loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
  1. خانه
  2. محصولات
  3. آزمون نظام مهندسی
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
129 کالا

پایان لیست محصولات

مشکلی در لود محصولات به وجود آمده

معرفی منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام ‌مهندسی، آزمونی است که جهت گزینش کارشناس های زبده در رشته های مرتبط با مهندسی و شاخه های مختلف این رشته، طراحی و اجرا می شود. طی این روند، کسب پروانه اشتغال به شرط قبولی در آزمون، باعث همکاری موفقیت آمیز داوطلب با سازمانهای نظام ‌مهندسی می شود. البته فراموش نکنید که شرکت در آزمون نظام ‌مهندسی مانند همه آزمون های دیگر، صحنه رقابت داوطلبان است و شرایطی دارد که رعایت آنها مسیر قبولی را آسان تر می کند. خرید کتاب آزمون نظام مهندسی خرید منابع آزمون نظام‌ مهندسی اهمیت بالایی در تاثیرگذاری بر نتیجه نهایی آزمون دارد، از همین حیث، سایت کتابانه در این مقاله به بررسی رشته های لحاظ‌ شده و چگونگی انتخاب اصولی کتاب های برتر آزمون نظام ‌مهندسی برای تضمین موفقیت داوطلبان می پردازد.

تاثیر کتاب های آمادگی آزمون نظام مهندسی در قبولی داوطلبین

همانطور که ذکر شد، پذیرش در آزمون نظام مهندسی لازمه‌ی دریافت پروانه اشتغال مهندسین است. اکثر داوطلبان به سبب مشغله‌های مختلف، فرصت کمی برای مطالعه دارند. از طرفی پذیرش در این آزمون با توجه به کثرت داوطلبان و تنوع منابع، مستلزم مطالعه دقیق و مفهومی است. آزمون نظام مهندسی به‌صورت جزوه‌باز برگزار می‌شود و سؤالات آن به‌استثنای آزمون طراحی معماری به صورت چهار گزینه‌ای است که داوطلبان برای پذیرش در آن باید حداقل 50 درصد نمره را دریافت نمایند. این دلایل، تعیین‌کننده‌ی اهمیت استفاده از کتاب های آزمون نظام مهندسی هستند. کتاب های آمادگی آزمون نظام مهندسی شامل منابع آزمون، کتاب های تشریح سؤالات آزمون و مجموعه کتاب های کلیدواژه هستند. منابع اصلی آزمون، کتاب‌هایی درسنامه‌محور هستند و از آنجایی‌که آزمون‌های نظام مهندسی به صورت جزوه‌باز برگزار می‌شوند، داوطلب می‌تواند این منابع اصلی را تهیه کرده و ضمن مطالعه دقیق، آن‌ها را در آزمون به همراه خود داشته باشد. کتاب‌های تشریح سؤالات آزمون، از جمله کتاب تست نظام مهندسی شامل تشریح کامل سؤالات پرتکرار و مهم آزمون‌های سال‌های گذشته است که می‌توانند منابع مفید و کاربردی برای آشنایی داوطلبان با نحوه‌ی سؤالات این آزمون باشند. این نوع کتاب‌ها با برنامه‌ریزی‌هاس خاص و آموزش مفاهیم در قالب نکته و تست‌های طبقه‌بندی شده، می‌توانند تاثیر بسزایی در یادگیری دقیق داوطلبان بخصوص آنهایی داشته باشد که فرصت کمی برای مرور و مطالعه دروس دارند. مجموعه کتاب های کلیدواژه دسته دیگری از کتاب های آزمون نظام مهندسی هستند که در بخش بعدی به طور کامل راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

انواع کتاب‌ نظام‌ مهندسی

بهترین منابع آزمون نظام مهندسی در قالب دو دسته بندی به داوطلبان این آزمون ارائه می شود. کتاب های متناسب با تخصص رشته که بخش عمده طراحی سوالات از این منابع است. به‌ عنوان مثال، در رشته عمران نظارت یا اجرا،( مباحث 6، 7، 8، 9، 10، راهنمای جوش و…) مطالبی هستند که به‌ طور حتم مطالعه عمیق تری را می طلبند. سری دوم، کتاب هایی هستند که بیشتر جنبه حفظ‌ کردنی دارند و مطالعه عمیق برای درک آنها نیاز نیست. البته بهتر است بر کلید واژه های این کتاب ها تمرکز کنید تا شانس انتخاب پاسخ درست را بالا ببرید. مواردی همچون مبحث دوم 2 مقررات ملی ساختمان، قانون نظام مهندسی و قانون کار از جمله این گروه از منابع آزمون نظام مهندسی هستند. به یاد داشته باشید، مطالعه کتاب هایی که تمرکز بالاتر و خوانش با کیفیت تر را نیاز دارند، بهتر است در اولویت قرار داده شود تا داوطلبان آزمون نظام مهندسی، بتوانند با استرس کمتری ادامه مسیر مطالعه را پیش ببرند و بعد از اطمینان حاصل کردن از بهبود روند مطالعه کتاب های تخصصی، هفته های آخر را به مطالعه موارد باقیمانده و حفظ‌ کردنی اختصاص دهند. فراموش نکنید برای موفقیت در آزمون، در کنار تهیه بهترین منابع آزمون نظام مهندسی، مرور جزوات و چکیده های منابع در روزهای آخر، همچنین بررسی نقاط‌ قوت و ضعف داوطلب با استفاده از خودآزمایی و یافتن نکته های آزمون های نظام مهندسی در سالهای گذشته، می تواند بسیار موثر باشد. کتاب‌ های مباحث مقررات ملی ساختمان یکی از مهم ترین مباحث این آزمون که باید در صدر لیست خرید کتاب های آزمون نظام مهندسی قرار بگیرند، بدون شک مباحث مقررات ملی ساختمان هستند. مهندسان برای شروع، نیاز به یادگیری مفاهیمی بنیادین در حوزه های طراحی و اجرای ساختمان دارند. البته از حجم زیاد کتاب های آزمون نظام مهندسی نترسید؛ در حقیقت شما شانس بردن کتاب های خود و  استفاده از آنها در جلسه آزمون نظام مهندسی را دارید، پس با خیال راحت تمرکزتان را بر تهیه کتاب های برتر آزمون نظام مهندسی و مطالعه اصولی آنها بگذارید.

  • مبحث اول 1 (تعاریف) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث دوم 2 (نظامات اداری) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث سوم 3 (حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث چهارم 4 (الزامات عمومی ساختمان) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث پنجم 5 (مصالح و فرآورده‌های ساختمانی) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث ششم 6 (بارهای وارد بر ساختمان) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث هفتم 7 (پی و پی‌سازی) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث هشتم 8 (طرح و اجرای ساختمان‌های با مصالح بنایی) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث نهم 9 (طرح و اجرای ساختمان‌های بتن آرمه) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث دهم 10 (طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث یازدهم 11 (اجرای صنعتی ساختمان‌ها) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث دوازدهم 12 (ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث سیزدهم 13 (طرح و اجرای تاسیسات برقی ساختمان‌ها) مقررات ملی ساختمان
  • راهنمای مبحث سیزدهم 13 (طرح و اجرای تاسیسات برقی ساختمان‌ها)
  • مبحث چهاردهم 14 (تاسیسات مکانیکی) مقررات ملی ساختمان
  • راهنمای مبحث چهاردهم 14 (تاسیسات مکانیکی)
  • مبحث پانزدهم 15 (آسانسورها و پله‌های برقی) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث شانزدهم 16 (تاسیسات بهداشتی) مقررات ملی ساختمان
  • راهنمای مبحث شانزدهم 16 (تاسیسات بهداشتی)
  • مبحث هفدهم 17 (لوله‌کشی گاز طبیعی ساختمان‌ها) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث هجدهم 18 (عایق‌بندی و تنظیم صدا در ساختمان) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث نوزدهم 19 (صرفه‌جویی در مصرف انرژی) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث بیستم 20 (علائم و تابلوها) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث بیست‌ و یکم 21 (پندافند غیرعامل) مقررات ملی ساختمان
  • مبحث بیست و دوم 22 (مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها) مقررات ملی ساختمان
  • راهنمای جوش و اتصالات جوشی
  • قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

کتاب‌ های آمادگی برای آزمون نظام مهندسی

منابع ویژۀ آزمون نظام مهندسی سه دسته هستند: کتاب‌ های درسنامه‌ محور که مطابق آزمون محاسبات و نظارت، شامل دو گروه می شوند: کتاب های ویژه‌ آزمون نظارت: 1- طرح و ‌اجرای ‌ساختمان های فولادی ‌و 2- ساختمان های بتنی هستند. کتاب های ‌ویژه آزمون‌ محاسبات: ‌1- سازه های بتنی 2-‌‌‌‌‌ سازه های فولادی ‌3-‌‌ بارگذاری سازه ها 4- مکانیک خاک و پی 5- سازه های بنایی و مروری بر سازه های صنعتی و 6- تحلیل سازه ها هستند‌. کتاب های درسنامه محور معمولا درسنامه ای جهت یادگیری بهتر مطالب، ارائه می دهند که توضیحات ارزنده ای در رابطه با مفاهیم بنیادین دروس و تکمیل یادگیری ضمن ارائه مثال های متنوع را شامل می شوند. همچنین وجود تست های طبقه بندی شده و پرتکرار در آزمون های نظام مهندسی سالهای گذشته به همراه پاسخ های کاملا تشریحی، وجود این کتاب ها را در لیست بهترین منابع آزمون نظام مهندسی برای داوطلب ضروری می کند. انتشارات نوآور و سری عمران را در این زمینه دست کم نگیرید!

کتاب‌ های بانک سؤالات آزمون های نظام مهندسی

این نوع کتاب ها مفاهیم را در قالب نکته‌ و تست، به داوطلب می آموزند و معمولا کلیه سوالات آزمون های نظام مهندسی از سال 86 به بعد را در بر می گیرند. شرح کامل سوالات و ارائه نکات مهم در بطن پاسخنامه تشریحی طبق آخرین ویرایش کتاب ها، حل سوال‌ها به چندین روش برای تسلط همه‌ جانبه داوطلب به مفهوم مورد سوال و مرور نکات مهم در ارائه سوال های تالیفی مشابه از جمله موارد حائز اهمیت در کتاب های بانک سوالات آزمون های نظام مهندسی هستند. انتشارات نوآور، یزدا و برخی دیگر از انتشارات های مهم آزمون نظام مهندسی که در ادامه ذکر می شوند، اقدام به گردآوری و چاپ کتب بانک نمونه سوال کرده اند.

کتاب‌ های ضروری برای آشنایی با ترفندهای آزمون نظام مهندسی

وجود تست های مفهومی و سخت! به علت فشرده بودن رقابت داوطلبان در آزمون های نظام مهندسی بسیار آزار دهنده اند؛ اما درعین حال، اگر قلق شکست دادن شان را یاد بگیرید، می توانید به‌ آسانی تغییر شگرفی در تراز و رتبه نهایی شما به‌ وجود بیاورد. جدای از این، مسئله زمان و مدیریت آن در آزمون ها قابل‌ توجه است. چه‌ بسا داوطلب قدرقدرتی باشید اما ساعت ها برای حل تست های معمولی وقت بگذارید و همین امر باعث از دست رفتن زمان و تاثیر منفی در نتیجه‌ نهایی‌ بشود. مؤسسه های فعال در زمینه نشر کتب آزمون های نظام مهندسی اقدام به انتشار کتاب هایی در باب مدیریت زمان، برنامه‌ ریزی اصولی و راهنمای روش مطالعه هرکدام از دروس کرده اند که می تواند ضمن ایجاد آگاهی های لازم، کیفیت عملکرد داوطلب در آزمون را بهبود ببخشد. کتاب‌ های واژه‌ یاب از انتشارات سری‌ عمران از همین کتاب های ضروری هستند.

کاربرد کتاب کلیدواژه آزمون نظام مهندسی

کمبود وقت و مدیریت زمان از مهم‌ترین مسائل پیش‌روی داوطلبان شرکت در آزمون نظام مهندسی است، به همین علت داشتن استراتژی و راهکارهای مناسب بهترین روش برای استفاده بهینه از زمان آزمون است. کتاب کلیدواژه یکی از کتاب های آزمون نظام مهندسی متشکل از کلمات کلیدی و مهم منابع معرفی‌شده برای آزمون نظام مهندسی بر اساس آزمون‌های گذشته است که به‌عنوان یک راهکار کاربردی، با کاهش زمان پاسخگویی می‌توانند نقش بسزایی در مدیریت زمان و به‌تبع آن قبولی داوطلبان ایفا نمایند. کلیدواژها برطبق حروف الفبا دسته‌بندی شده‌اند. متقاضیان با تشخیص کلمه کلیدی در سؤال، مراجعه به کلیدواژه و یافتن کلمه موردنظر می‌توانند منبع و پاسخ سؤال را پیدا نموده و به راحتی به آن پاسخ دهند. لازم به ذکر است که کتاب‌های کلیدواژه نقش کمکی دارند و استفاده از آن مستلزم تمرین است که داوطلبان با پاسخ به سؤالات دوره‌های گذشته می‌توانند در این زمینه مهارت کسب نمایند.

رشته‌ های آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی برای رشته های عمران، برق، مکانیک، ترافیک، معماری، شهرسازی و نقشه برداری برگزار می شود و اگر نمره قبولی در این آزمون اخذ شود، در حقیقت پروانه اشتغال به کار نیز از سازمان نظام مهندسی کل کشور برای داوطلب صادر خواهد شد و مسیر کاری حرفه ای مهندسان جوان، به‌ صورت رسمی در ادامه مسیر روشن تر از قبل خواهد بود. برای صلاحیت در رشته های آزمون نظام مهندسی، شاخه های شغلی متنوعی وجود دارد که طبق آزمون انتخابی، رشته‌ آزمون ها نیز متفاوت خواهند بود.

ناشران بهترین کتاب های آزمون نظام مهندسی

انتشارات نوآور یکی از مهم‌ترین انتشارات فعال در زمینه خرید کتاب های آزمون نظام مهندسی انتشارات نوآور است که در کنار فروش کتاب های مرتبط با آزمون، اقدام به برگزاری کلاس هایی معتبر با حضور اساتید بزرگ برای مباحث مهم تر در آزمون نظام مهندسی نموده اند. همچنین انتشارات نوآور ضمن فعالیت گسترده در صفحه اینستاگرام انتشارات و کانال آپارات جهت همراهی داوطلب برای برطرف کردن نقطه ضعف ها و برنامه ریزی اصولی، محتواهای جذابی تدارک دیده اند که پیشنهاد می کنیم به هیچ‌ وجه آنها را از دست ندهید. انتشارات سری عمران انتشارات سری‌ عمران به طور تخصصی در زمینه معرفی و فروش بهترین منابع آزمون های مهندسی عمران فعالیت می کند. در همین راستا برگزاری کلاس های نکته‌ و‌ تست توسط برترین اساتید برای تضمین موفقیت داوطلبان آزمون نظام مهندسی، آن هم به صورت آنلاین و همراه با DVD می تواند موهبتی در این شرایط کرونایی و با وجود عدم‌ امکان برگزاری کلاس های حضوری باشد. انتشارات توسعه ایران انتشارات توسعه ایران، انتشاراتی بسیار پویا جهت توزیع و فروش کلیه کتاب های مقررات ملی ساختمان است که البته این فقط یکی از فعالیت های قابل‌ توجه این انتشارات به‌ شمار می رود. علاوه‌ بر سفارش کتاب از این مجموعه توانا، با سر‌زدن به سایت توسعه ایران متوجه می شوید که برای طراحی لگو، ساخت تراکت ها و تیزرهای تبلیغاتی و تلویزیونی، صحافی و صفحه بندی و موارد دیگر نیز می توانید روی توسعه ایران به‌ شدت حساب کنید. انتشارات یزدا انتشارات یزدا، که از سال 1385 در زمینه نشر کتب تخصصی معماری و مهندسی فعالیت های قابل‌ توجهی دارد، هم‌ اکنون یکی از مشهورترین انتشارات فعال در پیشبُرد آزمون های نظام مهندسی هستند. با توجه به گسترش برخی از مباحث صنعت تاسیسات، یعنی مبحث انرژی و نفت، انتشارات یزدا به صورت چشم گیر اقدام به چاپ این مباحث نموده است که همین امر عملکردشان را تحسین‌ برانگیز جلوه می دهد. جالب است بدانید این انتشارات در زمینه چاپ کتب کودک و نوجوان باکیفیت مطلوب نیز در سال های اخیر فعال بوده است.

خرید منابع آزمون نظام مهندسی

در فرآیند خرید کتاب نظام مهندسی عمران نظارت، سایت کتابانه می تواند لیستی از بهترین منابع موجود در بازار را مطابق با سرفصل های به‌ روز شده خدمت متقاضیان ارائه دهد. با توجه به اینکه هر انتشارات معمولا تمرکزش را بر ارائه آثار حوزه چاپ خود می گذارد، ممکن است کمتر بتوان لیستی به کامل بودن لیست سایت هایی مانند کتابانه یافت که تمام منابع مورد نیاز را از برترین ناشران حوزه آزمون نظام مهندسی، در خود جای داده است و امکان خرید در سریع ترین زمان ممکن را برای شما فراهم می کند.

قیمت کتاب‌‌ های آزمون نظام مهندسی

قیمت کتاب‌ های آزمون نظام مهندسی در رشته های مختلف، بسیار متفاوت است. با این‌ وجود فروشگاه اینترنتی کتابانه سعی کرده است به علت تعدد منابع این آزمون، فرصتی جهت یک خرید مقرون‌ به‌ صرفه، برای متقاضیان این آزمون ایجاد کند. بنابراین با خرید کتاب نظام مهندسی عمران اجرا از کتابانه در کنار قیمت منصفانه و روند سفارش بی‌ دردسر، می توانید کتاب های برتر آزمون نظام مهندسی، کتاب های رشته عمران، کتاب های ارشد عمران، کتاب های رشته معماری، کتاب های ارشد معماری و... را در هر زمانی که اراده کنید، با بهترین کیفیت تحویل گرفته و تجربه خرید مطلوبی از سایت کتابانه داشته باشید.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل