loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
10 کالا

تاریخ دوازدهم؛ شیرین‌‌ترین درس رشته انسانی به روایتی کاملا حق!

مطالعه تاریخ به‌عنوان یک علم و سردرآوردن از اتفاقاتی که ارزش‌ها، فرهنگ‌ و تغییرات سرزمین ما را رقم زده است، لحظات تلخ و شیرین زیادی به همراه دارد؛ به‌ویژه اگر قرار باشد اسامی شخصیت‌های تاریخی، عملکرد آن‌ها و تاثیرات حضورشان در برهه‌های زمانی مختلف را بررسی کنیم، از تجربه‌های خوب و بدشان یاد کرده و همه این‌هارا برای روز مبادا یا همان کنکور، به خاطر بسپاریم! در مطلب امروز وبسایت کتابانه، به معرفی کتاب‌هایی می‌پردازیم که قرار است درس تاریخ دوازدهم انسانی را به کام کنکوری‌ها شیرین‌تر کند؛ باوجود دشواری حافظه و مفصل بودن مطالب تاریخی پیچیده. خرید کتاب کمک درسی تاریخ دوازدهم

اهمیت تاریخ دوازدهم در کنکور انسانی

کتاب تاریخ دوازدهم انسانی در کنکور همراه با جغرافیا مورد پرسش قرار می‌گیرد؛ اما در درجه اول، بهتر است سیر مطالعه این درس را به‌عنوان یک درس مستقل در نظر بگیریم. تاریخ دوازدهم وقایع برجسته دوران معاصر ایران و جهان را روایت می‌کند؛ از دوران مشروطه تا جنگ تحمیلی! البته در بررسی تغییرات ایران، مهم‌ترین اتفاقات تاریخ جهان و تاثیرات آن‌ها نیز در این کتاب بیان شده است.

کتاب تاریخ دوازدهم چند درس دارد؟

کتاب تاریخ دوازدهم انسانی شامل 12 درس است که گوشه‌های مهم دوران معاصر ایران و جهان، تاثیرات انقلاب و سپس جنگ تحمیلی را مورد بررسی قرار می‌دهد. کتاب کمک درسی تاریخ دوازدهم انسانی در کنار کتاب اصلی، می‌تواند بستر خوبی برای یادگیری نکات کنکوری باشد.

ضریب تاریخ دوازدهم در کنکور سراسری انسانی

از آنجایی‌که درس تاریخ دوازدهم همراه با جغرافیا در دفترچه سوالات اختصاصی کنکور حضور دارد، بهتر است از تفکیک تعداد سوالات این دو درس آگاه شویم. ضریب درس تاریخ و جغرافیا پایه دوازدهم در کنکور انسانی برای زیرگروه‌های اول، دوم، سوم و پنجم با پایین‌ترین ارزش خود( ضریب1) اعمال می‌شود. در زیرگروه 4 کمی ماجرا فرق می‌کند! علاقه‌مندان به رشته‌های این زیرگروه خوب است بدانند که پاسخگویی به سوالات تاریخ و جغرافیا با ضریب 3 که تاثیر قابل‌توجهی دارد، ارزیابی خواهد شد.

تعداد سوالات تاریخ دوازدهم در کنکور علوم انسانی

درس تاریخ در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، نیمی از سوالات(15 سوال)را به خود اختصاص می‌دهد که سهم تاریخ دوازدهم هرساله به شرح زیر است: از درس تاریخ‌‌نگاری و منابع دوره معاصر، ایران و جهان در آستانه دوره معاصر، اوضاع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی عصر قاجار، نهضت مشروطه ایران و جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن، هرکدام 1 سوال طرح می‌شود که در مجموع، 5 سوال را پوشش خواهد داد. تهیه یک کتاب تست تاریخ دوازدهم می‌تواند راهنمای خوبی در این مسیر باشد. خرید کتاب تست تاریخ دوازدهم

رشته‌هایی که درصد تاریخ تضمین‌شان خواهد کرد!

باتوجه به این‌که درس تاریخ دوازدهم و جغرافیا به‌صورت مشترک 30 سوال را در دفترچه اختصاصی کنکور انسانی پوشش می‌دهند، ضریب‌شان در همه زیرگروه‌ها نیز یکسان است. با کسب درصد مطلوب در این درس برای پذیرش در بهترین دانشگاه‌ها و ادامه تحصیل در رشته‌های تاریخ و جغرافیا و علوم سیاسی و علوم قضایی آماده‌تر خواهید بود!

انواع کتاب های کمک درسی تاریخ دوازدهم انسانی

کتاب تاریخ دوازدهم مطالب آموشی مفصلی دارد که به لطف کتاب‌های کمک درسی، ساده‌تر بیان شده‌اند. از سویی دیگر، پاسخگویی به 15 سوال تاریخ نیز باتوجه به حجم زیاد دروس حفظی برای داوطلبان کنکور انسانی دشوار خواهد بود؛ کتاب تست تاریخ دوازدهم انسانی می‌تواند با مرور چندین باره نکات مهم در خلل سوالات چهارگزینه‌ای، حافظه‌تان را قوتی دوباره ببخشد و برای امتحانات نهایی یا آزمون سراسری آماده‌اش کنید!

خرید کتاب کمک‌آموزشی تاریخ دوازدهم

باتوجه به اینکه کتاب تاریخ دوازدهم انسانی درعین هیجان خاصی که دارد، گاها با جزئیات فراوان و موارد مشابهی که احتمال خطای داوطلبان را بالا می‌برد همراه است. در همین راستا، خرید کتاب تست تاریخ دوازدهم یا هر کتاب کمک درسی دیگری می‌تواند شما را چندین و چند قدم به اهداف‌تان نزدیک‌تر کند؛ البته اگر هدف، رسیدن به درصدهای مطلوب و دانشگاه‌های عالی در آزمون سراسری باشد! لازم به ذکر است در سایت کتابانه امکان خریداری کتاب تاریخ دوازدهم فراهم است.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل