loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
131 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

این صفحه سایت کتابانه مختص به کتاب های سینما است. چه به دنبال آثار تخصصی این رشته باشید و چه قصد خرید کتاب عمومی را داشته باشید، این صفحه همان جایی است که به آن نیاز دارید. کتاب‌های آموزشی از قبیل کتاب های آموزش بازیگری، کارگردانی، فیلم‌برداری، کتاب های تخصصی مانند نوشته‌های مربوط به نقد آثار سینمایی و آثار عمومی از جمله کتاب های این دسته‌بندی هستند. اما چرا باید کتاب های سینما را بخوانیم؟ و بهترین‌های این آثار کدام‌اند؟ در این مطلب پاسخ تمامی سوال‌هایتان را خواهید گرفت. کتاب های سینما

اهمیت مطالعه کتاب های سینما

کتاب های سینما مانند هر نوشته دیگری، گروه خوانندگان خاص خود را دارند؛ از هنرجویان رشته‌های مختلف مرتبط با صنعت سینما از قبیل فیلمنامه نویسی و کارگردانی گرفته تا علاقه‌مندان به آثار سینمایی. هر کس که کوچک‌ترین علاقه‌ای به سینما و سریال داشته باشد، از خواندن این نوشته‌ها لذت خواهد برد. اهمیت مطالعه این کتاب‌ها برای هنرجوهای هر کدام از رشته‌های سینما روشن است. فرقی نمی‌کند که در رشته بازیگری تحصیل کنید یا رشته فیلمنامه نویسی یا حتی فیلم‌برداری. در هر صورت مطالعه آثار مرتبط با رشته‌تان کمک شایانی به مسیر حرفه‌ای شما خواهد کرد. چرا که با تکنیک‌ها و مهارت‌های مختلف آشنا می‌شوید و نحوه اجرای بهتر هر مبحثی را فرا می‌گیرید. اما اگر تنها علاقه‌مند به سینما و سریال باشید چرا باید این کتاب‌ها را بخوانید؟ کتاب های سینمایی مختلفی برای جامعه علاقه‌مندان سینما نوشته شدند. شما با مطالعه این کتاب‌ها دید بازتری نسبت به آثاری که تماشا می‌کنید خواهید داشت؛ با فن‌ها و تکنیک‌های مختلفی که کارگردان در آثار مورد علاقه‌تان به کار برده آشنا می‌شوید، انواع آثار سینمایی را می‌شناسید و در مجموع، درک بهتری از فیلم‌ها و سریال‌هایی که می‌ببینید خواهید داشت. دیگر نیازی نیست تا برای صحبت درباره یک فیلم یا سریال معروف، مرتبا نقدهای مختلف را بررسی کنید و هر جمله‌تان را یک نقدی بخوانید. بلکه خود کم کم متوجه ارزش آثار می‌شوید و می‌توانید نظر حرفه‌ای خودتان را درباره آثار دلخواهتان داشته باشید. حال که متوجه اهمیت مطالعه این کتاب‌ها شدید، در ادامه شما را با انواع آثار این دسته آشنا خواهیم کرد.

انواع کتاب های سینما

نوشته‌های سینمایی را می‌توان به دو دسته آموزشی و عمومی تقسیم کرد. کتاب‌های آموزشی به آموزش بخش‌های مختلف از قبیل بازیگری، کارگردانی، فیلمنامه نویسی و ... می‌پردازند. در طرف مقابل، کتاب‌های عمومی سینما قرار دارند. این دسته آثار متنوعی از قبیل تاریخچه‌ها، آرشیو نقدها، راهنماها و ... را در خود جای داده است. در ادامه، به معرفی کامل هر دسته می‌پردازیم.

کتاب تاریخ سینما

این دسته از کتاب های سینمایی همانطور که از نام‌شان پیداست، به معرفی تاریخچه سینما می‌پردازند. هر کتاب این دسته از یک منظر تاریخ سینما را بررسی می‌کند؛ بعضی به دوره فیلم‌های صامت در هالیوود می‌پردازند، بعضی ساخته‌های سینمایی جهان را بررسی می‌کنند، بعضی هم به جهت‌گیری‌های مختلف آثار سینمایی در طول تاریخ توجه دارند. بهترین کتاب سینما از دسته کتاب های تاریخی بی‌شک کتاب تاریخ سینما اثر دیوید بوردول و کریستین تامسون است. آن‌ها در این کتاب به بررسی تمام و کمال تاریخچه سینمای جهان پرداختند و تمام جریان‌های مهم و اثرگذار سینمایی را زیر ذره‌بین بردند.

کتاب نقد فیلم

آثار این دسته به آموزش و معرفی انواع نقدها می‌پردازند. مطالعه این نوشته‌ها به شما کمک می‌کنند تا نگاهی نقادانه و نکته‌بین به آثار سینمایی و سریالی داشته باشید. مطالعه آثار مرتبط با نقد فیلم به سینمادوستان کمک می‌کند تا بهتر با آثار منتخب‌شان ارتباط برقرار کرده و متوجه ارزش‌های واقعی آنان شوند. همچنین اگر می‌خواهید نظر تخصصی خود را در رابطه با هر اثر جدید و معروفی داشته باشید و اطرافیان‌تان را به حیرت وادارید، پیشنهاد می‌کنم مطالعه کتاب‌های این دسته را در برنامه‌هایتان قرار دهید.

کتاب راهنمای فیلم

کتاب های راهنمای فیلم انواع متنوعی دارند. انواعی از آثار این دسته به معرفی ژانرهای مختلف سینمایی و بهترین فیلم‌های هر ژانر می‌پردازند. انواعی هم فیلم‌های ساخته شده در یک زمان مشخص را بررسی می‌کنند. در کل، کتاب های راهنمای فیلم همانطور که حدس می‌زنید مجموعه بلندی از اسامی انواع فیلم‌ها را به شما معرفی می‌کنند و در ادامه به بررسی کوتاه یا بلند آنان هم می‌پردازند. به این شکل به درک بهتری از آثار سینمایی مختلف دست خواهید یافت.

کتاب کارگردانی سینما

کتاب‌های این دسته همانطور که از نام‌شلن هم پیداست، به صورت تخصصی به مبحث کارگردانی می‌پردازند. تکنیک‌های مختلف کارگردانی از قبیل بازی گرفتن از بازیگران، تبدیل متن به تصویر به گیراترین شکل ممکن، استفاده درست از روش‌های فیلم‌برداری و ... جزو مباحث پرطرفدار این کتاب‌ها محسوب می‌شوند. از پرفروش ترین کتاب های سینمایی این دسته می‌توان به کتاب‌های سینما به روایت هیچکاک و هنر سینما اشاره کرد.

کتاب فیلمنامه نویسی

اگر در رشته فیلمنامه‌نویسی تحصیل می‌کنید یا به نویسندگی علاقه دارید، کتاب های سینما این دسته دقیقا برای شما هستند! کتاب های فیلمنامه نویسی با بررسی نمونه‌های مختلف، انواع تکنیک‌ها و روش‌های نوشتن یک فیلمنامه موفق را به شما آموزش می‌دهند. با مطالعه مستمر آثار این دسته و تمرین، بی‌شک بهترین فیلمنامه‌هایتان را خواهید نوشت. از بهترین کتاب های سینما مربوط به فیلمنامه‌نویسی می‌توان کتاب‌های فیلمنامه نویسی الترناتیو و کلام اخر را نام برد.

کتاب بازیگری سینما

تفاوتی ندارد بازیگر باتجربه‌ای باشید یا یک هنرجوی بازیگری جویای نام. در هر صورت مطالعه یک کتاب بازیگری خوب همیشه به شما کمک خواهد کرد. بازیگری سینما به مهارت‌های خاصی نیاز دارد؛ مهارت‌هایی که تنها اگر به روش درست خود تمرین شوند، شکوفا خواهند شد. از طرفی تکنیک‌های متعددی در بازیگری وجود دارند که بازیگران بزرگ از آنان برای باورپذیر کردن بازی‌شان استفاده می‌کنند و کتاب‌های بازیگری، این تکنیک‌ها را به شما آموزش می‌دهند.

کتاب فیلمبرداری

فیلمبرداری سینما که به اصطلاح سینماتوگرافی نامیده می‌شود یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساخت فیلم است. طی چند دهه گذشته، اهمیت سینماتوگرافی پررنگ‌تر از همیشه شده به شکلی که امروزه یکی از ملزومات یک اثر سینمایی قابل توجه، فیلم‌برداری آن است. انواع قاب‌بندی‌ها، تکنیک‌های مختلف فیلم‌برداری، ابزارهای مختلف و ... از مباحث کتاب‌های پرفروش این دسته هستند. در صورتی که در رشته سینماتوگرافی تحصیل می‌کنید یا به فیلمبرداری سینما علاقه‌مندید، کتاب های سینمایی این دسته را از دست ندهید.

خرید اینترنتی کتاب های سینما از کتابانه

شما می‌توانید در هر روز و ساعتی با استفاده از فهرست بالای این صفحه، نسبت به خرید کتاب سینما اقدام کنید. سفارش‌ها به محض تسویه سبد خرید در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال شده و درب منزل‌تان به شما تحویل می‌گردند. کتاب های سینما موجود در آرشیو فروشگاه اینترنتی کتابانه از بهترین کیفیت چاپ و ترجمه‌های موجود  از ناشرین مختلف انتخاب شدند تا خیال شما از بابت کیفیت محصولات خریداری شده راحت باشد.

قیمت کتاب های سینمایی

ما در سایت کتابانه مفتخریم که مجموعه از بهترین و پرفروش ترین کتاب های سینما را با بهترین قیمت ممکن به سینما دوستان ارائه می‌کنیم. ما همچنین تخفیف‌هایی را به صورت دوره‌ای بر محصولات مختلف از جمله کتاب‌های مرتبط با صنعت سینما اعمال می‌کنیم تا خیال خریداران از بابت تهیه کتاب‌ها با بهترین قیمت بازار آسوده باشد.


  1. کتاب های سینمایی را از کجا تهیه کنم؟ جهت تهیه کتاب های سینما با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می‌توانید از این صفحه فروشگاه اینترنتی کتابانه استفاده کنید.
  2. انواع کتاب های سینما کدام‌اند؟ کتاب های سینما انواع مختلفی دارند؛ از کتاب های نقد و کارگردانی گرفته تا فیلمنامه نویسی و بازیگری. در ادامه این مطلب سایت کتابانه، به معرفی اجمالی هر کدام این دسته‌ها خواهیم پرداخت.
  3. آیا افراد معمولی هم می‌توانند کتاب های سینما را مطالعه کنند؟ البته! کتاب های سینما عمومی خواندنی بسیاری تاکنون نوشته شدند که برای افراد عادی و سینما دوستانی که تخصصی در این زمینه ندارند، خواندنی و جذاب خواهند بود.
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل