loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
344 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

معرفی بهترین کتب دانشگاهی مکانیک

تأمین کتاب‌های دانشگاهی مکانیک یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دانشجویان این رشته است. از میان رشته‌های مختلف دانشگاهی، رشته مکانیک یکی از صدرنشینان جدول سختی دروس و اهمیت کتب دانشگاهی آن قرار دارد. در ادامه به معرفی بهترین کتاب‌های دانشگاهی مکانیک پرداخته، همچنین با نحوه خرید اینترنتی کتاب دانشگاهی مکانیک و رنج قیمتی کتاب‌ها آشنا می‌شویم.

کتاب استاتیک | مریام

خرید کتاب استاتیک مریام ترجمه افضلی کتاب استاتیک مریام یکی از کتاب های دانشگاهی مکانیک و جزو منابع اصلی درس استاتیک جهت مطالعه و تدریس در دانشگاه‌های ایران است. مریام یکی از اساتید برجسته در تدریس مهندسی در نیمه دوم قرن بیستم است. ویرایش اول این کتاب در سال 1978 به چاپ رسید. کتاب استاتیک مریام با ساختاری مشخص و منظم نوشته شده است. در ابتدای هر بخش به بررسی موضوعی پرداخته شده و بعد از آن درباره آن موضوع مثال‌هایی برای درک بهتر حل شده است. در نهایت مجموعه‌ای از مسائل حل نشده آمده است تا دانشجو با حل آن‌ها دانسته‌های خود را به چالش بکشد. این کتاب را به عنوان مقدمه‌ای برای درس دینامیک و مقاومت مصالح نیز می‌دانند. کتاب دارای 7 فصل اصلی و 4 فصل ضمیمه بوده است. فصل‌های اصلی کتاب شامل تعادل، سازه‌ها، اصطکاک و غیره می‌شوند.

کتاب استاتیک | بی‌یر و جانستون

خرید کتاب استاتیک بی یر و جانسون ترجمه واحدیان استاتیک یا به عبارتی ایستایی شاخه‌ای از علم مهندسی و مکانیک است که به مطالعه سامانه‌های فیزیکی در حالت ایستا و یا متعادل می‌پردازد. کتاب استاتیک بی‌یر و جانستون به عنوان مرجعی برای دانشجویان رشته مکانیک برای درس استاتیک است. این کتاب به عنوان مرجع دانشگاهی نه تنها در ایران بلکه در دانشگاه‌های سراسر دنیا، شناخته می‌شود. کتاب استاتیک بی‌یر جانستون در 10 فصل نوشته شده است. فصل‌های کتاب استاتیک شامل؛ استاتیک ذرات، اجسام صلب، تعادل اجسام صلب، توزیع نیروها، تحلیل سازه‌ها، نیروهای تیرها و کابل‌ها، اصطحکاک، نیروهای گسترده و روش کار مجازی می‌شود.

کتاب مبانی ترمودینامیک | ون وایلن

خرید کتاب مبانی ترمودینامیک ون وایلن ترجمه پوستی یکی از بهترین کتاب‌های دانشگاهی مکانیک، کتاب مبانی ترمودینامیک ون وایلن است. این کتاب نوشته سه محقق و مدرس بزرگ دانشگاهی به نام‌های زونتاگ، بورگناک و ون وایلن است که در ایران با نام کتاب مبانی ترمودینامیک ون وایلن شناخته می‌شود. یکی از ترجمه‌های معروف کتاب مبانی ترمودینامیک ون وایلن توسط بهرام پوستی انجام شده که انتشارات نشر کتاب دانشگاهی آن را انتشار داده است. کتاب مبانی ترمودینامیک ون وایلن در 17 فصل نوشته شده و به مباحثی نظیر خواص ماده خالص، کار و گرما، قوانین ترمودینامیک، آنتروپی، مخلوط گازها، واکنش‌های شیمیایی و غیره می‌پردازد. درس ترمودینامیک جزو دروس مهم رشته‌های مهندسی شیمی و مکانیک است.

کتاب ترمودینامیک مهندسی سنجل

خرید کتاب ترمودینامیک مهندسی سنجل و بولز ترجمه افضلی کتاب ترمودینامیک مهندسی سنجل، در 17 فصل به رشته تحریر درآمده است و مباحث آن شامل؛ تحلیل انرژی در سیستم بسته، تحلیل جرم و انرژی در حجم کنترل، آنتروپی، اکسژری، سیکلهای توان گاز و غیره می‌شود. ترمودینامیک نیز مانند علوم دیگر، مفاهیم خاص خود را دارد و در این کتاب علاوه بر مفاهیم ترمودینامیک به مسائل دیگر در این حوزه نیز پرداخته می‌شود. کتاب ترمودینامیک با رویکرد مهندسی، حاصل کار یونس علی سنجل، استاد دانشگاه بازنشسته‌ای است که در دانشگاه نوادا به تدریس دروس مهندسی مکانیک مشغول بوده است. مایکل بولز دانشیار رشته مهندسی مکانیک و هوافضا در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی نیز در این راه سنجل را یاری رسانده است.

کتاب دینامیک مریام

خرید کتاب دینامیک مریام افضلی در کتاب دینامیک مریام، تعاریف مختلف دینامیک و قوانین آن شرح داده می‌شود. این کتاب حاصل تجربه سال‌ها تدریس نویسنده در دانشگاه‌های مطرح جهان مانند کالیفرنیا-برکلی و کالیفرنیا-ستتا باربارا است. در کتاب دینامیک، کلیه مباحث مربوط به دینامیک گردآوری و در چارچوبی مشخص ارائه داده می‌شود. این کتاب یکی از اصلی‌ترین کتاب های دانشگاهی مکانیک بوده و در هفت فصل اصلی به رشته تحریر درآمده است. چارچوب کتاب به گونه‌ای است که در ابتدا به بررسی موضوعی خاص می‌پردازد و سپس درباره آن موضوع چند مثال حل کرده و در انتها تعدادی مسائل حل نشده برای به چالش کشیدن دانش دانشجو آمده است.

کتاب مکانیک سیالات استریتر

خرید کتاب مکانیک سیالات استریتر ملک زاده و کاشانی حصار کتاب مکانیک سیالات استریتر، یکی از کتاب‌ های مهم دانشگاهی مکانیک است. این کتاب به عنوان مرجع اصلی درس مکانیک سیالات برای دانشجویان مهندسی شیمی و مکانیک در مقطع لیسانس تألیف شده است. کتاب مکانیک سیالات استریتر در مقایسه با دیگر کتاب‌های مربوط به این حوزه در اولویت بالاتری قرار دارد. شیوه نگارش کتاب نیز به صورت ساده و روان بوده و برای همه دانشجویان قابل فهم است. استریتر این کتاب را در 2 بخش و 11 فصل نوشته است. بخش‌ اول کتاب با عنوان مبانی مکانیک سیالات دارای 7 فصل و بخش دوم با عنوان کاربردهای مکانیک سیالات دارای 4 بخش است. مباحثی که در فصل‌های کتاب آمده است شامل؛ تعاریف و خواص سیالات، استاتیک سیالات، جریان سیال، اثرات لزجت، توربوماشین‌ها و غیره هستند.

کتاب طراحی اجزا ماشین شیگلی

خرید کتاب طراحی اجزای مکانیکی شیگلی افضلی کتاب طراحی اجزای مکانیکی شیگلی قریب به 50 سال است که از پیشتازان کتب دانشگاهی در عرصه طراحی مهندسی و مکانیک بوده و توسط مترجمان مختلفی از جمله: غلامرضا زارع‌پور، ایرج شادروان، محمدرضا افضلی و... ترجمه شده است. این کتاب جزو بهترین کتاب‌های دانشگاهی مکانیک بوده و دانشجویان رشته مکانیک برای درس طراحی اجزا ماشین باید حتماً این کتاب را تهیه و مطالعه نمایند. حتی دانشجویانی که پس از پایان تحصیل در حرفه طراحی مهندسی مشغول به کار می‌شوند، از این کتاب را به عنوان یک مرجع جدایی‌ناپذیر بهره خواهند برد. هدف از تألیف کتاب طراحی اجزا ماشین شیگلی، بررسی اصول طراحی ماشین که شامل؛ فرآیند طراحی، مکانیک مواد و مقاومت مصالح، پیشگیری از شکست در شرایط بارگذاری‌های دینامیک و استاتیک و همچنین آشنایی با ویژگی‌های اجزا اصلی ماشین‌آلات است، بوده و دارای 4 قسمت و 20 فصل است.

کتاب سینماتیک و دینامیک ماشین‌ها | مارتین

خرید کتاب سینماتیک و دینامیک ماشین مارتین پازوکی کتاب سینماتیک و دینامیک ماشین‌ها اثر مارتین در قسمت اول به موضوع سینماتیک ماشین‌ها و در قسمت دوم به موضوع دینامیک ماشین‌ها می‌پردازد. این کتاب برای دانشجویان مقطع کارشناسی تألیف شده و پاسخگوی تمامی نیازهای آنان در تمام طول تحصیل بوده است. پیش نیاز لازم برای فهم بخش اول کتاب، یک دوره فیزیک مکانیک و ریاضی بوده و برای فهم بخش دوم کتاب، گذراندن یک دوره دینامیک و استاتیک کافی است. هدف اصلی کتاب سینماتیک و دینامیک ماشین‌ها مارتین، تأکید بر اصول بنیادی بوده و بیان کتاب به گونه‌ای است که دانشجویان به راحتی بتوانند آن‌ را بفهمند و از آن استفاده کنند. این کتاب دارای تمرین‌های کافی برای جهت به کارگیری تئوری‌ها بوده و دانش و فهم دانشجو را به چالش می‌کشد.

کتاب تکنولوژی خودرو | مهدی خرازان

خرید کتاب تکنولوژی خودرو (ساشی و بدنه) مهدی خرازان کتاب تکنولوژی خودرو مهدی خرازان، در 11 جلد به رشته تحریر در آمده است و به تشریح سیستم‌های مختلف خودرو پرداخته است. این کتاب جزو کتاب های دانشگاهی مکانیک است. مهدی خرازان با توجه به پراکندگی مطالب در حوزه علوم خودرویی و عدم وجود کتاب‌هایی متناسب با سرفصل‌های دروس رشته‌های مکانیک، اقدام به تهیه این مجموعه نموده است. در 5 جلد اول این مجموعه به معرفی سیستم‌های مختلف خودرو پرداخته شده است. جلد 1 تا 5 کتاب تکنولوژی خودرو مهدی خرازان، مناسب دانشجویان دوره کاردانی است. جلد بعدی شامل اصول تحلیلی و مطالب تخصصی‌تر بوده و برای دانشجویان دوره کارشناسی طراحی گردیده است. این مجموعه کتاب، حاصل آموخته‌های نویسنده در مطالعات و تحقیقات گوناگون و پروژه‌ها و کارهای اجرایی در صنعت خودروسازی بوده و با نیازهای دوره تدریس ایشان تلفیق شده است.

کتاب ارتعاشات مکانیکی رائو

خرید کتاب ارتعاشات مکانیکی رائو پوستی کتاب ارتعاشات مکانیکی رائو، توسط مترجمانی چون: بهرام پوستی، منصور درویزه، فرزاد محبی، حمید معین‌فرد و... ترجمه شده است. هدف از تألیف این کتاب‌، آشنایی دانشجویان کارشناسی رشته مکانیک با مباحث ارتعاشات مکانیکی است. در کتاب ارتعاشات مکانیکی، اصول نظری و کاربردی در ارتعاشات به ساده‌ترین شیوه ممکن بیان شده و برای توضیح این مفاهیم بنیادی از مثال‌های متعدد استفاده گردیده است. کتاب ارتعاشات مکانیکی رائو، نویسنده تمام مباحث را از اصول نظری و استنتاج فرمول‌ها گرفته تا روش‌های محاسباتی، به تفضیل مورد بررسی قرار داده است. همچنین مثال‌های کامپیوتری طرح شده در کتاب، بهره‌گیری از روش‌های کامپیوتری را به دانشجو می‌آموزد. کتاب در 11 فصل نوشته شده و فصل‌ها 9، 10 و 11 به صورت جدید طراحی شده‌اند.

کتاب نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها | پیتر لینز

خرید کتاب نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها پیتر لینز یکی از کتاب‌های رشته مکانیک، کتاب نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها اثر پیتر لینز است که ترجمه‌های متعددی از آن در بازار کتاب ایران موجود است. هدف از درس نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها آشنایی با نظریه محاسبات است. این نظریه با ارائه مدل‌های انتزاعی از ماشین‌ها و کامپیوترها مورد بررسی‌های جالبی قرار می‌گیرد. سه موضوع اساسی در این درس، زبان‌ها، گرامرها و ماشین‌ها هستند. در کتاب نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها اثر پیتر لینز، با بررسی زبان‌های گوناگون، گرامرهای مربوط به آن‌ها و ماشین‌های انتزاعی مورد استفاده برای پردازش معرفی می‌گردند. این کتاب در 14 فصل تألیف شده است و بعد از بررسی هر موضوع در هر فصل به بیان مثال‌های گوناگون می‌پردازد. در آخر کتاب نیز پاسخ تمامی پرسش‌ها برای اطمینان از پاسخ‌های دانشجو آمده است.

کتاب انگلیسی برای دانشجویان فنی و مهندسی | منوچهر حقانی

خرید کتاب انگلیسی فنی و مهندسی بیدهری و حقانی کتاب انگلیسی برای دانشجویان فنی و مهندسی منوچهر حقانی به عنوان یکی از منابع درسی اصلی دانشجویان گروه فنی و مهندسی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. این کتاب برای تمامی دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی مناسب است و در 2 بخش فعالیت کلاسی و تکالیف دانشجو تألیف شده است. بخش اول (فعالیت کلاسی) شامل مراحل قبل از قرائت متن و قرائت متن و پرسش‌های درک مطلب می‌شود. بخش دوم (تکالیف دانشجو) شامل کاربرد اجزا کلام در جمله، کاربرد واژگان تخصصی در جمله، تطبیق واژگان با مترادف‌ها، آشنایی با شاخص‌های دستوری، قرائت و درک مطلب، ترجمه انگلیسی به فارسی و معادل‌یابی واژگان تخصصی می‌شود.

انواع کتاب‌های دانشگاهی رشته مکانیک

با توجه به تنوع کتاب‌های دانشگاهی مکانیک و لزوم خرید کتاب تخصصی مکانیک برای دانشجویان این رشته، در این قسمت سعی شده است تا با بیان دسته‌بندی انواع کتاب‌های مکانیک، خرید بهینه و سهل‌تری را برای همه خریداران به همراه داشته باشیم؛

  • کتاب درسی مکانیک: در کتاب های درسی رشته‌ مکانیک می‌توان به کتاب‌هایی مانند کتاب نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها نوشته پیتر لینز، کتاب ارتعاشات مکانیکی رائو و کتاب استاتیک و دینامیک مریام گفته می‌شود که به عنوان منبع اصلی بعضی از درس‌های رشته مکانیک برای تدریس در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • منابع آزمون ارشد و دکتری مکانیک: این منابع کتاب‌هایی تخصصی هستند که مفاهیم موردنیاز دانشجویان برای قبولی در آزمون ارشد و دکتری رشته مکانیک را با جزئیات و به‌صورت کامل شرح می‌دهند. کتاب‌های کنکور ارشد مکانیک معمولاً حجیم هستند و گاهی هم ممکن است به عنوان منبع برخی از دروس در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین کتاب‌های موسسه‌هایی مانند مدرسان شریف و پوران نیز جزو این دسته قرار می‌گیرند.
  • کتاب‌های حل تشریح مسائل: اکثر دانشجویان از این نوع کتاب‌ها در دوران تحصیل خود استفاده می‌کنند. کتاب‌های حل تشریح مسائل شامل پاسخ پرسش‌های مطرح شده در منابع اصلی دروس دانشگاهی هستند و با کمک به دانشجو موجب یادگیری بیشتر مطالب درسی می‌شوند. استفاده از این منابع برای دانشجویان رشته مکانیک توصیه شده به این علت که مسائل و مباحث این رشته به گونه‌ای است که با یک اشتباه کوچک ممکن است کل مسئله دچار مشکل شود.

راهنمای خرید اینترنتی کتاب دانشگاهی مکانیک

اغلب ممکن است دانشجویان رشته مکانیک نتوانند از بازار و فروشگاه‌های کتاب، کتاب‌های مورد نیاز خود را پیدا کرده و خریداری نمایند. امروزه فروشگاه‌های اینترنتی کتاب مانند فروشگاه آنلاین کتابانه این مشکل را برای دانشجویان و علاقه‌مندان به خرید کتاب دانشگاهی مکانیک حل کرده است. در سایت کتابانه شما می‌توانید قیمت کتاب‌های رشته مکانیک، مشخصات کتاب‌ها و نظرات کاربران را در مورد کتاب موردنظر خود مشاهده کرده و سپس در کمترین زمان ممکن کتاب خود را دریافت نمایید.

قیمت کتاب‌های دانشگاهی مکانیک

قیمت کتاب‌های رشته مکانیک با توجه به نوع کتاب انتخابی متفاوت است. عوامل موثر بر قیمت کتاب‌های این رشته شامل نوع مطلب، حجم کتاب، انتشارات و نویسنده و مترجم می‌شوند.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل