بهترین کتاب های کنکور تجربی

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

هر ساله ماراتن کنکور یکی از مهمترین و حساس‌ترین رقابت‌های علمی در کشور محسوب می‌شود. در همین راستا، رقابت در رشته علوم تجربی، به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته‌های کنکور، از حساسیت بیشتری برخوردار است. به‌طوری که لزوم مطالعه و استفاده از بهترین کتاب کمک‌درسی و بهترین کتاب‌های کنکور تجربی را دوچندان می‌نماید.

این مسئله، یعنی بهره‌گیری از بهترین کتاب‌های کنکوری برای داوطلبان و شرکت‌کنندگان در کنکور تجربی، علامت سؤال بزرگی است. لذا در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین منابع کنکور تجربی در کلیه دروس عمومی و تخصصی بپردازیم.

درنتیجه، به کمک آشنایی با ویژگی‌ها و بررسی دقیق آن‌ها می‌توانید، منبع درسی مورد نیاز خود را انتخاب و نسبت به خرید آن اقدام نمایید. کتابانه، به‌عنوان مرجعی تخصصی، در راستای تهیه و فروش انواع کتب درسی و غیردرسی، امکان خرید اینترنتی کتاب‌های کنکور تجربی را با بهترین قیمت فراهم نموده‌است.

بهترین منابع دروس تخصصی کنکور تجربی

در کنار اهمیت فوق‌العاده دروس عمومی، دروس تخصصی کنکور تجربی از جایگاه و تأثیرگذاری ویژه‌ای برخوردار است. دروس تخصصی به دلیل ضریب بالاتری که نسبت به دروس عمومی دارند، تأثیر بیشتری بر رتبه و تراز کسب‌شده داوطلبین خواهد داشت.

در نتیجه اهمیت استفاده از بهترین کتاب های تست کنکور تجربی در دروس مختلف تخصصی بر کسی پوشیده نیست. در این قسمت قصد داریم بهترین منابع و کتاب‌های تخصصی کنکور تجربی را معرفی و بررسی اجمالی نماییم.

همچنین جهت دسترسی و بهره‌مندی شما عزیزان از این منبع مهم، کتابانه به‌عنوان فروشگاه تخصصی کتاب، امکان خرید اینترنتی کتاب‌های کنکور تجربی را فراهم نموده‌است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین کتاب های شیمی کنکور

بدون شک، درس شیمی از جمله دروس مهم و چالشی در کنکور خصوصاً کنکور تجربی محسوب می‌شود. سؤالات شیمی اغلب به‌صورت تشریحی مفهومی و یا مسئله است. هر دو بخش، نیازمند تسلط بالا و تجزیه تحلیل مطالب در زمانی کوتاه هستند.

امری که با استفاده از مطالعه و برراجتماعیسی یک منبع درسی خوب و مناسب به‌دست خواهدآمد. از کتاب‌های شیمی کنکور موارد زیر می‌توان اشاره نمود.

بهترین کتاب‌ شیمی کنکور

کتاب شیمی میکرو طبقه بندی گاج    

کتاب شیمی میکرو طبقه بندی گاج یکی از بهترین و مفصل‌ترین منابع درس و تست کنکور است. این کتاب در دو جلد عرضه می‌شود. کتاب شیمی جامع کنکور جلد 1 سری میکرو طبقه بندی گاج شامل درسنامه و سؤالات چهارگزینه‌ای به‌همراه پاسخنامه کلیدی است.

کتاب شیمی جامع کنکور جلد 2 سری میکرو طبقه بندی گاج نیز پاسخنامه کاملاً تشریحی سؤالات طرح شده در جلد نخست است. این مجموعه دو جلدی یکی ازبهترین کتاب های تست کنکور تجربی در درس شیمی است.

درسنامه‌های کامل و بانک تست پرتعداد و مطابق با سبک جدید کنکور سراسری به همراه شیوه‌های حل تست و قلق‌های مسائل شیمی از ویژگی‌های بارز این کتاب است.

به‌منظور تثبیت، جمع‌بندی و تسلط بیشتر بر مفاهیم درسی، در انتهای هر فصل تست‌های ترکیبی آماده شده‌است. همه این موارد سبب شده تا کتاب شیمی میکرو طبقه بندی گاج در لیست بهترین کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی قرار گیرد.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب شیمی خیلی سبز   

کتاب شیمی خیلی سبز یکی از کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی در درس شیمی است. جلد اول با نام کتاب شیمی جامع خیلی سبز شامل درسنامه، تست و پاسخنامه کلیدی است.

جلد دوم کتاب شیمی جامع خیلی سبز نیز شامل پاسخنامه‌های تشریحی است. درسنامه‌های درسی به شکلی مختصر، مفید و کاربردی ارائه شده، به‌گونه‌ای که تمامی مطالب موردنیاز داوطلبین کنکور را پوشش می‌دهد.

استفاده از شیوه‌های آموزشی مؤثر همچون نمودار و جداول نیز از دیگر اقدامات مؤلفین کتاب است. روند اصولی و منطقی در طرح تست‌ها، بررسی تمارین کتاب درسی و ارائه بیش از 2200 تست از دیگر خصوصیات این کتاب است.

پاسخ‌های تشریحی نیز همچون سایر کتاب‌های خیلی سیز با ارائه روش‌های تستی و همچنین بررسی سایر گزینه‌ها صورت گرفته‌است. همچنین در پاسخنامه‌‌ها برخی مطالب آموزشی مهم نیز در کادرهای مشخصی ارائه شده که با یادآوری و تسلط بیشتر مطالب کمک فراوانی می‌نماید.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب شیمی کامل میکرو طلایی گاج

کتاب شیمی کامل میکرو طلایی گاج با رویکرد تستی و کنکوری یکی دیگر از بهترین منابع کنکور تجربی است. این کتاب در دوجلد گردآوری شده‌است. کتاب شیمی کامل جامع کنکور جلد 1 سری میکرو طلایی شامل تست‌های چهارگزینه‌ای و پاسخنامه تشریحی است.

جلد دوم نیز با عنوان کتاب شیمی کامل جامع کنکور جلد 2 سری میکرو طلایی به ارائه درسنامه‌های موردنیاز برای پاسخگویی پرسش‌های جلد اول می‌پردازد. بیان درسنامه‌های کاربردی، تهیه تست‌های پربار، چینش مطالب به شکل درس به درس و پایه به پایه از ویژگی‌های خاص این مجموعه دوجلدی فوق‌العاده است.

بخشی با عنوان جمع‌بندی توپ، تست‌کده و همچنین عبرت و عبارت نیز از دیگر بخش‌های ویژه‌ای است که در کمتر کتابی دیده می‌شود. این بخش‌ها برای ارائه دقیق مسئله‌ها و مفاهیم، جمع‌بندی و تسلط مطالب آماده شده‌ است.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب شیمی مبتکران      

کتاب شیمی مبتکران اثر بهمن بازرگانی یکی از مهمترین و بهترین کتاب های تست کنکور تجربی است. این کتاب در مجموعه چند جلدی تهیه و عرضه می‌شود. هر جلد بر اساس پایه درسی به‌صورت جداگانه تألیف شده‌است.

شیمی دهم مبتکران جلد اول و شیمی دهم مبتکران جلد دوم، نخستین کتاب‌های این مجموعه هستند. جلد اول مربوط به فصل نخست کتاب شامل درسنامه، تست و پاسخ می‌باشد. جلد دوم نیز شامل فصول بعدی است.

همچنین علاوه بر ارائه دوجلدی مطالب، شیمی دهم واجب تک‌جلدی نیز گردآوری شده‌است. تفاوت آن‌ها در تعداد تست‌ها و درنظرگیری برخی آزمون‌ها در انتهای هر فصل است.

شیمی یازدهم مبتکران جلد اول، شیمی یازدهم مبتکران جلد دوم و شیمی یازدهم واجب تک‌جلدی، شیمی دوازدهم مبتکران جلد اول، شیمی دوازدهم مبتکران جلد دوم و شیمی دوازدهم واجب تک‌جلدی از دیگر منابع مهم و کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی است.

برخی از نکات، کتاب شیمی مبتکران را از سایر منابع متمایز می‌نماید. درسنامه‌ها در لابه‌لای پاسخ‌نامه‌ها و تحت عنوان ایستگاه درس و نکته ارائه شده‌است. لحن و نگارش محتوا بسیار جذاب و خواندنی است.

مطالب به‌گونه‌ای بیان شده که گویا سر کلاس درس حاضرید! برخی از دانش‌آموزان نیز که نماینده دانش‌آموزان با سطوح مختلف هستند این مطالب را به چالش می‌کشند. تست‌ها نیز در سطوح مختلف طبقه‌بندی می‌شوند که با علامت خاصی که نشان‌دهنده درجه سختی است، مشخص شده‌است.

بدون شک کتاب شیمی مبتکران یکی از منابع خوب برای کنکور تجربی محسوب می‌شود.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

مقاله بهترین منابع شیمی کنکور 1402


بهترین کتاب زیست کنکور 

بدون تردید، بهترین کتاب‌های زیست شناسی کنکور تجربی مهمترین مرجع مطالعاتی و آماده‌سازی برای داوطلبین است. چراکه زیست‌شناسی به‌عنوان اصلی‌ترین و برجسته‌ترین درس رشته علوم تجربی به‌شمار می‌آید.

علاوه بر تأثیر این درس در آینده تحصیلی و شغلی، تأثیر و ضریب آن در کسب نتیجه نهایی نیز بسیار زیاد است. در نتیجه، داوطلبین رشته تجربی باید توجه ویژه‌ای به این درس و انتخاب منبع مطالعاتی داشته‌ باشند.

در همین راستا مهمترین و بهترین منابع زیست کنکور تجربی معرفی شده‌اند. همچنین امکان خرید کتاب کنکور تجربی با تخفیف به‌وسیله فروشگاه اینترنتی کتابانه، به‌عنوان مرجع تخصصی فروش انواع کتاب، فراهم گردیده‌است. لذا شما داوطلبین و دانش‌آموزان گرامی می‎‌توانید نسبت به بررسی، انتخاب و خرید بهترین کتاب های تست کنکور تجربی اقدام نمایید.


کتاب زیست نشر الگو  

کتاب زیست نشر الگو برای ارائه جامع و بهتر مطالب به صورت دوجلد در هر پایه تنظیم شده‌است. جلد نخست به ارائه درسنامه‌های آموزشی و ارائه تست می‌پردازد. جلد دوم نیز به بیان پاسخ‌های تشریحی سؤالات مطرح شده در جلد نخست اختصاص دارد.

کتاب جامع زیست‌شناسی 1 (دهم) جلد اول و کتاب جامع زیست‌شناسی 1 (دهم) جلد دوم نخستین مجموعه از مجموعه کتاب‌های زیست نشر الگو است.  کتاب جامع زیست‌شناسی 2 (یازدهم) جلد اول، کتاب جامع زیست‌شناسی 2 (یازدهم) جلد دوم، کتاب جامع زیست‌شناسی 3 (دوازدهم) جلد اول و کتاب جامع زیست‌شناسی 3 (دوازدهم) جلد دوم از دیگر منابع مهم و تکمیل‌کننده زیست نشر الگو است.

بدون شک، این مجموعه کامل یکی از بهترین کتاب های کنکور تجربی است. درسنامه‌های کامل و منطبق با محتوای کتاب درسی، تدریس مطالب به‌صورت موضوعی و استفاده از درسنامه درختی، آزمون‌های جمع‌بندی و تست‌های پرشمار آموزشی و ترکیبی از مشخصه‌های بارز مجموعه کتاب‌های زیست نشر الگو است.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب زیست خیلی سبز  

کتاب زیست خیلی سبز از جمله کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی است که در دو جلد تهیه شده‌است. زیست شناسی جامع خیلی سبز جلد اول، شامل پرسش‌های چهارگزینه‌ای در قالب‌های موضوعی، ترکیبی، کنکوری و تألیفی است.

زیست شناسی جامع خیلی سبز جلد دوم نیز شامل درسنامه‌ها و پاسخ‌های تشریحی تست‌های ارائه شده در جلد اول است. استفاده از تیم نویسندگی مجرب و باتجربه یکی از نقاط قوت کتاب زیست خیلی سبز است.

مطالب درسی و نکات با اهمیت کنکوری به شکل کامل و مفصل بیان شده و داوطلبین را از سایر منابع درسی بی‌نیاز می‌نماید. تست‌ها نیز در تعداد بالا و در سطوح و انواع مختلف گردآوری شده تا داوطلبین با تیپ‌بندی سؤالات و همچنین نحوه پاسخگویی با آن‌ها آشنا شوند. قطعاً این نکات و قابلیت‌ها سبب شده تا کتاب زیست خیلی سبز از جمله بهترین کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی محسوب شود.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب میکرو طبقه بندی زیست گاج  

کتاب میکرو طبقه بندی زیست گاج یکی از کامل‌ترین، جامع‌ترین کتاب های لازم برای کنکور تجربی در درس زیست‌شناسی است. کتاب زیست شناسی جامع کنکور تجربی جلد 1 سری میکرو طبقه بندی، شامل بانک تست به همراه پاسخنامه کلیدی است. در واقع اگر به‌دنبال مجموعه‌ای سؤالات چهارگزینه‌ای استاندارد و پایه به پایه هستید، این کتاب انتخابی فوق‌العاده است.

کتاب زیست شناسی جامع کنکور تجربی جلد 2 سری میکرو طبقه بندی نیز شامل درسنامه و پاسخ تشریحی سؤالات جلد اول می‌باشد. ارائه درجه سختی تست‌ها، نوع تست از لحاظ مفهومی یا خط‌ به‌ خط بودن و انواع تست‌های ترکیبی و بررسی تصاویر کتاب درسی در قالب تست از ویژگی‌های مهم این مجموعه کتاب است.

بدون تردید، بررسی و مطالعه این مجموعه کتاب کامل شما را از مطالعه سایر منابع تا حد زیادی بی‌نیاز خواهد کرد. کتاب میکرو طبقه بندی زیست گاج همچون بسیاری از کتاب‌های این مجموعه، از کیفیت چاپ و محتوای ارزشمندی برخوردار است.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب آی کیو زیست گاج   

کتاب آی کیو زیست گاج یکی دیگر از کتاب‌هایی است که به شکل و زاویه‌ی نگاه متفاوت و با رویکری خاص به بررسی و ارائه مطالب درس زیست‌شناسی پرداخته‌ است. کتاب زیست شناسی جامع کنکور تجربی جلد 1 از سری کتاب‌های iQ (آی کیو) گاج و کتاب زیست شناسی جامع کنکور تجربی جلد 2 سری iQ، دو عنوانی است که این مجموعه فوق‌العاده را می‌سازد.

جلد اول شامل بانک تست و پاسخ کلیدی و جلد دوم ارائه مباحث آموزشی و پاسخ تشریحی است. ارائه بیش از 400 جدول و نمودار، 2000 کادر نکته مهم و طلایی و 1000 کادر ترکیب مطالب مهم، از اقدامات ویژه کتاب آی کیو زیست گاج است.

اقداماتی که مطالعه و یادگیری درس زیست‌شناسی که یکی از دروس مهم و نسبتاً دشوار محسوب می‌شود را تا حد زیادی شیرین و ساده نموده‌ است. لذا اگر به‌ دنبال کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی با رویکرد ویژه همراه با ارائه مطالب با اقدامات خاص همچون نمودار و جدول هستید، کتاب آی کیو زیست گاج انتخاب شما خواهد بود.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب زیست تخته سیاه  

کتاب زیست تخته سیاه، یکی از مهمترین منابع آموزشی و تست در زمینه درس زیست‌شناسی است. کتاب تانک تست زیست‌شناسی تخته سیاه منبع مناسبی برای سؤالات چهارگزینه‌ای به همراه پاسخ است. سؤالات پرتعداد و استاندارد برجسته‌ترین ویژگی این کتاب است.

تانک تست زیست‌شناسی تخته سیاه در واقع منبع کاملی برای بررسی انواع پرسش‌های چهارگزینه‌ای است. زیست‌شناسی دهم و یازدهم (جامع) تخته سیاه و زیست‌شناسی دوازدهم تخته سیاه از دیگر منابع مهم در درس زیست‌شناسی است.

بررسی مطالب درسی به صورت پایه به پایه از دیگر ویژگی‌هایی است که سبب خواهد شد تا دانش‌آموزان سایر پایه‌ها نیز خود را برای آزمون‌های مدرسه و همچنین کنکور پیش رو آماده نمایند.

ارائه مطالب به شکل کامل و جامع و همچنین پاسخ‌های کاملاً تشریحی و استاندارد به خوبی تمامی نکات موردنیاز داوطلبین را پوشش داده‌است. این عوامل سبب شده تا کتاب زیست تخته سیاه به عنوان یکی از بهترین کتابهای کنکور تجربی به‌شماررود.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

بهترین کتاب ریاضی کنکور تجربی

اهمیت ریاضی و کسب درصد بالا در این درس بر هیچ کس پوشیده نیست. ریاضی به عنوان یک درس تحلیلی اغلب به عنوان درسی پیچیده و دشوار برای داوطلبین کنکور شناخته می‌شود.

این موضوع لزوم استفاده از کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی را دوچندان می‌نماید. در نتیجه انتخاب و خرید یک منبع درسی خوب در این درس می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد. در ادامه به معرفی بهترین کتاب‌های ریاضی کنکور پرداخته‌ایم.


کتاب ریاضی خیلی سبز

کتاب ریاضی خیلی سبز یکی از منابع مهم در این درس محسوب می‌شود. این منبع در دو جلد تهیه و گردآوری شده‌است. ریاضی تجربی جامع کنکور خیلی سبز جلد اول، شامل درسنامه و سؤالات چهارگزینه‌ای است. ریاضی تجربی جامع کنکور خیلی سبز جلد دوم نیز شامل پاسخنامه تشریحی است.

تست‌ها هم دارای کیفیت بالا و در سطوح مختلف طراحی شده‌اند هم در کمیت بالا. در واقع از لحاظ تعداد تست، تقریباً منبع کاملی است. بدون شک حل این تعداد سؤال شما را از هر منبع دیگری بی‌نیاز خواهد کرد.

استفاده از تست‌های کنکور داخل و خارج از کشور در کنار سؤالات دیگر به خوبی کلیه استانداردهای لازم را پوشش داده‌ است. در جلد نخست علاوه بر طرح سؤالات، پاسخنامه کلیدی نیز وجود دارد. اما برای مشاهده پاسخ‌های تشریحی بایستی اقدام به تهیه جلد دوم نمایید.

علاوه بر محتوای مناسب و کاربردی، صفحه‌آرایی کتاب ریاضی خیلی سبز نیز بسیار زیبا و دلنشین است. عاملی که سبب شده تا این کتاب با استقبال خوب داوطلبین کنکور و دانش‌آموزان روبه‌رو شود.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب میکرو طلایی ریاضی تجربی کامل گاج   

کتاب میکرو طلایی ریاضی تجربی کامل گاج از دیگر منابع خوب ریاضی است که می‌توان آن را در زمره بهترین کتاب های کنکور تجربی در این درس محسوب نمود. کتاب ریاضیات کامل جامع کنکور تجربی سری میکرو طلایی کنکور با ارائه درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی در یک جلد، منبعی فوق‌العاده است.

در واقع هرآن‌چه که یک داوطلب کنکور تجربی به آن نیاز دارد در یک این کتاب تک جلدی فراهم شده‌است. ارائه درسنامه جامع و نکات مهم، تهیه کادرهای جمع‌بندی در انتهای فصل برای مرور بهتر، بانک تست نزدیک به 3000 سؤال چهارگزینه‌ای و پاسخنامه کاملاً تشریحی از ویژگی‌های برجسته این کتاب است.

اگر به دنبال بهترین کتاب های کمک درسی کنکور تجربی در ریاضی هستید، کتاب میکرو طلایی ریاضی تجربی کامل گاج را به خاطر بسپارید.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

ریاضیات تجربی جامع مهروماه    

ریاضیات تجربی جامع مهروماه در دوجلد، یکی دیگر از منابع خوب، مفید و کاربردی در ریاضیات کنکور تجربی است. کتاب جامع ریاضیات تجربی کنکور مهروماه جلد اول دربردارنده درسنامه جامع و کاربردی به همراه تعداد زیادی سؤال تستی استاندارد به عنوان بانکی جامع است.

کتاب جامع ریاضیات تجربی کنکور مهرووماه جلد دوم نیز شامل پاسخنامه تشریحی سؤالات طرح شده در جلد اول است. آموزش کامل و هدفمند، طبقه‌بندی تست‌ها در چهار سطح مختلف، ارائه خلاصه مطالب برای جمع‌بندی و آزمون‌های تفکیک شده در هر فصل از ویژگی‌های مهم و برجسته ریاضیات تجربی جامع مهروماه است.

درنظرگیری بخشی با عنوان سؤالات برای “صد درصد” برای چالش دانش‌آموزان خاص و همچنین آزمون‌های جامع شبیه‌ساز این کتاب را به یکی از بهترین کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی تبدیل نموده‌است.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب ریاضیات تجربی جامع تخته سیاه

کتاب ریاضیات تجربی جامع انتشارات تخته سیاه یکی از بهترین کتاب های کمک درسی کنکور تجربی در ریاضی است. این کتاب در یک جلد جامع شامل درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی است. ساختار بسیار مناسب کتاب یکی از مهمترین نقاط قوت آن است.

ابتدای کتاب با عنوان پیش‌نیازها و توابع آغاز می‌شود. پس از ارائه کامل درسنامه، تست‌های چهارگزینه‌ای پرشمار در سطوح مختلف پیش روی شماست. پاسخنامه تشریحی نیز پس از اتمام کلیه درسنامه‌ها قرار دارد.

مثال‌های فراوان آموزشی در درسنامه‌ها که برای یادگیری هرچه بهتر و تسلط کامل داوطلبین کنکور است، یکی دیگر از نقاط قوت این کتاب فوق‌العاده محسوب می‌شود. کتاب ریاضیات تجربی جامع تخته سیاه در چندین فصل تنظیم شده و کاملاً تمام آن چه که یک داوطلب تجربی از ریاضی نیاز دارد را در خود دارد.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب موج آزمون ریاضی تجربی   

ریاضی تجربی نشر الگو از مجموعه کتاب‌های موج آزمون نشر الگو یک کتاب ویژه برای آزمون فصول مختلف ریاضی است. در واقع دنیایی از آزمون در اختیار شماست. ساختار کتاب در چندین فصل با عناوین موجود در کتاب درسی پایه‌های مختلف تنظیم شده است.

هر فصل 2 آزمون دارد و در مجموع این کتاب شامل، 100 آزمون خواهد بود. پاسخنامه کلیدی و تشریحی نیز به منظور مشاهده نتایج و یادگیری نقاط ضعف و اصلاح آن‌ها درنظر گرفته‌شده‌است.

آزمون‌های هر فصل نیز در دوسطح مقدماتی و جامع درنظر گرفته شده تا به خوبی اطلاعات داوطلبین را محک بزند. علاوه بر محتوای خوب و بسیار مناسب، ظاهر و صفحه‌آرایی کتاب یکی دیگر از مزایای فوق‌العاده است که سبب رغبت و علاقه بیشتر مخاطبین به مطالعه کتاب خواهد شد.

عواملی که سبب شده تا  کتاب موج آزمون ریاضی تجربی نشر الگو در زمره بهترین کتاب جامع کنکور تجربی در درس ریاضی با تمرکز ویژه بر تست و آزمون به حساب آید.


بهترین کتاب زمین‌شناسی کنکور تجربی

زمین‌شناسی از جمله دروسی است که برای برخی از رشته‌های کنکور تجربی از اهمیت بیشتری برخوردار است. ضمن آنکه این درس در برخی گرایش‌ها نیز تأثیری ندارد.  زمین‌شناسی در پایه یازدهم به داوطلبین تدریس می‌شود و حاوی مطالب مهم، مفید و کاربردی فراوانی است.

بدون شک استفاده از بهترین کتابها برای کنکور تجربی در درس زمین‌شناسی از لازمه‌های کسب نتیجه مطلوب و درصد بالا در این درس محسوب می‌شود. در ادامه برخی از بهترین کتاب‌های کمک‌درسی زمین شناسی یازدهم (کنکور) معرفی شده‌ است.


کتاب تست زمین‌شناسی خیلی سبز  

کتاب تست زمین‌شناسی خیلی سبز یکی از کتاب‌های کامل و جامع در این خصوص است. حجم مفید و نسبتاً کم کتاب سبب شده تا داوطلبین به‌راحتی و با صرف زمان مناسب بتوانند به مطالعه مباحث و تست‌زنی بپردازند.

درسنامه‌ها مفید و با زبان ساده و روان ارائه گردیده‌است. ارائه تست‌های مفهومی و خط‌ به خط در کنار مسائل متعدد با پاسخ تشریحی، کتاب تست زمین‌شناسی خیلی سبز را به منبعی مناسب و مهم در این زمینه مبدل نموده‌ است.

استفاده از تصاویر رنگی و با کیفیت در ارائه مطالب نیز اشتیاق دانش‌آموزان برای یادگیری و مطالعه کتاب را بیش از پیش کرد‌ه‌ است. پس اگر به دنبال منبع خوب و جذاب برای آموزش و تست‌زنی در درس زمین‌شناسی هستید، کتاب تست زمین‌شناسی خیلی سبز گزینه خوبی خواهد بود.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب زمین‌شناسی جامع کنکور مهروماه

کتاب زمین‌شناسی جامع کنکور مهروماه منطبق با آخرین تغییرات کتاب درسی تهیه و تدوین گردیده‌است. با ارائه تست‌های پرشمار که به بیش از 1800 تست می‌رسد، یکی از کامل‌ترین بانک‌های تست در زمین‌شناسی است.

سؤالات شامل تست‌های مطرح شده در آزمون‌های سراسری داخل و خارج کشور، سنجش و تألیفی است. ارائه مباحث درسی به‌صورت درختی و چینش استاندارد تست‌ها در سطوح آسان تا سخت از دیگر ویژگی‌های این کتاب است.

پاسخنامه نیز کاملاً تشریحی بوده و علاوه بر ارائه پاسخ صحیح، به بررسی سایر گزینه‌ها نیز می‌پردازد. عاملی که در تفهیم و یادگیری مطالب درسی نقش بسزایی دارد. همه این عوامل دست‌به‌دست هم داده تا کتاب زمین‌شناسی جامع کنکور مهروماه از جمله بهترین منبع کنکور تجربی در درس زمین‌شناسی به‌شمار آید.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب میکرو زمین‌شناسی گاج  

کتاب زمین‌شناسی گاج از مجموعه کتاب‌های میکرو گاج یکی از بهترین منابع کنکور تجربی در این درس به‌شمار می‌آید. درسنامه و آموزش کامل در کنار نکات کنکوری و ارائه سؤالات چهارگزینه‌ای استاندارد با پاسخ تشریحی ساختار کلی این کتاب را تشکیل می‌دهد.

مطالب در هرفصل با تکیه و تمرکز بر مطالب اصلی کتاب درسی تنظیم شده و به خوبی همه محتوا را پوشش می‌دهد. از لحاظ گرافیکی نیز نویسنده با استفاده از نگ‌های متعدد سعی در بیان بهتر و همچنین افزایش جذابیت برای مطالعه داوطلبین کنکور داشته‌ است.

در کنار این عوامل، حجم خوب و تست پربار که شامل تست‌های کنکور سال‌های گذشته و سؤالات تألیفی است، کتاب میکرو زمین‌شناسی گاج به عنوان یکی از کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی محسوب می‌شود.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

بهترین کتاب فیزیک کنکور تجربی

درس فیزیک از جمله دروسی است که در کنکور تجربی از اهمیت خاصی برخوردار است. بدون شک کسب درصد بالا در این درس می‌تواند رتبه داوطلبین کنکور را به شدت بهبود ببخشد و آن‌ها را به کسب نتیجه دل‌خواه امیدوارتر نماید.

اما همواره بحث انتخاب بهترین کتاب‌های کنکور تجربی در هر درس کار ساده‌ای نبوده‌است. خصوصاً در درسی مانند فیزیک که درسی مفهومی تحلیلی است و کسب نتیجه در آن مستلزم یادگیری، دقت و تسلط بالایی است.

لذا انتخاب درست و مناسب در منبع درسی تا حد زیادی می‌تواند همچون چراغی مسیر موفقیت را روشن نماید. در همین راستا در ادامه برخی از مهمترین کتاب‌های فیزیک کنکور تجربی معرفی و بررسی شده‌ است. پس اگر در پی انتخاب و خرید کتاب فیزیک کنکور هستید، مطالعه این بخش را از دست ندهید.


کتاب فیزیک تجربی خیلی سبز

کتاب فیزیک تجربی خیلی سبز یکی از مهمترین منابع درسی در آموزش و حل تست است. کتاب فیزیک کنکور جامع تجربی خیلی سبز با ارائه نکات مهم و تمرین‌های کاربردی و تست‌های فراوان به همراه پاسخ تشریحی شما را از هر منبع دیگری می‌تواند بی‌نیاز کند.

تمامی تست‌های آزمون‌های آزمایشی، کنکور و المپیاد در کنار تست‌های تألیفی گردآوری شده و یک منبع کامل از سؤالات مختلف است. پاسخنامه در انتهای کتاب تنظیم شده و به صورت کاملاً تشریحی و با زبانی ساده به بیان نکات و روش‌های حل پرداخته است.

ظاهر کتاب از جلد گرفته تا فونت کلمات و ترسیم اشکال و گرافیک محتوا به خوبی و با حساسیت خاصی آماده شده است. قطعاً کتاب‌های کنکور تجربی خصوصاً در دروس تخصصی از جایگاه ویژه‌ای بین داوطلبین کنکور برخوردارند. بدون شک کتاب فیزیک خیلی سبز یکی از آن‌هاست.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب میکرو طبقه بندی فیزیک تجربی گاج

کتاب میکرو طبقه بندی فیزیک تجربی انتشارات گاج از جمله کتاب‌های مطرح و شناخته‌شده در بین داوطلبین کنکور تجربی است. کتاب فیزیک پایه کنکور تجربی جلد 1 سری میکروطبقه بندی حاوی بانک تست فیزیک دهم و یازدهم به همراه پاسخنامه کلیدی است. کتاب فیزیک پایه کنکور تجربی جلد 2 سری میکروطبقه بندی نیز دربردارنده پاسخنامه تشریحی به همراه نکات آموزشی است.

کتاب فیزیک دوازدهم تجربی جلد 1 و 2 نیز کامل‌کننده این محموعه خواهد بود. در این مجموعه فوق‌العاده بخشی با عنوان یک قدم تا صد وجود دارد که آزمونی کامل برای تسلط بیشتر و کسب بالاترین درصد در درس فیزیک است.

این منبع درسی می‎‌تواند به عنوان جامع‌ترین بانک سؤال برای داوطلبین تجربی باشد. ضمن آن‌که جداسازی پایه و سال دوازدهم نیز سبب شده تا دانش‌آموزان هر پایه نیز بسته به نیاز خود اقدام به تهیه و خرید این مجموعه نمایند.

کتابانه نیز به عنوان مرحع تخصصی فروش کتاب، امکان خرید اینترنتی کتاب‌های کنکور تجربی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت فراهم نموده‌است. در نتیجه دسترسی به محتواهای موردنیاز آسان‌تر از همیشه گردیده است.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب میکرو طلایی فیزیک کامل تجربی گاج

کتاب فیزیک کامل تجربی گاج از مجموعه کتاب‌های میکرو طلایی گاج از بهترین منابع برای کنکور تجربی در درس فیزیک است. این کتاب با جمع‌آوری مطالب و تست در دو جلد منبع خوبی برای آمادگی آزمون سراسری است.

کتاب فیزیک کامل جامع کنکور تجربی جلد 1 سری میکرو طلایی بانک سؤال فوق‌العاده به همراه پاسخنامه روان و تشریحی است. اگر به دنبال درسنامه‌های جامع و کامل هستید باید کتاب فیزیک کامل جامع کنکور تجربی جلد 2 سری میکرو طلایی را تهیه نمایید.

ارائه بیش از 3700 تست تألیفی و کنکور و بهره‌گیری از چندین روش حل و پاسخ‌های کاربردی و روان از دیگر مشخصه‌های این مجموعه استثنایی است. روش‌های تستی برای حل سریع‌تر سؤالات نیز درنظر گرفته شده که با عنوان SPT در کتاب مشخص شده‌اند.

درسنامه‌ها نیز کلیه مباحث پایه‌های دهم تا دوازدهم را به صورت موضوعی و با ارائه مثال‌های مناسب و پرتعداد شامل می‌شود. در نتیجه کتاب میکرو طلایی فیزیک کامل تجربی گاج یک مجموعه دو جلدی عالی برای آمادگی کنکور و کسب نتیجه خوب در این آزمون می‌باشد. مجموعه‌ای که یکی از بهترین کتاب‌های کنکور تجربی به‌شمار خواهد آمد.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب فیزیک تجربی مهروماه

کتاب فیزیک تجربی مهروماه نیز در دو عنوان پایه و دوازدهم یکی دیگر از منابع خوب فیزیک جهت آمادگی برای کنکور تجربی است. کتاب جامع فیزیک پایه تجربی کنکور دو جلدی است.

جلد سؤال و جلد پاسخ با پوشش کامل مطالب درسی، تست‌های مفهومی و حتی یک گام فراتر، سعی نموده منبع کاملی در این درس برای داوطلبین کنکور تجربی باشد. پاسخ‌ها نیز قدم به قدم و با روش‌های مختلف به تجزیه و تحلیل سؤالات به همراه بیان نکات مهم تهیه و تنظیم گردیده است.

کتاب جامع فیزیک دوازدهم تجربی نیز در دو جلد سؤال و پاسخ گردآوری شده است. آزمون‌های مبحثی و همین‌طور آزمون‌های جامع هر فصل از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است. دوجلدی که در کنار فیزیک پایه تجربی مهروماه، یک مجموعه کم‌نظیر برای یادگیری و مطالعه درس فیزیک را فراهم کرده‌اند.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب فیزیک تجربی نشر الگو

کتاب فیزیک تجربی نشر الگو نیز از جمله منابعی است که با استقبال خوب داوطلبین کنکور تجربی روبه‌رو بوده است. کتاب فیزیک 1 جامع تجربی، کتاب فیزیک 2 جامع تجربی و کتاب فیزیک 3 جامع تجربی، هریک در دوجلد تهیه و آماده شده است.

جلد 1 شامل درسنامه، تست و پاسخ کلیدی است و جلد 2 نیز دربردارنده پاسخ‌های تشریحی خواهد بود. درسنامه‌ها منطبق بر کتاب درسی است و به ترتیب مطالب پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را شامل می‌شود.

درنظرگیری تست‌های پرشمار، مطابق با استاندارهای آزمون سراسری سبب شده تا داوطلبین با حل و بررسی آن‌ها به تسلط مناسب و توانایی کسب درصد خوب در کنکور دست یابند.

ارائه درسنامه خلاصه، تست‌های متنوع با پوشش تمارین کتاب درسی و پاسخنامه کامل و جامع نیز از ویژگی‌های برجسته کتاب فیزیک تجربی نشر الگو است. این عوامل سبب شده تا این مجموعه کتاب، از بهترین کتاب‌های کنکور تجربی در درس فیزیک محسوب شود که سالانه تعداد زیادی از داوطلبین از آن استفاده نمایند.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

بهترین منابع دروس عمومی کنکور تجربی

دروس عمومی از جایگاه ویژه‌ای در آزمون سراسری برخوردار است. این دروس در قالب دفترچه‌ای مجزا، در ابتدای آزمون در اختیار داوطلبین قرار می‌گیرد. در پایان مدت زمان پاسخگویی نیز دفترچه سؤالات عمومی از شرکت‌کنندگان گرفته می‌شود. لذا تنها در زمان مشخصی می‌توان به این سؤالات پاسخ داد.

در نتیجه، این امر نیازمند تسلط و دانش بالای دانش‌آموزان و داوطلبین کنکور است. این موضوع تنها با مطالعه و بررسی مناسب بهترین منابع برای کنکور تجربی حاصل می‌‌شود. دروس عمومی شامل دین و زندگی، عربی، زبان و ادبیات فارسی و زبان انگلیسی است.

هر یک از این دروس از اهمیت خاص خود برخوردارند و درصد کسب شده در هر یک از آن‌ها می‌تواند رتبه و تراز نهایی داوطلب را تحت‌تأثیر قراردهد. مطمئناً به‌منظور کسب بهترین نتیجه در رشته تجربی نیاز به بهترین کتاب کنکور تجربی در هریک از این دروس است. موضوعی که در ادامه به معرفی و بررسی آن خواهیم پرداخت.

بهترین کتاب دین و زندگی کنکور

دین و زندگی از جمله دروسی است که مطالعه و پاسخگویی به سؤالات آن نیازمند تکنیک‌های خاصی است. تمرکز بر آیات و روایات و همچنین توجه به مفاهیم آن‌ها، یادگیری ارتباط و پیوستگی آن‌ها از جمله این تکنیک‌هاست. دین و زندگی در سال‌های اخیر همانند بسیاری از دروس دیگر رویکردی مفهومی پیدا کرده و از حالت حفظی فاصله گرفته‌است. این امر لزوم مطالعه بهترین کتاب‌های دین و زندگی کنکور را دوچندان نموده است.


کتاب دین و زندگی کامل میکرو طلایی گاج  

کتاب دین و زندگی کامل از مجموعه کتاب میکروطلایی گاج یکی از مهمترین منابع درسی در این زمینه است. این کتاب در دو جلد با عناوین کتاب دین و زندگی کامل جامع کنکور جلد درسنامه سری میکرو طلایی و  کتاب دین و زندگی کامل جامع کنکور جلد بانک تست سری میکرو طلایی ارائه می‌شود.

درنظرگیری بخش‌های مختلفی مانند ایستگاه آیه و حدیث، نکات راهبردی، مشاوره و مرور سریع و بررسی دقیق متن و مفاهیک کتاب درسی از ویژگی‌های برجسته این کتاب است. بانک تست‌های جامع سراسری و تألیفی به همراه پاسخنامه تشریحی و بیان نکات چالشی کتاب نیز از جمله قابلیت‌های جلد دوم کتاب دین و زندگی کامل میکرو طلایی گاج است.

وجود تیپ سؤالات مختلف و متنوع از دیگر نقاط قوت کتاب دین و زندگی کامل میکروطلایی گاج محسوب می‌شود. همچنین این سؤالات در سطح‌های ساده و دشوار طبقه‌بندی می‌شود تا کلیه دانش‌آموزان در سطوح علمی مختلف بتوانند از آن استفاده نمایند.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب دین و زندگی جامع میکرو طبقه بندی گاج

کتاب دین و زندگی جامع میکرو طبقه بندی گاج از جمله شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی است. این مجموعه کتاب در دو جلد ارائه می‌شود. کتاب دین و زندگی جامع کنکور جلد 1 سری میکرو طبقه بندی مربوط به درسنامه به همراه تست و کتاب دین و زندگی جامع کنکور جلد 2 سری میکرو طبقه بندی پاسخ‌نامه تشریحی تست‌های ارائه شده‌است.

ارائه درسنامه جامع و حرفه‌ای، شرح آیات و احادیث در کنار ارتباطات معنایی و تست‌های فراوان و پرتعداد مفهومی و ترکیبی از ویژگی‌های مهم کتاب دین و زندگی جامع میکرو طبقه بندی گاج به‌شمار می‌رود. ارائه نکات کلیدی برای تست‌زنی و بررسی تکنیک‌های حل ‌پرسش‌های چهارگزینه‌ای نیز از دیگر ویژگی‌های این کتاب است که یادگیری و تسلط شما را دراین درس دوچندان می‌نماید.   

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب دین و زندگی خیلی سبز 

کتاب دین و زندگی خیلی سبز را می‌توان در زمره بهترین کتاب کنکور تجربی در این درس به‌شمار آرود. این کتاب در دو جلد عرضه می‌گردد. جلد اول، دین و زندگی جامع کنکور خیلی سبز، حاوی درسنامه و مجموعه پرسش‌های چهارگزینه‌ای است. جلد دوم نیز با عنوان پاسخ دین و زندگی جامع کنکور خیلی سیز، پاسخنامه تشریحی پرسش‌های مطرح شده در جلد نخست است.

کلیه مطالب پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به‌صورت جامع در این دو کتاب بررسی شده‌است. بررسی خط به خط کتاب درسی، زیر ذره‌بین بردن آیات و نکات در کنار طراحی دقیق و مفهومی تست‌ها، از ویژگی‌های مهم این مجموعه کتاب دو جلدی است. کتاب دین و زندگی خیلی سبز با استفاده از تکنیک‌های آموزشی و حل تست فوق‌العاده، یکی از بهترین منابع برای کنکور تجربی است.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

بهترین کتاب عربی کنکور

عربی از جمله دروسی است که بسیاری از داوطلبین کنکور رشته تجربی و سایر رشته‌ها از آن به‌عنوان درسی سخت و دشوار یاد می‌کنند. اما استفاده از یک مرجع درسی و منبع حل سؤال مناسب می‌تواند دغدغه‌های داوطلبین کنکور را تا حد زیادی برطرف نماید.

بدون شک بررسی و انتخاب در کنار خرید کتاب کنکور تجربی با تخفیف فرصتی نیست که بتوان به‌راحتی از آن گذشت! فرصتی که کتابانه به عنوان فروشگاه تخصصی انواع کتاب برای شما علاقه‌مندان و یا داوطلبین عزیز فراهم کرده‌است. در همین راستا در ادامه، بهترین کتاب‌های عربی کنکور مورد معرفی و ارزیابی قرار گرفته است.


کتاب میکرو طبقه بندی عربی جامع گاج    

کتاب میکرو طبقه‌بندی عربی جامع گاج یکی از کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی است. این کتاب شامل درسنامه کامل مباحث عربی دهم، یازدهم و دوازدهم به همراه بیش از 2000 تست تألیفی و سراسری است.

ارائه پاسخ‌ تشریحی سؤالات تستی از دیگر امکاناتی است که  کتاب میکرو طبقه‌بندی عربی جامع گاج را به کتابی فوق‌العاده و کامل تبدیل کرده‌است. بررسی دقیق معانی و ترجمه در کنار بررسی تکنیک‌های حل سؤال مربوط به قواعد با زبانی روان و ساده، از راهکارهای خوب این کتاب برای مطالعه درس عربی است.

وجود درک مطلب‌های عربی که به‌عنوان یکی از بخش‌های دشوار در حل سؤالات این درس محسوب می‌شود، این کتاب را بیش از پیش کامل نموده‌است. بدون شک، کتاب میکرو طبقه‌بندی عربی جامع گاج می‌تواند مشکلات و نگرانی‌های شما درباره درس عربی، درسی که شاید برایتان به ظاهر دشوار باشد را به ساده‌ترین شکل برطرف نماید.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب عربی کامل میکرو طلایی گاج

کتاب عربی کامل میکرو طلایی گاج با رویکرد کنکوری و تمرکز بر ارائه مفاهیم درسی و سؤالات تستی پایه‌ریزی شده‌است. این کتاب کلیه مطالب درسی لازم برای شرکت در کنکور سراسری رشته‌های مختلف را در خود جای داده‌است.

آموزش دقیق مفاهیم، ترجمه، درک مطلب و قواعد به همراه تست‌های تألیفی و سراسری با پاسخنامه تشریحی از بخش‌های مهم کتاب عربی کامل میکرو طلایی گاج به‌شمار می‌رود.

تست‌های به‌کاررفته دارای تنوع بالایی بوده و کلیه تیپ سؤالات را در بر می‌گیرد. در همین راستا فصل‌بندی کتاب نیز به شیوه‌ای خاص انجام شده‌است. به عنوان مثال مباحث فعل و اسم و جمله در فصلی با عنوان فن ترجمه قرار داده ‌شده‌است.

اعراب و تحلیل صرفی که از مطالب مهم عربی کنکور است، همگی در یک فصل گردآوری شده‌است. این موارد در کنار ارائه بخش به بخش و هدفمند مطالب، این کتاب را جزء بهترین کتاب ها برای کنکور تجربی قرار داده‌است.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب عربی جامع مهروماه  

کتاب عربی جامع انتشارات مهروماه یک کتاب کامل در زمینه آموزش مطالب عربی و تست‌های کنکور است. بیش از 4000 تست طبقه‌بندی شده در کنار درسنامه‌های جدید و کاربردی، این کتاب را از مهمترین و بهترین کتاب ها برای کنکور تجربی قرارداده‌است.

زبان ساده و روان درسنامه سبب شده تا کلیه دانش‌آموزان با هر سطح علمی بتوانند از این کتاب استفاده نمایند. وجود مثال‌های فراوان آموزشی در کنار ذکر مثال‌های کتاب درسی سبب شده تا یادگیری مطالب به بهترین شکل صورت گیرد.

بخش‌هایی با عنوان خلاصه روش‌ها و تکنیک‌های ترجمه نیز به یادگیری و تسلط شما بر روی این موضوعات بیش از پیش کمک می‌نماید. تست‌های جمع‌آوری شده در پنج بخش ترجمه، مفهوم، واژگان، قواعد و درک مطلب می‌باشد.

کتاب عربی جامع مهروماه به‌دلیل پوشش کلیه مطالب درسی پایه‌های دهم تا دوازدهم، حجم نسبتاً بالایی دارد. بررسی دقیق مفاهیم و سؤالات شما را برای استفاده از منابع دیگر بی‌نیاز خواهدکرد.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب عربی خیلی سبز

کتاب عربی خیلی سبز از جمله کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی است. درس عربی از جمله دروسی است که میانگین درصدی داوطلبین در آن چندان بالا نیست. در نتیجه با صرف وقت مناسب و یادگیری مطالب و تکنیک‌های حل سؤال می‌توان به درصد خوبی در این درس دست یافت.

این امر سبب خواهد شد تا رتبه داوطلب از پیشرفت قابل توجهی برخودار شود. لحن صمیمی و گرم کتاب سبب شده تا دشواری درس عربی برای دانش‌آموزان آسان شود. در نتیجه مطالعه کتاب عربی خیلی سبز شما را دچار خستگی و یکنواختی نخواهد کرد.

کتاب عربی خیلی سبز در سه بخش اصلی درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی تهیه و تدوین شده‌است. از دیگر نکات مهم این کتاب وجود نکاتی پیرامون نحوه پاسخ به سؤالات ترجمه است و موضوعی که بسیاری از داوطلبین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

بدون شک همه این موارد در کنار حجم مناسب مطالب و نکات ارائه شده به همراه انواع تست‌های کاربردی سبب شده تا کتاب عربی خیلی سبز از بهترین منابع تست کنکور تجربی به‌شمار آید.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

بهترین کتاب زبان و ادبیات فارسی کنکور

کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی از اهمیت و جایگاه فوق‌العاده‌ای برخوردارند. برخی از دروس کنکور نیز اهمیت این نوع کتاب‌ها را دوچندان می‌نماید. زبان و ادبیات فارسی به‌دلیل گستردگی و تنوع موضوعات یکی از این دروس است. درس ادبیات فارسی بالاترین ضریب در میان دروس عمومی را به خود اختصاص داده‌است.

در نتیجه اهمیت و تأثیر آن بر کسی پوشیده نیست. حال این سؤال پیش می‌آید که بهترین منابه کنکور تجربی در درس ادبیات کدام است؟! در ادامه مطلب به بررسی مهمترین کتاب‌های فارسی کنکور پرداخته‌ایم. پس با ما همراه باشید.


کتاب فارسی خیلی سبز

کتاب فارسی انتشارات خیلی سبز با تهیه دوجلد کاربردی، یکی از مهمترین منابع درسی و از جمله بهترین کتاب کنکور تجربی محسوب می‌شود. جلد اول کتاب فارسی جامع خیلی سبز درسنامه و جلد دوم کتاب فارسی جامع خیلی سبز پاسخنامه تشریحی است.

جلد نخست به ارائه بیش از 4000 تست درس به درس می‌پردازد. مطالب در 5 بحث اصلی تفکیک شده‌اند. این مباحث شامل لغت و املا، قرابت معنایی، آرایه‌های ادبی، زبان فارسی و تاریخ ادبیات است.

وجود تست‌های مروری نیز سبب تسلط و یادگیری هرچه بهتر مطالب گردیده‌است. جلد دوم نیز با شعار “یاد دادن ماهی گیری” تهیه شده‌است. در واقع در این کتاب شیوه دقیق حل سؤال و چرایی درست بودن گزینه بررسی شده‌است.

درسنامه‌های ارائه شده در بخش پاسخ‌ها نیز کامل و کاربردی است. بدون شک، خرید اینترنتی کتاب‌های کنکور تجربی مانند کتاب فارسی خیلی سبز یک انتخاب فوق‌العاده برای آغاز یادگیری و تمرین است.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب فارسی جامع مهروماه

کتاب فارسی جامع مهروماه یکی دیگر از بهترین کتابهای کنکور تجربی در زمینه ادبیات است. این کتاب در فصول مختلفی تهیه و آماده شده‌است. از جمله واژگان، املا، دستور، آرایه‌های ادبی و معنی. گردآوری بیش از 3400 تست سراسری و تألیفی مطابق با استاندارهای کنکور از دیگر اقدامات خوب این کتاب است.

وجود پاسخنامه تشریحی کامل و جامع نیز از دیگر عواملی است که انتخاب کتاب فارسی جامع مهروماه را به انتخابی فوق‌العاده تبدیل نموده‌است. این پاسخنامه‌ها علاوه بر پاسخ دارای نکات ادبی و زبانی کاربردی هستند.

به‌منظور تسلط و یادگیری بهتر، در پایان هر فصل آزمون جمع‌بندی درنظر گرفته شده‌است. این آزمون‌ها فرصت خوبی هستند تا دانش‌آموزان مطالبی را که طی یک فصل فراگرفته‌اند مورد ارزیابی و آزمایش قراردهند. حال آن‌که مرور و جمع‌بندی مطالب نیز به بهترین شکل صورت خواهد گرفت.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب فارسی میکرو طبقه بندی گاج  

کتاب فارسی میکرو طبقه بندی گاج کتابی جامع و کامل در یادگیری مباحث درسی و نکات کنکوری درس ادبیات است. این مجموعه کتاب در دوجلد گردآوری شده‌است. کتاب فارسی جامع کنکور جلد 1 سری میکرو طبقه بندی کنکور شامل درسنامه و تست‌های طبقه‌بندی شده و کتاب فارسی جامع کنکور جلد 2 سری میکرو طبقه بندی کنکور شامل شرح و بررسی پاسخ‌ها و سایر گزینه‌ها.

اگر به دنبال کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی هستید،  کتاب فارسی میکروطبقه‌بندی گاج یکی از بهترین انتخاب‌هاست. هر دو جلد این کتاب هر آن‌چه که یک داوطلب نیاز دارد را در خود دارد.

ارائه بیش از 3700 تست مطابق با استاندارهای آزمون سراسری در کنار آزمون‎‌های جمع‌بندی پایان فصل، شما را از هرگونه کتاب دیگر بی‌نیاز خواهد کرد. پاسخ‌های تشریحی نیز در کنار شفافیت و بیان دقیق پاسخ، به بررسی سایر گزینه‌ها نیز پرداخته‌است. این امر در ریشه‌یابی اشتباهات و یا ابهامات احتمالی بسیار مؤثر است.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج 

کتاب ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج یکی از بهترین کتاب تست های کنکور تجربی است. سؤالات زبان و ادبیات فارسی در کنکور سراسری اغلب پیرامون موضوعات خاصی طرح می‌شود. البته این موضوعات گستردگی بسیار زیادی دارند و پاسخگویی به آن‌ها نیازمند تسلطی بالاست.

کتاب ادبیات موضوعی گاج با الهام از این موضوع اقدام به ارائه مطالب به‌شکل موضوعی نموده‌است. در واقع ارائه مباحث و درسنامه‌ها با چیدمان موضوعی صورت گرفته‌است. قرابت معنایی، دستور زبان و تاریخ ادبیات در کنار لغات و املا مهمترین موضوعات این حوزه هستند.

این تقسیم‌بندی سبب شده تا این کتاب در لیست بهترین کتاب کنکور تجربی در زمینه ادبیات قرار گیرد. کتاب ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج در دوجلد تهیه و عرضه شده‌است.

جلد نخست درسنامه به همراه بانک سؤالات چهارگزینه‌ای است. جلد دوم کتاب ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج نیز پاسخنامه‌ای کاملاً تشریحی است که به صورت موشکافانه به بررسی سؤالات طرح شده می‌پردازد.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب قرابت معنایی نشر الگو  

کتاب قرابت معنایی نشر الگو یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌ها در حوزه ادبیات موضوعی است. در واقع بخش زیادی از 25 سؤال زبان و ادبیات فارسی در کنکور به قرابت معنایی اختصاص دارد. لذا این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

افزایش درک ادبی و توضیح مفاهیم کتاب درسی به همراه ابیات معادل از مهمترین مزایای کتاب قرابت معنایی نشر الگو اثر علیرضا عبدالمحمدی است. یکی دیگر از اقدامات ویژه این کتاب آزمون‌هایی تحت عنوان نون شب است! در این آزمون‌ها داوطلب به صورت مرتب، به آزمون دادن در زمینه قرابت معنایی می‌پردازد که سبب تسلط و یادگیری آن به مرور زمان خواهد شد.

وجود پرسش‌های چهارگزینه‌ای متنوع و پرتعداد در کنار پاسخ کاملاً تشریحی شما را در حوزه قرابت معنایی بی‌نیاز خواهد کرد. پس اگر به دنبال بهترین کتاب تست تجربی با تمرکز بر مبحث قرابت معنایی ادبیات هستید، کتاب قرابت معنایی نشر الگو انتخابی مناسب خواهد بود.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

بهترین کتاب زبان کنکور

زبان انگلیسی از جمله دروس مهم در دسته دروس عمومی محسوب می‌شود که کسب درصد بالا در این درس می‌تواند رتبه داوطلبین را تاحد زیادی ارتقاء بخشد. زبان در کنکور تجربی شامل بخش‌های مختلفی چون گرامر، درک مطلب و کلوزتست است که مهارت و تسلط بر روی این بخش‌ها برای کسب درصد مناسب بسیار حائز اهمیت است.

لذا استفاده از کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد. در ادامه به معرفی و بررسی بهترین کتاب‌های زبان انگلیسی کنکور می‌پردازیم.


کتاب زبان مبتکران

کتاب زبان انتشارات مبتکران به‌عنوان منبع و مرجعی کامل در درس زبان انگلیسی کنکور محسوب می‌شود. این کتاب در دو جلد تهیه و آماده شده‌است. جلد اول، کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران شامل درسنامه و تست‌های چهارگزینه‌ای است.  جلد دوم نیز که به همراه کتاب اصلی عرضه می‌شود، کتاب واژه‌نامه زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران نام دارد.

بررسی گرامر زبان در سه پایه دهم تا دوازدهم، درک مطلب و کلوز تست در کنار نکات مهم و کاربردی به‌منظور کسب مهارت در این درس، از جمله ویژگی‌های بارز این کتاب است.

تست‌های کتاب زبان مبتکران اثر دکتر شهاب اناری در سطوح مختلف گردآوری شده تا کلیه داوطلبان بتوانند با توجه به توانایی و میزان تسلط خود از آن استفاده نمایند. تست‌های سطح یک، از حاشیه کتاب و نوادگان شکسپیر که سطح بالاتری دارد از جمله انواع تست‌های موجود هستند.

واژه‌نامه نیز برای ایجاد دامنه لغت گسترده از طیف وسیعی از واژگان پرکاربرد استفاده نموده‌است. در انتهای هر فصل نیز آزمونی 25 سؤالی برای مرور و تسلط بیشتر فراهم شده‌است. مواردی که کتاب زبان مبتکران را از جمله بهترین کتاب کنکور تجربی در درس زبان قرار می‌دهد.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب انگلیسی جامع میکرو طبقه بندی گاج

کتاب انگلیسی جامع میکرو طبقه بندی گاج  با استفاده از کتابچه و CD آموزشی یکی از کتاب های کمک درسی کنکور تجربی است. این کتاب به ارائه کلیه مباحث زبان انگلیسی که برای کنکور نیاز است، از پایه دهم، یازدهم و دوازدهم می‌پردازد.

میان‌برهای تستی نیز از دیگر امکانات خوب این کتاب است. تست‌های فراوان در زمینه واژگان، درک مطلب و کلوزتست و گرامر به خوبی کلیه مباحث را پوشش داده‌است. لوح فشرده همراه نیز دارای 500 دقیقه فیلم آموزشی است که می‌توانید از تدریس اساتید برجسته به شکل ویدیویی استفاده نمایید.

کتابچه کتاب انگلیسی جامع میکرو طبقه بندی گاج  نیز شامل واژه‌های مختلف از پایه‌های تحصیلی متوسطه و همچنین واژگان پرکاربرد خارج از کتاب‌های درسی است. لغاتی که سبب خواهدشد تسلط و دانش لغوی شما بسیار افزایش یابد. بدون شک، دامنه لغوی تأثیر فراوانی در حل تست‌های واژگان و همچنین درک مطلب خواهد داشت.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب انگلیسی کامل میکرو طلایی گاج   

کتاب انگلیسی کامل میکرو طلایی گاج یکی دیگر از کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی است که با استقبال خوب دانش‌آموزان همراه بوده‌است. این کتاب شامل هر آن چیزی است که یک داوطلب برای یادگیری و کسب درصد خوب درکنکور نیاز دارد.

آموزش پایه به پایه و درس به درس درکنار آموزش گرامر به زبان ساده از ویژگی‌های برجسته این کتاب است. تست‌های تهیه شده در کتاب انگلیسی کامل میکرو طلایی گاج در دوسطح یک و دو طراحی شده‌اند که مطابق با کنکور و کمی فراتر از آن هستند.

در درک مطلب نیز تکنیک‌های جذابی به شما یاد داده خواهد شد. کلوزتست‌ها و درک‌ مطلب‌ها تا حدامکان از کنکور سال‌های گذشته استفاده شده‌است. پاسخنامه تشریحی کامل نیز این بخش را کامل نموده‌ است.

کتابچه لغت نیز که شامل لغات کنکور به تفکیک الفبایی و هم‌خانواده گردآوری شده و همراه کتاب اصلی ارائه می‌شود. بدون شک این مجموعه فوق‌العاده یکی از کتاب کمک درسی کنکور تجربی در درس زبان خواهد بود.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

کتاب زبان خیلی سبز

کتاب زبان خیلی سبز باتوجه به نوع نگارش و تألیف آن، از جمله بهترین کتاب کنکور تجربی در درس زبان است. کتابچه واژگان نیز همراه با کتاب زبان خیلی سبز برای یادگیری و تثبیت لغات داوطلبین ارائه می‌شود. بخش‌های آموزشی کاربردی و بسیار مناسب تهیه شده‌اند.

در انتهای بخش آموزش نیز تست‌های ساده و روانی برای جا انداختن موضوع و شیوه طرح سؤال درنظرگرفته‌ شده‌ است. همچنین علاوه بر تست‌ها و تمارین در حوزه کتاب درسی، تست‌ها و نکاتی که در کتاب نیامده اما مورد اشاره بوده‌اند نیز در دستور کار قرار گرفته‌است.

تست‌های کتاب نیز در سطوح مختلفی طبقه‌بندی شده اما همچون آزمون سراسری ترتیب خاصی در چیدمان آن‌ها وجود ندارد.  کتاب زبان خیلی سبز با درنظرگیری 6 درک مطلب و 6 کلوزتست سعی نموده تا این بخش مهم و پرسؤال را به‌دقت بررسی نماید.

متن روان در کنار علائم گرافیکی مانند شکل جمجمه که نشان از سختی سؤال است و یا نکات “جغددار” که نکاتی خاص و کاربردی هستند، به جذابیت مطالعه این کتاب افزوده است. این عامل در کنار تست‌های فراوان به همراه پاسخنامه تشریحی کتاب زبان خیلی سبز را در زمره بهترین کتاب‌های تست جامع کنکور تجربی قرارداده است.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

راهنمای خرید اینترنتی بهترین منابع کنکور تجربی

برای خرید منابع کنکور، خرید اینترنتی کتاب‌های کنکور تجربی از راحت‌رین راه‌های تهیه این منابع می‌باشد. امروزه با در دسترس بودن اینترنت برای عموم خرید اینترنتی کتاب به ساده‌ترین شک ممکن امکان پذیر است. خرید اینترنتی این امکان را برای داوطلبین کنکور فراهم می‌سازد تا همه کتاب‌ها را به راحتی مورد بررسی قرار داده و بهترین کتاب ممکن را انتخاب نماید.

فروشگاه اینترنتی کتابانه با معرفی انواع کتاب‌ها کنکور تجربی این امکان را برای داوطلبین کنکور تجربی فراهم ساخته تا با چند کلیک بتوانند خرید خود را نهایی کنند. کتابانه امکان بررسی و خرید انواع کتاب‌ها و منابع کنکور تجربی را تخفیف ویژه در اختیار علاقه‌مندان به این مجموعه قرار داده است.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و سوالاتتان درباره غیر فعال کردن افزونه را پاسخ داده باشد. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی و همچنین بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


خرید کتاب های کنکور تجربی

۴ Comments

  1. سلام من در درس زیست شناسی ضعیفم، میخواستم بدونم از چه منبعی می تونم برای زیست یازدهم استفاده کنم که هم درسنامه خوبی داشته باشه هم تست های استاندارد ارائه داده باشه
  2. با تشکر از مقاله خوبتون برای کتاب های رشته ریاضی هم محتوایی به اینصورت دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت