loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
451 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

درباره کتاب های شعر معاصر فارسی

شعر از دیرباز تاکنون با تاروپود ما ایرانی‌ها سرشته شده است. از کودکی تا عاشقی تا پند و اندرز کهن‌سالی، همواره همراه ما بوده. شعر احساس خواننده را تحریک می‌کند و به او جسارت می‌دهد. همه چیز در شعر پررنگ‌تر و قدرتمندتر است. در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر با شعر و شاعر معاصر ایرانی آَشنا شویم. اگر قصد خرید کتاب شعر معاصر را دارید، با ما همراه باشید. خرید کتاب های شعر معاصر

شعر معاصر چیست؟ شاعر معاصر کیست؟

شعر معاصر یا شعر نو، به شعری گفته می‌شود که در آن از قالب و وزن شعر کهن فارسی استفاده نمی‌شود. این نوع شعر در طی جریانات زیادی قرار گرفته و قالب‌های متفاوتی همچون نیمایی، سپید، موج نو، موج ناب، شعر دیگر و... پیدا کرده است؛ اما می‌توان شعر معاصر را خارج از آنچه که رایج است معنی کرد و آن را شعری دانست که در تمام عناصر شعری آن درکی از زمانه وجود دارد. از همین رو، اشعاری که با قالب کهن نگارش می‌شوند، اما تجلی‌گر زمانه‌اند با پسوند «نو» معرفی می‌شوند، مانند غزل نو. شاعر معاصر، با نواندیشی و نوگرایی، درک عمیقی از جامعه دارد و تحولات و ناگفته‌های عصر خود را در قالب شعرش به مخاطب عرضه می‌دارد.

برجسته ترین شاعران معاصر

شعر معاصر، شاعران برجسته زیادی دارد که «نیما یوشیج»، «مهدی اخوان ثالث»، «فروغ فرخزاد»، «هوشنگ ابتهاج»، «احمد شاملو»، «فریدون مشیری»، «سهراب سپهری»، «احمدرضا احمدی»، «حسین منزوی»، «محمدرضا شفیعی کدکنی»، «حمید مصدق»، «قیصر امین‌پور»، «محمدحسین شهریار» و.... تنها تعدادی از این شعرا هستند.

خصوصیات زبانی و محتوایی شعرهای معاصر

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفته شد، شعر معاصر، با بُردن جریانات نو و مختص زمان، به درون شعر کهن و با شکستن قالب‌های سنتی آن، همراه بوده است. این اشعار، عنوان دارند، منثور هستند، مصرع‌های ابیات برابر نیستند، در آن از واژگان روزمره، رایج، بومی و عامیانه استفاده می‌شود و در تمام عناصر شعری، همچون کلام، محتوا، موسیقی و... درکی عمیق و درست از وضعیت سیاسی و اجتماعی، دغدغه‌ها، دشواری‌ها و... زمانه متجلی است.

مسیر تحولات شعر فارسی

تحولات در شعر، شکل‌گیری و جان گرفتن شعر معاصر، همواره با تحولات سیاسی همراه بود. این تحولات از سال 1320 و با کناره‌گیری رضاشاه و ازبین‌رفتن محدودیت‌های آن زمان آغاز شد. غزل نو و شعر سپید، از دستاوردهای این دهه بودند. در دهه 30 و پس از جریانات ملی شدن صنعت نفت و کودتای 28 مرداد، شعر معاصر کمی اجتماعی‌تر و حماسی‌تر شد و به‌تبع شرایط جامعه پیش رفت. دهه 40 و 50 را می‌توان برترین زمان در ادبیات شعر معاصر دانست. شعر معاصر در این دوره رنگ و بوی حماسی، اجتماعی و نقد داشت و شاعران بیش‌ازپیش به فعالیت می‌پرداختند. شعر فارسی پربارتر شد و تا به امروز مسیر نوآوری را طی می‌کند.

تأثیرات شعر بر زندگی بهتر

شعر، آهنگ زندگی است. روح را لطیف می‌کند و زندگی خواننده را موزون می‌سازد. شعر نقطه تلاقی عاطفه و تخیل است که شاعر آن را می‌آفریند که روح خواننده را جلا دهد. شاعر با شعرش مفاهیمی غنی در تمام حوزه‌های اجتماعی، عرفانی، فرهنگی، مذهبی، عاشقانه و... را بازتاب می‌دهد و مهارت زندگی و کسب آرامش را به مخاطب می‌آموزاند. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفته شد، شعر پیش از هر چیز دیگری با ما همراه بوده و از کودکی تا کهن‌سالی می‌تواند یارویاور لحظاتمان باشد. اگر می‌خواهید شعر نو را در زمانتان جاری کنید، پیشنهاد ما خرید اینترنتی کتاب شعر معاصر از سایت کتابانه است. این سایت می‌تواند بستر خوبی برای خرید امن و سریع شما باشد.

خرید اینترنتی کتاب های شعر معاصر فارسی از کتابانه

اگر قصد خرید کتاب شعر معاصر را دارید، می‌توانید از اکثر کتاب‌فروشی‌های معتبر در کشور، آنها را تهیه نمایید. اما اگر می‌خواهید خریدی آسان و به‌صرفه داشته باشید، به دنبال یک کتاب خاص هستید، یا قصد دارید پیش از خرید، از محتوا و قیمت کتاب های شعر معاصر باخبر شوید، خرید اینترنتی کتاب شعر معاصر، بهترین گزینه برای شماست. فروشگاه آنلاین کتابانه، یکی از بهترین فرصت‌ها را در این مورد اختیارتان قرار داده است. برای داشتن خریدی آسان، دقیق، هوشمند و به‌صرفه، خرید آنلاین کتاب شاعران معاصر از کتابانه را انتخاب کنید.

قیمت کتاب های شعر معاصر فارسی

قیمت کتاب های شعر معاصر می‌تواند بسته به حجم، جنس ورق، جنس جلد و... متفاوت باشد. برای اطلاع از قیمت کتاب های شعر معاصر، سَری به کتابانه بزنید. اگر هم تصمیم به خرید آنلاین کتاب شاعران معاصر دارید، کتابانه می‌تواند به شما در این امر کمک کند. اینجا

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل