loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
  1. خانه
  2. محصولات
  3. کتاب غرور و تعصب
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
6 کالا

غرور و تعصب، کتابی برای دوستداران رمان‌های عاشقانه

«غرور و تعصب»، عنوان کتابی است از جین آستین، نویسنده انگلیسی که بین سال‌های 1775 تا 1817 می‌زیست. این کتاب دومین کتاب او است که به هنگام نگارش آن، تنها بیست ویک سال سن داشت و در همین سن کم، توانست شاهکار خود را خلق کند. آستین در سال 1796 این کتاب را نوشت اما هفده سال طول کشید تا نظر ناشرین را برای انتشار آن جلب کند. در سال 1813، برای اولین‌بار، این کتاب منتشر شد. در غرور و تعصب، زندگی اجتماعی و خانوادگی قرن نوزدهم انگلستان به تصویر کشیده می‌شود. داستان این کتاب، زندگی خانواده بنت در محیطی روستایی در اوایل قرن نوزدهم را روایت می‌کند. خانواده‌ای هفت‌نفره متشکل از آقا و خانم بنت و پنج دختر با نام‌های جین، الیزابت، مری، کیتی و لیدیا، با شخصیت‌های کاملاً متمایز از یکدیگر. خرید کتاب غرور و تعصب زندگی خانواده بنت با آمدن دو مرد جوان ثروتمند، آقایان بینگلی و دارسی، به همسایگی، درگیر تغییراتی می‌شود. آقای بینگلی، در مجلس رقصی شیفته جین، دختر زیبا و خجالتی خانواده می‌شود. دراین‌بین، دوست منزوی آقای بینگلی نیز با الیزابت، دختر دوم و سرزنده آقای بنت، آشنا می‌شود، اما الیزابت به علت تکبر دارسی، از او متنفر است. تنفری که به‌مرور تبدیل به شناخت، تغییرات مثبت و شکل‌گیری عشق واقعی بین این دو می‌شود. مسلماً این چند خط، نمی‌تواند بازگوکننده داستان پر از جزئیات غرور و تعصب باشد. آستیندر این اثر با ظرافتی مثال‌زدنی، تمام صحنه‌های زندگی افراد درون داستان را کنار هم قرار می‌دهد، طوری که شما احساس می‌کنید عضوی از این خانواده هستید. در ادامه، کمی بیشتر به بررسی رمان غرور و تعصب پرداخته شده است. اگر شما از علاقه‌مندان به مطالعه رمان خارجی و طرفدار آثار جین آستین هستید و یا قصد خرید کتاب غرور و تعصب را دارید، با ما همراه باشید.

غرور و تعصب "بچه‌ی دلبند" جین آستین

منتقدان بر این باورند که غرور و تعصب، برترین کتاب جین آستین است. او غرور تعصب را بسیار دوست می‌داشت و ازاین‌رو، آن را «بچه دلبند من» می‌نامید. گفته می‌شود که او در 29 ژانویه سال 1813، برای خواهرش، کاساندرا، از این عبارت در معرفی غرور و تعصب استفاده کرده بود. [caption id="attachment_281091" align="aligncenter" width="600"]جین آستین جین آستین، نویسنده کتاب غرور و تعصب[/caption]

سبک جین اوستین در نگارش غرور و تعصب

سبک کلی نگارش غرور و تعصب، کنایه‌آمیز و شوخ‌طبعانه است. راوی اغلب اظهاراتی را بیان می‌کند که می‌تواند در واقع معنایی دیگر داشته باشد. این رمان کلاسیکِ رمانتیک، با سبک خاص جین آستن نوشته شده است. او تحولی در رمانتیسم ایجاد کرده که در آن به‌جای نگارش کهنه و سختگیرانه، تخیل، اشتیاق و احساس نیز در ساختار داستان حضور داشته باشند.

غرور و تعصب صدای زنان جامعه‌ زمانه‌ی خود

زنان جامعه‌ای که در غرور و تعصب از آنها یاد می‌شود، حق رأی نداشته، در دسترسی به ساده‌ترین آموزش‌ها نیز دچار محدودیت بودند و تنها به مشاغل بسیار کم‌درآمد دسترسی داشتند. ازاین‌رو مجرد ماندن برایشان تحقیر بود و اطاعت از مردان، کاری بود که می‌بایست تا آخر عمر انجام می‌دادند. نمونه‌ای که به طور واضح در شخصیت‌های خانم بنت و خواهران الیزابت دیده می‌شود. اما الیزابت، همچون قهرمان داستان دیگر آستین، یعنی کتاب اِما، زنی متکی‌به‌خود و غیرمتعارف برای زمانه خود است که تنها هدف خود از زندگی را ازدواج نمی‌بیند و در نهایت نیز مردی شیفته شخصیت استوار وی می‌شود و نه زیبایی ظاهری او. نقد و بررسی کتاب غرور و تعصب

بررسی شخصیت‌های اصلی کتاب غرور و تعصب

شخصیت‌های اصلی کتاب غرور و تعصب، عبارت‌اند از:

  • الیزابت بنت، دختر دوم خانم و آقای بنت و شخصیت اصلی این رمان. دختری سرزنده، واقع‌گرا و باهوش.
  • آقای دارسی، فردی ثروتمند و نجیب‌زاده، متکبر و منزوی در ابتدای داستان، اما کم‌کم وجوه صداقت، هوش و شخصیت استوارش شناسانده می‌شود.
  • جین بنت، دختر اول خانواده بنت، دختری زیبا، خجالتی و کم‌حرف.
  • آقای بینگلی، نجیب‌زاده‌ای پرشور و ثروتمند و صمیمی‌ترین دوست آقای دارسی است اما به لحاظ اخلاقی، دقیقاً در نقطه مقابل او قرار دارد.
  • آقا و خانم بنت، افرادی از طبقه نجیب‌زاده و متوسط جامعه؛ آقای بنت فردی نجیب و شوخ‌طبع و خانم بنت، زنی شلوغ که تنها دغدغه‌اش در زندگی ازدواج دخترانش می‌باشد.
  • مری بنت، دختر سوم آقا و خانم بنت، دختری جزئی‌نگر و مؤدب. پیانو می‌نوازد، می‌خواند و بسیار جدی است.
  • کاترین بنت، دختر چهارم خانواده، او در طول داستان به‌عنوان دختری احمق شناخته می‌شود که به خواهر خود حسادت می‌کند.
  • لیدیا بنت، دختر آخر خانواده بنت، سرسخت، خودخواه، بی‌پروا و نابالغ.
  • کشیش کالینز، فردی متکبر که به فکر به‌دست‌آوردن ثروت آقای بنت است.
  • کاترین دبورگ، عمه متکبر دارسی، نجیب‌زاده‌ای که خانواده بنت را به علت طبقه متوسط اجتماعی تحقیر می‌کند.
  • کارولین بینگلی، خواهر متکبر چارلز بینگلی که به دارسی علاقه دارد و سعی می‌کند با دسیسه توجه او را به خود جلب نماید.

شخصیت های رمان غرور و تعصب

به چالش کشیدن تفکرات جامعه در رمان غرور و تعصب

در زمانه‌ای که زنانش دستیابی به عزت و خوشبختی را ازدواج می‌دانستند و برای ازدواج، پیش از هر چیزی به ثروت و دارایی شخص توجه داشتند و تصمیم‌گیری افراد این‌گونه مادی بود، جین آستین در غرور و تعصب، الگوهای کهنه را رها کرده و بر داشتن شخصیت استوار تاکید می‌کند؛ از سویی دیگر اذعان می‌دارد که غرور و قضاوت‌های زودهنگام باعث می‌شود که  احساسات واقعی نشان داده نشوند و همین نگرش باعث قضاوت‌های اشتباه و مخاطره‌انگیز می‌شود. آستین قصد داشت تا تفکرات پوسیده جامعه که نقابی بود بر چشمان مردم را از بین ببرد و حقایق را بهتر نشان دهد.

جایگاه ادبی کتاب غرور و تعصب در جهان

غرور و تعصب را می‌توان شاهکاری ادبی در ادبیات جهان دانست. این کتاب از محبوب‌ترین کتاب‌های ادبیات انگلستان است و در تمام دوران، با گذشت بیشتر از 200 سال، از محبوب‌ترین رمان‌ها باقی‌مانده است. از این رمان اقتباسات زیادی انجام شده که خود نشان از محبوبیت زیاد آن دارد. درخشش این رمان در شخصیت‌پردازی فوق‌العاده عالی و جزئیات بسیار دقیق آن است که با زبانی شیرین و آمیخته با طنز بیان شده است.

بهترین نسخه‌های سینمایی غرور و تعصب

فیلم سینمایی از داستان غرور و تعصب، بارها در کشورهای مختلف ساخته شده و ازاین‌بین نسخه‌ای به کارگردانی جو رایت و نویسندگی دبورا موگاک با بازی کایرا نایتلی و متیو مک فادن در نقش‌های الیزابت و آقای دارسی که در سال 2005 تولید شده، معروف‌ترین فیلم ساخته شده از این داستان است. این فیلم در ژانر رمانتیک، با تاکید بر مضامینی همچون رئالیسم، خانواده و رمانتیسم ساخته شده و نامزد دریافت جایزه‌های زیادی بوده است. فیلم سینمایی غرور و تعصب

بهترین ترجمه‌های غرور و تعصب

از غرور و تعصب جین آستن، ترجمه‌های زیادی از انتشارات مختلف در فروشگاه‌های فروش کتاب موجود است. ترجمه‌های رضا رضایی، شمس‌الملوک مصاحب، کیوان عبیدی آشتیانی از جمله معروف‌ترین و بهترین این ترجمه‌ها هستند. اگر به دنبال خرید کتاب غرور و تعصب با ترجمه‌ای خاص هستید، آن را در کتابانه جستجو کنید.

معرفی کتاب‌هایی مشابه با کتاب غرور و تعصب

اینکه غرور و تعصب، پس از گذشت بیش از 200 سال، همچنان طرف‌دار دارد و از کتاب‌های پرفروش به‌حساب می‌آید، نشان از هوش نویسنده و سلیقه خارق‌العاده او دارد. اگر به این ژانر از کتاب‌ها علاقه‌مندید، به شما مطالعه کتاب‌های «جین ایر» از شارلوت برونته، «بر باد رفته»، از مارگارت میچل، «عقل و احساس» و «اِما»، آثاری دیگر از جین آستین، «بلندی‌های بادگیر»، از امیلی برونته، «ربه‌کا»، از دافنه دموریه، «گتسبی بزرگ»، از اف. اسکات فیتزجرالد، «دزیره»، از آن ماری سلینکو، «مادام کاملیا»، از الکساندر دوما، «زنان کوچک»، از لویزا می الکات و... به شما پیشنهاد می‌شود. اگر قصد خرید اینترنتی غرور و تعصب یا هرکدام از این رمان‌ها را داشتید، کتابانه می‌تواند بهترین گزینه برای خرید شما باشد. موضوع کتاب غرور و تعصب

خرید اینترنتی کتاب غرور و تعصب از کتابانه

کتاب غرور و تعصب، یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های رمان کلاسیک عاشقانه است که می‌توان آن را از اکثر کتاب‌فروشی‌های معتبر تهیه نمود. این کتاب توسط انتشارات مختلف و با ترجمه افراد متفاوت به چاپ رسیده است. اگر به دنبال نسخه خاصی از این کتاب هستید و یا می‌خواهید پیش از خرید، قسمتی از آن را مطالعه کنید، خرید آنلاین رمان غرور و تعصب، بهترین گزینه برای شماست. کتابانه، بستری امن برای خرید اینترنتی غرور و تعصب را برای شما فراهم نموده است تا شما خرید خود را امن و سریع انجام دهید.

قیمت کتاب غرور و تعصب

تفاوت در انتشاراتی که غرور و تعصب را به چاپ رسانده، اصلی‌ترین علت تفاوت قیمت‌های این کتاب است. اگر قصد خرید آنلاین رمان غرور و تعصب را دارید، برای اطلاع از قیمت این کتاب، می‌توانید در کتابانه نام آن را جستجو کنید و اطلاعات تکمیلی آن را دریافت نمایید.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل