loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
  1. خانه
  2. محصولات
  3. شاهنامه فردوسی
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
20 کالا

کتاب شاهنامه؛ حماسه‌ای شورانگیز از سرزمینِ مادری!

محال است حتی با وجود عدم علاقه به ادبیات و جهانِ آفرینش جملات و ابیات، با شنیدن یک شعر زیبا حال دل‌تان بهتر نشود! درحقیقت شعر، شورانگیزترین میراث ادبیات است و شعر فارسی، آن‌هم از نوع حماسی و اصیلش،  می‌تواند در کنار یک فنجان چای، کام روزگارتان را شیرین کند. در این مطلب کارشناسان ادبی وبسایت کتابانه با افتخار به معرفی کتاب شاهنامه اثر حکیم ابولقاسم فردوسی پرداخته‌اند؛ اثری که بدون شک بعد از خواندنش، از شیفتگان شعر و ادبیات پارسی خواهید شد! خرید کتاب شاهنامه فردوسی

فردوسی؛ پادشاه ادبیات فارسی

شاهنامه یک اثر حماسی برجسته و یک کتاب شعر کهن فارسی درخشان است! اگر هیچ چیز در مورد این شاهکار نمی‌دانید اما قصد خرید اینترنتی شاهنامه فردوسی را دارید، شاید جالب باشد که بدانید برخلاف نام‌گذاری این کتاب، روایت شاهنامه صرفاً داستان شاهان و چگونگی به قدرت رسیدن آن‌ها نیست؛ فردوسی در کنار به نظم درآوردن سرگذشت شاهان ایرانی، رسالت پهلوان منشی و جوانمردی را بازگو می‌کند. بزرگان شعر و ادب پارسی، فردوسی را به عنوان یک پادشاه سخاوتمند می‌دانند؛ شاهی که با میراث ماندگارش نه تنها زبان فارسی را احیا کرد، بلکه مفاهیم اخلاقی ارزشمندی را نیز به نسل‌های بسیاری انتقال داد. شاهنامه یک روایت اصیل از وفاداری، قیام علیه ظلم و ماندن بر سر آرمان‌های یک سرزمین است.  اگر اهل مطالعه کتاب‌های افسانه‌ای و تاریخی را هستید، خرید کتاب شاهنامه پیشنهاد هیجان‌انگیز ما به شما است! بیت به بیت اشعار این کتاب، گوشه‌ای از تاریخ را با تمام رنج‌ها و شادی‌هایش به تصویر می‌کشد. در ادامه، روند نگارش کتاب شاهنامه و شناسنامه نفیس آن را در کنار یکدیگر مرور خواهیم کرد.

چگونگی نام‌گذاری شاهنامه

برای دانستن دلیل نام‌گذاری این اثر بهتر است که با یک ماشین زمان حرفه‌ای به روزگار فردوسی سفر کنیم تا از زبان خود او شرح این ماجرا را بشنویم! شاهنامه به این دلیل "شاهنامه" نام گرفت که پادشاه وقت، سلطان محمود غزنوی، آن را قَدر بداند و با تحسین اشعارش،  فردوسی را در مسیر شناساندن این روایت شگفت‌انگیز به تمام مردم در سراسر ایران یاری کند. یکی دیگر از دلایل نام‌گذاری شاهنامه فردوسی می‌تواند تاثیرپذیری او از کتب دیگری مانند شاهنامه ابومنصوری باشد که پیش از کتاب فردوسی به ادبیات فارسی ایران هدیه شده است. [caption id="attachment_307179" align="aligncenter" width="600"]حکیم ابوالقاسم فردوسی مجسمه حکیم ابوالقاسم فردوسی[/caption]

ماجرای اختلاف سلطان محمود غزنوی با فردوسی بر سر شاهنامه

فردوسی در اوایل سرودن شاهنامه، حمایت بزرگان خراسان و شیفتگانِ تاریخ باستان را داشت اما، زمانی که بیش از نیمی از روایت‌های شاهنامه را به نظم درآورده بود، اسیر رنج و فقر و تهی‌دستی شد. به همین منظور راهی دربار سلطان محمود غزنوی شد. با وجود این که نگارش کتاب شاهنامه سال‌ها پیش از به سلطنت رسیدن سلطانِ وقت، محمود غزنوی آغاز شده بود، فردوسی تصمیم گرفت کتابش را برای جلب نظر شاه، به نام وی در بیاورد. اما طولی نکشید که آتش شور و شعف فردوسی به کلی خاموش گشت و اشعار شاهنامه مورد تمسخر و تحقیر سلطان محمود قرار گرفت. درحقیقت سلطان در آن زمان بیشتر مایل به شنیدن اشعاری در ستایش مقام پادشاهی بود و اشعار پهلوانی را کوچک می‌شمرد. در نهایت فردوسی پشیمان از این اقدام خود، به دلیل عصبانیت آنی اشعاری را در هجو سلطان محمود سرود و سپس غزنین را ترک کرد. او سال‌های تبعید خودخواسته اش را در شهرهای طبرستان،  هرات و ری سپری نمود و سرانجام، در شهر اجدادی خود، طوس، درگذشت. جالب است بدانید که سلطان محمود روزی از کرده خود پشیمان شد و به جبران تمسخر و اهانت خود، هدایای گران‌بهایی را برای راوی کتاب شاهنامه فرستاد افسوس که در آن زمان فردوسی در قید حیات نبود!

شاهنامه فردوسی منجی زبان فارسی

متقاضیان خرید آنلاین کتاب شاهنامه فردوسی، تنها یک حماسه منظوم که به بررسی زندگی و جنگ‌های قهرمانانه پهلوانان ایرانی پرداخته است را تهیه نمی‌کنند! آ‌ن‌ها درحقیقت معجزه نجات‌بخش زبانی را تهیه می‌کنند که اکنون به آن اشاره می‌کنیم؛ بله! شاهنامه با تولدش منجی زبان فارسی شد! زمانی که فردوسی داستان‌های این کتاب را با هنرمندی هرچه تمام‌تر به شعر می‌سرود، اوج نزاع و درگیری اعراب برای رسیدن به بخش‌های مختلف سرزمین ایران بود. اتفاقی که ممکن بود منجر به نابودی و ازبین رفتن زبان‌های قومی و به ویژه زبان اصیل فارسی شود. سلاح آن‌ها شمشیر و زور بود و سلاح فردوسی، ابیات شاهنامه! او در این کتاب، شجاعانه از فرهنگ صلح و حفظ سرزمین‌های مادری حتی به قیمت از دست رفتن جان سخت گفت. ضمن این‌که بیشتر از لغات پارسی سره استفاده نمود و جایگزینی واژگان عربی را به حداقل رساند. داستان شاهنامه فردوسی جالب است بدانید که تلاش فردوسی در سال‌های بعداز او، نتایج درخشان‌تری را به دنبال داشت. پادشاهان صفوی شیفته شاهنامه شدند! شاه اسماعیل اول نام فرزندانش را از اسامی ماندگار شاهنامه انتخاب کرد و در همان سال‌ها شاهنامه‌خوانی را رواج داد. البته کشورهای بی‌شماری مانند مصر، اسیر جبر نفوذ زبان‌های بیگانه به فرهنگ‌شان شدند و به همین دلیل، امروزه مصری‌ها را "عرب زبان" می‌بینیم؛ حقیقت آن است که جهانِ ادبیات یک فردوسی به مصری‌ها بدهکار بود!

معرفی جامع از شاهنامه:

تعداد ابیات شاهنامه

کتاب شاهنامه فردوسی طبق نظر ادیبان معتبر و محققان برجسته در حدود 60 هزار بیت دارد؛ البته این تعداد از ابیات در نسخ مختلف کمی متفاوت است.

وزن شعری شاهنامه

با خرید کتاب شاهنامه و مطالعه آن، متوجه خواهید شد که وزن اشعار این کتاب، «فعولن فعولن فعولن فعل» در بحر متقارب است؛ این وزن معمولا برای سرودن اشعار محکم و حماسی استفاده می‌شود. استفاده از اوزانی با ریشه ایرانی نشان می‌دهد که فردوسیِ حکیم در انتخاب وزن برای اشعار خود نیز از زبان فارسی و هویت ایرانی حمایت کرده است.

تاریخ سروده شدن شاهنامه

بسیاری از شاهنامه پژوهان بر این باور هستند که فردوسی در سن سی سالگی سرودن شاهنامه را آغاز کرد. عده‌ای دیگر گمان می‌کنند اشعار شاهنامه حاصل دوران جوانی او است. به هر حال مطابق با معتبرترین روایات، فردوسیِ حکیم در سال 370 یا 371 هجری به سرودن اشعار شاهنامه مشغول شد. البته روند سرودن شاهنامه و ذکر تاریخ‌های مهم وقایع آن در نسخ مختلف تفاوت‌هایی دارد.

نوشتن شاهنامه چند سال زمان برد؟

فردوسی در مجموع، سی و پنج سال از عمر خود را برای سرودن اشعار کتاب شاهنامه و تصحیح آن‌ها گذاشت.

«بسی رنج بردم در این سال سی/ عجم زنده کردم بدین پارسی»

متن شاهنامه فردوسی

زبان استفاده‌ شده در شاهنامه

زبانی که فردوسی برای سرودن اشعار شاهنامه به آن متکی است،  ویژگی‌های قابل‌توجهی دارد. یکی از این ویژگی‌ها، تحکم و استواری بیان است. وی شاعر جسارت بخشیدن به واژه‌ها است؛ او از شجاعت، رحمت و وفای به عهد می‌گوید؛ پس زبانش نرم و دل‌نشین است. از سویی دیگر، حماسه‌وار از پهلوانانی تقدیر می‌کند که کم‌تر دیده و شنیده شده‌اند؛ پس بی‌شک رسالتش زنده نگه داشتن جزئیات تاریخ است. زبان فردوسی زبان مردان نبرد است اما، با هیچ‌کس سر جنگ ندارد! مگر با زبان‌های بیگانه‌ای که قصد تعرض به زبان مادری ما را داشته‌اند.

تخیل یا واقعیت؟ فردوسی در سرودن شاهنامه از کدام یک استفاده کرد؟

اگر ادعا کنیم که تمام داستان‌های منظوم شاهنامه سندیت تاریخی و حقیقی دارند، بدون شک غلط است. شاهنامه تاریخ و حقیقت را با افسانه و تخیل پیوند داده است؛ آن‌هم به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن! درحقیقت با خرید اینترنتی شاهنامه فردوسی با گونه‌ای از سیر شخصیت‌سازی روبه‌رو خواهید شد که مرز بین حقیقت و خیال را محو می‌کند. فردوسی در کتاب شاهنامه داستان‌های حماسی را با شخصیت‌های افسانه‌ای خلق می‌کند و در این میان از واقعیات تاریخی زمانه‌ی خود و همچنین بعضی از روایت‌های شاهنامه ابومنصوری نیز بهره می‌برد که در ادامه به آن می‌پردازیم. [caption id="attachment_307182" align="aligncenter" width="600"]کتاب شاهنامه برای کودکان داستان های شاهنامه برای کودکان[/caption]

الهام فردوسی از شاهنامه ابومنصوری

شاهنامه ابومنصوری به عنوان یکی از اصلی ترین منابع الهام و سرودن کتاب فردوسی معرفی شده است. این شاهنامه که در تاریخ 346 هجری قمری به رشته تحریر درآمد، تعداد زیادی منظومه کهن و تحسین‌برانگیز دارد که فردوسی به واسطه الهام از همان‌ها به سرودن اشعار کتاب خود پرداخت. ارادت حکیم فردوسی به شاهنامه ابومنصوری آ‌ن‌چنان است که در دیباچه شاهنامه، مروری بر آن کتاب ارزنده را با عنوان «نامور نامه» می‌خوانیم و ردپای بعضی از پهلوانان آن کتاب را در شاهنامه فردوسی خواهیم دید.

درون‌مایه و موضوع شاهنامه

شاهنامه شما را با لذت پیروزی‌ها و تحمل ناکامی‌های پهلوانان خود همراه می‌کند اما، حرف اول و آخرش به تصویر کشیدن رشادت است. روایت‌های شاهنامه با درون‌مایه‌های اخلاقی و عرفانی، سنن و فرهنگ از دست رفته آریایی را یادآور می‌شود و هویت ملی را در کنار زبان مادری احیا خواهد کرد. در کلام فردوسی از طعنه و چاپلوسی خبری نیست! هرآن‌چه هست، وطن پرستی محض و مخلصانه است؛ البته اگر هم شعله خشمی در حماسه‌های او زبانه بکشد، نصیب بیگانگانی می‌شود که روزگاری به قصد تاراج سرزمین ما به سوی آن تاخته‌اند. قیمت کتاب شاهنامه فردوسی

ساختار و بخش‌بندی شاهنامه

کتاب شاهنامه فردوسی از سه بخش اصلی تشکیل شده است. در ادامه محتوای این سه بخش را در کنار یکدیگر مرور خواهیم کرد.

بخش اسطوره‌ای شاهنامه

شاهنامه، دوران اسطوره‌ای را با جولان دادن دیوها در سرزمین های مختلف به تصویر می‌کشد. شغل اصلی مردم در دوران اسطوره‌ای کشاورزی، ریسندگی و بافندگی بوده است. خوب است بدانید که در ابتدای این دوران، کیومرث شاه به قدرت می‌رسد و در ادامه شاهد پیشرفت بی‌نظیر تمدن ایرانی هستیم. با خرید آنلاین کتاب شاهنامه فردوسی تماشاگر یکی از زیباترین اعصار در سرزمین مادری خود خواهید بود؛ عصری که کشف آتش و توانایی جدا کردن سنگ از آهن در آن صورت گرفت. داستان "ضحاک ماردوش" نیز یکی از مهم‌ترین داستان‌های اسطوره‌ای است و ماجرای "قیام کاوه‌ آهنگر" در این افسانه اتفاق می‌افتد.

بخش پهلوانی شاهنامه

اگر بخواهیم از مهم‌ترین و شاید پرماجراترین بخش شاهنامه سخن بگوییم، بدون شک فصل پهلوانی و رشادت‌های پهلوانان آریایی را انتخاب خواهیم کرد. در این بخش، پهلوانانی همچون رستم، سهراب، زال و بسیاری دیگر روایت شگفت‌انگیز پهلوانی و شجاعت خود را به کلمات فردوسی بخشیده‌اند. همچنین در ادامه این فصل، شاهد قتل سیاوش به دست افراسیاب و انتقام‌گیری رستم خواهیم بود. جنگ‌های بزرگ میان ایران و توران و ظهور آیین زردشتی از دیگر اتفاقات قابل‌توجه در فصل پهلوانی شاهنامه است.

بخش تاریخی شاهنامه

آغاز سلطنت بهمن شاه، آغاز فصل تاریخی شاهنامه است. کتاب شاهنامه فردوسی همچنین به سلطنت کشیدن شاهان بعد از او را نیز روایت می‌کند و درنهایت، سلطنت داریوش سوم، حمله مغول‌ها به ایران و به تاج و تخت رسیدن اسکندر مقدونی را به تحریر درمی‌آورد. دوران سلطنت اشکانیان و ساسانیان نیز ماجراهای خود را دارد که همه آن‌ها در فصول تاریخی شاهنامه قرار دارند. درنهایت حمله‌ی اعراب به ایران و شکست لشکر ساسانیان، پایان شاهنامه فردوسی می‌باشد. عکس شاهنامه فردوسی

سلسله‌های پادشاهی در شاهنامه

پیش از خرید کتاب شاهنامه فردوسی، خوب است بدانید که شما صرفا یک کتاب قطور با روایت سلسله شاهان ایرانی دریافت نخواهید کرد! اما این‌که شاهنامه با جزئیات، به بررسی  سرگذشت چهل و هشت پادشاه می‌پردازد، نکته قابل‌توجهی است. همان‌طور که پیش از این گفتیم، شاهنامه از داستان کیومرث آغاز می‌شود و در ادامه فردوسی، ماجرای پادشاهی هوشنگ، تهمورث و جمشید را روایت می‌کند. داستان‌هایی از جمله داستان به حکومت رسیدن هزار ساله‌ی ضحاک و روزگار نبرد دیوها و جادو‌گران، از مهیج‌ترین اتفاقاتی است که قلم فردوسی حتی به کمک افسانه و خیال رقم زده است. بعداز آنکه، ضحاک شکست خورد و فریدون که او را مغلوب ساخته است، دوران خوش دیگری را برای ایرانیان رقم زد. پس از مرگ او، منوچهر، شاه ایران شد و بعد از آن در دوران هموست که رستم پسر زال به دنیا آمد. فرمان‌روایی نوذر و طهماسب، کیقباد و پس از او پسرش کاووس، سلسله پادشاهی در این دوران را شکل داد. در این میان قتل سیاوش پسر کاووس، جنگ‌های طولانی میان ایرانیان و تورانیان را رقم زد. پادشاهی کیخسرو و پسرش لهراسب، نبرد رستم و اسفندیار، به سلطنت رسیدن گشتاسب، بهمن و سپس دخترش، همای، زنجیره پادشاهان را طویل کرد. سلسله پادشاهان با مرگ یزدگرد سوم به دست آسیابان به اتمام می‌رسد اما، بهتر است برای غرق شدن در جزئیات هر روایت، کتاب شاهنامه را تهیه کنید.

دیدگاه فردوسی به ارزش زن در شاهنامه

کتاب شاهنامه فردوسی به سرگذشت 24 زن در بخش‌های اصلی خود می‌پردازد. زنانی مانند ارنواز، آزاده، آزرمی‌دخت، آرزو، شهرناز، بانوی گازر، اسپنوی، بانوی گردوی، بانوی مهبود، پوراندخت، تهمینه، جریره، سودابه، رودابه، سهی، سیندخت، فرانک، فرنگیس، کتایون، گلشهر، گردآفرید، منیژه، همای و ماه‌آفرید که هرکدام بیش‌تر به صورت غیرمستقیم، ویژگی‌ها و خصایل خود را به فرزندان خود منتقل کرده‌اند. زنان شاهنامه صرفا نماد عشق یا هوس‌بازی مردان نیستند. قصد فردوسی، به تصویر کشیدن زن در مقام کسی است که بیش‌ترین تاثیر را در خلق آداب و رسوم و همچنین برانداختن آن‌ها دارد! زن‌ها در واژگان فردوسی فرهنگ را می‌سازند و با نهایت حرمت، بی‌صدا اما استوار، بینش و تفکر پهلوانان آینده را شکل می‌دهند. [caption id="attachment_307184" align="aligncenter" width="600"]زنان نامدار شاهنامه تعدادی از زنان شاهنامه[/caption]

جبر سرنوشت در تاروپود شاهنامه

با وجود این که فردوسی بسیاری از ابیات شاهنامه را با اشاره به تاثیر قضا و قدر الهی و اجرام آسمانی در سرنوشت آدمیان سروده است، کتاب شاهنامه منظومه‌ای تماما وام‌دارِ تقدیر الهی نیست! او گاهی سخن از جبر سرنوشت و پذیرش تقدیر می‌گوید و گاه، سرنوشت انسان‌ها را به شرط تلاش، تغییرپذیر می‌داند. فردوسی واژه‌ها را تسلیم قضا و قدر نمی‌کند و در نهایت به سبب گرایشات مذهبی خود و باورهایش، هرگز توکل و توسل به یک نیروی فرازمینی(خداوند) را فراموش نکرده و در بسیاری از موارد بی چون و چرا تسلیم او است.

عاشقانه‌های معروف در شاهنامه

کتاب شاهنامه فردوسی بیش‌تر به عنوان کتابی حماسی شناخته می‌شود اما، جالب است بدانید که سهم عشق و وصال در این حماسه شورانگیز کم نیست! فردوسی داستان‌های عاشقانه را در دل حماسه می‌آفریند؛ داستان‌هایی که اگرچه کوتاه و گذرا بیان شده‌اند، اما به بخش‌های حماسی شاهنامه قوت می‌بخشند. با این‌حال، بهتر است از خرید کتاب شاهنامه فردوسی انتظار غرق شدن در یک رمان عاشقانه چند فصلی را نداشته باشید. شاهنامه عشق و عشق بازی را به شرط پهلوان‌پروری ستایش می‌کند. بنابراین عجیب نیست که داستان‌های عشقی و مراوده عاشق و معشوق در آن، بیشتر به دلیل تولد قهرمانی است که قرار است حماسه بیافریند. مشهور ترین زوج‌های شاهنامه فردوسی عبارتند از:

  • زال و رودابه
  • رستم و تهمینه
  • بیژن و منیژه
  • بهرام و آرزو
  • سیاوش و سودابه
  • اردشیر و گلنار 
  • شاپور و مالکه

[caption id="attachment_307190" align="aligncenter" width="450"]داستان زال و رودابه زال و رودابه[/caption]

شاهنامه به مثابه یک اثر سینمایی!

با خرید اینترنتی شاهنامه فردوسی در نگاه اول در می‌یابید که با یک کارگردان و تصویرگر حرفه‌ای روبه‌رو هستید. فردوسی در کتاب شاهنامه به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن رخدادها، اجسام و احساس شخصیت‌ها را تصویرسازی می‌کند. شعر او، تماما، افسانه نیست اما، بهره‌گیری او از تخیلی به مراتب قوی و تلفیق واقعیات با خیال، باعث می‌شود که احساس کنید به تماشای یک تئاتر هزارپرده نشسته‌اید! فردوسی در این فرایند از توصیف کوچک‌ترین جزئیات دریغ نمی‌کند و حتی طبیعی‌ترین اتفاقات مانند طلوع و غروب خورشید را آن‌چنان به تصویر می‌کشد که گویی اولین بار است اتفاق می‌افتد.

رستم و سهراب؛ معروف‌ترین داستان شاهنامه

"داستان رستم و سهراب" یکی از تراژیک‌ترین داستان‌های کتاب شاهنامه فردوسی است. رستم که سال‌هاست از زن و فرزند خود دور مانده و تاکنون پسرش را ندیده، به اشتباه و ناگزیر در نبردی پسر تنی خود، سهراب، را به قتل می‌رساند. نبرد رستم و سهراب برای مخاطبینی که از رابطه خونی این دو مطلع هستند، یکی از غم‌بار‌ترین صحنه‌های شاهنامه است؛ این صحنه بارها در آثار سینمایی و حتی کتاب‌های درسی در مقاطع مختلف روایت شده است. در نبرد رستم و سهراب، رستمِ دستان پس از به قتل رساندن پسر خود، نشان او را می‌بیند و متوجه می‌شود که سهراب، پسر تنی او است. درنهایت حیران و شتابان به دنبال نوش‌دارویی برای زخم پهلوی او است اما، زمانی که به آن دست می‌یابد، سهراب از دنیا رفته است. داستان رستم و سهراب در شاهنامه فردوسی

مهم‌ترین نسخه‌های شاهنامه فردوسی

یکی از کهن‌ترین نسخ شاهنامه، نسخه نگهداری شده در موزه فلورانس است که کتابت آن در سال 614ق صورت گرفت. البته اگر در جست‌وجوی متن کامل شاهنامه هستید، نسخه‌ی کتابخانه‌ بریتانیا در سال 675ق را مد نظر داشته باشید. به طور کلی، از بهترین نسخ شاهنامه اصلی، می‌توان به چاپ شاهنامه به تصحیح جلال خالقی مطلق، امیر بهادری، فریدون جنیدی و مهدی قریب اشاره کرد.

نفوذ شاهنامه در ادبیات جهان

شاهنامه، نفوذ بسیاری در ادبیات جهان و جهتگیری شاعران و نویسندگان جهانی داشته است. کتاب فردوسی درحقیقت بزرگ‌ترین کتابی بود که با زبان پارسی به همه زبان‌های دنیا ترجمه و در اختیار مخاطبین جهانی قرار گرفت. «گوته» و «ویکتور هوگو»، شاهنامه را تمجید کردند و مترجمان بزرگی از ترجمه آن به زبان مادری خود استقبال نمودند. پیش از خرید آنلاین کتاب شاهنامه فردوسی، خوب است بدانید که این کتاب در 601 خورشیدی برای اولین بار توسط «بنداری اصفهانی» به زبان عربی ترجمه شد. بعد از آن بازگردانی‌های دیگری از شاهنامه صورت گرفت که تا امروز هم ادامه داشته است. دیوان شرقی- غربی گوته سراسر از ارادت او به حافظ و فردوسی خبر می‌دهد و هاینریش اشتیگلیتس، شاعر آلمانی تبار، شاهنامه را از تاثیرگذارترین حماسه‌های منظوم جهان می‌داند.

کتاب‌های معروف در باب تفسیر و بررسی شاهنامه

در حوزه‌ شرح شاهنامه، کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، از معتبرترین‌ها هستند:

  1. شرح کامل شاهنامه به کوشش عزیز الله جوینی در هفت جلد از انتشارات دانشگاه تهران
  2. تصحیح و شرح ابیات شاهنامه فردوسی به کوشش مهری بهفر در 5 جلد از نشر نو
  3. کتاب «نامه‌ی باستان» به کوشش میرجلال الدین کزازی در 9 جلد از  نشر سمت

در حوزه شاهنامه پژوهی نیز آثار مهری بهفر، دکتر سجاد آیدنلو، دکتر محمد دهقانی و دکتر سیروس شمیسا مورد تحسین اساتید و کارشناسان خبره ادبیات قرار گرفته‌اند. تفسیر و بررسی شاهنامه

خرید کتاب شاهنامه فردوسی از کتابانه

برای خرید کتاب شاهنامه فردوسی بهتر است مرجع مطمئنی را انتخاب کنید! شرح کتاب‌های شاهنامه معمولاً مورد استقبال نویسندگان و شاهنامه پژوهان بسیاری قرار می‌گیرد و همین موضوع فرایند انتخاب را دشوار می‌کند. وبسایت کتابانه با افتخار میزبان بهترین چاپ های شاهنامه و شرح ابیات آن است؛ شما می‌توانید کتاب مدنظرتان را از طریق سایت سفارش دهید و در سریع‌ترین زمان ممکن،درب منزل، تحویل بگیرید.

قیمت کتاب شاهنامه فردوسی

طیف قیمت کتاب‌های شاهنامه فردوسی از نشرهای مختلف، متفاوت است. وبسایت کتابانه چشم‌انداز رضایت مخاطبانش را در افق‌های دوردست به تماشا می‌نشیند و در همین راستا، نسخ مختلف از کتاب شاهنامه را با تخفیف های باورنکردنی ارائه می‌کند. البته که این فرصتِ فوق‌العاده، محدودیت زمانی دارد و بهتر است برای از دست ندادنش عجله کنید!

تنوع شاهنامه در بازار نشر

از آنجا که شاهنامه کتابی پرطرفدار در همه ی گروه های سنی مختلف است؛ لذا ناشران و تصحیح کنندگان تنوع بسیاری را برای علاقه مندان به شاهنامه فراهم کرده اند؛ که طیف وسیعی از شاهنامه ها با تصاویر و تصحیح ها و تفسیرهای گوناگون به چاپ رسیده است. از مهم ترین و بهترین انواع شاهنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل