loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
  1. خانه
  2. محصولات
  3. کتاب هاکلبری فین
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
5 کالا

معرفی هاکلبری فین

چه کسی هست که هاکلبری فین، این نوجوان سرکش را با کلاه حصیری بزرگ نشناسد؟ کتاب هاکلبری فین اثر مارک تواین بسیار بیشتر از یک داستان کودکانه پر از ماجراجویی و هیجان است. این کتاب یک طنز گزنده از رمانتیسم آمریکای جنوبی و تصویری تند از جامعه آمریکایی قبل از جنگ داخلی  است که شخصیت اصلی آن هاکلبری فین، ایده‌های از پیش تعیین‌شده‌ی آن را زیر سوال می‌برد. در ادامه  با این اثر جذاب بیشتر آشنا خواهیم شد. موضوع کتاب هاکلبری فین

درباره‌ی کتاب هاکلبری فین

کتاب ماجراهای هاکلبری فین، در سال 1885 در ایالات‌متحده منتشر شد. اثری که به گفته ارنست همینگوی کلیه ادبیات مدرن آمریکا از آن سرچشمه گرفته است و منتقدان و محققان معاصر از آن به‌عنوان یکی از بزرگترین آثار هنری آمریکایی نام برده‌اند. ترکیبی از توصیف‌های دقیق و شاعرانه صحنه‌ها، بازنمایی‌های واضح شخصیت‌ها و دیالوگ‌هایی که هم کمیک و هم به طرز ظریفی کنایه‌آمیز هستند. مضمون اصلی داستان شامل انسانی معمولی در مقابل جامعه‌ی متمدن، برده‌داری و تلاشش برای حفظ ارزش و کرامت ذاتی انسان است. ماجراهای هاکلبری فین داستانی فوق‌العاده، پر از ماجراجویی و شخصیت‌های فراموش نشدنی است که به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده است. کتاب هاکلبری فین و دیگر داستان مارک تواین با نام تام سایر، مسیر ادبیات کودک و نوجوان در ایالات‌متحده را به طور کلی متحول ساخت و اولین تصویر عمیقاً احساسی از دوران کودکی را ارائه کرد.

موضوع مجموعه کتاب هاکلبری فین

هاکلبری نوجوانی است سیزده چهارده ساله، ژنده‌پوش، ولگرد، بیسواد و بددهن که از دست پدر الکلی و بدرفتارش فرار می‌کند و همراه با برده فراری جیم، با یک قایق، سفری طولانی و مکرر را در رودخانه می‌سی‌سی‌پی آغاز می‌کند. هک فین طبیعتاً پسری پرجنب و جوش و شیطان است که رها بودن را دوست دارد. اما داستان برای جیم فرق می‌کند. او یک برده فراری است که اگر دستگیر شود اتفاقات خوبی در انتظارش نیست. آن‌ها قصد دارند به ایالت‌هایی بروند که برده‌ها آزاد و راحت هستند تا جیم بتواند مشغول کار شود و همسر و بچه‌هایش را آزاد کند. نقد داستان هاکلبری فین سفر این دو بر روی یک کلک در رودخانه و اتفاقاتی که برای آن‌ها رخ می‌دهد، موضوع اصلی کتاب سرگذشت هاکلبری فین است. هاک در طول این سفر با شخصیت‌ها و تیپ‌های مختلفی روبرو می‌شود که تمامی آن‌ها از هر طبقه‌ای در کتاب به تصویر کشیده می‌شوند. هاک در نتیجه این تجربیات بر تعصبات نژادی مرسوم غلبه می‌کند و می‌آموزد که به جیم احترام بگذارد و دوستش داشته باشد. صفحات کتاب مملو از توصیف‌های زیبا از رودخانه بزرگ و جنگل‌های اطراف است، اما سررشته‌ی تمام این ماجراجویی‌هایی پشت سر هم به ظلم و ستم انسان باز می‌گردد که هم در اعمال و هم در پذیرش نابخردانه برده‌داری خود را نشان می‌دهد.

 بهترین ترجمه هاکلبری فین

کتاب هاکلبری فین به‌عنوان یکی از معروف‌ترین آثار کلاسیک جهان تاکنون به زبان‌های زیادی ترجمه شده است. از بهترین ترجمه‌های هاکلبری فین به زبان فارسی می‌توان به ماجراهای هاکلبری فین به ترجمه نجف دریابندری (1366)، شهرام پورانفر (1370)، محسن سلیمانی (1386) و ابوالحسن تهامی اشاره کرد.

فیلم هاکلبری فین

از رمان هاکلبری فین چندین اقتباس سینمایی متفاوت گرفته شده است. از جمله دو اثر درخشان با عنوان هاکلبری فین به کارگردانی ویلیام دزموند تیلور در سال 1920 و کارگردانی جی. لی تامپسون در سال 1974 اکران شدند. همچنین چندین سریال‌ تلویزیونی و انیمیشن نیز با اقتباس از این کتاب ساخته شده است. بهترین ترجمه کتاب هاکلبری فین

خرید کتاب هاکلبری فین از کتابانه

فروشگاه اینترنتی کتابانه به‌عنوان یکی از فروشندگان باسابقه در حوزه عرضه انواع کتاب در کشورهمواره در تلاش است که امکان دسترسی آسان کودکان و نوجوانان را به انواع کتاب‌های جذاب و خواندنی داخلی و خارجی فراهم سازد. کتابانه مرجعی کامل و مورداعتماد برای خرید انواع کتاب ‌با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت است. برای مشاهده و خرید کتاب ماجراهای هاکلبری فین می‌توانید به وب‌سایت کتابانه مراجعه نمایید و ضمن دسترسی آسان به مجموعه‌ی کامل، سفارشات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن در هر مکان دلخواه تحویل بگیرید.

قیمت کتاب هاکلبری فین

فروشگاه اینترنتی کتابانه مفتخر به ارائه‌ی آثار برتر نویسندگان داخلی و خارجی با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت است. با مشاهده کتاب هاکلبری فین در کتابانه و مقایسه‌ی آن با سایر فروشگاه‌ها، متوجه قیمت مناسب و باصرفه این کتاب در کتابانه خواهید شد. مفتخر به میزبانی شما در یکی از جامع‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی کتاب در کشور هستیم.
۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل