loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
  1. خانه
  2. محصولات
  3. هری پاتر
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
35 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

مجموعه کتاب هری پاتر

هری پاتر مجموعه‌ای از هفت رمان فانتزی نوشته نویسنده بریتانیایی، جی کی رولینگ است. مجموعه‌ای از ژانرهای فانتزی، درام و شامل عناصر و شخصیت‌هایی جادویی، تخیلی، هیجان‌انگیز، ماجراجویانه، ترسناک و عاشقانه که لقب یکی از مشهور‌ترین کتاب های نوجوان را به خود اختصاص داده است. در این مطلب به معرفی و نحوه‌ی خرید اینترنتی کتاب های هری پاتر خواهیم پرداخت. خرید مجموعه کتاب هری پاتر هری پاتر و سنگ جادو هری پاتر و حفره اسرار هری پاتر و زندانی آزکابان هری پاتر و جام آتش هری پاتر و محفل ققنوس هری پاتر و شاهزاده دورگه هری پاتر و یادگاران مرگ هری پاتر و فرزند نفرین‌شده 

هری پاتر؛ موفقیتی از جنس جادو

کتاب های هری پاتر از زمان انتشار اولین رمان با نام هری پاتر و سنگ جادو، در 26 ژوئن 1997، به محبوبیت و موفقیت تجاری زیادی در سراسر جهان دست یافتند. این کتاب‌ها به بیش از80 زبان ترجمه شد. تا فوریه 2018، بیش از 500 میلیون نسخه از این کتاب ها در سراسر جهان به فروش رسید و این کتاب‌ها را به به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های داستانی تبدیل نمود. کتاب های هری پاتر دارای رکوردهای بسیاری هستند و جوایز معتبر متعددی را نیز در حوزه کتاب کودک و نوجوانان دریافت کرده‌اند. جی کی رولینگ مجموعه نمادین و محبوب هری پاتر را نوشت و از یک مادر مجرد رنج‌دیده به یکی از محبوب‌ترین واژه‌سازان جهان تبدیل شد. او در سال 2014 در رتبه‌ی چهارم لیست تاثیرگذارترین نویسنده جهان قرار گرفت و علاوه بر این، موفق به دریافت جوایز و افتخارات زیادی گردید.

هری پاتر کیست؟

هری پاتر یک شخصیت خیالی و قهرمان اصلی مجموعه رمان‌های همنام جی کی رولینگ است. هری پاتر تنها فرزند جیمز و لیلی پاتر است. هری یازده سال اول زندگی‌اش را با عمه و عموی بدجنس خود زندگی می‌کند و از ریشه‌های جادوگرانه خود بی‌خبر است. در یازدهمین سالگرد تولدش متوجه استعداد جادوگری خود شده و به تحصیل در مدرسه جادوگری هاگوارتز دعوت می‌شود. هری به مدرسه جادوگری هاگوارتز می‌رود تا تحت هدایت مدیر مهربان آلبوس دامبلدور و سایر اساتید مدرسه به همراه بهترین دوستانش ران ویزلی و هرمیون گرنجر به تمرین جادوگری بپردازد. سرنوشت هری با سرنوشت لرد ولدمورت - جادوگر تاریک بین‌المللی و قاتل والدینش- گره خورده است. مجموعه کتاب و فیلم حول تلاش هری برای انطباق با دنیای جادوگری و شکست دادن ولدمورت می‌چرخد. قیمت کتاب هری پاتر

از ایده تا انتشار کتاب های هری پاتر

ایده هری پاتر برای اولین بار در سال 1990 در قطار منچستر به لندن کینگز کراس به ذهن جی.کی رولینگ خطور کرد. او موقعیت‌های زیادی از این داستان را بر اساس موقعیت‌های زندگی واقعی بنا نهاد و برخی از شخصیت‌ها را از افراد حقیقی الهام گرفت. در سال 1993 با سه فصل از هری پاتر و سنگ جادو در چمدانش وارد ادینبورگ شد. در آن زمان زنی مجرد با یک دختر به نام جسیکا بود که از هر فرصتی برای نوشتن استفاده می‌کرد. سه فصل اول را برای چندین ناشر فرستاد، یکی از آن‌ها در نامه‌ای درخواست کرد که بقیه داستان را ببینند. رولینگ می‌گوید که این بهترین نامه‌ای است که در زندگی‌ام دریافت کردم. هری پاتر و سنگ جادو در سال 1997 توسط بلومزبری منتشر و به سرعت به پرفروش‌ترین کتاب تبدیل شد.

ترتیب کتاب های هری پاتر

کتاب های هری پاتر را حتما باید به ترتیب خواند. مانند تمام سریال‌ها برخی از وقایع واطلاعات تنها در صورتی معنا پیدا می‌کنند که آن‌ها را از ابتدا خوانده باشید. ماجراهای کتاب‌های هری پاتر با ورود هری به هاگوارتز آغاز می‌شود. در ادامه ترتیب و مختصری از هر کتاب هری پاتر را ارائه خواهیم داد.

1- کتاب هری پاتر و سنگ جادو (1997)

خرید کتاب هری پاتر و سنگ جادو هری پاتر و سنگ جادو خواننده را با هری پاتر یتیم 11 ساله آشنا می‌کند که او را از خانه عمه و عموی نامهربانش به مدرسه جادوگری هاگوارتز می‌برند. در قطار جادویی به هاگوارتز، هری با دوستان جدید رون ویزلی و هرمیون گرنجر آشنا می‌شود. سال اول هری در هاگوارتز با سرگرمی و مبارزه همراه است.

2- کتاب هری پاتر و حفره اسرارآمیز (1998)

خرید هری پاتر و حفره اسرارآمیز هری و رون با یک ماشین پرنده به هاگوارتز بازمی‌گردند. خبری در هاگوارتز پخش می‌شود که حفره اسرارآمیز برای آزاد کردن یک هیولای مرگبار باز شده است. ولدمورت مار غول پیکری را بر سر راه هری قرار می‌دهد و نبرد دیگری با شیطان آغاز می‌گردد.

3- کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان (1999)  

خرید کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان در هری پاتر و زندانی آزکابان، هری متوجه فرار قاتلی به نام سیریوس بلک می‌شود. نگهبانان زندان به نام دمنتورها (موجودات پرنده تاریکی)، در پی یافتن هری، هاگوارتز را احاطه کرده‌اند، قرار است هری قربانی بعدی این قاتل باشد. هری مصمم می‌شود از رازهای این قلعه مخوف باخبر شود.

4- کتاب هری پاتر و جام آتش (2000)

خرید کتاب هری پاتر و جام آتش چهارمین سال حضور هری در هاگوارتز با تغییراتی در هری پاتر و جام آتش مشخص می‌شود. این رمان از جام جهانی کوییدیچ شروع می‌شود که در آن دانش‌آموزان چندین مدرسه جادوگری با هم به رقابت خواهند پرداخت. قرار است هری از طرف هاگوارتز با دانشجوی سدریک دیگوری رقابت کند. این رمان لحن هری را از جادویی و ماجراجویی به خشونت‌آمیز و تاریک تغییر می‌دهد و تراژدی و چالش‌های جدیدی را از مبارزه با ولدمورت به همراه دارد.

5- کتاب هری پاتر و محفل ققنوس (2003)

خرید کتاب هری پاتر و محفل ققنوس 1 در هری پاتر و محفل ققنوس، یک گروه زیرزمینی به نام محفل ققنوس برای مبارزه با لرد ولدمورت گرد هم می‌آیند. وقتی دولورس آمبریج، مفتش عالی هاگوارتز در مورد بازگشت ولدمورت دروغ می‌گوید، هری و همکلاسی‌هایش، سازمان دفاع مخفی خود  را تأسیس می‌کنند. این نبرد دیگری با ولدمورت است که با یک تراژدی بسیار دردناک برای هری به پایان می‌رسد.

6-  کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه (2005)

خرید کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه در هری پاتر و شاهزاده دورگه، داستان اصلی ولدمورت فاش می‌شود تا هری را برای نبرد نهایی خود آماده کند.  هری متوجه می‌شود که ولدمورت روح خود را به قطعات تقسیم کرده و هورکراکس‌هایی ایجاد می‌کند که باید نابود شوند.

 7-  کتاب هری پاتر و یادگاران مرگ (2007)

خرید کتاب هری پاتر و یادگاران مرگ هری پاتر و یادگاران مرگ آخرین کتاب از مجموعه اصلی هری پاتر است و طبیعتاً صحنه نبرد نهایی بین هری و ولدمورت است. هری مصمم است تمام هورکراکس‌های ولدمورت را نابود کند تا فرصتی برای مبارزه رو در رو با او بیابد.

8- کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده

خرید کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده هری پاتر و کودک نفرین شده بخشی از مجموعه کتاب‌های اصلی هری پاتر نیست، بلکه یک نمایش صحنه‌ای است که سفر هری را دهه‌ها بعد، زمانی که هری و دوستانش فرزندان خود را به هاگوارتز می‌فرستند، ادامه می‌دهد.

الهام جی. کی. رولینگ از دیگر آثار برای خلق هری پاتر

جی کی رولینگ هرگز آشکارا از هیچ نویسنده‌ای به‌عنوان الهام‌بخش خود نام نمی‌برد. در جایی می‌گوید: نمی‌توانم بگویم که ایده‌هایم از کجا می‌آیند، یا تخیل من چگونه کار می‌کند. با این حال الهام گرفتن از دیگر نویسندگان و داستان‌ها، یکی از ترفندهای مشترک میان تمام نویسندگان است و قطعا رولینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. او از برخی از نویسندگان موردعلاقه خود مانند تاکلین به‌عنوان تأثیرات احتمالی در خلق هری پاتر نام می‌برد. برای نمونه رولینگ داستان اسب سفید کوچک نوشته الیزابت گوج را کتاب موردعلاقه خود نامیده است و در مصاحبه‌ای در سال 2002 از آن به‌عنوان بزرگترین تأثیر بر هری پاتر یاد کرده است.

تاثیر کتاب های هری پاتر بر ادبیات کودک و نوجوان

هری پاتر با بازگرداندن افراد هر گروه سنی به مطالعه، بر دنیای مطالعه تأثیر گذاشته است. تا قبل از هری پاتر امکان نداشت که بچه‌ها و بزرگسالان در ساعات اولیه صبح برای دریافت یک کتاب در مقابل کتابفروشی‌ها صف بکشند. کتاب‌های هری پاتر روحیه کتابخوانی را در کودکان بیدار کرد. جی.کی رولینگ با نوشتن هری پاتر، تصورات از پیش تعیین‌شده صنعت نشر را تغییر داد و موفق به شکستن موانعی شد که اکثر نویسندگان جرات انجام آن را نداشتند. به نظر می‌رسد که مجموعه کتاب‌های هری پاتر، گزینه بسیار مناسبی برای ترغیب نوجوانان به کتاب خواندن باشد. هری پاتر

موفقیت فیلم‌های سینمایی هری پاتر

مجموعه هری پاتر علاوه بر محبوبیت بسیار در دنیای ادبیات، در دنیای سینما نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.    هری پاتر و سنگ جادو اولین فیلم این مجموعه است که در سال 2001 به کارگردانی کریس کلمبوس و توسط شرکت برادران وارنر ساخته شد. این کمپانی در سال 1999 حق اقتباس این رمان را به مبلغ 1 میلیون پوند از نویسنده خرید. فیلم هری پاتر و سنگ جادو در زمان اکران دومین فیلم پرفروش سینما پس از تایتانیک لقب گرفت و تا سال 2020 رتبه‌ی 46 جدول پرفروش‌های سینما را به خود اختصاص داد. هفت کتاب اصلی این مجموعه توسط برادران وارنر پیکچرز در یک مجموعه هشت قسمتی به همین نام اقتباس شدند و هری پاتر را به یکی از پردرآمدترین فرنچایزهای رسانه‌ای در تمام دوران تبدیل کرد.

بهترین ترجمه‌های مجموعه هری پاتر

همانطور که اشاره شد مجموعه داستان‌های هری پاتر به بیش از 80 زبان دنیا ترجمه شده است. در ایران نیز این کتاب‌ها توسط چندین مترجم ترجمه و به چاپ رسیده است. کتاب های هری پاتر به‌صورت قانونی و با مجوز رسمی انتشارات بلومزبری در ایران منتشر می‌شود. بهترین ترجمه‌ی آن متعلق ویدا اسلامیه است که توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر شده است.

خواندن هری پاتر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

هرچند کتاب های هری پاتر در ابتدا برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان نوشته شد اما مورداستقبال شدید بزرگسالان نیز قرار گرفت. این کتاب‌ها جز دسته کتاب‌های فانتزی و تخیلی محسوب می‌شوند که ناخوداگاه بر ذهن مخاطب اثر گذاشته و آنان را درگیر تخیل و داستان‌پردازی می‌کند. مطالعه و خرید کتاب هری پاتر به تمام افرادی که مایل به سیر و سفر در دنیای سحر و خیال هستند، توصیه می‌شود. خرید کتاب هری پاتر

خرید کتاب هری پاتر از کتابانه

فروشگاه اینترنتی کتابانه به‌عنوان یکی از فروشندگان مطرح در حوزه عرضه انواع کتاب همواره در تلاش است که امکان دسترسی  آسان کلیه‌ی علاقه‌مندان به آثار برتر داخلی و خارجی را فراهم سازد. کتابانه مرجعی کامل و مورداعتماد برای یافتن انواع کتاب‌ها با کمترین قیمت و بهترین کیفیت است. برای مشاهده و خرید اینترنتی کتاب های هری پاتر می‌توانید به وب‌سایت کتابانه مراجعه نمایید و ضمن دسترسی  آسان به این اثر برجسته و مطرح جهانی، سفارشات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن با بهترین کیفیت بسته‌بندی در مکان دلخواه‌تان تحویل بگیرید.

قیمت کتاب های هری پاتر

بهترین شرایط خرید آنلاین کتاب هری پاتر را در کتابانه جستجو نمایید. با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کتاب کتابانه و مشاهده‌ی لیست کتاب های هری پاتر یا هر رمان نوجوان دیگری که مد نظر شماست، متوجه قیمت‌ مناسب و تنوع بی‌نظیر این کتاب‌ها در کتابانه خواهید شد. مفتخر به میزبانی شما در یکی از کامل‌ترین و مقرون ‌به‌صرفه‌ترین فروشگاه‌‌های اینترنتی کتاب کشور هستیم.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل