loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه

کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری - مرادی

5 / -
موجود شد خبرم کن
دسته بندی :

کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری اثر دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات توسط نشر مرندیز به چاپ رسیده است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد محیط های رقابتی بین سازمان ها، استفاده از سیستم اطلاعاتی نوین به امری مهم و اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. هدف اصلی حسابداری ارائه اطلاعات مفید و به هنگام، به استفاده کنندگان جهت اتخاذ تصمیم گیری های معقول و مناسب می باشد؛ سیستم های اطلاعاتی در فعالیت حسابداری نیز به کار برده می شود تا از این طریق بتوان اطلاعات مورد نیاز مخاطب را به صورت سازمان دهی شده و موثر ارائه کرد. معمولا سیستم های اطلاعاتی توسط مهندسان رایانه که هیچ تخصص و علمی از حسابداری ندارند، تهیه و طراحی می شود؛ بنابراین جهت محیا کردن یک سیستم اطلاعاتی حسابداری کارا و مفید باید خود حسابداران نیز در طراحی آن دخالت داشته باشند. محوریت کتاب حاضر را نیز همین موضوع تشکیل می دهد که در چهار بخش شامل مبانی نظری سیستم های اطلاعاتی حسابداری، کنترل و حسابرسی سیستم های اطلاعاتی حسابداری، کاربرد سیستم های اطلاعاتی حسابداری و طراحی سیستم های اطلاعاتی حسابداری سازماندهی شده است . این کتاب از 19 فصل تشکیل شده که در ادامه پس از بیان عناوین اصلی، به شرحی مختصر از تعدادی فصول آن خواهیم پرداخت.

  1. مقدمه ای بر سیستم های اطلاعاتی حسابداری 2. فعالیت های اساسی سیستم های اطلاعاتی حسابداری 3. مروری بر پردازش اطلاعات و سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی 4. پایگاه داده 5. اینترنت و سیستم های اطلاعاتی حسابداری 6. تقلب رایانه ای 7. تکنیک های سواستفاده و تقلب رایانه ای 8. کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای-امنیت اطلاعات 9. کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای – محرمانگی داده ها و حفظ حریم خصوصی 10. کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای- پردازش جامع و دسترسی پذیری 11. حسابرسی سیستم های اطلاعاتی رایانه ای 12. چرخه درآمد؛ فروش و دریافت های نقدی 13. چرخه مخارج؛ خرید و پرداخت های نقدی 14. چرخه تولید 15. مدیریت منابع انسانی و چرخه حقوق و دستمزد 16. سیستم گزارش گری و دفتر کل 17. طراحی سیستم اجرا و بهره برداری 18. طراحی پایگاه های داده با استفاده از مدل REA 19. استراتژی های توسعه سیستم های اطلاعاتی حسابداری

فصل اول: مقدمه ای بر سیستم های اطلاعاتی حسابداری

در این فصل سیستم های اطلاعاتی و اجزای مربوط به آن و نیز تفاوت بین داده ها و اطلاعات به طور کامل بیان می شود و شرح مفصلی از اهمیت و ضرورتی که یادگیری سیستم های اطلاعاتی حسابداری دارند ارائه می گردد؛ فناوری اطلاعات در هر یک از اجزای حسابداری نقش های به سزایی داد که در ادامه فصل به آن ها اشاره می شود و هم چنین انواع طبقه بندی سیستم های اطلاعاتی حسابداری، نقش سیستم های اطلاعاتی حسابداری در زنجیره ارزش یک شرکت و انواع سیستم های هوشمند و نقش آن در سیستم های اطلاعاتی حسابداری توصیف می گردد.

فصل دوم: فعالیت های اساسی سیستم های اطلاعاتی حسابداری

آشنایی با فعالیت های اساسی سیستم های اطلاعاتی حسابداری مقدمه ای برای طراحی سیستم مربوطه می باشد که ضروری است قبل از اقدام به طراحی، حتما به طور کامل با آن ها آشنا شد. در این فصل وظایف سیستم های اطلاعاتی حسابداری به ترتیب نام برده و شرح داده می شود؛ فعالیت های تجاری دارای انواع مختلفی می باشد که نیازهای اطلاعاتی متناسبی با نوع فعالیت خود دارند که در ادامه به توضیح هر یک اشاره شده است و هم چنین اصول طراحی صحیح فرم ها و نحوه تهیه ی فهرست حساب ها نیز به مخاطب آموزش داده می شود.

فصل سوم: مروری بر پردازش اطلاعات و سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی

یکی از مهم ترین عوامل جهت تصمیم گیری و رسیدن به هدف و مقصود هر موسسه ای، اطلاعات می باشد؛ اطلاعات از روش های مختلفی به دست می آید و معمولا حجم زیادی را تشکیل می دهد، این حجم بالا نه تنها در گرفتن تصمیمات معقول و مفید به موسسات کمکی نمی کند بلکه در اکثر مواقع موجب گمراهی آن ها نیز می شود بنابراین جهت کارایی موثر تر آن، اطلاعات باید پردازش شوند و سپس تصمیم گیری ها بر اساس اطلاعات پردازش شده انجام گیرد تا بتوان به نتیجه ی مطلوب و دلخواه دست پیدا کرد. در این فصل مفهوم پردازش اطلاعات و جایگاه ان در سیستم های اطلاعاتی حسابداری شرح داده می شود و هم چنین بخش های چهارگانه ی چرخش پردازش، مفاهیم بنیادی ذخیره سازی داده ها، انواع فایل ها و نحوه سازمان دهی آن ها، انواع روش های پردازش داده و سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی و اجزای تشکیل دهنده ی به طور مفصل توصیف می گردد.

فصل چهارم: پایگاه داده

نگه داری از اطلاعات انبوه و پر حجم  به صورت سنتی کاری بسیار دشوار و گمراه کننده خواهد بود بنابراین جهت از بین بردن مشکلات نام برده باید از پایگاه داده ی یکپارچه به عنوان عنصر اساسی سیستم های اطلاعاتی استفاده گردد که بهترین ابزار برای سازمان دهی، نگه داری، مدیریت، کنترل و بازیابی اطلاعات می باشد. در این فصل، به اهمیت و مزایای پایگاه داده نسبت به سازمان دهی داده در سیستم های مبتنی بر فایل اشاره می شود و هم چنین سیستم مدیریت پایگاه داده و وظایف آن، قابلیت های سیستم مدیریت پایگاه داده، انواع روش های طرح ریزی پایگاه داده، مدل داده رابطه ای برای طراحی پایگاه های داده، شرایط اساسی مدل داده رابطه ای و خصوصیات مطلوب پایگاه داده با بیانی ساده و روان برای مخاطب شرح داده شده است.

فصل پنجم: اینترنت و سیستم های اطلاعاتی حسابداری

امروزه استفاده از رایانه و ارتباطات راه دور از طریق اینترنت به امری مهم و موثر در کسب و کار و جزئی جدایی ناپذیر از آن تبدیل گردیده است. از این رو محوریت این فصل به ارتباط موجود بین اینترنت و سیستم های اطلاعاتی حسابداری می پردازد؛ در ادامه، انواع شبکه های ارتباطات راه دور، مفاهیم تجارت الکترونیک و انواع آن، تاثیر تجارت الکترونیک بر زنجیره ارزش، مبادله الکترونیکی داده و مبادله الکترونیکی داده های مالی، اهمیت گزارشگری مالی اینترنتی، زبان گزارشگری مالی توسعه پذیر و چگونگی به کارگیری آن و نیز نحوه ی تاثیر زبان گزارشگری مالی توسعه پذیر بر عملیات حسابرسی، هریک به طور مفصل توضیح داده شده و مفاهیم مرتبط با آن ها را برای مخاطب روشن می سازد.

فصل ششم: تقلب رایانه ای

امروزه کم تر کسی پیدا می شود که از جرایم رایانه ای و مشکلات ناشی از آن چیزی نشنیده باشد؛ سازمان ها برای حفظ بقای خود در بازارهای رقابتی ناگریزند که اطلاعات شرکت را در اختیار همگان قرار دهند، این موضوع علاوه بر اینکه موجب بهبود کسب و کار می شود ممکن است خطراتی مانند ویروس های رایانه ای و خرابکاری های رایانه ای و سواستفاده ها را نیز به دنبال داشته باشد. بنابراین در این فصل ابتدا مفهوم تقلب بیا شده و سپس هریک از نقاط آسیب پذیر سیستم های اطلاعاتی رایانه، ویژگی های فرد متقلب و علت ارتکاب تقلب، تقلب رایانه ای و انواع طبقه بندی آن، روش های پیش گیری و کشف تقلب رایانه ای و نیز قوانین مربوط به منع تقلب و جرایم رایانه ای در سطح بین المللی و در ایران به طور مفصل شرح داده می شود.

فصل هفتم: تکنیک های سواستفاده و تقلب رایانه ای

اطلاعات یکی از با ارزش ترین منابع هر نوع فعالیت و کسب وکار می باشد که باید از آن محافطت شود؛ با گسترش فناوری اطلاعات، همه روزه تکنیک های جدیدی از تقلب های رایانه ای طراحی می شود که شرایط مناسبی را برای سواستفاده کردن از این اطلاعات فراهم می کند. بنابراین لازم است که مدیران و حسابداران از تقلب ها و جرایم رایانه ای اطلاعات کاملی را کسب نمایند تا از بروز تقلب در سیستم های خود پیش گیری به عمل آورند. بنابراین این فصل، مخاطب را با انواع تکنیک های سوء استفاده و تقلب رایانه ای، تکنیک های مهندسی اجتماعی، تفاوت میان برخی از روش های تقلب و نیز آمار انواع تقلب ها و جرایم رایانه ای آشنا می سازد.

فصل هشتم: کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای-امنیت اطلاعات

یکی از ویژگی های اساسی که اطلاعات باید داشته باشند، قابلیت اتکا است. کنترل های سیستم های اطلاعاتی که منجر به افزایش قابلیت اتکا اطلاعات می شود، را می توان به پنج دسته امنیت، حفظ محرمانگی داده ها، حفظ حریم خصوصی، پردازش جامع و دسترسی پذیری تقسیم نمود. در طول متن فصل ابتدا مخاطب با مفهوم امنیت و اهداف آن آشنا می شود و سپس انواع تهدیدات اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی، دستورالعمل ها منابع و استانداردهای امنیت اطلاعات، کنترل های داخلی و چارچوب یکپارچه کوزو، مدیریت ریسک، کوبیت و انواع کنترل های کشف کننده، اصلاح کننده و کنترل های پیش گیرانه هریک، به طور مفصل توصیف می گردد.

فصل نهم: کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای محرمانگی داده ها و حفظ حریم خصوصی

حفاظت محرمانگی داده ها و جلوگیری از افشای غیر مجاز آن ها امری ضروری می باشد و دارای روش های مختلفی است که در این فصل به طور مفصل به شرح آن ها پرداخته می شود و هم چنین اصول پذیرفته شده ی عمومی در رابطه با حفظ حریم خصوصی افراد بیان می گردد و در انتهای فصل نیز، اطلاعاتی در رابطه با رمز نگاری و انواع روش های آن، امضای دیجیتال و گواهینامه های دیجیتال ارائه می شود.

فصل دهم: کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای- پردازش جامع و دسترسی پذیری

منظور از پردازش جامع، پردازش اطلاعات به صورت صحیح، کامل و قابل اطمینان است و این موضوع زمانی جامه ی عمل می پوشد که فرایندها، خط مشی ها و رویه های پردازش توسط افراد غیر مجاز تغییر نکند؛ منظور از دسترسی پذیری نیز، دسترسی همیشگی به فرایندها، خط مشی ها و کنترل های به هنگام برای اطمینان از دسترسی کاربران به اطلاعات می باشد. در این فصل انواع کنترل های اطمینان بخش پردازش جامع، کنترل های اطمینان بخش دسترسی پذیری، روش های حداقل کردن خطر توقف سیستم، انواع روش های پشتیبان گیری از داده ها و هم چنین برنامه های تداوم فعالیت و طرح های بازیابی خرابی سیستم به طور مفصل برای مخاطب شرح می گردد.

 


برشی از متن کتاب


بخش1- مبانی نظری سیستمهای اطلاعاتی حسابداری فصل اول: مقدمه ای بر سیستم های اطلاعاتی حسابداری مقدمه سیستم های اطلاعاتی حسابداری چیست؟ تعریف سیستم های اطلاعاتی اجزای یک سیستم های اطلاعاتی سیستم های اطلاعاتی حسابداری داده ها و اطلاعات شناخت سیستم های اطلاعاتی حسابداری حسابداری و فناوری اطلاعات حسابداری مالی حسابداری مدیریت حسابرسی ممیزی مالیات رابطه زنجیره ارزش و سیستم های اطلاعاتی حسابداری مزایای بکارگیری سیستم های اطلاعاتی حسابداری برای سازمان ها طبقه بندی سیستم های اطلاعاتی طبقه بندی سیستم های اطلاعاتی بر اساس سطوح سازمانی طبقه بندی سیستم های اطلاعاتی بر اساس نوع فعالیت سیستم های هوشمند، رویکردی نوین در سیستم های اطلاعاتی حسابداری سیستم های خبره شبکه های عصبی مصنوع منطق فازی الگوریتم های ژنتیکی عامل های هوشمند خلاصه سوالات چهار گزینه ای سوالات تشریحی پیوست-سیستم های پشتیبان تصمیم مراحل فرآیند تصمیم گیری چگونه فرآیند تصمیم گیری توسط سیستم DSS پشتیبانی می شود؟ خصوصیت ها و قابلیت های سیستم های پشتیبان تصمیم گیری مولفه های اصلی سیستم های پشتیبان تصمیم گیری فصل دوم: فعالیت های اساسی سیستم های اطلاعاتی حسابداری مقدمه وظایف سیستم های اطلاعاتی حسابداری فعالیت های تجاری و نیازهای اطلاعاتی پردازش معاملات، مدارک و رویه ها گردآوری داده ها در قالب مدارک مثبته ثبت اطلاعات معاملات در دفتر روزنامه انتقال رویدادها به دفتر کل فهرست حساب ها سطوح اصلی حساب ها سطوح تفصیلی حساب ها تفصیلی یونیک و تفصیلی شناور تهیه اطلاعات برای تصمیم گیری صورت های مالی گزارش های مدیریتی استقرار کنترل های داخلی مستند سازی مناسب تفکیک وظایف خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل دوم سوالات تشریحی فصل سوم: مروری بر پردازش اطلاعات و سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی مقدمه قسمت اول – چرخه پردازش اطلاعات تعریف پردازش اطلاعات جایگاه پردازش اطلاعات در سیستم های اطلاعاتی حسابداری چرخه پردازش داده ها ورود داده ها ذخیره سازی داده ها تعاریف و مفاهیم بنیادی ذخیره سازی داده ها انواع فایل ها دسترسی به ثبت های انفرادی سازمان دهی فایل ها سازمان دهی فایل ها به کمک کد اصلی سازمان دهی فایل های جستجوی چند صفته (دستیابی از طریق کدهای فرعی) پردازش داده ها انواع روش های پردازش پردازش دسته ای پردازش دسته ای مستقیم پردازش مستقیم مقایسه روش های مختلف پردازش اطلاعات ستاده هدف اطلاعات ستاده قسمت دوم- سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان تاریخچه طراحی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی اجزای تشکیل دهنده ی سیستم های ERP خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل سوم سوالات تشریحی پیوست- معرفی انواع فناوری های نوین بی سیم 1- فناوری شناسایی خودکار از طریق امواج رادیویی فناوری شناسایی خودکار از طریق امواج رادیویی چیست؟ ضرورت استفاده از فناوری های جدید استفاده از فناوری RFID اجزای تشکیل دهنده ی RFID و نحوه عملکرد آن شناسه یا برچشب داده خوان چیست؟ دستگاه کنترل کننده چیست؟ کاربرد RFID فناوری NFC فناوری NFC دقیقا چیست؟ زیر ساخت های مورد نیاز برای استفاده از فناوری NFC انواع مختلف انتقال داده توسط NFC امنیت در فناوری NFC تفاوت NFC با بلوتوث تفاوت NFC با RFID آینده پیش رو 3- فناوری میراکست فناوری میراکست چگونه کار می کند؟ مزایای فناوری میراکست محدودیت های فناوری میراکست ارتباط میراکست با سیستم های اطلاعاتی و کاربرد آن در سازمان ها نتیجه گیری فصل چهارم: پایگاه داده مقدمه سازمان دهی داده در سیستم های سنتی مبتنی بر فایل مشکلات سیستم های سنتی مبتنی بر فایل پایگاه داده ویژگی داده ها در پایگاه داده سیستم مدیریت پایگاه داده وظایف سیستم مدیریت پایگاه داده گردش سیستمی و گردش فیزیکی داده ها در پایگاه داده قابلیت های سیستم های مدیریت پایگاه داده
  1. زبان تعریف داده ها
  2. زبان دستکاری داده ها
  3. زبان کنترل داده ها
فرهنگ داده طرح ریزی پایگاه داده ها طرح مفهومی منطقی طرح درونی یا فیزیکی طرح بیرونی مدل رابطه ای برای طراحی پایگاه داده شرایط اساسی مدل داده رابطه ای خصوصیات مطلوب پایگاه داده ها خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل چهارم سوالات تشریحی پیوست- آشنایی با بانک اطلاعاتی Microsoft SQL Server قابلیت های سیستم مدیریت پایگاه داده در نرم افزار اس کیوال سرور نگاهی به مهم ترین قابلیت های SQL Server 2016 فصل پنجم: اینترنت و سیستم های اطلاعاتی حسابداری مقدمه قسمت اول- تجارت الکترونیک انواع شبکه های ارتباطات راه دور استفاده از اینترنت در کسب وکار تجارت الکترونیک تاثیر تجارت الکترونیک بر زنجیره ی ارزش انواع تجارت الکترونیک تجارت الکترونیک بنگاه به مصرف کننده تجارت الکترونیک بنگاه به بنگاه مبادله الکترونیک داده ها مبادله الکترونیکی داده های مالی قسمت دوم- زبان گزارشگری مالی توسعه پذیر گزارشگری مالی اینترنتی زبان توسعه پذیر گزارشگری مالی کاربردهای زبان گزارشگری توسعه پذیر چگونگی به کارگیری زبان گزارشگری توسعه پذیر مزایای زبان گزارشگری توسعه پذیر محدودیت ها و ضعف های بالقوه زبان گزارشگری توسعه پذیر خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل پنجم سوالات تشریحی بخش 2- کنترل و حسابرسی سیستم های اطلاعاتی حسابداری فصل ششم: تقلب رایانه ای مقدمه اهمیت جرایم رایانه ای تقلب چیست؟ دالایل افزایش تقلب و جرایم رایانه ای آسیب پذیری سیستم های اطلاعاتی رایانه ای طبقه بندی تقلب های رایانه ای تقلب در داده های ورودی تقلب پردازش گر تقلب دستورهای رایانه ای تقلب اطلاعات تقلب ستانده چه کسانی مرتکب جرایم رایانه ای می شوند؟ چه افراد مرتکب جرایم رایانه ای می شوند؟ پیش گیری و کشف تقلب های رایانه ای شیوه های کاهش احتمال وقوع تقلب افزایش دشواری و سختی ارتکاب تقلب بهبود روش های کشف تقلب رایانه ای شیوه های کاهش خسارت های تقلب رایانه ای قوانین مربوط به منع تقلب و جرایم رایانه ای در سطح بین الملل جرایم رایانه ای و قوانین مربوط به آن در ایران خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل ششم سوالات تشریحی پیوست- قانون جرایم کامپیوتری بخش یکم- جرائم و مجازات ها بخش دوم- آیین دادرسی بخش سوم- سایر مقررات فصل هفتم: تکنیک های سواستفاده و تقلب رایانه ای مقدمه تکنیک های سواستفاده و و تقلب رایانه ای شکست های لایه های حفاظتی داده ها و ارتباطات تهدیدهای داده ها تهدیدهای نرم افزاری شکست های لایه حفاظتی فیزیکی شکست های لایه حفاظتی افراد درون سازمان شکست های لایه حفاظت از عملیات آمارهای تقلب رایانه ای خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل هفتم سوالات تشریحی فصل هشتم: کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای-امنیت اطلاعات مقدمه مفهوم امنیت اطلاعات اهداف امنیت اطلاعات چرا امنیت اطلاعات مورد نیاز است؟ انواع تهدیدهای اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی راهبری، مسئولیت پذیری و پاسخ گویی دستورالعما ها، منابع و استاندارهای امنیت اطلاعات کنترل های داخلی و چارچوب یکپارچه کوزو 1- محیط کنترلی 2- ارزیابی ریسک 3- فعالیت های کنترلی 4- اطلاعات و ارتباطات 5- فعالیت های حفاظتی چارچوب یکپارچه مدیریت ریسک چارچوب کوبیت اصول کوبیت توان مندسازهای کوبیت معرفی کوبیت در سازمان کنترل تهدیدات امنیت اطلاعات کنترل های پیش گیرانه کنترل های کشف کنده کنترل های اصلاح کننده خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل هشتم سوالات تشریحی فصل نهم: کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای – محرمانگی داده ها و حفظ حریم خصوصی مقدمه حفظ محرمانگی اطلاعات با سیستم شناسایی و طبقه بندی اطلاعات حفظ محرمانگی اطلاعات با رمز گذاری کنترل دسترسی به اطلاعات حساس کترل های دستیابی فیزیکی کنرل های دستیابی سیستمی آزمون سازگاری آزمون کارمندان حفظ حریم خصوصی اصول پذیرفته شده ی عمومی درباره حفظ حریم خصوصی رمزنگاری فاکنورهای مهم در استحکام رمز نگاری الگوریتم های رمز نگاری رمز نگاری متقارن رمزگذاری نامتقارن درهم سازی ویژگی های مدل درهم سازی امضا دیجیتال گواهی نامه های دیجیتال و زیر ساخت کلید عمومی شبکه های خصوصی مجازی کنترل های انتقال داده ها خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل نهم سوالات تشریحی پیوست- رمزگذاری کوانتومی شیوه انجام رمزگذاری کوانتومی فصل دهم: کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای- پردازش جامع و دسترسی پذیری مقدمه کنترل های اطمینان بخش پردازش جامع کنترل های ورودی کنترل های داده های اولیه اعتبارسنجی داده های ورودی کنترل اعتبار داده های ورودی در سطح فیلد کنترل اعتبار داده های ورودی در سطح رکورد کنترل اعتبار داده های ورودی در سطح فایل کنترل ذخیره سازی فایل ها و پردازش داده ها کنترل های ستاده های سیستم کنترل های اطمینان بخش دسترسی پذیری حداقل کردن خطر توقف سیستم پشتیبان گیری از داد ها از چه داده هایی و در چه زمان پشتیبان تهیه کنیم؟ چگونه پشتیبان تهیه کنیم؟ برنامه تداوم فعالیت شرکت برنامه بازیابی خرابی ها خلاصه سوالات چهارگزینه ای فصل دهم سوالات تشریحی پیوست- رایانش ابری رایانش ابری چیست؟ مدل های توسعه ی ابری سطوح مختلف رایانش ابری انواع خدمات ابری مشخصات و ویژگی های کلیدی رایانش ابری مزایای رایانش ابری مخاطرات و ریسک های رایانش ابری فصل یازدهم: حسابرسی سیستم های اطلاعاتی رایانه ای مقدمه قسمت اول- مروری بر حسابرسی و اطمینان بخشی سیستم های اطلاعاتی حسابرسی سیستم های اطلاعاتی رایانه ای دانش مورد نیاز یک حسابرس سیستم اطلاعاتی حسابدار رسمی سیستم اطلاعاتی منافع حسابرسی سیستم اطلاعاتی برای یک سازمان کنترل های داخلی در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای رویکردهای مختلف حسابرسی سیستم های اطلاعاتی رایانه ای اهداف حسابرسی سیستم های اطلاعاتی رایانه ای پیش گیری های امنیتی تحصیل و توسعه برنامه ها اصلاح برنامه ها پردازش اطلاعات اصلاح داده های اشتباه و نگه داری از فایل ها قسمت دوم- ابزارها و فنون حسابرسی سیستم های اطلاعاتی انواع تکنیک های حسابرسی به کمک رایانه تکنیک نسخه برداری فوری قلاب های حسابرسی فایل بررسی سیستم کنترل داخلی شبیه سازی متناوب و پیوسته تجزیه و تحلیل منطق (کد) برنامه امکان آزمون یکپارچه تکنیک پردازش دوباره شبیه سازی موازی آزمون پردازش داده ها مزایای ابزارها و تکنیک های حسابرسی به کمک رایانه محدودیت های ابزارها و تکنیک های حسابرسی به کمک رایانه قسمت سوم- حسابرسی مستمر سیستم های اطلاعاتی حسابداری نارسایی های حسابرسی سنتی در دنیای امروز تعریف حسابرسی مستمر شباهت ها و تفاوت های حسابرسی مستمر با حسابرسی سنتی کاربرد عملی حسابرسی مستمر فواید بالقوه ی حسابرسی مستمر محدودیت ها و چالش های حسابرسی مستمر خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل یازدهم سوالات تشریحی بخش3- کاربردهای سیستم های اطلاعاتی حسابداری فصل دوازدهم: چرخه درآمد؛ فروش و دریافت های نقدی مقدمه فعالیت های تجاری چرخه درآمد ثبت سفارش فروش ها حمل کالا صدور صورتحساب فروش وصول مطالبات تهدیدها و کنترل های عمومی چرخه درآمد خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل دوازدهم سوالات تشریحی فصل سیزدهم: چرخه مخارج؛ خرید و پرداخت های نقدی مقدمه فعالیت های تجاری چرخه مخارج سفارش خرید رسید و انبار کردن کالا تصویب صورتحساب های فروشندگان پرداخت بهای کالاها تهدیدها و کنترل های عمومی پرخه مخارج خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل سیزدهم سوالات تشریحی فصل چهاردهم: چرخه تولید مقدمه فعالیت های تجاری چرخه تولید طراحی محصول برنامه ریزی و برنامه زمانی تولید عملیات تولید حسابداری صنعتی هزینه یابی بر مبنای فعالیت تهدیدها و کنترل های عمومی چرخه تولید خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل چهاردهم سوالات تشریحی فصل پانزدهم: مدیریت منابع انسانی و چرخه حقوق و دستمزد مقدمه فعالیت های چرخه حقوق و دستمزد به هنگام سازی فایل های اصلی اثبات صحت اطلاعات کارکرد و حضور و غیاب کارکنان تهیه لیست حقوق و دستمزد پرداخت حقوق و دستمزد پرداخت مالیات و سایر کسور تهدیدات و کنترل های عمومی چرخه منابع انسانی و حقوق و دستمزد خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل پانزدهم سوالات تشریحی فصل شانزدهم: سیستم گزارش گری و دفتر کل مقدمه دفنر کل و فعالیت های گزارشگری به هنگام کردن دفترکل تهیه صورت های مالی تهیه گزارش های مدیریتی حسابداری سنجش مسئولیت بودجه قابل انعطاف ارزیابی متوازن تکنیک های داده کاوی تهدیدات و کنترل های عمومی سیستم گزارشگری و دفتر کل خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل شانزدهم سوالات تشریحی بخش4- طراحی سیستم های اطلاعاتی حسابداری فصل هفدهم: طراحی سیستم، اجرا و بهره برداری مقدمه دلایل تغییر سیستم های اطلاعاتی حسابداری طراحی سیستم های اطلاعاتی حسابداری افراد موثر بر چرخه توسعه سیستم چرخه توسعه سیستم اطلاعاتی حسابداری مرحله برنامه ریزی انواع برنامه ریزی تکنیک های برنامه ریزی امکان سنجی تجزیه و تحلیل سیستم ها ضرورت تحلیل سیستم ها ابزارهای تحلیل سیستم بررسی مقدماتی بررسی سیستم کنونی مطالعه امکان سنجی سیستم تعیین نیازها و الزامات سیستم اطلاعاتی گزارش تجزیه و تحلیل سیستم طراحی مفهومی (منطقی) سیستم ارزیابی شیوه های طراحی سیتم عوامل موثر بر طراحی سیستم های اطلاعاتی تعیین ویژگی های طراحی سیستم تهیه گزارش طراحی منطقی سیستم طراحی فیزیکی سیستم طراحی ستاده ها طراحی ورودی های سیستم طراحی فایل ها و پایگاه های داده طراحی برنامه طراحی رویه ها طراحی کنترل ها تهیه گزارش طراحی فیزیکی سیستم اجرای سیستم برنامه ریزی اجرای سیستم آماده سازی مکان آماده سازی و آموزش کاربران آزمایش سیستم تکمیل مستند سازی تبدیل داده ها آغاز به کار سیستم (تبدیل سیستم) مدیریت تغییرات رفتاری دلایل بروز مشکلات رفتاری چگونگی مقاومت افراد در برابر تغییرات ارزیابی و نگه داری سیستم عوامل موفقیت و عدم موفقیت طراحی سیتم های اطلاعاتی خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل هفدهم سوالات تشریحی پیوست- تکنیک های مستند سازی سیستم های اطلاعاتی حسابداری مقدمه اهمیت مستندسازی انواع ابزارهای مستند سازی نمودارهای گردش داده ها نمودارهای گردش کار - نمودار گردش اسناد و مدارک - نمودار گردش عملیات سیستم رایانه ای - نمودارهای برنامه ای جداول تصمیم گیری فصل هجدهم: طراحی پایگاه های داده با استفاده از مدل REA مقدمه نمودار منابع، رویدادهاو کارگزاران انواع شخصیت روابط ساختاری در نمودار منابع، رویدادها و کارگزاران انواع نمودارهای منابع، رویدادها و کارگزاران طراحی نمودار منابع، رویدادها و کارگزاران مرحله اول- شناسایی رویدادهای مبادله اقتصادی مرحله دوم- شناسایی منابع و کارگزاران مرحله سوم- تعیین عوامل اصلی هر ارتباط انواع روابط شناسایی عوامل ارتباط نمودارهای چرخه مخارج و چرخه پرداخت حقوق نمودارهای یکپارچه منابع، رویدادها و کارگزاران پیاده سازی نمودار منابع، رویدادها و کارگزاران در یک پایگاه داده ارتباطی کاربردهاب نمودارهای منابع، رویدادها و کارگزاران خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل هجدهم سوالات تشریحی فصل نوزدهم: استراتژی های توسعه سیستم های اطلاعاتی حسابداری مقدمه ضرورت بررسی سیستم های اطلاعاتی حسابداری خرید نرم افزار به صورت آماده خرید نرم افزار و چرخه حیات توسعه سیستم انتخاب فروشنده و خرید سیستم معیار انتخاب از طرح های پیشنهادی تصمیم گیری نهایی استفاده از سیستم های رایانش ابری طراحی سیستم توسط دایره سیستم اطلاعاتی شرکت طراحی نرم افزار توسط کاربر نهایی مزایای طراحی کابر نهایی معایب طراحی کاربر نهایی مدیریت و کنترل طراحی کاربر نهایی منبع یابی برون سازمانی برون سپاری در مقابل توسعه داخلی روش های تسریع و یا بهبود فرآیند توسعه مهندسی دوباره فرایندهای تجاری اصول مهندسی دوباره چالش های مهندسی دوباره سیستم ها نمونه سازی فرایند نمونه سازی مزایای نمونه سازی معایب نمومنه سازی مهندسی نرم افزار به کمک رایانه مزایا و معایب مهندسی نرم افزار به کمک رایانه ارزیابی مالی سیستم های اطلاعاتی حسابداری شناسایی هزینه های سیستم های اطلاعاتی محدودیت های مدل های مالی خلاصه سوالات چهار گزینه ای فصل نوزدهم سوالات تشریحی منابع و مآخذ واژه نامه

  • نویسنده: دکتر مهدی مرادی - نعیمه بیات
  • انتشارات: مرندیز


ثبت دیدگاه


دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری - مرادی" می نویسد

آخرین بازدید های شما

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل