loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
  1. خانه
  2. محصولات
  3. کتاب انتقال گرما اینکروپرا
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
6 کالا

درباره‌ی کتاب انتقال گرما اینکروپرا

تعریف ساده و کلی انتقال گرما، عبارتست از گذر انرژی بر اثر اختلاف دما. در واقع هر گاه درون یک محیط و یا میان دو یا چند محیط اختلاف دما وجود داشته باشد، انتقال گرما (به صورت های مختلف) روی خواهد داد. اکثر دانشجویان رشته های فنی و مهندسی با مبحث انتقال گرما تا حدودی در دروس فیزیک دوران دبیرستان آشنا می شوند، اما این درس را به صورتی تخصصی در ترم های اول دانشگاه می گذرانند.

کتاب “مقدمه ای بر انتقال گرما” منبعی جامع و کامل برای یادگیری درس انتقال گرما می باشد، که با زبانی روان و ساده مطالب را در هر فصل با وضوح تشریح می کند و برای هر مطلب مثال هایی را نیز ارائه می دهد. حول شیوه ی استنتاج فرمول ها بحث می کند و در انتهای فصول واژه ها و مفاهیم کلیدی را به صورت فهرست وار شرح می دهد. از ویژگی های برجسته کتاب مقدمه ای بر انتقال گرما به تالیف اینکروپرا، می توان به ارائه ی مسائل چالش برانگیز و طبقه بندی شده در انتهای هر فصل برای تثبیت یادگیری و هم چنین ارائه ی نمودارها و جداول در راستای ساده سازی مطالب، اشاره کرد.

کتاب مذکور متشکل از 13 فصل می باشد که عبارتند از: 1‐ مقدمه 2‐ مقدمه ‌ای بر رسانش 3‐ رسانش پایای یک بعدی 4‐ رسانش پایای دو بعدی 5‐ رسانش گذرا 6‐ مقدمه ای بر جا به جایی 7‐ جریان خارجی 8‐ جریان داخلی 9‐ جا به جایی آزاد 10‐ جوشش و چگالش 11‐ مبدل های گرمایی 12‐ تشعشع: فرآیندها و خواص 13‐ تبادل تشعشع بین سطوح

آشنایی با فصول کتاب انتقال حرارت اینکروپرا

فصل اول مخاطب را با انتقال گرما و انواع آن آشنا می کند. فصل دوم به بررسی آهنگ رسانش (قانون فوریه) و معادلات گرما می پردازد و شرایط مرزی و اولیه را شرح می دهد. فصول سوم و چهارم دیوارهای مسطح، دیوارهای شعاعی، خلاصه روابط رسانش یک بعدی، انتقال گرما در سطوح گسترده، معادله گرمازیست، روش های غیر استاندارد و جدا کردن متغیرها، معادله های تفاضل محدود و چگونگی حل آن ها و … را مورد بررسی قرار می دهند. فصول پنجم و ششم به تعریف و تحلیل روش ظرفیت فشرده، تغییرات دما بر حسب مکان، دیواره های استوانه ای و کروی، روش های تفاضل محدود، لایه های مرزی جابه جایی، جریان لایه ای و جریان متلاطم، مفهوم فیزیکی پارامترهای بی بعد و … می پردازند. فصول هفتم و هشتم مخاطب را با جریان روی یک صفحه تخت، محاسبه ضریب جا به جایی، استوانه در جریان عرضی، جت های ضربه ای، بسترهای پر شده، آثار هیدرودینامیکی، آثار گرمایی موازنه انرژی، جریان داخلی در میکروتیوب ها و … آشنا می کنند. فصول نهم و دهم مکانیسم جا به جایی آزاد، آثار تلاطم، رابطه های تجربی برای جا به جایی آزاد در جریان خارجی، پارامتر های بی بعد در جوشش و چگالش، انواع جوشش و منحنی های آن ها، انواع چگالش ها و … را شرح می دهند. فصول یازدهم و دوازدهم انواع مبدل های گرمایی، طراحی و محاسبه عملکرد مبدل های گرمایی با استفاده از روش های مختلف، شدت تشعشع، تشعشع جسم سیاه، گسیل تشعشع از سطوح حقیقی، قانون کیرشهف و … را توصیف می کنند و نهایتاً فصل سیزدهم به تشریح ضریب دید، انتقال گرمای ترکیبی، تبادل تشعشع در یک محیط فعال، گسیل و جذب تشعشع در گازها، انتگرال و رابطه های ضریب دید و … می پردازد.

اهمیت کتاب انتقال گرما اینکروپرا

کتاب تشریح مسائل مقدمه ای بر انتقال گرما 1 اثر اینکروپرا، که ویرایش پنجم آن اخیرا برای اولین بار ترجمه شده از استقبال بی نظیر دانشجویان سراسر ایران برخوردار بوده است. کتاب مذکور جز کتاب های دانشگاهی مهندسی شیمی در ایران و جهان به عنوان مهم ترین کتاب درسی انتقال حرارت تدریس می گردد. از ویژگی های این کتاب دارا بودن بیان درسی مناسب و نیز مسایل متنوع و بسیار زیاد آن است. درس انتقال حرارت یکی از دروس اساسی و کاربردی رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی مواد، مهندسی شیمی و… می باشد و اهمیت آن در علوم مهندسی بر کسی پوشیده نیست. در طول یکسال همواره دانشجویان اشاره به این نکته داشتند که کتاب حال المسائل ویرایش پنجم در بازار موجود نیست و با توجه به محدودیت زمانی در طول ترم امکان حل و بررسی کامل مسایل کتاب وجود ندارد. در نتیجه ناشر و مترجم بر آن شدند که حل مسائل کتاب فوق را که شامل 13 فصل است به چاپ برسانند.

قیمت و خرید کتاب انتقال گرما اینکروپرا از کتابانه

برای خرید کتاب مقدمه ای بر انتقال گرما به تالیف اینکروپرا، دویت، برگمن و لاوین با ترجمه های متنوعی چون: بهرام پوستی، علی اصغر رستمی و ... که در بازار نشر کتاب هایایارن به چاپ رسیده است به سایت کتابانه مراجعه کنید؛ و پس از استعلام قیمت ترجمه های مختلف کتاب انتقال گرما اینکروپرا خرید خود را نهایی کنید.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل