loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه

بهترین کتاب‌های زیست کنکور

جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
143 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

اهمیت درس زیست در کنکور

تمام رشته‌ها در کنکور، یک درس سرنوشت‌ساز یا خیلی‌خیلی مهم دارند که داوطلبانی که قصد کسب رتبه برتر را داشته، باید به درصد بالایی از آن درس برسند. در رشته تجربی، این درس فوق حیاتی، زیست شناسی است. زیست حیاتی‌ترین درس برای کسانی است که می‌خواهند در رشته‌هایی همچون پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و سایر رشته‌های برتر علوم‌تجربی پذیرفته شوند. در این مطلب، به بررسی اهمیت، روش مطالعه، انواع کتاب و... درس زیست در کنکور تجربی پرداخته شده است. اگر از داوطلبان این رشته هستید و یا قصد خرید کتاب زیست کنکور را دارید، تا انتها با ما همراه باشید. (خرید کتاب کنکور تجربی) کتاب زیست کنکور

ضریب 12 زیست شناسی در کنکور با

ضریب تأثیرگذاری زیست، خود نشان‌دهنده اهمیت این درس در کنکور است و هیچ جای تردیدی در حیاتی بودن آن باقی نمی‌گذارد. کسانی که قصد دارند جز برترین‌های کنکور تجربی باشند و در رشته‌هایی همچون پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی وارد دانشگاه‌های برتر سراسری شوند، باید تمام تلاش خود را در بالابردن درصد خود در درس زیست انجام دهند و با وسواس ویژه‌ای به خواندن این درس و انتخاب کتاب‌های کمک‌درسی کنکوری آن بپردازند.

روش مطالعه زیست کنکور

شاید شما از آن دسته افراد باشید که فکر می‌کنید زیست‌شناسی درسی کاملاً حفظی است و با مطالعه کتاب درسی، می‌توانید از پسِ سؤالات کنکور بر بیایید. اما بهتر است بدانید که تنها بخش کمی از تصور شما درست است! ماهیت درس زیست‌شناسی، حفظی، مفهومی و ترکیبی است و با مطالعه و حفظ دقیق مطالب کتاب درسی، می‌توان به تسلط کمی در این درس رسید. بخش مفهومی زیست، باعث می‌شود که نیاز شما به لیست کتاب های زیست کنکور بیشتر شود. داوطلبان شرکت در کنکور تجربی، باید زمان بیشتری به تمرین و تکرار سؤالات بپردازند تا مطالب خوانده شده در ذهن آنها تثبیت شده و به تسلط کامل در این درس برسند. ازاین‌رو، مطالعه دقیق کتاب و درس‌نامه‌ها، خلاصه‌نویسی، تمرین و تکرار و مرور، رمز موفقیت در این درس در کنکور خواهد بود.

مهم‌ترین مباحث زیست شناسی کنکور

ایده‌آل‌ترین حالت برای تسلط در درس زیست، تسلط بر تمام مباحث است! اما اگر این امکان برای داوطلب وجود نداشته باشد، وجود بودجه‌بندی‌های نسبی، می‌تواند آنها را از پراکنده ‌خوانی نجات دهد. ازاین‌رو، تمرکز بر مباحث زیر، اهمیت بالایی دارد.

زیست گیاهی

یکی از مهم‌ترین مباحث در زیست کنکور، زیست گیاهی است. این مبحث، تعداد زیادی از تست‌های کنکور را به خود اختصاص می‌دهد. در هر سه پایه به این مبحث پرداخته شده و همه‌ساله، ده یا یازده تست در کنکور را به خود اختصاص می‌دهد.

زیست جانوری

از دیگر مباحث مهم در کنکور، زیست جانوری است. گذشتن از هفت یا هشت سؤال در زیست، ابداً عاقلانه به نظر نمی‌رسد، پس اگر به دنبال دستیابی به درصد بالا در این درس هستید، این بخش را ابداً فراموش نکنید.

زیست سلولی مولکولی

نمی‌توان گفت زیست را می‌شناسید اما به بخش زیست سلولی و مولکولی تسلط ندارید. به این مبحث در پایه دهم و دوازدهم پرداخته شده است و از قسمت‌هایی است که همه‌ساله از آن تست‌هایی در کنکور مطرح می‌شود.

دستگاه بدن انسان

از بخش دستگاه بدن انسان نیز، سؤالاتی در زیست کنکور قرار می‌گیرد، پس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین مطالعه فصل‌های مرتبط با دستگاه بدن انسان در پایه‌های دهم و یازدهم را فراموش نکنید که گذشتن از این قسمت‌ها به قیمت ازدست‌دادن چندین درصد تمام می‌شود!

ژنتیک

ژنتیک نیز یکی دیگر از مباحث پراهمیت در زیست کنکور است. این مبحث نیز هفت یا هشت سؤال را به خود اختصاص می‌دهد. پس از فصل‌های ژنتیک در پایه‌های یازدهم و دوازدهم، به‌سادگی نگذرید.

انواع کتاب‌های زیست برای کنکور سراسری

لیست کتاب های زیست کنکور رشته علوم‌تجربی، با توجه‌ به نیازهای ممکن و در راستای کمک به داوطلبان این رشته تألیف شده‌اند تا داوطلبان از ضعیف‌ترین سطح تا قوی‌ترین، بتوانند به‌تناسب نیازشان، کتاب مناسب خود را انتخاب کنند و به تقویت نقاط قوت و تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت بپردازند.

کتاب تست زیست کنکور

تمرین و تکرار سؤالات استاندارد کنکور، چیزی است که هیچ‌کس از اهمیت آن بی‌اطلاع نیست. ازاین‌رو، خرید کتاب تست زیست بین داوطلبان کنکور تجربی محبوبیت بسیار زیادی دارد. در این کتاب‌ها به جمع‌بندی نکات و تست‌های کنکورهای سال‌های گذشته و یا سؤالات تألیفی استاندارد پرداخته می‌شود و داوطلب به لحاظ ذهنی، برای شرکت در آزمون کنکور آماده می‌شود.

کتاب آموزش زیست کنکور

داشتن کتاب‌‌های آموزش زیست کنکور، همچون داشتن یک معلم خصوصی در همه‌جا و همه زمان‌ها است. در این  کتاب‌ها به آموزش مطالب درسی پرداخته شده و ابهامات موجود برای داوطلبان کنکور رفع می‌شود. این کتاب‌ها برای رفع نقاط ضعف و تبدیل کردن آنها به نقاط قوت، ایده‌آل هستند.

کتاب جمع‌بندی زیست کنکور

از اهمیت دوران جمع‌بندی، هیچ کنکوری بی‌اطلاع نیست. ازاین‌رو، در ماه‌ها و روزهای منتهی به کنکور، استفاده از کتاب جمع‌بندی کنکور نیز افزایش می‌یابد. این کتاب‌ها، با پرداختن به سؤالات کنکور سال‌های گذشته و یا سؤالات تألیفی استاندارد در حد کنکور، فرصت مرور چندباره را برای داوطلبان فراهم می‌نمایند.

کتاب موضوعی زیست

کتاب‌های موضوعی زیست، همان‌طور که از نام آنها پیداست، به موضوعات خاص می‌پردازند. در این نوع کتاب‌ها، به یک یا چند موضوع ویژه پرداخته می‌شود و برای آن دسته از افرادی مناسب است که می‌خواهند تنها به یادگیری همان موضوعات بپردازند.

بهترین روش و بهترین زمان برای جمع‌بندی زیست

با توجه‌ به اهمیتی که درس زیست در کنکور تجربی دارد، جمع‌بندی درست و به‌موقع این درس، در دو ماه آخر منتهی به کنکور، اهمیت بسیار زیادی برای داوطلبان خواهد داشت. یافتن نقاط ضعف، رفع آنها و تبدیل آن به نقاط قوت و جلوگیری از فراموشی مفاهیم، عللی است که جمع‌بندی درست را برای داوطلبان ضروری می‌کند. باتوجه‌ به فرار بودن مفاهیم و حجم بالای مباحث زیست‌شناسی، مرور، تمرین و تست می‌تواند بسته به سطح داوطلب و میزان مطالعه آن در طول سال‌های تحصیلی رخ دهد.

ساختار کتاب‌های کنکور زیست

کتاب‌های جامع زیست‌شناسی کنکور، به‌طورکلی، مباحث را جمع‌بندی کرده، به نکات طلایی و کنکوری اشاره کرده‌اند و برخلاف کتاب‌های کمک‌آموزشی پایه‌ها، زمان زیادی را صرف توضیحات طولانی نکرده‌اند. این کتاب‌ها به‌صورت دقیق، هوشمندانه، تخصصی و موضوعی به جمع‌بندی مطالب می‌پردازند و نکته‌بینی و نکته‌سنجی را به داوطلبان شرکت در کنکور آموزش می‌دهند. این کتاب‌ها، معمولاً درس‌نامه‌هایی کوتاه، تست‌هایی زیاد و پاسخ‌نامه‌هایی دقیق با توضیحات کامل دارند. داوطلبان با خرید کتاب زیست کنکور و مطالعه دقیق آنها، با سؤالات کنکور آشنا شده، با تمرین و تکرار به تسلط بر مباحث رسیده و  اعتمادبه‌نفس بیشتری برای شرکت در کنکور کسب می‌کنند.

سطح‌بندی کتاب‌های زیست کنکور

قبل از آنکه خرید منابع زیست کنکور را داشته باشید، بهتر است بدانید که تمامی کتاب‌ها در یک سطح نیستند. کتاب‌های کمک‌آموزشی زیست کنکور، در سطوح مختلفی ارائه می‌شوند:

  • کتاب‌های ساده‌تر، یا کتاب‌های مناسب برای خواندن دور اول که برای داوطلبان ضعیف‌تر با اطلاعات کمتر و یا کسانی که به‌تازگی شروع به یادگیری کرده‌اند، مناسب هستند.
  • کتاب‌های زیست کنکور سطح متوسط، یا کتاب‌های مناسب برای دوره و خواندن دور دوم که برای داوطلبانی مناسب است که با مفاهیم آشنا هستند و قصد دارند تا با تمرین بیشتر به تسلط بر مفاهیم برسند.
  • کتاب‌های زیست کنکور سطح بالا نیز برای داوطلبانی مناسب است که نمی‌خواهند حتی یک تست را نیز در زیست کنکور از دست بدهند.

در کنکور تجربی، کسانی که به دنبال قبولی در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی هستند، به معنای واقعی، هیچ تستی را نباید در درس زیست از دست بدهند. ازاین‌رو، بایستی خود را به سطح کتاب‌های دشوار برسانند و نباید زمان زیادی را صرف تمرینات ساده نمایند.

خرید کتاب زیست کنکور از کتابانه با تخفیف

یت فوق‌العاده زیادی برخوردار بوده و فوق حیاتی محسوب می‌شود. زیست درسی مفهومی است که با تمرین در آن، داوطلبان به‌سادگی می‌توانند به تسلط برسند و درصد بالایی در کنکور سراسری را از آن خود کنند. پس زمان را از دست ندهید، کتاب‌های کنکور خود را انتخاب و از کتابانه تهیه کرده و شروع به مطالعه آن‌ها کنید. خرید کتاب تست زیست و انواع دیگر کتاب‌های کنکور این درس، با تخفیف ویژه کتابانه، از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های خرید است.

قیمت کتاب زیست کنکور

قیمت خرید منابع زیست کنکور، بسته به آنکه چه کتابی را انتخاب می‌کنید، متفاوت است. این کتاب‌ها در انواع مختلف، برای سطوح متفاوت و با کارایی‌های مختلف تهیه شده‌اند. شما می‌توانید از بستر اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین مرجع کتاب‌های درسی، همچون کتابانه، کمک بگیرید، پیش از خرید کتاب زیست کنکور، از قیمت و محتوای این کتاب‌ها باخبر شوید و از خرید کتاب تست زیست، آن هم با تخفیف ویژه لذت ببرید.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل