loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
64 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

درباره‌ی فیزیک کنکور تجربی

داوطلبان رشته تجربی هر ساله بخش قابل‌توجهی از داوطلبان کنکور سراسری را تشکیل می‌دهند. از این‌رو موفقیت و کسب رتبه برتر در این رقابت فشرده، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از کتاب کمک درسی مفید در کنار کتاب‌های درسی است. درس فیزیک یکی از دروس اختصاصی کنکور تجربی است که کسب ضریب بالا در آن می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش تراز و رتبه داوطلبان تجربی داشته باشد. در این مبحث قصد داریم به بررسی اهمیت درس فیزیک، معرفی کتاب های فیزیک کنکور تجربی و نحوه‌ی خرید منابع فیزیک تجربی کنکور بپردازیم. خرید کتاب فیزیک کنکور تجربی

اهمیت درس فیزیک در کنکور تجربی

درس فیزیک یکی از 4 درس اختصاصی کنکور تجربی است که در میان داوطلبان کنکور در درجه اهمیت کمتری نسبت به دیگر دروس اختصاصی قرار دارد. در صورتی‌که به سبب دشواری نسبی سؤالات فیزیک، ضعف اکثر دانش‌آموزان تجربی در درس فیزیک و میانگین درصد پایین در کنکورهای قبل، داوطلبانی که قادر به پاسخ‌گویی به سؤالات فیزیک باشند، می‌توانند به رتبه و تراز بالاتری نسبت به دیگر رقیبان دست یابند. به عقیده برخی کارشناسان، کسب درصد بالای 50 در دروس ریاضی و فیزیک می‌تواند ضامن قبولی داوطلب در یکی از رشته‌های برتر علوم تجربی باشد. از فیزیک به‌عنوان یکی از رتبه سازترین دروس تجربی یاد می‌شود.

حداقل درصد مورد نیاز فیزیک برای کسب رتبه سه رقمی کنکور

برخی از داوطلبان کنکور تجربی به خاطر ضعف در درس فیزیک به اشتباه تصور می‌کنند که می‌توانند از پاسخ‌گویی به سؤالات فیزیک صرف‌نظر کنند و آن را با دروس دیگر جبران نمایند. باید بدانید که بر طبق آمارهای کنکور سال‌های گذشته و بررسی درصد فیزیک در رتبه‌های برتر کنکور سراسری، درصد فیزیک اغلب رتبه‌های زیر 1000 کنکور تجربی در مناطق سه‌گانه بالای 50 درصد بوده است و هر داوطلب برای کسب رتبه زیر 1000 باید به حدود 21-18 سؤال پاسخ صحیح بدهد.

روش مطالعه فیزیک برای کنکور

تعداد سؤالات درس فیزیک در کنکور سراسری 30 سؤال و زمان پاسخگویی به سؤالات 37 دقیقه ‌اشد. مطالعه و یادگیری درس فیزیک کار دشواری نیست بلکه به سبب داشتن مفاهیم نسبتا پیچیده، نیاز به مطالعه دقیق و مفهومی دارد. حل مسائل فیزیک و تست‌زنی، بدون داشتن تسلط و درک کافی از مباحث فیزیک، تقریبا بیهوده است. اولین گام برای درک این مفاهیم پیچیده، دقت بالا به تدریس معلم و تسلط کامل بر مباحث کتاب درسی است. تسلط بر درس فیزیک مستلزم حداقل هفته‌ای 8 ساعت مطالعه است. بهتر است دانش‌آموز قبل از درک یه مبحث، به سراغ مباحث بعدی نرود. داوطلب پس از تسلط کامل بر مفاهیم و نمونه سؤالات کتاب درسی می‌تواند به سراغ کتاب های فیزیک کنکور تجربی برود و علاوه بر مرور درس‌نامه‌ها، با تیپ‌بندی سؤالات مختلف و روش‌ها و تکنیک‌های خاص حل‌مسئله آشنا شد. حل مکرر نمونه سؤالات تشریحی و تستی درس فیزیک، نقش مهمی در تسلط بر مباحث پیچیده درس فیزیک دارد. در حقیقت کسب درصد بالا در درس فیزیک کنکور علاوه بر مطالعه دقیق و تسلط کامل بر مباحث، مستلزم آشنایی با اصول تست‌زنی، مدیریت زمان و افزایش مهارت تست‌زنی است.

تکنیک های حل مسئله فیزیک در کنکور

حل مسائل نسبتا پیچیده درس فیزیک در کنکور سراسری، به سبب زمان محدود، مستلزم سرعت عمل بیشتری نسبت به کلاس و آزمونهای مدرسه‌ای است. از این رو داوطلبانی که به دنبال کسب درصد بالا از این درس هستند، همیشه به دنبال آشنایی با راه‌حل‌ها و تکنیک‌هایی برای حل سریع مسائل فیزیک هستند. بسیاری از این تکنیک‌ها در طراحی کتاب های فیزیک کنکور تجربی اعمال شد‌ه‌اند. برخی از این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:

  • درک درست سؤال فیزیک و کشف مجهول اصلی
  • شماره‌گذاری و نوشتن فرمول‌ها در یک دفترچه مجزا
  • بررسی فرمول‌های فیزیک با پارامترهای مختلف
  • یادگیری فرمول‌های جدید از کتاب ‌های فیزیک کنکور تجربی
  • شاخص‌گذاری مسائل فیزیک (استفاده از فرمول‌های خاص در مسائل دارای مفاهیم خاص)
  • افزایش مهارت تست‌زنی از طریق تمرین و تکرار و حل مسائل فراوان

خرید کتاب تست فیزیک کنکور با تخفیف

انواع کتاب های فیزیک برای کنکور سراسری

کتاب ‌های فیزیک کنکور تجربی فیزیک بسته به نوع محتوا، کاربرد، سطح و سایر ویژگی‌ها به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند و هر داوطلب بر حسب نیاز خود می‌تواند از این منابع بهره‌مند شود. برای هدایت شما در امر خرید منابع فیزیک تجربی کنکور ، در زیر به بررسی اجمالی هر دسته خواهیم پرداخت.

کتاب تست فیزیک کنکور

کتاب های تست فیزیک کنکور منابع جامع و ارزشمندی از سؤالات چهارگزینه‌ای کنکوری و تالیفی استاندارد همراه با پاسخ‌نامه تشریحی هستند که اغلب به صورت طبقه‌بندی شده ارائه می‌شوند. این نوع از کتاب‌های کنکوری با هدف افزایش مهارت تست‌زنی و آشنایی داوطلبان با نوع سؤالات کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی به تالیف رسیده‌اند. تمرکز اصلی این کتاب‌ها بر تست است و اغلب   دارای درس‌نامه‌های مختصر و کاربردی هستند.

کتاب آموزش فیزیک کنکور

تمرکز ویژه کتاب های آموزش فیزیک کنکور، بر آموزش دقیق مباحث و مفاهیم کتاب های درسی است. استفاده از تکنیک‌های آموزشی خاص و حل تمرین‌های متنوع در این کتاب‌ها می‌تواند دانش‌آموز را در مسیر آموزش صحیح درس فیزیک یاری نماید.

کتاب جمع بندی فیزیک کنکور

هدف از تالیف کتاب های جمع بندی کنکور، مرور و جمع‌بندی مباحث درس‌های فیزیک، آشنایی با تست‌های کنکور و رفع نواقص در روزهای پایانی باقی‌مانده تا کنکور سراسری است. کتاب های جمع بندی فیزیک کنکور اغلب دارای درس‌نامه‌های جامع و مختصر همراه با ذکر نکات مهم و کاربردی کنکور می‌باشند. دسته‌ای از این کتاب‌ها شبیه‌ساز کنکور سراسری هستند.

ساختار کتاب های کنکور فیزیک

یکی از دسته‌بندی‌های کتاب های فیزیک کنکور تجربی دسته‌بندی این کتاب‌ها به دو ساختار جامع و پایه به پایه است. در حقیقت کتاب های جامع کنکور فیزیک، کتاب‌هایی هستند که کلیه‌ی مطالب کتاب های درسی فیزیک سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم را در بر می‌گیرد و هدف از طراحی آن‌ها ارائه‌ی منسجم و کلی مباحث و سؤالات تستی مربوط به هر سه پایه برای داوطلبان کنکور سراسری می‌باشد. منابع پایه به پایه کنکور تجربی شامل مباحث فیزیک سه سال متوسطه به‌صورت مجزا می‌باشد. مباحث این کتاب‌ها تا حدی مفصل‌تر و بیشتر مورد‌استفاده دانش‌آموزانی است که از سال‌ های اول متوسطه، خود را برای شرکت در کنکور سراسری آماده می‌سازند.

مولفان برتر فیزیک کنکور

تالیف کتاب فیزیک کنکور، قطعا نیازمند تسلط و دانش والایی در این رشته می‌باشد؛ مولفان توانای بسیاری در این حوزه مشغول به کار هستند که از میان آنها می‌توان نویسنده‌های زیر را نام برد:

  • فرید شهریاری
  • سعید احمدی
  • محمد آهنگر

سطح بندی کتاب های فیزیک کنکور

تنوع سؤالات فیزیک کنکور و نابرابری سطح درسی داوطلبان کنکور، موجب انتشار کتاب های فیزیک کنکور تجربی متنوع شده است و هر داوطلب برای افزایش بازده و پیشرفت درسی، باید به دنبال منابعی متناسب با سطح درسی خود باشد. داوطلبانی که در درک مفاهیم درس فیزیک ضعیف هستند باید قبل از تست‌زنی به دنبال منابع آموزشی دارای درس‌نامه‌های جامع و قابل‌فهم باشند. این نوع کتاب‌ها سطح فیزیک داوطلبان را به صورت مرحله به مرحله افزایش می‌دهند. تمرکز اصلی این کتاب‌ها بر آموزش جامع است و برای تکمیل آموزش، به حل سؤالات تشریحی و تستی متنوع نیز می‌پردازند. کتاب میکرو طبقه بندی گاج، کتاب‌های فیزیک پایه انتشارات مهروماه و کتاب فیزیک آموزش شگفت انگیز خیلی سبز در این دسته قرار دارند. کتاب های فیزیک کنکور تجربی نظیر فیزیک جامع خیلی سبز در دسته منابع سطح متوسط فیزیک تجربی قرار می‌گیرند و مناسب داوطلبانی هستند که پس از تسلط بر درس‌نامه‌ها و مفاهیم فیزیک، به دنبال منبعی برای ارتقا تست‌زنی، مهارت حل مسئله و آماده شدن برای آزمون‌ها هستند. در نهایت داوطلبانی که در درس فیزیک قوی هستند، اغلب به دنبال منابعی هستند که علاوه بر درس‌نامه‌های مروری و مختصر، دارای تست‌های زمان‌دار و تست‌های سطح بالا و خلاقانه باشند. کتاب فیزیک دوازدهم نشر الگو و کتاب تک جلدی فیزیک خیلی سبز از این دسته‌اند. این نوع کتاب‌ها به سبب داشتن درس‌نامه‌های مختصر و مروری، مناسب شروع مطالعه درس فیزیک نیستند. بهترین درسنامه فیزیک تجربی

خرید کتاب فیزیک کنکور از کتابانه با تخفیف

فروشگاه اینترنتی کتابانه مرجعی کامل و مورد‌اعتماد برای تأمین نیازهای آموزشی دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری در کشور می‌باشد. برای مشاهده‌ و خرید کتاب فیزیک کنکور تجربی به کتابانه مراجعه نمایید. کتابانه امکان دسترسی سریع و آسان به انواع کتاب های کنکور تجربی برای درس فیزیک را برای کلیه‌ی داوطلبان کنکور در سراسر کشور فراهم ساخته است. دور از هیاهوی خریدهای حضوری و بری صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های خود، کتاب های مورد نظرتان را به‌صورت غیرحضوری سفارش دهید و در سریع‌ترین زمان ممکن در هر مکان دلخواه تحویل بگیرید.

قیمت کتاب فیزیک کنکور تجربی

چنانچه در انتخاب و نحوه‌ی خرید منابع فیزیک تجربی کنکور، خرید کتاب تست فیزیک تجربی و سایر منابع کمک آموزشی درس فیزیک مردد هستید، به فروشگاه اینترنتی کتاب کتابانه مراجعه نمایید. با مشاهده‌ی لیست کتاب های فیزیک تجربی کنکور در کتابانه، متوجه قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه و تنوع بی‌نظیر این کتاب‌ها در این فروشگاه خواهید شد. با خرید از کتابانه از تخفیفات و سایر مزایا نیز بهره‌مند خواهید شد.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل