loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
  1. خانه
  2. محصولات
  3. مبادی العربیه
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
20 کالا

معرفی کتاب‌های مبادی العربیه الشرتونی

مجموعه چهارجلدی کتاب مبادی العربیه رشید الشرتونی، یکی از معروف‌ترین کتاب‌های عربی در زمینه آموزش قواعد عربی است که در قرن هجدهم میلادی تألیف شده است. این کتاب به شیوه‌ و زبانی ساده و روان، به توضیح این قواعد پرداخته است و از جمله کتاب‌های اصلی آموزش عربی در دانشگاه‌ها و حوزه محسوب می‌شود. در ادامه، کمی بیشتر به بررسی کتاب مبادی العربیه رشید الشرتونی پرداخته شده است. اگر قصد خرید آنلاین کتاب های مبادی العربیه الشرتونی را دارید، با ما همراه باشید. خرید کتاب مبادی العربیه

آشنایی با سطح‌بندی کتاب مبادی العربیه

لیست کتاب های مبادی العربیه رشید الشرتونی، کتاب‌هایی روان و عامه‌پسند برای یادگیری قواعد عربی از ساده تا پیچیده و سنگین هستند. این کتاب‌ها در چهار جلد و با زبان عربی ارائه شده‌اند. کتاب‌های مبادی العربیه، ساختاری نو از آموزش قواعد در کنار تمرینات زیاد را دربرگرفته‌اند و همانند اکثر کتاب‌های دیگر ادبیات عرب، شامل دو قسمت اصلی صرف و نحو هستند. مطالب ارائه شده در هر جلد، در تکمیل جلد پیشین بوده و مطالب آن را گسترده‌تر می‌نماید. مجلد های مبادی العربیه به ترتیب عبارتند از:

  • کتاب مبادی العربیه 1 و 2: تنقیح و اعداد
  • کتاب مبادی العربیه 3: قسم نحو
  • کتاب مبادی العربیه 4: قسم صرف

موضوعات اصلی مبادی العربیه

همان‌طور که اشاره شد، لیست کتاب های مبادی العربیه رشید الشرتونی از دو بخش صرف و نحو تشکیل شده است. در مقدمه‌های جلدهای سوم و چهارم این کتاب‌ها، در باب صناعت علم عربی نیز سخن گفته شده. از جلد اول تا چهارم، مطالب به شکل جامع‌تری از جلد قبل ارائه می‌شوند. جلد اول شامل مباحث تعریف حروف صحیح و معتل، حرکات سه‌گانه، سکون و تنوین، حروف شمسی و قمری، مد، تشدید و همزه، انواع کلمه، فعل ماضی و ضمیر منفصل، فعل مضارع، فعل امر، فعل صحیح و معتل، فعل لازم و متعدی، فعل معلوم و مجهول، فعل مبنی و معرب، مضارع مرفوع، منصوب و مجزوم، مذکر و مؤنث، مفرد و مثنی، انواع جمع، اسم فاعل و مفعول، نکره و معرفه، اسم علم و ضمیر، اسم اشاره و موصول، معرف به ال و مضاف به معرفه، اسم مبنی و معرب، کیفیت رفع اسم، فاعل و نائب فاعل، مبتدا و خبر، اسم و خبر کان و ان، کیفیت نصب اسم، مفاعیل خمسه، حال و تمیز، منادا، کیفیت مجرور شدن اسم، نعت، عطف، بدل، تأکید، حروف هجائیه، تعریف جمله مفید، موضوع علم نحو، مواضع نصب، جزم و رفع فعل، مواضع رفع اسم، تعریف فاعل، نائب فاعل، مبتدا و خبر، اسم و خبر افعال ناقصه و حروف مشبهه، مواضع نصب اسم، مفاعیل خمسه، استثناء و حال، تمیز و... بوده، در جلد دوم، به تعریف علم صرف، کلمات، افعال، انواع آن و شکل صحیح آنها، حروف عله و حالت آخر کلمات معرب و مبنی، فعل مضارع، حروف ناصبه، شروط نصب فعل، انواع فاعل، فاعل مؤنث، نائب فاعل و... پرداخته شده است، جلد سوم، شامل تقسیم فعل به حسب زمان، ادغام، اقسام اسم، مصدر، مصدر میمی و اسم مصدر، مره و نوع، صفت مشبهه، افعل تفضیل، اوزان مبالغه، اسم مکان، زمان و آلت، اسم مقصور و ممدود، نسبت، اسم شرط و استفهام، کنایات، ظروف، اسم فعل، عدد اصلی و ترتیبی و حروف معانی، مرتبه مبتدا و خبر، علاقات خبر به مبتدا، حروف مشبهه به لیس، ضمیر شأن، تعدی به چند مفعول، افعال تعجب، اختصاص، اشتغال، تنازع، منادی، استغاثه، ندبه، ترخیم، حروف قسم، استفهام، نفی، ردع، تنبیه، تحضیض، شرط، تفصیل، تفسیر، مفاجات است. در جلد چهارم، به بررسی کلی مباحث، احتیاج بدل به مبدل منه، احکام تابع مبدل منه، تاکید، احکام کلا و کلتا، موول به مشتق، اقسام حروف جر و... پرداخته شده است.

روش آموزش صرف و نحو در کتاب مبادی العربیه

روش آموزش در کتاب مبادی العربیه رشید الشرتونی به‌صورت سؤال‌وجواب است. در ابتدای هر درس، ابتدا به توضیح قاعده‌ای و پس از آن، به توضیح و بیان استثنائات پرداخته می‌شود. در پایان هر درس نیز تعدادی تمرین برای یادگیری بیشتر ارائه شده تا مطالب در حافظه بنشینند. لیست کتاب های مبادی العربیه رشید الشرتونی، به دلیل روان بودن، جامعیت در عین اختصار، طبقه‌بندی درست و انتخاب مثال‌های مناسب و زیاد، بسیار موردتوجه واقع شده است. همچنین این کتاب‌ها دسته‌بندی درست و تفکیک درست مطالب را داشته ازاین‌رو، جلد چهارم شامل مباحث پیشرفته عربی بوده و جز منابع کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌هایی همچون الهیات، فلسفه و کلام، حقوق، فقه و مبانی، قرآن و حدیث و... است.

سطح تمرین‌های کتاب مبادی العربیه شرتونی

در این کتاب، ساختار آموزشی بر پایه تمرینات متعدد در کنار نکات هر درس است. تمرینات این کتاب به دو بخش ساده و سخت تقسیم می‌شود که مخاطب برای پاسخگویی به سؤالات دشوار، در کتاب‌های اول، به اطلاعاتی فراتر از اطلاعات کتاب نیازمند است.

کتاب مبادی العربیه مناسب چه افرادی است؟

مجموعه کتاب مبادی العربیه رشید الشرتونی، برای کسانی تهیه و تألیف شده که قصد دارند قواعد عربی را از ساده تا پیچیده‌ترین، بدون سردرگمی و از یک منبع بیاموزند. این کتاب کامل و مفید، با پوششی که بر تمام قواعد عربی دارد، افراد را از نیاز به کتاب‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند. اگر قصد خرید اینترنتی کتاب ترجمه و شرح مبادی العربیه شرتونی را دارید، کتابانه می‌تواند مرجع خوبی برای خرید شما باشد.

بهترین ترجمه‌ها (راهنما و شرح) کتاب‌های مبادی العربیه

کتاب مبادی العربیه رشید الشرتونی، در طول سالیان، موردتوجه دانشگاهیان و حوزویان قرار گرفته است. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز بیان شد، این کتاب، در قرن هجدهم تألیف شده و به زبان عربی است. ترجمه اولیه کتاب مبادی العربیه رشید الشرتونی به فارسی، توسط علی شیروانی انجام و در دو جلد منتشر شد. ترجمه دیگری نیز از این کتاب توسط حمید محمدی صورت‌گرفته که علاوه بر ترجمه سلیس، تغییراتی نیز نسبت به متن دروس و ساختار مطالب داشته است. برای خرید آنلاین کتاب های مبادی العربیه الشرتونی با ترجمه موردنظر خود، در کتابانه جستجویی انجام دهید.

خرید کتاب مبادی العربیه

سالیان سال است که لیست کتاب های مبادی العربیه رشید الشرتونی، به‌عنوان منبع آموزش در دانشگاه‌های ایران تدریس می‌شود، اگر به دنبال خرید این کتاب‌ها یا سایر کتاب های رشته الهیات و کتاب های رشته زبان ادبیات فارسی هستید، می‌توانید به کتابانه، مرجع خرید کتاب مبادی العربیه شرتونی مراجعه کنید. این وب‌سایت، بستری امن را برای خرید شما مهیا کرده تا خریدی سریع و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

قیمت کتاب مبادی العربیه شرتونی

قیمت هریک از کتاب‌ها در لیست کتاب های مبادی العربیه رشید الشرتونی، می‌تواند متفاوت باشد. اگر قصد خرید اینترنتی کتاب ترجمه و شرح مبادی العربیه شرتونی را دارید، برای اطلاع از قیمت این کتاب‌ها، می‌توانید در کتابانه نام آن را جستجو کرده و اطلاعات تکمیلی آن را دریافت نمایید.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل