loader-img
loader-img-2
کتابانه
کتابانه
  1. خانه
  2. محصولات
  3. کتاب برادران کارامازوف
جدیدترینپرفروش ترینپربازدید ترینگران ترینارزان ترین
3 کالا

برادران کارامازوف، قله ادبیات داستانی

برادران کارامازوف، شاهکار فئودور داستایوفسکی، نویسنده روس است که بین سال‌های 1821 تا 1881 می‌زیست. این رمان، آخرین اثر از او است و اگر اجل مهلت می‌داد، داستان ادامه می‌داشت؛ با این‌حال بسیاری از منتقدان معتقدند که این رمان، بزرگ‌ترین رمان از داستایوفسکی است. برادران کارامازوف، اولین‌بار به‌صورت پاورقی در سال‌های 1879 و 1880 در نشریه پیام‌آور روسی به چاپ رسید. این رمان خارجی شگفت‌انگیز، داستانی طولانی و با جزئیات زیاد حول محور پدرکشی دارد. طرح اصلی این رمان جنایی بر اساس ماجرای کشته‌شدن پدری به دست فرزند نامشروعش و به تحریک پسر دومش است که به دنبال آن، پسر بزرگ خانواده که با پدر بر سر عشق به دختری جنگ داشت، برای این قتل محاکمه و محکوم می‌شود. در ادامه به بررسی اجمالی این رمان پرداخته شده است؛ اگر قصد خرید کتاب برادران کارامازوف را دارید، با ما همراه باشید. خرید کتاب برادران کارامازوف

سرنوشت ناتمام برادران کارامازوف

داستایوفسکی سه سال پایانی عمر خود را صرف نوشتن این رمان نمود و از یادداشت‌های او این‌گونه برداشت می‌شود که داستان برادران کارامازوف، دوقسمتی بوده اما اجل مهلت اتمام این داستان را به او نداد. قسمت اول این کتاب در چهار جلد منتشر شد و پس از آن، داستایوفسکی چشم از جهان فروبست و قسمت دوم این کتاب هیچگاه نوشته نشد.

آخرین لحظه‌های داستایوفسکی، آخرین شاهکار

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اشاره شد، این رمان یکی از شاهکارهای داستایوفسکی است که وی سه سال پایانی عمر خود را به نوشتن این اثر اختصاص داده. برخی بر این باورند که این رمان همچون وصیت‌نامه داستایوفسکی است و ناگفته‌ها و دغدغه‌های ذهنی او در این داستان پیاده شده است. گفته می‌شود که سه برادر کارامازوف، بخش‌هایی از شخصیت داستایوفسکی را نشان می‌دهند. وجوه رمانتیسم، ترکیب مسیحیت و سوسیالیسم، بازگشت به خویشتن و مسیحیت ارتدکس.

واکاوی شخصیت داستایوفسکی توسط فروید در کارامازوف

این رمان، مسائلی را بررسی می‌کند که در همه زمان‌ها، همه مردم جهان با آنها درگیر هستند و به لحاظ شخصیت‌پردازی و ویژگی‌های روحی شخصیت‌ها، تحلیل‌های عمیق روان‌شناسی را با خود به همراه دارد. زیگموند فروید در مقاله داستایوفسکی و پدرکشی، به بررسی روان‌شناختی شخصیت‌های برادران کارامازوف پرداخته است. از منظر فروید شخصیت هر انسانی از سه بخش نهاد، من و فرامن تشکیل شده بود. او معتقد است که در این داستان، شخصیت پدر، سه‌تکه شده و هر بخشی از آن در یک پسر مستولی شده است. در این داستان نهاد را در دیمیتری، من را در ایوان و فرامن را در آلیوشا می‌توان یافت. قیمت کتاب برادران کارامازوف

برادران کارامازوف بیانگر جامعه‌ غرب‌زده روسیه

رمان برادران کارامازوف به زمانی مربوط است که فرهنگ اروپایی به روسیه رسوخ کرده و روحیه شک و نیهیلیسم به طبقه مرفه جامعه روسیه پس از جنگ جهانی اول وارد شده است. این رمان، به تباهی کشیده شدن ارزش‌های روسیه و رواج هوسرانی را به‌خوبی به تصویر می‌کشاند.

برادران کارامازوف در جدال شک و ایمان

این کتاب نیز مانند دیگر آثار داستایوفسکی، جدال شک و ایمان و عشق و نفرت را به همراه دارد.  اصلی‌ترین پرسشگری داستایوفسکی در برادران کارامازوف، پیرامون وجود یا عدم وجود خدا، رنج، ایمان، شک، خیر و شر در عالم است.  او در این رمان به تمرین دائمی باور به خدا و مهربان بودن برای داشتن زندگی سالم و پرمعنا تاکید می‌کند و بخشش را عامل تحول فردی و نیروی مقابله با شر می‌داند. در پایان رمان، ایمان به خدا و عشق به زندگی به‌صورت کاملاً مشهودی احساس می‌شود و این ایمان است که بر همه دشواری‌ها غلبه کرده است.

شخصیت شناسی برادران کارامازوف

شخصیت‌های اصلی داستان برادران کارامازوف، فئودور پاولوویچ کارامازوف و چهار فرزندش دیمیتری، ایوان، آلیوشا و اسمردیاکف بوده که هرکدام از پسران، بیان‌کننده بخشی از شخصیت پدرشان هستند. پدر داستان، فئودور، مردی 55ساله، نابکار و شرور بوده که با رفتارهایش همه را آزار می‌دهد او صاحب سه پسر، از دو ازدواج بوده و شایعه شده که خدمتکارش، پسر نامشروع خودش است. او به پسرانش علاقه‌ای ندارد و در کودکی آنها را رها کرد. شهوت‌پرستی، میراثی است که از فئودور به تمام پسران رسیده است. دیمیتری که با نام میتیا نیز شناخته می‌شود، پسر بزرگ و پرشور فئودور و تنها فرزند از اولین ازدواج او، با آدلیدا ایوانونا میوسوف است. او پدرش را فردی شهوانی می‌بیند و بی‌ثبات‌ترین رابطه با او را دارد. میتیا به علت ارث و عشق زنی با نام گروشنکا، با پدرش جدل دارد. موضوع کتاب برادران کارامازوف ایوان، پسر دوم فئودور، بیست و چهار سال سن دارد و نتیجه ازدواج دوم او با سوفیا ایوانا است. او به منطق علمی معتقد است، به خدا اعتقاد نداشته و در درون خود کشمکشی دائمی در این باره دارد. محتاط و گوشه‌گیر بوده اما صاحب تفکری درخشان است. او پدرش را نفرت‌انگیز می‌بیند و با دیمیتری اختلافاتی شدید دارد. ایوان پس از قتل پدرش بر اثر تناقضات ذهنی به ورطه جنون کشیده می‌شود. الکسی که با نام آلیوشا شناخته می‌شود، فرزند کوچک فئودور، بیست‌ساله، فردی با اعتقادی راسخ به خدا بوده و به دنبال به‌کاربستن عشق حقیقی مسیح در زندگی است. راوی او را قهرمان داستان می‌داند. در داستان، او شخصیتی مسیح‌وار داشته و همواره به دنبال کمک به دیگران است. اسمردیاکف، به معنی پسر بدبو، فرزند نامشروع و بی‌بندوبار فئودور با یک خدمتکار است. او از نقصی مادرزادی رنج می‌برد، مادرش را از بدو تولد ازدست‌داده و به‌عنوان خدمتکار برای فئودور کار می‌کند. اسمردیاکف همیشه دست‌کم گرفته می‌شد، با قتل فئودور سعی در اثبات خود داشت و با خودکشی، چهره‌ای شکست‌ناپذیر از خود نشان دهد. آگرافنا الکساندرونا سوتلوا، یا همان گروشنکا، زنی زیبا و بیست و دو‌ساله که تحسین و شهوت فئودور و دیمیتری کارامازوف را القا می‌کند. این دو برای رسیدن به گروشنکا با یکدیگر جنگ دارند. کاترینا ایوانونا ورخوفتسوا، یا کاتیا، نامزد زیبای دیمیتری است. میتیا پدر کاتیا را از زندان آزادکرده و او از همین رو،  خود را زیر دین نامزد خود دیده، نمی‌تواند عشقی که به ایوان دارد را بیان کرده و دائماً بین خود و او موانع اخلاقی ایجاد می‌کند. پدر زوسیما، معلم آلیوشا، کشیش صومعه شهر است. او شخصی مهربان، دلسوز، روشنفکر و تحسین شده که به توانایی‌های معنوی‌اش در شهر مشهور است. اگر قصد خرید کتاب برادران کارامازوف و خواندن سرنوشت این افراد را دارید، از کتابانه کمک بگیرید. [caption id="attachment_305507" align="aligncenter" width="498"]نسخه اصلی کتاب برادران کارامازوف نسخه خطی و دست‌نویس کتاب برادران کارامازف[/caption]

دین و مسئله خداباوری داستایوفسکی در رمان برادران کارامازوف

تقابل دو نسل معتقدان و منکران دین، به‌وضوح در این رمان به چشم می‌خورد و نویسنده، خود، پرسش اصلی کتاب را وجود و یا عدم وجود خدا می‌داند. داستایوفسکی همه تلاشش را برای حفظ مسیحیت و کتاب مقدس به کار می‌گیرد. مسیح را در شخصیت آلیوشا متجلی می‌سازد که مسیح‌وارانه مهر می‌ورزد. در تمام طول داستان، نویسنده انسان و دین را به چالش می‌کشاند و از دور شدن از اصالت‌ها نقد می‌کند. چیزی که در طول رمان شاهد فرازوفرودهایی از آن در مکالمات و اعمال هستیم و در پایان شاهد پیروزی عشق و ایمان بر تمام شک و شبهه‌ها نیز خواهیم بود.

تأثیر برادران کارامازوف بر سایر نویسندگان

نویسندگان زیادی تحت‌تأثیر داستایوفسکی آثاری ارائه کرده‌اند، نیچه، ژان پل سارتر، ویلیام فاکنر، ارنست همینگوی، اورهان پاموک و... از جمله افرادی بودند که تحت تأثیر آثار داستایوفسکی بوده و از برادران کارامازوف در آثار خود الهام گرفته‌اند.

بهترین ترجمه‌های برادران کارامازوف در ایران

اولین ترجمه رمان برادران کارامازوف از انگلیسی‌به‌فارسی در سال 1335 توسط مشفق همدانی انجام شده؛ به‌جز آن، ترجمه‌های پرویز شهدی، مهری آهی، صالح حسینی، عنایت‌الله شکیب پور، احد علیقلیان نیز از جمله برترین ترجمه‌های این رمان به فارسی هستند.

چرا باید کتاب برادران کارامازوف را بخوانیم؟

رمان برادران کارامازوف حول داستان پدرکشی در روسیه قرن نوزدهم اتفاق می‌افتد. رمانی فلسفی و پرشور که با سؤالاتی درباره خدا، اراده و اخلاق همراه است. این یک درام جنایی الهیاتی است که به مشکلات ایمان، عقل، شک و... در چارچوب یک روسیه مدرن می‌پردازد. این مسائل و درک این پرسش‌ها، آن علتی است که باید برادران کارامازوف را خواند. اگر قصد مطالعه این کتاب و خرید کتاب های برادران کارامازوف به‌صورت آنلاین را دارید، همین‌الان به سایت کتابانه مراجعه کنید. بهترین ترجمه رمان برادران کارامازوف

خرید اینترنتی کتاب‌های برادران کارامازوف از کتابانه

برادران کارامازوف، یکی از برترین کتاب‌های ادبیات روسیه و جهان است. این کتاب در اکثر کتاب‌فروشی‌های معتبر به فروش می‌رسد. ترجمه‌های مختلف برادران کارامازوف توسط انتشارات مختلف به چاپ رسیده است. اگر به دنبال نسخه خاصی از این کتاب هستید و یا می‌خواهید پیش از خرید، قسمتی از آن را مطالعه کنید، خرید اینترنتی کتاب برادران کارامازوف، بهترین گزینه برای شماست. کتابانه، بستری سریع و امن برای خرید آنلاین کتاب های برادران کارامازوف برای شما فراهم نموده است.

قیمت کتاب های برادران کارامازوف

قیمت کتاب های برادران کارامازوف، بسته به ترجمه و انتشارات، می‌تواند متفاوت باشد. اگر قصد خرید اینترنتی کتاب برادران کارامازوف را دارید، برای اطلاع از قیمت کتاب های برادران کارامازوف، تنها کافی است در کتابانه آن را جستجو کرده و اطلاعات آن را دریافت نمایید.

۷ روز ضمانت بازگشت وجه ۷ روز ضمانت بازگشت وجه
ضمانت اصالت کالا ضمانت اصالت کالا
۷ روز هفته ۲۴ ساعته ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
امکان پرداخت در محل امکان پرداخت در محل
امکان تحویل در محل امکان تحویل در محل