loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
  1. خانه
  2. محصولات

آلبا دسس پدس

آلبا دسس پدس کیست؟ آلبا د سس‌پدس، روزنامه‌نگار، شاعر، مجری رادیو، فیلمنامه‌نویس، نویسنده‌ی محبوب ایتالیایی-کوبایی و یک مبارز مقاومت ضدفاشیسمی بود؛ در ادامه، به طور مختصر، زندگینامه‌ی این زن مشهور را شرح خواهیم داد.زندگینامه آلبا د سس پدس آلبا د سس‌پدس (Alba de Céspedes) در شهر رم (پایتخت کشور ایتالیا) و تاریخ یازدهم مارس سال 1911 دیده به جهان گشود. وی فرزند خانواده‌ای فرهیخته و محبوب در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی بود. پدربزرگ پدری‌اش، …
اطلاعات بیشتر
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
1 کالا

آلبا دسس پدس کیست؟

آلبا د سس‌پدس، روزنامه‌نگار، شاعر، مجری رادیو، فیلمنامه‌نویس، نویسنده‌ی محبوب ایتالیایی-کوبایی و یک مبارز مقاومت ضدفاشیسمی بود؛ در ادامه، به طور مختصر، زندگینامه‌ی این زن مشهور را شرح خواهیم داد. آلبا دسس پدس کیست؟

زندگینامه آلبا د سس پدس

آلبا د سس‌پدس (Alba de Céspedes) در شهر رم (پایتخت کشور ایتالیا) و تاریخ یازدهم مارس سال 1911 دیده به جهان گشود. وی فرزند خانواده‌ای فرهیخته و محبوب در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی بود. پدربزرگ پدری‌اش، کارلوس مانوئل د سس‌پدس نام داشت؛ مردی بزرگ و نام‌آشنا که علاوه بر نویسندگی و سرودن شعر، در جنگ استقلال‌طلبانه و ده ساله‌ی (1868-1878) باکو نیز نقش مهمی را ایفا نمود؛ به طوری که به پدر میهن کوبا ملقب گشت. سراینده‌ی سرود ملی کوبا (یعنی پدرو فیگردو)، پسرعموی همین مرد مشهور بود. پدر آلبا، کارلوس مانوئل د سس‌پدس ای کوسادا هم، از چهره‌های مهم سیاسی جمهوری کوبا محسوب می‌گشت. درواقع او سفیر کوبا، در رم بود و برای مدت کوتاهی (از تاریخ 12 اوت تا 4 سپتامبر سال 1933) نیز، به سمت ریاست جمهوری کوبا برگزیده شد. آلبا و برادرش، کارلوس مانوئل، حاصل ازدواج این مرد با زنی ایتالیایی به نام لورا برتینی الساندری بودند. آلبا در پانزده سالگی با یک سرهنگ ایتالیایی پیمان زناشویی بست. وی چهار سال بعد از این ازدواج، (در سال1930) به طور جدی، فعالیت‌های حرفه‌ای خود را آغاز نمود. او به عنوان نویسنده برای روزنامه‌ی La Stampa" و مجلات Piccolo و Epoca مطالبی را تهیه می‌کرد. آلبا د سس‌پدس، در سال 1935، اولین رمان خود، یعنی "L'Anima Degli Altri" را به چاپ رساند. مدت کوتاهی پس از انتشار این اثر، به اتهام فعالیت‌های ضد فاشیسمی به زندان محکوم گشت. اما این موضوع، مانع از فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی‌اش نشد. در نتیجه، به خلق مجموعه آثار مختلف و متعدد خود در قالب داستان‌، شعر و فیلم‌نامه پرداخت. تا این‌که مجددا در سال 1943 دستگیر شد. پس از این واقعه، دولت ایتالیا مانع از چاپ و انتشار آثار او گشت و شمار زیادی از تالیفات آلبا را در لیست کتاب‌های ممنوع کشور خود، قرار داد. زندگینامه آلبا دسس پدس آلبا بر زبان‌های فرانسه، ایتالیایی و اسپانیایی تسلط داشت و آثار فراوانی را به این سه زبان‌ مختلف نوشت. او شاهد جنگ جهانی دوم بود؛ واقعه‌ای فاجعه‌بار و غیرانسانی که تاثیر فراوانی بر روحیه، طرز تفکر و تالیفات خانم د سس‌پدس گذاشت. اگرچه آلبا در رم متولد شد و در فرانسه و ایالات متحده نیز زندگی کرد، اما همیشه خود را اهل کوبا می‌دانست و به این موضوع می‌بالید. او سرانجام در تاریخ 14 نوامبر سال 1997 برای همیشه چشم از جهان فروبست.

مضمون آثار آلبا د سس پدس

اشعار، داستان‌های کوتاه، رمان و فیلم‌نامه‌ها، مجموعه آثار تالیفی خانم آلبا د سس‌پدس را تشکیل می‌دهند. شخصیت اصلی همه‌ی قصه‌های او زنان هستند؛ زنانی با روحیاتی لطیف و شکننده که اغلب نقش راوی را نیز ایفا کرده و از احساسات درونی خود برای مخاطب سخن می‌گویند.

بهترین کتاب های آلبا د سس پدس

آلبا د سس‌پدس، در روایت داستان‌ها و شرح احساسات درونی شخصیت‌های ساختگی خویش، از مهارت‌های بسیار بالایی استفاده نموده است؛ به طوری که مخاطب با آن‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کرده و تا پایان یافتن کتاب، نمی‌تواند از مطالعه‌‌ی آن‌ها خودداری نماید. در واقع، هر یک از این آثار، از محبوبیت فراوانی برخوردارند و مخاطبان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. برخی از بهترین کتاب های آلبا دسس پدس عبارتند از:
  • کتاب از طرف او
  • کتاب با عشقی بزرگ
  • کتاب دفترچه ممنوع
  • کتاب هیچ یک از آنها باز نمی گردد
  • کتاب تازه عروس
  • کتاب عذاب وجدان
  • کتاب عروسک فرنگی
  • کتاب یک دسته گل بنفش
  • کتاب درخت تلخ
خرید کتاب های آلبا دسس پدس

خرید کتاب های آلبا د سس پدس از کتابانه

دوستداران آلبا د سس پدس و علاقه‌مندان به مطالعه رمان های خارجی می‌توانند با مراجعه‌ی حضوری به فروشگاه کتابانه و یا به صورت غیرحضوری از طریق سایت کتابانه، لیست کتاب های آلبا د سس‌پدس را مشاهده نمایند؛ سپس اثر دلخواه خود را انتخاب نموده و آن را خریداری کنند.
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل