6 اثر از بهترین کتاب های نجوم برای کودکان و نوجوانان

اهمیت مطالعه ی بهترین کتاب های علمی نجوم و فضا برای کودک و نوجوان

علم ستاره‌شناسی و نجوم برای اکثر کودکان و نوجوانان جذاب و دوست داشتنی است. آنها میل دارند از ناشناخته‌های فضا مطلع شوند و دنیای بیکران آسمان را بشناسند. کودکان از 4 سالگی می‌توانند با علم نجوم و کیهان شناسی آشنایی پیدا کنند و درک درستی از آنها داشته باشند. دسترسی به پاسخ سوالاتی که در ذهن کودکان و نوجوانان در مورد فضا، ستارگان، منظومه‌ی شمسی و غیره نقش می‌بندد باعث می‌شود آنها عمیق‌تر به اطراف نگاه کنند و انسان‌های فروتن و متفکری شوند.

لیست بهترین کتاب های علمی نجوم و فضا برای کودک و نوجوان

در این حوزه کتاب‌های متنوعی نگاشته شده تا پاسخگوی نیاز کودکان در این زمینه باشد برای آشنایی با چند مجموعه کتاب علمی بهتر است با کتابانه همراه شوید.


کتاب فرهنگ‌نامه‌ی نجوم و فضا

در این اثر که از دسته بهترین کتاب‌های علمی نجوم و فضا می‌باشد و توسط انتشارات طلایی به چاپ رسیده است؛ خواننده اطلاعات کاملی از تاریخ نجوم، انواع ستاره‌شناسی، کاوشگران فضایی، منظومه‌ی شمسی، کهکشان‌ها و ستاره‌شناسی آماتوری به دست می‌آورد. در ابتدا انسان با توجه به ماه و رصد آن صورت‌های فلکی را ابداع کرد تا نشان دهد خورشید در آغاز هر فصل در کجای آسمان قرار دارد. آنچه در این کتاب حائز اهمیت است به‌روز شدن اطلاعات آن در هر ویرایش است.

6 اثر از بهترین کتاب های نجوم برای کودکان و نوجوانان

کتاب واقعیت‌های سه بعدی از فضا

این اثر به خاطر طراحی سه بعدی و زیبایی که دارد جزء بهترین کتاب‌های علمی نجوم و فضا محسوب می‌شود. سرفصل‌هایی که در این کتاب به آن پرداخته شده شامل کیهان، ماه، منظومه شمسی، ستاره‌ی ما خورشید، کیهان شگفت‌انگیز، رصد ستارگان می‌باشد. در این کتاب با استفاده از طراحی سه بعدی، قسمتی که مربوط به ماه و چرخش آن به دور زمین می‌باشد؛ به گونه‌ای طراحی شده که مخاطب می‌تواند با کمک صفحه‌ی متحرک تعبیه شده در قسمت کناری صفحه، نحوه‌ی چرخش ماه به دور زمین و تغییرات آن را تا رسیدن به ماه کامل، به صورت عملی مشاهده کند.

6 اثر از بهترین کتاب های نجوم برای کودکان و نوجوانان

مطالعه‌ی بیشتر: بهترین کتاب های بدن انسان کودک و نوجوان


کتاب دانشنامه مصور نجوم

این اثر به همراه تصاویر و عکس‌های جذاب به جزئی ترین مسائل علم نجوم پرداخته، به همین دلیل از بهترین کتاب‌های علمی نجوم و فضا می‌باشد که توسط انتشارات سایان به چاپ رسیده است. این کتاب با موضوع مطالعه‌ی آسمان و اخترشناسی در عصر باستان آغاز شده و مطالبی در مورد اولین مسافران فضا و چگونگی رسیدن به آن را نیز ارائه کرده است. با خواندن این اثر متوجه خواهیم شد که چگونه طالع بینی و باور یونانیان بر اینکه هر ستاره دارای شخصیت و قدرت یکی از خدایان است بشر را به سمت شناخت ستارگان و فضا سوق داد.

6 اثر از بهترین کتاب های نجوم برای کودکان و نوجوانان

کتاب دایره‌المعارف مصور اسرار سیاره‌ها

این اثر از بهترین کتاب‌های علمی نجوم و فضا، اطلاعات بسیار گسترده و جالبی در زمینه‌ی سیارات مختلف منظومه‌ی شمسی، ستاره‌ی خورشید و اجرام گوناگونی که خارج از منظومه ما وجود دارد در خود جای داده است. این مجموعه در قالب شش فصل با عناوین: خانواده‌ی خورشید، ستاره‌ی ما، جهان سنگی، غول گازی به صورت مصور و با گرافیکی فوق العاده و تصاویری خیره کننده برای مخاطب تالیف شده و همچنین با توضیحات جامع از سطح هر سیاره، ساختار آن، تعداد قمرهایش و … از اسرار سیاره ها پرده برمی دارد.

6 اثر از بهترین کتاب های نجوم برای کودکان و نوجوانان

کتاب سیاره‌ها و سفرهای فضایی (چرا و چگونه 33)

این کتاب از مجموعه‌ی چرا و چگونه که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است یکی از بهترین کتاب‌های علمی نجوم و فضا، درباره‌ی منظومه‌ی شمسی از جمله خورشید، ماه و سیاره‌ها مطالبی را ارائه کرده؛ سپس برای آشنایی مخاطبان با فضانوردی، اصطلاحاتی مانند موشک سرعت گریز، فضاپیما و مسیر همزمان را شرح می‌دهد و در کانون مطالب، پژوهش درباره‌ی سیاره‌ها و قمرهای آن ها قرار دارد. پایان بخش این کتاب موضوع آینده‌ی فضانوردی است اینکه چه تحولی برای این علم رقم خواهد خورد و چه پیشرفت‌هایی حاصل خواهد شد.

6 اثر از بهترین کتاب های نجوم برای کودکان و نوجوانان

در مطلب فوق بهترین کتاب های علمی نجوم و فضا برای کودک و نوجوان را معرفی نمودیم. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی کتاب های علمی کودک و نوجوان یا انواع کتاب‌های کودک و نوجوان مورد نیازتان به سایت کتابانه مراجعه نمایید.


به نظر شما کتاب دیگری در این حوزه وجود دارد که بتوان آن را به لیست بالا اضافه کرد؟ شما کتاب مفید دیگری را در زمینه کتاب‌های علمی نجوم و فضا برای کودک و نوجوان می‌شناسید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت