loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه

کتاب سمت تاریک کلمات - حسین سناپور

5 / -
موجود شد خبرم کن
دسته بندی :

کتاب سمت تاریک کلمات، مجموعه داستان حسین سناپور، توسط نشر چشمه به چاپ رسیده است.

این نویسنده توانست در سال 1384 برای سمت تاریک کلمات جایزه ی ادبی گلشیری را از آن خود کند. کتاب در مجموع از هشت داستان کوتاه تشکیل شده است. ماجرای داستان ها عمدتا درباره ی زندگی زناشویی است و پیرامون امور روزمره ی زندگی می گردد. برای مثال در داستان "خیابان های نیمه شب"، با ماجرای مردی مواجه می شویم که همسرش به تازگی او را ترک کرده است و طی تماسی تلفنی در نیمه شب، اتفاقاتی جدید برای او رخ می دهد. اما "با تو حرف می زنم، با تو" شاید نسبت به داستان های دیگر تا حدی متفاوت تر باشد و البته می توان گفت یکی از بهترین داستان های کتاب است. داستانی که مملو از تک گویی های مردی با همسرش است. ماجرا با ورود با عجله ی مرد به خانه شروع می شود. سریع تلویزیون را روشن می کند و برنامه ی آشپزی را تماشا می کند، سپس شروع می کند به صحبت با همسرش؛ تنها مرد است که از احوالات خودش می گوید و ما شنونده ایم. انگار سناپور خوب از دل انسان های دل شکسته خبر دارد و دقیقا تیر را می زند به هدف. داستان ها تا حدی به پازل شباهت دارند، قطعاتی که می توان آن ها را دانه دانه کنار هم گذاشت و از پیوستن قطعات با هم تصویری درآورد از انسانی تنها که از پنجره بیرون را نگاه می کند.


برشی از متن کتاب


با تو حرف می زنم با تو کلید که انداخت و وارد آپارتمان شد، سر و صداهای خفیفی که از پشت در بعضی از آپارتمان ها می شنید تمام شد. کیف اش را گذاشت زمین. کنترل تلویزیون را از روی جاکفشی برداشت و تلویزیون را روشن کرد. گفت:«آه، نه! با هم که این چاقالوی گنده بک را آورده ای!» مرد آشپز داشت یکی یکی مواد لازم را برای تهیه ی راویولی نام می برد و به ظرف ها اشاره می کرد. مرد همان طور که کفش ها را توی جاکفشی می گذاشت و دمپایی می پوشید، به ساعتش نگاه کرد و گفت:«عزیزم من که بهت گفته بودم قیافه ی این گنده بک اشتهای آدم را کور می کند، حالا هرچقدر هم که غذاهایش جدید و خوش مزه باشد، که نیست. تو که این قدر بدسلیقه نبودی. خب، شاید هم چاره ای نداشتی. شاید هم کم کم می خواهی کاری کنی که آشپزی بشود یک کار کاملا مردانه. آره، گمانم قصدت همین است. آن دفعه هم توی روی خانم آشپزتان همه اش از آشپزی مردها تعریف کردی و گفتی دقتشان خیلی بیشتر است، که آن خانم هم مخالفت کرد و حرفتان شد. تو بهش خندیدی و او هی عصبانی تر شد. با این حال اگر ناراحت نمی شوی می خواهم پیشنهاد کنم یک آشپز تپل خوشگل سفیدرو بیاوری. هان؟ نظرت چیست؟ شوخی بامزه ای کردم، نه؟ می دانم که تو حسودی نمی کنی. می دانم که خودت را بالاتر از این حرف ها می گیری. خب، صبر کن دفترچه را بیاورم ببینم از این راویولی چیزی در می آید یا نه.»

فهرست


  1. خواب مژه هات
  2. خیابان های نیمه شب
  3. کابوس بیداری
  4. با تو حرف می زنم، با تو
  5. دل ام سنگین، زبان ام تلخ
  6. بگذار همین طور ادامه پیدا کند
  7. برگه ی من
  8. خانه باید خانه باشد

نویسنده


حسین سناپور در سال 1339 در کرج به دنیا آمد. او نویسنده و منتقد برجسته ی معاصر است که در کارنامه ی خود آثار پرفروشی همچون رمان نیمه ی غایب را دارد. او پیشینه ی روزنامه نگاری در همشهری، زن و حیات نو را نیز دارد. از جمله داستان های او عبارت اند از: ویران می آیی، سمت تاریک کلمات و خاکستر.

نویـسـنده: حسین سناپور انتشارات: چشمه

مشخصات

  • نوع جلد جلد نرم
  • قطع رقعی
  • نوبت چاپ 5
  • سال انتشار 1395
  • تعداد صفحه 85
  • انتشارات چشمه

ثبت دیدگاه


دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "کتاب سمت تاریک کلمات - حسین سناپور" می نویسد

آخرین بازدید های شما

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل