loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه

بهترین کتاب‌های آبرنگ

جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
8 کالا

آبرنگ و کاربرد های آن

آبرنگ یک نوع رنگ آب‌محلول است که برای رنگ‌آمیزی و نقاشی استفاده می‌شود. آبرنگ ها از رنگدانه های چسبنده و قابل انحلال در آب تهیه می‌شود و با استفاده از قلم و برس بر روی کاغذ، پارچه، چوب و سطوح دیگر قابل استفاده است. خرید آبرنگ ارزان استفاده از آبرنگ در هنرهای تجسمی، نقاشی، طراحی و غیره بسیار معمول است. در واقع، آبرنگ یکی از محبوب‌ترین وسایل نقاشی و طراحی است. برای مثال، طراحان مد و لباس از آبرنگ استفاده می‌کنند تا طرح‌های خود را بر روی کاغذ ارائه کنند. هنرمندان نیز از آبرنگ برای رنگ آمیزی آثار خود استفاده می‌کنند. علاوه بر هنر، آبرنگ در برخی صنایع نیز کاربرد دارد. برای مثال، طراحان صفحه‌آرایی و چاپ، از آبرنگ برای تهیه طرح‌های چاپی استفاده می‌کنند. همچنین، آبرنگ برای رنگ آمیزی پوسترها، کتاب‌های رنگی، کارت‌های تبریک و برگ‌های پاکت نیز استفاده می‌شود. این رنگ به دلیل آبی بودن آن، قابل شستشو بودن و کمتر بودن تاثیرات زیانبار روی محیط نسبت به رنگ‌های روغنی، مناسب برای کودکان و مبتدیان است.

ویژگی های یک آبرنگ با کیفیت

ویژگی‌های یک آبرنگ با کیفیت عبارتند از:
  1. قدرت پوشش بالا: یک آبرنگ با کیفیت، باید دارای قدرت پوشش بالا باشد؛ یعنی باید بتواند رنگ را به صورت یکنواخت و قابل رویت بر روی سطح کاغذ، پارچه و غیره بپوشاند.
  2. رنگ پایدار: رنگ آبرنگ باید پایدار باشد و پس از خشک شدن نباید تغییر رنگ دهد یا به راحتی پوسته پوسته شود.
  3. دوام:دوام بالای آبرنگ به این معنی است که پس از خشک شدن، باید مقاومت خوبی در برابر آب و خوردگی داشته باشد.
  4. طیف گسترده رنگی: یک آبرنگ خوب باید دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها باشد تا هنرمندان و طراحان بتوانند از رنگ‌ها برای خلق آثار خلاقانه استفاده کنند.
  5. قابلیت مخلوط شدن: آبرنگ با کیفیت باید قابلیت مخلوط شدن با سایر رنگ‌ها و همچنین با آب را داشته باشد تا هنرمندان بتوانند رنگ‌های جدیدی را خلق کنند.
  6. زمان خشک شدن: آبرنگ با کیفیت باید به طور متعادلی زمانی برای خشک شدن داشته باشد تا نقاش بتواند در طول فرایند خلق آثارشان از آن استفاده کند.
  7. سازگاری با سطوح مختلف: یک آبرنگ با کیفیت باید با سطوح مختلفی از جمله کاغذ، پارچه، چوب و غیره سازگار باشد.
خرید آبرنگ حرفه ای

خصوصیات آبرنگ های مخصوص کودکان

در قسمت قبل به ویژگی های یک آبرنگ خوب پرداختیم؛ اما آبرنگ های مخصوص  کودکان، علاوه بر برخی از خصوصیات فوق، باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشند که در ادامه به آنها اشاهر شده است:
  1. ایمنی: آبرنگ های مخصوص کودکان باید به طور کامل ایمن و بدون هیچ‌گونه ماده سمی یا مضری برای سلامتی کودکان باشد.
  2. قابلیت شستشو: این نوع آبرنگ ها باید به راحتی از روی پوست، لباس یا سطح دیگری که روی آن رنگ شده است قابل شستشو باشند.
  3. قابلیت خشک شدن سریع: برخلاف آبرنگ های حرفه‌ای، یکی از ویژگی های مهم آبرنگ کودکان، خشک شدن سریع آنها است؛ این ویژگی باعث می‌شود کودکان بتوانند با آن به صورت مستمر و بدون صبر کردن، کار کنند.
  4. قابلیت پخش و انتشار خوب: آبرنگ‌های کودکان باید با قابلیت پخش و انتشار خوبی بر روی کاغذ و سایر سطوح رنگ آمیزی کنند.
  5. رنگ‌های جذاب: آبرنگ‌های کودکان باید رنگ‌های جذاب و شادی داشته باشند تا کودکان را به خود جذب کنند.

کاغذهای مناسب برای نقاشی با آبرنگ چه خصوصیاتی دارند؟

کاغذهای آبرنگ، عمدتاً از دو نوع سلولوزی و نوع نشاسته‌ای تهیه می شوند. کاغذهای سلولوزی، یکپارچه تر هستند و آبرنگ را بهتر جذب می کنند. کاغذ های نشاسته ای معمولاً بافت بازتر و پوشش نامناسب تری دارند که ممکن است بر نتیجه نهایی آثار آبرنگ شما تأثیر بگذارند. از دیگر نکات مهم در انتخاب کاغذ برای آبرنگ، ضخامت آن است. برای اینکه کاغذ شما پس از خشک شدن و یا تکرار شدن آبرنگ، تا حد امکان تغییر شکل ندهد، بهتر است که از کاغذ با ضخامت بالا استفاده کنید. در نهایت بهتر است کاغذ را قبل از شروع کار تست کنید تا مطمئن شوید که به نیاز شما پاسخ می‌دهد. کاغذ مخصوص آبرنگ

ویژگی قلموهای مناسب برای نقاشی با آبرنگ

قلم‌های مخصوص آبرنگ باید به گونه‌ای باشند که بتوانند با رنگ و آب مخلوط شوند و به درستی بر روی کاغذ کار کنند. برخی از ویژگی‌هایی که باید در قلم‌های مخصوص آبرنگ وجود داشته باشد عبارتند از:
  • مقاومت در برابر آب: قلم‌های مخصوص آبرنگ باید مقاومت خوبی در برابر آب داشته باشند تا پس از مخلوط شدن با آب، روی کاغذ تغییر شکل ندهند.
  • ماندگاری: قلم‌های مخصوص آبرنگ باید ماندگاری خوبی داشته باشند تا بتوانند مدت طولانی و بدون از بین رفتن برای نقاش کار کنند.
  • قابلیت کنترل: قلم‌های مخصوص آبرنگ باید به شما کنترل کافی را برای ترسیم خطوط و خط‌کشی‌های مختلف بدهند.
انواع قلموهایی که در کار با آبرنگ استفاده می‌شوند عبارتند از: قلم مو با موی طبیعی و مصنوعی در شکل های: سر گرد، سر کج، قلموی تخت، قلم موی بادبزنی، قلم مو شاخه زنی یا لاینری و...

قیمت آبرنگ

آبرنگ نیز همچون سایر لوازم نقاشی انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع برند، کیفیت، شکل ظاهری و… در قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. برای مشاهده و خرید و یا مشاهده قیمت آبرنگ حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای، می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه نمایید. در کتابانه تلاش ما بر این بوده تا بهترین کیفیت در کنار مقرون به صرفه ترین قیمت‌ها ارائه گردد. در کتابانه با مشاهده قیمت آبرنگ 6 رنگ، قیمت آبرنگ 12 رنگ، قیمت آبرنگ 24 رنگ  و مقایسه آنها، متوجه تفاوت خواهید شد:) قیمت آبرنگ 12 رنگ

خرید آبرنگ ارزان، ولی باکیفیت در کتابانه

برای مشاهده و خرید اینترنتی آبرنگ اصل و با کیفیت، آبرنگ نقاشی پالت دار، آبرنگ در سایز بزرگ و با قلم مو و خرید آبرنگ 6 و 12 و 24 رنگ می‌توانید به وب‌سایت کتابانه مراجعه نمایید و ضمن دسترسی آسان به انواع برندهای آبرنگ ایرانی و خارجی، سفارشات خود را در سریع‌ترین زمان و با بهترین کیفیت بسته‌بندی در مکان دلخواه‌ تحویل بگیرید.   مرتبط: لوازم نقاشی      پاستل و مداد شمعی       مداد رنگی       گواش
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل