loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
390 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

خرید کتاب های بالای 3 سال (گروه سنی الف) کتابخوانی برای بچه‌ها از همان بدو تولد و چه‌بسا پیش از تولد، مهم‌ترین کاری است که به‌عنوان والدین، در حق‌شان انجام می‌دهید. البته انتخاب کتابِ درست به اندازه خواندنش برای کودک، اهمیت دارد. گروه سنی الف ظاهرا اولین گروه‌بندیِ کانون پرورش فکری کودکان برای مطالعه اصولی کتاب ها است؛ اما جالب است بدانید حتی کودکان 0 تا 3 سال که اصطلاحا «نوپا» نامیده می‌شوند، کتاب های مخصوصِ خودشان را دارند؛ پس اگر بخواهید در این زمینه سنگِ‌تمام بگذارید باید از اولین روزهای قدم گذاشتن در دنیای جدید، کودکان را با معجزه کتابخوانی آشنا کنید. ازآن‌جایی‌که انتخاب کتاب کودک و نوجوان خوب، اولین خان از هفت خانِ رستم برای کتابخوان کردن کودکان است، در این مطلب از سایت کتابانه به بررسی ویژگی‌ها و همینطور معرفی کتاب های مناسب برای گروه سنی الف می‌پردازیم تا  شما در آگاهانه‌ترینِ شکلِ ممکن، کتاب موردنظرتان را تهیه کنید.

گروه سنی الف دقیقا چه سن و سالی را نشان می‌دهد؟!

کتاب های گروه سنی الف برای کودکان 0 تا 6 سال توصیه می‌شوند و موضوع صحبت ما در این مطلب، کتاب های مناسب برای کودکان 3 سال به بالا است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، کودکان سه ساله تا پیش از دبستان، ارتباط لازم را با کتاب های گروه سنی الف برقرار می‌کنند. البته ممکن است این رنج سنی ثابت نباشد؛ پس خودتان را درگیر اعدادِ سن‌وسال نکنید اما به یاد داشته باشید، کتاب های مناسب برای گروه سنی الف، مهارت‌هایی را آموزش می‌دهد که کودکان از سه‌سالگی تا قبل از ورود به مدرسه، لازم است آموزش ببینند. بعضی از کتاب ها شامل دو یا چند گروه سنی می‌شوند؛ این یعنی کتابِ مذکور، مهارت‌هایی را آموزش می‌دهد که گروه‌های سنی مختلف می‌توانند یاد بگیرند. مخصوصا گروه سنی الف و ب، کتاب های مشترک زیادی دارند.

اهمیت کتاب های بالای 3 سال، مناسب برای گروه سنی الف

کتاب و کتاب خوانی برای کودکان از اهمیت و فواید قابل توجهی برخوردارند که در چندین پاراگراف زیر به تعدادی از این فواید اشاره شده است:

مهارت شنیداری؛ کودک را شنوا و صبور می‌کند!

کودکانی که مهارت شنیدن را با کتابخوانی یاد می‌گیرند، قطعا عملکرد بهتری در مدرسه دارند؛ حرف‌های معلم برای‌شان کسل‌کننده و ناآشنا نیست چون در فرایند کتابخوانی، می‌دانند که شنیدن قصه‌ها تا پایان و لذت آگاهی از سرنوشت شخصیت‌های داستانی، نیاز به صبوری دارد. البته باید متناسب با سطح درکِ کودک کتاب را انتخاب کنید، تا این شنیدن، صرفا یک شنیدنِ بی‌اثر نباشد و او را به دانستنِ ادامه ماجراهای کتاب های مناسب برای گروه سنی الف، تشویق کند.

کتابخوانی برای کودک؛ انگیزه‌ای برای مستقل خواندن است!

خواندن کتاب برای کودکان سه سال به بالا، انگیزه‌ای برای کتاب‌خواندن‌هایِ مستقل بعدی ایجاد می‌کند. قبل از اینکه کودکان بتوانند خودشان به‌تنهایی کتاب بخوانند، به مهارت‌های اولیه سواد‌آموزی احتیاج دارند. درحقیقت کودکان نیاز به شنیدن جمله‌ها و بازی با کلمه‌ها در ذهن خیال‌پردازشان دارند؛ نیاز به غرق شدن در سرزمین حروف الفبایی که پیش از دبستان، مجبور به آموزشش نیستند اما فرصت این را دارند که عاشقش بشوند! البته بذر این عشق به خواندن را، پدر و مادرها در دل کودکان می‌کارند؛ حواس‌تان باشد که باغبانِ خوبی باشید!

ارتباط با کودک و آموزش همدلی در حینِ کتابخوانی!

خواندن، فرصتی فوق‌العاده برای ارتباط شما با کودکان فراهم می‌کند. این یک روش خوب برای گذراندن وقت با همدیگر و برقراری ارتباطی خارج از شخصیت‌های واقعی فرزندی و مادری است. واقعیت این است که وقتی برای کودک کتاب های مناسب برای گروه سنی الف را می‌خوانید، او می‌تواند خودش را در قالب شخصیت‌های مختلفِ کتاب قرار دهد و احساسات آن‌هارا درک کند. اگر درحین کتابخوانی کمی هم خلاق باشید، روند مطالعه را به یک بازیِ هیجان‌انگیزِ نمایشی تبدیل می‌کنید و لذت می‌برید. اجازه بدهید درحین بازی، کودک در تصاویر کتاب غرق شود و خودش را از خودِ حقیقی‌اش دور کند؛ حتی اجازه دهید به جای شخصیت‌های مختلف بازی کند؛ خواهید دید که اینجا خبری از قضاوت‌شدن نیست و کودک با خیال راحت، انرژی‌اش را تخلیه می‌کند و حتی از افکارش، شفاف‌تراز قبل با شما صحبت می‌کند. به‌همین‌خاطر، بچه‌هایی که کتاب های بالای 3 سالِ گروه سنی الف را می‌شنوند، احساس امنیت بیشتری می‌کنند. امنیتی درپناهِ رهایی و ارتباطِ بدون مرز با پدر و مادر! رشد شناختی و زبانی در کودکانِ کتابخوان، فوق‌العاده است!  جالب است بدانید، حتی نوزادانی که که برای آن‌ها کتابی خوانده می‌شود یا با آن‌ها صحبت می کنند، در مهارت‌های زبانی نمره بالاتری می‌گیرند. شاید گمان کنید اثر کتابخوانی برای کودکان مختصِ همان دورانِ کودکی است، اما برخلافِ این باور، رشد زبانیِ کودک تمامِ عمر، او را همراهی می‌کند. مخصوصا دوران نوجوانی که برای صحبت‌کردن و شنونده بهتری بودن، اعتماد‌به‌نفس لازم را به نوجوان می‌دهد. اجازه دهید دریای بی انتهای کلمات، کودک در آغوش بگیرد! خواندن کتاب های مناسب برای گروه سنی الف، به افزایش تعداد و تنوع کلمات مورد ‌استفاده آن‌ها کمک می‌کند. یک لحظه تصور کنید: کتاب هایی که می‌خوانید، کلماتی دارند که شاید در حرف زدنِ روزمره از آن‌ها استفاده نکنید؛ اما کودک به لطفِ همین کتابخوانی، دایره لغاتش پربارتر می‌شود. ممکن است کتابی که برای کودک می‌خوانید، از نام‌های خاصی برای گیاهان یا حیوانات مختلف استفاده کند یا صفت‌های جالبی برای هرچیز به کار ببرد؛ همه این‌ها کودک را نسبت به یادگیری کلمات هوشیارتر می‌کند؛ هیچ‌چیز در کتابخوانی به اندازه غرق‌شدن در دریای کلماتِ جدید جذاب نیست؛ حتی برای والدین!

می‌خواهید تمرکز کودک را تقویت کنید؟ برایش کتاب بخوانید!

خواندن برای کودکان، به آن‌ها کمک می‌کند تا تمرکز و مهارت‌های خود را بدون مداخله‌های جدی‌ترِ والدین، تقویت کنند. احتمالاً  کودکانی که دچار حواس‌پرتی هستند را دیده‌اید؛ اما بدانید و آگاه باشید که - به مرور زمان – خواندن کتاب باعث می شود بچه‌ها ارزش تمرکزداشتن را درک کنند و شنوای بهتری هم باشند. موقع کتابخوانی مخصوصا قبل ازخواب، بچه‌ها به احتمال زیاد آرام می‌نشینند، دامنه توجه بیشتری پیدا می‌کنند و حافظه آن‌ها، فرصت درک و فهمیدنِ داستان را دارد.

خلاقیت؛ نگران نباشید! کودک در سرزمین آرزوها گم نمی‌شود!

نمی‌توانیم انکار کنیم که داستان‌ها و کتاب های بالای 3 سال گروه سنی الف، دنیای جدیدی را به‌روی کودک باز می‌کنند. بله، کتاب های داستانی زیادی در مورد دایناسورها، هواپیماها و سفر به سرزمین‌های عجیب‌وغریب وجود دارد. داستان‌هایی که از جهان واقعی فراتر رفته و از عناصر فانتزی استفاده می‌کنند تا بچه‌ها را وادار به تفکر، خارج از چارچوب‌های همیشگی کند. کودکان تخیلات شفافی دارند، بنابراین خواندن به تغذیه بیشتر خلاقیت آن‌ها کمک می‌کند و خلاقیت، نعمتِ بزرگی برای توسعه علایق و ایده‌ها است.

کتابخوانی و درس زندگی؛ لطفا از شیوه‌های آموزشِ مستقیم دست بکشید!

کتاب های مناسب برای گروه سنی الف، فرصتی را برای صحبت در مورد موقعیت‌های واقعی به شیوه‌های مناسبِ سن کودک فراهم می‌کنند. کودکان به‌ویژه از کتاب هایی لذت می‌برند که در آن‌ها، شخصیت‌ها همان کارهای زندگی روزمره را انجام می‌دهند. خواندن کتاب ها با موضوعات موردنظر، ممکن است به کودکان کمک کند که در هنگام برخورد با چیزهای جدید، مانند مهاجرت، قرارگرفتن در شرایط مالیِ بدتر نسبت به گذشته یا چیزی که به‌طور بالقوه ناراحت‌کننده است، مانند رفتن به دندان‌پزشکی، احساس تنهایی نکنند.

رشد اجتماعی و عاطفی؛ کنارآمدن با غم در پناهِ کتاب ها!

کتابخوانی برای کودکان خردسال، به آن‌ها می‌آموزد که چگونه با "تجربیات سخت یا استرس‌زا" کنار بیایند. خواندن داستان در مورد موقعیت‌های احساسی بالقوه، مانند شروع سال تحصیلی در مدرسه جدید، می‌تواند به پیشبُرد گفت‌وگو کمک کرده، به کودکان نشان دهد که احساسات آن‌ها طبیعی است و نباید از حرف‌زدن درباره این احساسات خجالت بکشند.

ویژگی های کتاب های بالای 3 سال، مناسب برای گروه سنی الف

  1. کتابی که برای گروه سنی الف خوانده می‌شود، باید کلمات و جملات ساده‌ای داشته باشد، تا کودک بتواند ساختارِ کلمات را در ذهن کوچکش حلاجی کند و حتی ادامه داستان را در رویاهای کودکانه‌اش خلق کند. شاید اگر از همان ابتدا کتاب های سخت را برای کودکان بخوانید، از مطالعه برای تمام عمر منصرف شوند!
  2. کتاب های مناسب برای گروه سنی الف باید تصاویر زیبایی داشته باشند؛ جذابیت به لحاظ بصری می‌تواند کودکان را به ادامه مطالعه علاقه‌مند کند.
  3. اگر کتابی با هدفِ تقویتِ مهارت خاصی برای کودکان تهیه می‌کنید، بهتر است واقع‌بین باشید! قرار نیست کودک به واسطه کتابخوانیِ چند‌ روزه شما، به رباتی برای انجامِ آن‌چه که می‌خواهید، تبدیل شود! اما خاطرجمع باشید که مطالعه در زمانِ خودش و به شرط منظم بودن، اثربخشیِ بی‌نظیری دارد. فراموش نکنید که کتاب های بالای 3 سال گروه سنی الف، باید مهارت را در حد سن کودک بیان کند، نه بیشتر.
  4. کتاب هایی که پایانِ باز دارند، فرصتِ خلاقیت می‌دهند! اگر برای کودک سه تا پنج‌ساله‌تان کتاب های داستانی و ماجراجویانه می‌خوانید، بهتر است گاهی وقت‌ها به خودِ کودک اجازه پایان‌بندیِ داستان را بدهید. این به معنای نادیده گرفتن حقایق نیست؛ بلکه اجازه می‌دهد کودک بارها و بارها، سفر به سرزمین داستان موردعلاقه‌اش را تجربه کند و هربار چیزی ورای آن‌چه که در صفحات کتاب هست، یاد بگیرد. حتی اگر کتاب مدنظرتان پایان مشخصی دارد، شما خلاقیت به خرج دهید و از کودک درباره راه‌های دیگری که داستان می‌توانست به پایان برسد، سوال کنید.
  5. کتاب هایی که درباره حقایق صحبت می‌کنند، برای کودکان ضروری‌اند! سعی کنید کودک خود را به کتاب های غیرداستانی هم علاقه‌مند کنید. در کتابخانه یا کتاب‌فروشی، کتاب هایی با موضوعات مورد علاقه فرزند خود پیدا کنید. ماشین‌ها، دایناسورها، سگ‌ها و موضوعات دیگر در کتاب های مناسب برای گروه سنی الف با تصاویر جذاب، مخصوص کودکان این گروه سنی طراحی شده‌است و به آن‌ها فرصت کشف دنیای واقعی را به شیوه خودشان می‌دهد.

پدر و مادرها چگونه کتاب بخوانند تا اثرگذار باشد؟

خواندن کتاب، به شما این فرصت را می‌دهد تا با فرزند خود ارتباط نزدیک داشته باشید و همچنین پنجره‌ای را به سوی جهان هیجان‌انگیزی ایجاد می‌کند که کودک در آستانه ورود به آن است. بهتراست کتاب هایی که تهیه می‌کنید، تاحدی انتخاب خود او باشند یا دست‌کم موقع خرید کتاب، چه آنلاین باشد، چه حضوری، همراهی کودک را در کنار خود داشته باشید. لحنی که برای کتابخوانی دارید، ساده و شمرده باشد تا ذهن کودک برای فهمیدن جملات التماس نکند! سعی کنید روند کتابخوانی را یک‌سره ادامه ندهید و هرجا کودک احساس نیاز به صحبت‌کردن یا سوال‌پرسیدن داشت، به او فرصت گفت‌وگو بدهید. راستش را بخواهید، کتابخوانی از قاعده‌هایی پیروی می‌کند که خودتان ترجیح می‌دهید! بنابراین به شناختی که از کودک دارید، فکر کنید؛ برای تاثیرگذاریِ کتابخوانیِ والدین، همین شناخت شما از فرزندتان کافی است!

خرید اینترنتی کتاب های بالای 3 سال، مناسب گروه سنی الف

خرید اینترنتی کتاب های مناسب برای گروه سنی الف، چالش بزرگی برای والدین به‌حساب می‌آید، مخصوصا اگر سختگیری‌های مخصوصِ خودتان را داشته باشید و یا دل‌تان بخواهد، کودک هم لذت خیره‌شدن به کتاب‌فروشی‌ها و انتخاب کتاب موردعلاقه‌اش را تجربه کند. اما خرید آنلاین کتاب نیز مزایای مختص به خود را دارد؛ وب‌سایت کتابانه بهترین کتاب‌‌ های بالای 3 سال گروه سنی الف، از معتبرترین انتشارات‌ها را ارائه می‌کند و به دلیل تنوع بالای کتاب های این رده سنی، می‌توانید با خیال راحت کتاب های موردنیاز یا مورد علاقه فرزندتان را سفارش دهید.

قیمت کتاب های بالای 3 سال، مناسب گروه سنی الف

کتاب‌ های مناسب برای رده سنی الف، طیف قیمتی متنوعی دارند. چیزی که در انتخاب کتاب کودک اهمیت دارد، توجه به تصاویر و جذابیت بصری در کنارِ کلمات و موضوعِ کتاب است. معمولا ناشران محبوبی مانند انتشارات پرتقال، انتشارات گاج و نشر ذکر، علاوه بر ارائه کتاب هایی با موضوعات مناسب برای گروه سنی الف، به قدرتِ تصاویر در جذب کودکان به کتابخوانی، توجه ویژه‌ای می‌کنند. همه این کتاب ها با قیمت مناسب در وب‌سایت کتابانه موجود است؛ کافی است نگاهی به صفحه کتاب های بالای 3 سال گروه سنی الف بیاندازید.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل