بهترین منابع حقوق مدنی برای آزمون وکالت

بهترین منابع حقوق مدنی برای آزمون وکالت کدامند؟

اهمیت بهترین منابع حقوق مدنی در آزمون های وکالت، قضاوت، سردفتری و…

باتوجه به افزایش دانش آموختگان رشته حقوق و نیاز شغل مرتبط با تخصص آنها، هر ساله آزمون‌های حقوقی مختلفی برگزار می‌شود. در بین آزمون‌های برگزار شده، همچنان آزمون وکالت از محبوبیت بالایی در بین حقوقدانان کشور ما برخوردار است. استقبال بالا از این آزمون باعث شده که رقابت بین داوطلبان افزایش پیدا کند.

فهرست بهترین کتاب های حقوق مدنی برای آزمون

ما در این مقاله تعدای از بهترین کتاب های حقوق مدنی که مناسب آزمون وکالت هستند را جمع آوری کرده‌ایم؛ تا شما داوطلبان عزیز را در مرحله انتخاب کتاب های وکالت یاری بدهیم.


کتاب شرح جامع قانون مدنی بیات

بهترین منابع حقوق مدنی برای آزمون وکالت کدامند؟

کتاب شرح جامع حقوق مدنی فرهاد بیات که بعنوان بهترین کتاب تفسیر قانون مدنی شناخته می شود؛ براساس ترتیب مواد قانونی به نظم کشیده شده و هدف آن حرکت در محور قانون است تا در میدان عمل کاربرد بیشتری داشته باشد.

حقوق به ویژه قانون مدنی درس قاعده مندی است که بعضاً حتی بدون وجود ماده ی قانونی می توان حکم مسأله را با توجه به اصول حقوقی و روح کلی حاکم بر نظام حقوقی کشور استنباط نمود.


کتاب آموزش جامع حقوق مدنی توکلی

بهترین منابع حقوق مدنی برای آزمون وکالت کدامند؟

کتاب آموزش جامع حقوق مدنی محمدمهدی توکلی که در زمره عالی ترین کتاب های آموزش حقوق مدنی قرار دارد؛ در 2 جلد تالیف شده است. این کتاب حقوقی مسائل حقوق مدنی را به صورت جامع و در دسته بندی‌های منطقی، همراه با توضیحات مکفی و مثال‌های متعدد ارائه می‌کند تا در فهم و تثبیت مطالب علمی و تعمیق دانش حقوقی موثر باشد.

در کتاب مطالب علمی به صورت موضوعی و دسته بندی شده ارائه شده است؛ مستند قانونی هر مطلب در مقابل آن درج شده است؛ نسبت به قوانین جانبی توجه کافی به عمل آمده؛ موارد اختلاف نظر بین حقوقدانان مورد بررسی قرار گرفته؛ نظرات مختلف صاحب نظران بیان شده و در نهایت نظر برتر و منطبق بر قانون با استدلالات آن مشخص شده است.


کتاب مجموعه آزمون‌های طبقه‌بندی شده حقوق مدنی اثر شهبازی

بهترین منابع حقوق مدنی برای آزمون وکالت کدامند؟

کتاب مجموعه آزمون های طبقه بندی شده حقوق مدنی محمدحسین شهبازی در ویرایش جدیدش این مجموعه آزمون‌های حقوق مدنی را در 2 جلد جمع آوری کرده است. جلد نخست حاوی سوالات و جلد دوم دربرگیرنده‌ی پاسخنامه‌ی تشریحی می‌باشد‌.

به نظر می‌رسد این امر می‌تواند موجب سهولت کار داوطلبان آزمون وکالت در مراجعه‌ی به یک سوال و پاسخ تشریحی آن گردد‌. جمع آوری سوالات ادوار گذشته آزمون های مختلف حقوقی و پاسخ های تشریحی به آنها این کتاب را تبدیل به بهترین منابع آزمون وکالت کرده است.


کتاب مبانی حقوق مدنی اعمال حقوقی و تعهدات جرعه نوش

بهترین منابع حقوق مدنی برای آزمون وکالت کدامند؟

کلیات عقود و قراردادها (مدنی 3)، از جمله مباحث مهم و بنیادین حقوق مدنی به شمار می‌آید. در کتاب مبانی حقوق مدنی (اعمال حقوقی و تعهدات)، به تبیین مباحث اقسام عقود و معاملات، شرایط اساسی صحت معامله، آثار قراردادها، شروط ضمن عقد، معاملات فضولی و سقوط تعهدات پرداخته می‌شود. مطالب در این کتاب با قلمی روان و در عین حال حقوقی توضیح و تبیین شده است. همچنین جهت یادگیری بهتر و مؤثرتر، برخی مطالب در قالب نمودار‌های تفهیمی تشریح شده است.


کتاب مبانی حقوق مدنی اموال و مالکیت جرعه نوش

بهترین منابع حقوق مدنی برای آزمون وکالت کدامند؟

از جمله مباحثی که در دوره مقدماتی حقوق مدنی تدریس می‌گردد، اموال و مالکیت است. فهم بسیاری از مسائل حقوق مدنی منوط به یادگیری برخی از مفاهیم و موضوعات بنیادین است، که از جمله آن‌ها مفهوم مال، حق و مالکیت می‌باشد.
در کتاب مبانی حقوق مدنی (اموال و مالکیت)، به تبیین مباحث تعریف مال و حق، تقسیمات اموال، مالکیت و احکام آن، حق انتفاع، وقف و حق ارتفاق پرداخته می‌شود. مطالب در این کتاب با قلمی روان و در عین حال حقوقی توضیح و تبیین شده است. همچنین جهت یادگیری بهتر و مؤثرتر، برخی مطالب در قالب نمودار‌های تفهیمی تشریح شده است.


کتاب مجموعه سوالات حقوق مدنی جرعه نوش

بهترین منابع حقوق مدنی برای آزمون وکالت کدامند؟

کتاب “مجموعه سوالات طبقه بندی شده حقوق مدنی” اثر جرعه نوش از انتشارات دادآفرین که جزو بهترین کتاب های حقوق مدنی وکالت هست، مشتمل بر هشت بخش می باشد و تعداد 1409 پرسش چهارگزینه ای طبقه بندی شده ی تألیفی را در بردارد.

دانشجویان و داوطلبان آزمون های حقوقی با مطالعه ی این اثر می توانند در آزمون های حقوقی و مهم تر از آن، رسیدن به نگرش درست در یادگیری حقوق مدنی موفق باشند.

گفتنی است که سطح عمومی سؤالات طرح شده در تمامیِ بخش های این کتاب، به مراتب بالاتر از سطح سؤالات آزمون های قدیمی حقوقی است و در حد امکان سعی گردیده تا ابتکاری و بدیع باشند. نکته ی آخر اینکه پاسخ تشریحی کلیه ی سؤالات مطروحه در این اثر، در انتهای کتاب ارائه گردیده است.


کتاب تست حقوق مدنی دکتر قربانی

بهترین منابع حقوق مدنی برای آزمون وکالت کدامند؟

کتاب “مجموعه پرسش های چهارگزینه ای حقوق مدنی” مجید قربانی از انتشارات چتردانش یکی از عالی ترین مجموعه تست های حقوق مدنی است که حاوی پاسخ تشریحی به پرسش های طرح شده برای درس حقوق مدنی در آزمون های حقوقی است.

تقریباً پرسش های طرح شده در همه ی آزمون های اصلی؛ یعنی آزمون ورود به دوره ی کارآموزی وکالت، قضاوت، مشاوران حقوقی قوه قضاییه، سردفتری دفترخانه های اسناد رسمی و آزمون ورود به دوره ی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های حقوق خصوصی، حقوق خانواده و حقوق نفت و گاز دانشگاه ها در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ تشریحی آن ها ارائه گردیده است.

این پاسخ ها براساس دیدگاهی ارائه شده اند که اکنون نظر غالب محسوب می شود و در آزمون ها مبنای تعیین جوابِ درست پرسش هاست و این مبنا عمدتاً نظرات استاد مرحوم دکتر ناصر کاتوزیان می باشد.


کتاب کمک حافظه حقوق مدنی فلاح

بهترین منابع حقوق مدنی برای آزمون وکالت کدامند؟

کتاب کمک حافظه حقوق مدنی مهدی فلاح جزء بهترین کتاب های آموزش کامل حقوق مدنی است که مطالب آن مطابق با سرفصلهای آموزشی دانشگاه ها نگارش شده است و برای دانشجویان و داوطلبان آزمون وکالت، قضاوت، کارشناسی ارشد و دکتری حقوق مناسب می باشد. هدف عمده ی این اثر، تسهیل یادگیری و تدریس حقوق مدنی همراه با سرعت، جامعیت و دقت می باشد.

از این رو “دکتر مهدی فلاح خاریکی” سعی کرده است تا در بررسی و طرح مباحث کتاب از نمودارها، جدول ها، تقسیم بندی ها و شرح مسائل از طریق مثال ها و نمونه سوالات آزمون های گذشته استفاده کند.

در واقع کتاب های کمک حافظه دوراندیشان، یک مجموعه کتاب کمک آموزشی حقوقی می باشد که مطالب آن عموماً در دانشگاه ها و مؤسسات حقوقی به عنوان منبع دست اول آموزش داده می شوند و در آزمون های حقوقی نیز مورد طرح سوال قرار می گیرند.


کتاب قانون یار قانون مدنی چتردانش

بهترین منابع حقوق مدنی برای آزمون وکالت کدامند؟

در فصل اول کتاب قانون یار حقوق مدنی از انتشارات چتردانش که جزو پر بازدیدترین کتاب های آزمونی حقوق مدنی است؛ به بیان مفاهیم پایه‌ای چون انواع اموال از جمله اموال منقول، غیرمنقول و … پرداخته شده است. پس‌ از آن به بررسی انواع مالکیت‌ها، قراردادها، معاملات و … و قوانین مربوط به آنها می‌پردازد.

اموال منقول به آن دسته از اموال که قابل‌ انتقال از مکانی به مکان دیگر نباشد گفته می‌شود اعم از اینکه استقرار آن ذاتی باشد یا به واسطه عمل انسان، به نحوی که نقل آن مستلزم خرابی یا نقص خود مال یا محل آن شود و اموال غیرمنقول نیز به اراضی و ابنیه و هر چه که در بنا منصوب و عرفا جز بنا محسوب می‌شود، گفته می‌شود.

طبق ماده ۱ قانون مسئولیت مدنی در حقوق ایران، مسئولیت بر مبنای نظریه تقصیر استوار است و تفاوت آن با مسئولیت کیفری در نحوه اعمال مجازات و نحوه تشخیص مجرم و … می‌باشد که در بخش دوم این کتاب به این مباحث پرداخته شده است.


کلام آخر

بهترین کتاب های آزمونی حقوق مدنی که در این مقاله انتخاب شده‌اند براساس تجربیات کارشناسان فروش کتابانه بوده است.

چنانچه مطلب فوق برای شما مفید بود، خوشحال می شویم آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید و نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. لازم به ذکر است برای خرید منابع آزمون وکالت می توانید به سایت کتابانه مراجعه کنید.(+)

مقالات مرتبط

بهترین کتاب های درسی حقوق مدنی

معرفی بهترین منابع آزمون وکالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت