «توماس ادیسون»، «هنری فورد» و «استیو جابز» است. ماسک بیش از هر کارآفرینی انرژی و ثروت هنگفت خود را وقف ابداع آینده‌ای کرده که به اندازه‎ی عصر طلایی علمی تخیلی غنی و گسترده است. کتاب ایلان ماسک یکی از بهترین کتاب ‌های مدیریت و رهبری بشمار می‌رود.

خرید کتاب ایلان ماسک انتشارات گوتنبرگ

کتاب استیو جابز

کتاب استیو جابز، سرگذشت، بیان افکار و تصمیمات سرنوشت‌ساز استیو جابز کارآفرین نمونه، بنیان‌گذار شرکت «اپل» و از چهره‌های مطرح و متحول‌کننده‌ی صنعت کامپیوتر است که بر اساس بیش از چهل مصاحبه با او در طول دو سال، همچنین مصاحبه با بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای خانواده، دوستان، رقبا و همکاران او توسط «والتر ایزاکسون» نوشته شده است.

داستان زندگی و شخصیت کارآفرینی خلاق که اشتیاقش به کمال، موجب تحول شش صنعت مهم دنیا ازجمله رایانه‌های شخصی، فیلم‌های متحرک، موسیقی و… شد. استیو جابز نماد نوآوری و تخیل کاربردی است. او می‌دانست که بهترین شیوه‌ی ایجاد ارزش در قرن بیست و یکم، ارتباط خلاقیت با فناوری است. کتاب ایزاکسون یکی از پرفروش ‌ترین کتاب‌ های مدیریتی است که میلیون‌ها خواننده را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است.

خرید کتاب استیو جابز

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین کتاب های رهبری کسب و کار


کتاب کفش باز | فیل نایت

کتاب کفش باز فیل نایت یکی از بهترین کتاب‌های انگیزشی و روایت زندگی، خاطرات، موفقیت‌ها و شکست‌های فیل نایت، کارآفرین و بنیان‌گذار برند ورزشی «نایک» است. کفش باز کتاب برگزیده‌ی مدیریتی آمازون در سال ۲۰۱۶ است که «بیل گیتس» آن را یکی از پنج کتاب مورد علاقه خود و «داستانی شگفت‌انگیز از واقعیت راه موفقیت در کسب و کار» اطلاق می‌کند.

فیل نایت در 24 سالگی تصمیم گرفت، به جای کار در یک شرکت بزرگ، پدیده‌ای نو و متفاوت خلق کند. نایت در این کتاب به تشریح داستان سفری پرتلاطم و خطرناک مملو از اشتباهات، مبارزات و فداکاری‌های بی‌پایان، شکست‌های سنگین، رقبای بی‌رحم، رفتار خصمانه بانکداران و همچنین پیروزی‌های هیجان‌انگیز و مهمتر از همه، روابطی می‌پردازد که قلب و روح نایک را شکل داد. داستان زندگی فیل نایت نشان می‌دهد که دستیابی به موفقیت مستلزم داشتن امکانات و جایگاه‌های خاص نیست بلکه مستلزم کشف استعداد، بهره‌برداری صحیح از آن و پشتکار است.

خرید کتاب کفش باز

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست یکی از معروف‌ترین و پرفروش ‌ترین کتاب‌ های مدیریتی و انگیزشی در جهان محسوب می‌شود که توسط «کیم وو چونگ» مدیر و بنیان‌گذار کمپانی «دوو» منتشر شده است. کیم وو چونگ از روزنامه‌نگاری بی‌پول، به مؤسس یکی از پرفروش‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل شد. این کتاب به شرح اسرار مدیریتی، استراتژی‌های مطمئن و اثبات شده و تکنیک‌های منحصر به فرد وی می‌پردازد. کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست، یکی از موفق‌ترین کتاب‌ها در تاریخ کشور کره است که تا به امروز 3.1 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.

مباحث کتاب علاوه بر توضیح ترفند‌های مدیریتی، شامل مباحثی برای ایجاد انگیزه، پشتکار و تقویت خودباوری در جوانان است. کیم وو چونگ در این کتاب از جوانان می‌خواهد که رؤیا‌های خود را جدی گرفته و با جدیت و بهره‌گیری از تمام توان خود برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنند.

خرید کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد ( درس‌های رهبری حاکم دوبی ) اثر «یاسر جرار» است که به تشریح پیشرفت دبی و تبدیل آن به یک پدیده‌ی تجاری و توریستی قدرتمند بواسطه‌ی سبک مدیریتی «شیخ محمد» می‌پردازد. شیخ محمد یکی از تحسین‌برانگیزترین رهبران عرب است که با بینش خارق‌العاده، شیوه‌ی مدیریتی منحصربه‌فرد و گذشتن از تمامی موانع فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توانست دبی را به یکی از قطب‌های تجاری منطقه و جهان تبدیل نماید.

دبی در نتیجه ارتباطات، پروژه‌های جسورانه‌ی آینده نگر، سهولت راه‌اندازی کسب‌و‌کار و شبکه‌های تجاری قوی در خاورمیانه تجلی و شکوفایی یافته است. خواه شما یک رهبر سیاسی یا رهبری معمولی باشید، با مطالعه درس‌های شیخ محمد، می‌توانید توانایی‌های مدیریتی خود را بهبود ببخشید.

خرید کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

کتاب فروشگاه همه چیز

کتاب فروشگاه همه چیز اثر «برد استون»، روایت ظهور شرکت موفق و تحسین برانگیز «آمازون» و زندگی بنیان‌گذار پرتلاش و توانمند آن، «جف بزوس»، است. این کتاب یکی از کتاب‌های پرفروش «نیویورک تایمز» و «وال استریت» است که به بیش از ۳۵ زبان ترجمه شده است.

برد استون با دسترسی بی‌سابقه به کارمندان فعلی و سابق آمازون و اعضای خانواده بزوس، اولین شرح عمیق و زنده از زندگی در آمازون را به علاقه‌مندان و خوانندگان ارائه داد و این کتاب را به یکی از بهترین کتاب ‌های مدیریت کسب و کار مبدل ساخت.

آمازون فعالیت خود را با ارسال کتاب از طریق پست آغاز کرد. اما بنیانگذار بصیر آن، جف بزوس، به کتاب‌فروشی اکتفا نکرد. او مایل بود، آمازون را به فروشگاهی مبدل سازد که گزینه‌های نامحدودی را با قیمت‌های پائین ارائه دهد.

فروشگاه همه چیز جف بزوس، بیوگرافی شرکتی است که یکی از اولین و بزرگترین گزینه‌ها را بر روی اینترنت قرار داد و شیوه‌ی خرید و مطالعه را برای همیشه متحول ساخت.

خرید کتاب فروشگاه همه چیز

کتاب شرکت خلاقیت

کتاب شرکت خلاقیت، غلبه بر نیرو‌های نادیدنی در مسیر الهام واقعی؛ روایت داستان زندگی و خاطرات «اد کتمول»، مدیر و یکی از بنیان‌گذاران شرکت «پیکسار» (شرکت انیمیشن رایانه‌ای) و رئیس شرکت «والت دیزنی» است.

کتابی جذاب راجع به خلاقیت در تجارت و مناسب مدیرانی که مایلند کارکنان خود را به سمت پیشرفت‌های جدید سوق دهند. راهنمایی برای تمام افرادی که برای اصالت تلاش می‌کند و اولین سفر همه جانبه به مرکز انیمیشن پیکسار، محل ساخت برخی از موفق‌ترین فیلم‌های تاریخ.

کتاب شرکت خلاقیت در اصل راجع به نحوه‌ی ایجاد فرهنگ خلاقیت است. کاتمول در این کتاب به تشریح ‌ایده‌آل‌ها و تکنیک‌هایی می‌پردازد که موجب رسیدن به دستاورد‌های تحسین‌برانگیز پیکسار شده است. مطالعه این کتاب برای خوانندگان در هر شخصی با هر سلیقه ای جذاب خواهد بود.

خرید کتاب شرکت خلاقیت

کتاب سرگذشت مک دونالد

کتاب سرگذشت مک دونالد، راجع به پیشرفت مک دونالد و تبدیل آن به یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان است که توسط «ری کراک»، بنیان‌گذار رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد نوشته شده است. ری کراک رمز موفقیت خود را در غنیمت شمردن فرصت‌ها، آگاهی از اصول اولیه کسب‌و‌کار و تأکید همیشه بر پیشرفت تا یافتن استراتژی موفق می‌داند.

ری کراک در این کتاب به بیان داستان زندگی خود می‌پردازد، از مشاغل اولیه خود به‌عنوان فروشنده گرفته تا نقش نهایی‌اش به‌عنوان مدیرعامل مک دونالد، نبردی آهسته و طولانی که در‌نهایت به سرعت و قدرتی فوق‌العاده دست یافت. ری کراک در ۵۰ سالگی حق‌امتیاز تجاری مک دونالد را دریافت کرد. در حقیقت برای پیروزی و رسیدن به رؤیا هیچوقت دیر نیست.

خرید کتاب سرگذشت مک دونالد

کتاب ساخت امریکا سم والتون

کتاب ساخت امریکا، روایت ریسک‌پذیری و سخت‌کوشی «سم والتون» بنیان‌گذار پردرآمدترین شرکت جهان، شرکت والمارت، است. به گفته‌ی خودش، این کتاب روایت کارآفرینی، کار سخت و ‌ایمان به‌ ایده‌های خود و عملی‌کردن آن‌ها حتی در شرایطی است که شاید دیگران چنین نمی‌کنند. آگاهی از اینکه مایلید به کجا بروید، تمایل به انجام چه کاری دارید و رسیدن به آن مستلزم چه چیزی است.

والتون در این کتاب داستان فوق‌العاده پیشرفت‌ها و رمز موفقیت خود را با کلماتی بی‌نظیر بیان می‌کند. اینکه چگونه یک فروشگاه لوازم متفرقه را به شرکت والمارت، بزرگترین خرده‌فروشی جهان تبدیل کرد. والتون فردی متواضع اما بلندپرواز بود که همیشه به موفقیت خود ‌ایمان داشت.

خرید کتاب ساخت امریکا

کتاب راه سامسونگ

کتاب راه سامسونگ نوشته‎ی «جئیونگ سونگ» و «گیونگ موک لی» به تشریح اصول مدیریتی یکی از نوآورترین شرکت‌های جهان می‌پردازد. کمتر کسی تصور می‌کرد که سامسونگ بتواند از یک تولید‌کننده تجهیزات ارزان‌قیمت به یک پیشرو جهانی در تحقیق و توسعه، بازاریابی و طراحی تبدیل شود.

کتاب معروف راه سامسونگ بر اساس ده سال تحقیق در شرکت سامسونگ و مصاحبه با ۸۰ نفر از مدیران ارشد آن نوشته شده است. داستان جذابی که نشان می‌دهد، چگونه سامسونگ شیوه‌های تجارت غربی را بر سیستم اصلی ژاپنی پیوند داده و مهارت‌های تولیدی محصولات ارزان‌قیمت را با توانایی ارائه سریع محصولات با‌کیفیت به بازار تلفیق می‌کند.

خرید کتاب راه سامسونگ

کتاب علی بابا

کتاب علی بابا اثر «دانکن کلارک»، روایت زندگی «جک ما»، کارآفرین و بنیان‌گذار شرکت مشهور علی بابا است. جک ما حرفه خود را به عنوان معلم زبان انگلیسی آغاز کرد و تنها طی ۱۵ سال توانست علی بابا، دومین شرکت اینترنتی بزرگ جهان را تأسیس کند.

دانکن کلارک با دسترسی به اطلاعاتی نظیر مصاحبه‌های اختصاصی و با استفاده از تجربیات بدست آمده از شخصیت‌های کلیدی ظهور علی بابا، به شرح روایت چگونگی تغییر شیوه‌های تجاری و اقتصادی معمول توسط علی بابا و خالق آن، الهام‌بخش بودن آن‌ها برای کارآفرینان سراسر جهان، برانگیختن خشم رقبا و دور ‌زدن آن‌ها می‌پردازد.

خرید کتاب علی‌بابا اثر دانکن کلارک

همکاران ما در فروشگاه اینترنتی کتابانه همواره تلاش می‌کنند تا امکان دسترسی آسان و سریع مخاطبین را به گلچینی از بهترین کتاب‌ های مدیریت و رهبری فراهم نمایند. با ارسال نظرات و پیشنهادات خود ما را در برآوردن این هدف و بهبود کمی و کیفی محصولات یاری نمایید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های مدیریت و رهبری


1_ اهمیت مطالعه‌ی کتاب‌های مدیریت کسب‌و‌کار چیست؟

مطالعه‌ی کتاب‌های مدیریت کسب‌و‌کار می‌تواند سبب آشنایی با سرگذشت، موفقیت‌ها و شکست‌های کارآفرینان و مدیران موفق شده و…

2_ تعدادی از بهترین کتاب‌های مدیریت کسب‌و‌کار را معرفی نمایید.

از بهترین کتاب‌های مدیریت کسب‌و‌کار می‌توان به کتاب‌های ایلان ماسک، کتاب استیو جابز، کتاب کفش باز فیل نایت، کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست و… اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت