loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
55 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

اسطوره‌ها و افسانه‌ها همچنان مورد علاقه‌ی بسیاری از افراد هستند، چراکه اغلب انتقال‌دهنده‌ی مضامینی جاودانه هستند که علاوه بر ارزش‌های ادبی، با هنر داستان‌سرایی و به تصویر کشیدن تجارب بشری مرتبط اند. کتاب ‌های اسطوره و افسانه، ارائه‌دهنده‌ی بینش‌هایی راجع به ارزش‌ها، تفکرات و دیدگاه‌های فرهنگ‌ها و جوامع قدیمی و سرنخ‌هایی از نحوه‌ی زندگی آن‌ها هستند. خرید کتاب های افسانه و اسطوره

کتاب های اسطوره و افسانه

اسطوره‌ها و افسانه‌ها می‌توانند آشکارکننده‌ی اشتراکات و تفاوت‌های زندگی آن انسان‌ها با انسان‌های امروزی و روشی برای حفظ و انتقال آداب و رسوم و ارزش‌ها باشند. در این مطلب، علاوه بر معرفی اسطوره و افسانه و انواع آن به بررسی روش‌های خرید کتاب ‌های اسطوره و افسانه خواهیم پرداخت.

تعریف اسطوره

«اسطوره»، روایتی نمادین، معمولاً با منشأ ناشناخته و تا حدی سنتی، مربوط به تاریخ اولیه یک قوم یا یک پدیده طبیعی یا اجتماعی است که معمولاً خدایان یا موجودات فوق بشری و رویداد‌های ماوراء طبیعی را نیز شامل شده و با اعتقادات مذهبی نیز مرتبط است. اسطوره، روایت‌های خاصی متمایز از رفتار، مکان‌ها یا‌ اشیاء نمادین هستند که در رویداد‌ها یا شرایط خارق‌العاده، در زمانی نامشخص و به‌صورت هویتی جدا از تجربیات عادی بشری درک می‌شوند. برخی از اسطوره‌ها ممکن است منشأ واقعی داشته باشند و برخی کاملاً تخیلی هستند. اسطوره‌ها بیش از داستان‌ صرف هستند و در فرهنگ‌های باستانی و مدرن هدف عمیق‌تری را دنبال می‌کنند.

تعریف افسانه

«افسانه» به داستان یا گروهی از داستان‌های سنتی راجع به یک شخص یا مکان خاص اطلاق می‌شود که توسط نسل‌ها منتقل می‌شود و اعتقاد بر این است که دارای منشا تاریخی  هستند. فردی که الهام‌بخش افسانه‌ها باشد یا به شهرت افسانه‌ای دست یابد، در زمان خودش یک اسطوره است. افسانه‌ها از نظر محتوا شبیه داستان‌های عامیانه هستند. آن‌ها ممکن است شامل موجودات ماوراء الطبیعه، عناصر اساطیری یا تبیین پدیده‌های طبیعی باشند.

انواع اسطوره

اسطوره یک مؤلفه اساسی فرهنگ بشری است. استخراج ماهیت اسطوره‌ها به سبب تنوع زیاد، دشوار است. اما واضح است که ویژگی‌های کلی و جزئی اسطوره‌ها، منعکس‌کننده و بیان‌کننده‌ی تصویر مردم هستند. ازاین‌رو مطالعه بهترین کتاب های اسطوره در جوامع و در کل فرهنگ بشری از اهمیت اساسی برخوردار است. در زیر به برخی از اساطیر معروف اشاره خواهیم کرد.

اساطیر روم

اساطیر رومی مجموعه‌ای از اسطوره‌های روم باستان هستند که در ادبیات و هنر‌های تجسمی رومیان نشان داده شده‌اند. تفاسیر رومی‌ها از اسطوره‌های یونانی، اغلب تأثیر بیشتری بر بازنمایی روایی و تصویری این اساطیر کلاسیک داشت. اسطوره رومی، به اعتقادات و اعمال ساکنان شبه‌جزیره ایتالیا از دوران باستان تا زمان ظهور مسیحیت در قرن چهارم میلادی برمی‌گردد. رومیان در پرتو خرد منحصر‌به‌فردی که به آن‌ها فهماند، همه چیز تابع قانون و هدایت خدایان است، بر سایر فرهنگ‌ها برتری یافتند. آیین رومی بر اعتماد متقابل بین خدا و انسان استوار بود.

اساطیر یونان

اساطیر یونان مجموعه داستان‌هایی درباره خدایان، الهه‌ها، قهرمانان و آیین‌های یونانیان باستان است. یونانیانی همچون افلاطون در قرن پنجم تا چهارم پیش از میلاد، معتقد بودند که اسطوره‌ها حاوی عناصری داستانی هستند. اما اسطوره‌ها در بین یونانیان، به‌عنوان روایت‌های واقعی تلقی می‌شدند. اساطیر یونان تأثیر گسترده‌ای بر هنر و ادبیات تمدن غربی داشته‌اند. محبوب‌ترین چهره‌های اساطیر یونانی شامل خدایان یونانی مانند زئوس، پوزیدون و آپولو، الهه‌های یونانی مانند آفرودیت، هرا و آتنا و تیتان‌هایی مانند اطلس هستند.

اساطیر ایران

اساطیر ایرانی یا اساطیر فارسی مجموعه اسطوره‌هایی است که در اصل توسط ایرانیان باستان و دیگر مردمان ایرانی روایت شده‌اند. اساطیر ایرانی حدود 1500 سال قبل از میلاد در ایران کنونی گسترش یافتند. حدود هزار سال بعد، دینی به نام زرتشتی در این منطقه ظهور کرد که به بسیاری از باور‌های قبلی پایبند بود اما مضامین، خدایان و اسطوره‌های جدیدی را به آن اضافه کرد که نتیجه‌ی آن، اسطوره‌ای مبتنی بر دیدگاهی از تضاد بین خیر و شر بود. اسطوره‌های ایرانی به منشأ و ماهیت جهان، زندگی و فعالیت خدایان، قهرمانان و موجودات اساطیری و منشأ و اهمیت آیین‌ ایرانیان باستان مربوط می‌شود. این اسطوره‌ها نه تنها بر ایران امروزی، بلکه بر قلمرو پهناور ایران که شامل مناطقی از غرب آسیا، آسیای مرکزی، آسیای جنوبی و ماوراءالنهر است تأثیر چشمگیری داشته است.

اساطیر بین النهرین

اساطیر بین‌النهرین به اسطوره‌ها، متون مذهبی، حماسه‌ها، سرود‌ها، مرثیه‌ها و دیگر ادبیاتی اطلاق می‌شود که از منطقه بین‌النهرین باستان در غرب آسیا، واقع در رودخانه دجله-فرات یا عراق کنونی منشأ گرفته است. آثار باقی‌مانده از بین‌النهرین، عمدتاً بر روی لوح‌های سنگی یا گلی حک شده و نگهداری اسناد مکتوب بر عهده‌ی کاتبانی بوده که با معابد در ارتباط بوده‌اند. قوانین و پیروزی‌های پادشاهان اغلب به خدایان و لطف خدایان نسبت داده می‌شدند. خدایان همچنین در ایجاد و اجرای معاهدات بین قدرت‌های سیاسی آن روز نقش داشتند.

 اساطیر مصر

اساطیر مصر مجموعه‌ای از افسانه‌های مصر باستان هستند که اعمال خدایان مصری را وسیله‌ای برای درک جهان پیرامون تلقی می‌کردند. باور‌های این اسطوره‌ها، بخش مهمی از دین مصر باستان را شکل می‌دادند. این اسطوره‌ها اغلب در نوشته‌ها و هنر مصر، به ویژه در داستان‌های کوتاه و در مطالب مذهبی مانند سرود‌ها، متون و تزئینات معابد ظهور می‌یافتند. اساطیر مصر به ساختار اعتقادی و زیربنایی فرهنگ مصر باستان حداقل از 4000 قبل از میلاد تا 30 قبل از میلاد برمی‌گردد و داستان‌هایی مربوط به آفرینش جهان، گسترش مفهوم زندگی جاودانه پس از مرگ، خدایان  و حفظ آن جهان توسط خدایان را شامل می‌شد. این فرهنگ، به ویژه پس از باز شدن جاده ابریشم در سال 130 قبل از میلاد بواسطه‌ی تجارت بر فرهنگ‌های دیگر تأثیر گذاشت.

خرید اینترنتی کتاب های اسطوره و افسانه از کتابانه

برای خرید آسان کتاب های اسطوره و افسانه می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه نمایید. همکاران ما امکان دسترسی آسان و سریع به بهترین کتاب های اسطوره و افسانه را برای تمامی علاقه‌مندان به مطالعه‌ی این نوع کتاب ها  فراهم نموده است. در هرکجای کشور پهناور ایران که هستید، کتاب های موردنظر خود را سفارش دهید و در محل تحویل بگیرید.

قیمت کتاب های اسطوره و افسانه

برای خرید کتاب های اسطوره و افسانه در کمترین زمان و با بهترین قیمت، به فروشگاه اینترنتی کتاب کتابانه مراجعه نمایید. با مشاهده قیمت این کتاب ها در فروشگاه ما، متوجه قیمت‌‌های با‌صرفه و خدمات منحصربه‌فرد ما خواهید شد، همچنین می‌توانید از مزایای استفاده از تخفیفات این فروشگاه بهره‌مند شوید.


سؤالات متداول

دلایل اهمیت مطالعه‌ی کتاب های اسطوره و افسانه چیست؟ کتاب ‌های اسطوره و افسانه، ارائه‌دهنده‌ی بینش‌هایی راجع به ارزش‌ها، تفکرات و دیدگاه‌های فرهنگ‌ها و جوامع قدیمی و سرنخ‌هایی از نحوه‌ی زندگی آن‌ها است. پنج مورد از اساطیر مشهور کدامند؟ از اساطیر معروف بشر می‌توان به اساطیر روم، اساطیر یونان، اساطیر ایران، اساطیر بین‌النهرین و اساطیر مصر اشاره کرد.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل