معرفی 8 اثر برتر کتاب های علمی در مورد دایناسورها

اهمیت مطالعه بهترین کتاب های علمی در مورد دایناسور برای کودک و نوجوان

حدود 243 میلیون سال پیش موجوداتی به نام دایناسورها بر روی زمین زندگ می‌کردند و تا 66 میلیون سال پیش هم حیات داشتند اما بعد از آن منقرض شده‌اند به جز گونه‌ی پرندگان که عده‌ای آن را از دسته دایناسورهای مرغی می‌دانند. برای اولین بار یک طبیعت شناس انگلیسی آنها را دایناسوریا (Dinosauria) نامید، که برگرفته از کلمه‌ی Deinos به معنی بزرگ و وحشتناک و Sauros که به معنی مارمولک است گرفته شده است. تنوع این گونه‌ی حیوانی بسیار زیاد بوده و تا کنون 700 گونه از آن کشف شده و در تمام 7 قاره آثار این موجودات دیده شده است.

لیست بهترین کتاب های علمی دایناسورها برای کودک و نوجوان

در این حوزه کتاب‌های متنوعی نگاشته شده تا پاسخگوی نیاز کودکان در این زمینه باشد برای آشنایی با چند مجموعه کتاب علمی بهتر است با کتابانه همراه شوید.


خرید کتاب دایره المعارف مصور دایناسور

کتاب دایره‌المعارف مصور دایناسور

دراین اثراز بهترین کتاب‌های علمی از انتشارات سایان به دنیای شگفت‌انگیز و پر تنوع دایناسورهای منقرض شده پرداخته که گوناگونی آنها تقریبا قابل مقایسه با کمتر جانورانی است. آنها بیش از 160 میلیون سال در دوران میانه زیستی بر زمین حکومت می‌کردند و نوادگان آنها امروز هم پیرامون ما زندگی می‌کنند. دایناسورهای دوران میانه زیستی، شگفت انگیزترین جانوران تاریخ هستند.


خرید کتاب دانشنامه مصور دایناسور

کتاب دانشنامه مصور دایناسور

این کتاب که در انتشارات سایان به چاپ رسیده یکی از بهترین کتاب‌های علمی است که دوره‌های مختلف زمین‌شناسی چون دوره‌ی تریاسه، ژوراسیک و کرتاسه را از لحاظ پوشش گیاهی و دایناسورهایی که در هر یک از این دوره‌ها می‌زیستند، مورد بررسی قرار داده است. علاوه بر این‌ها، اطلاعاتی درباره‌ی نحوه‌ی تکامل دایناسورها، استخوان‌بندی، ویژگی‌های ظاهری و حواس آن‌ها ارائه کرده است. دایناسورها به دو دسته‌ی گوشت‌خواران و گیاه‌خواران تقسیم می‌شوند که در دانشنامه‌ی فوق به تفضیل درباره‌ی هر دو گونه توضیحاتی داده شده و آن‌ها را از لحاظ ویژگی‌های ظاهری با یکدیگر مقایسه کرده است.


خرید کتاب فرهنگ نامه دایناسورها

کتاب فرهنگ‌نامه‌ی دایناسورها

این اثر از نشر طلایی جزء بهترین کتاب‌های علمی در قالب 51 فصل به معرفی گونه‌های مختلف و متنوع دایناسورها، تشریح ویژگی‌های ظاهری، بررسی زیستگاه‌هایشان، نوع تغذیه، نحوه‌ی زندگی و انقراض آن‌ها می‌پردازد. در این مجموعه ابتدا مخاطب با چگونگی پیدایش زمین و دوره‌های مختلف تاریخی از جمله دوره‌ی مزوزوئیک یا عصر دایناسورها آشنا می‌شود.


daa9d8aad8a7d8a8 d8b2d986d8afdaafdb8c d8afd8a7db8cd8b1d8a9 d8a7d984d985d8b9d8a7d8b1d981 d984d8a7d8b1d988d8b3d88cd981d8b1d987d986daaf 3

کتاب زندگی دایره‌المعارف لاروس

کتاب زندگی از انتشارات فرهنگ معاصر جزء بهترین کتاب علمی کودک و نوجوان، بخشی از ترجمه دایره‌المعارف لاروس بزرگترین دایره‌المعارف فرانسه می‌باشد. کتاب زندگی به طور کلی به مفهوم و پیدایش زندگی بر روی کره زمین از جهات گوناگون می‌پردازد. میلیاردها سال پیش تمام کره زمین را آب پوشانده بود و آرام آرام موجودات میکروسکوپی در آب تشکیل شدند و سپس عناصر به وجود آمدند. 150 میلیون سال قبل دایناسورها در همه جای زمین زندگی می‌کردند. پستانداران نیز تقریبا با این موجودات غول پیکر هم دوره بوده‌اند.


خرید کتاب عصر طلایی دایناسورها

کتاب عصر طلایی دایناسورها

این اثر جز بهترین کتاب‌های علمی از نشر طلایی با زبانی بسیار روان و دل‌نشین اطلاعاتی راجع به دایناسورها ارائه می‌دهد. در این کتاب برای کمک به بهره‌بری بهتر کنار توضیحات شیوه‌ی زندگی هر دایناسور، قسمت‌های مختلفی برای نشان دادن مکان پیدا شدن سنگواره آن‌ها، وزن، اندازه‌شان و تغذیه‌ای که دارند طراحی گردیده است. علاوه بر توضیحات کاملی که در کتاب وجود دارد از محیط زیست نیز حمایت می‌کند و به جز دادن اطلاعاتی درباره‌ی دایناسورها، برخی از مشکلات که محیط زیست ما را تهدید می‌کند و باعث انقراض موجودات می شود را نیز ذکر می کند.


خرید کتاب دنیای شگفت انگیز دایناسورها

کتاب دنیای شگفت‌انگیز دایناسورها

در کتاب دنیای شگفت‌انگیز دایناسورها از انتشارات پیام بهاران که جزء بهترین کتاب‌های علمی می‌باشد، نگاهی به زندگی دایناسورها در دوره‌های مختلف شده و درباره‌ی عصر دایناسورها، مارمولک‌های مخوف، دایناسورهای عصر تریاس، دوره‌ی ژوراسیک، دوره‌ی کرتاس، هیولای اعماق، هیولای آسمان، سنگواره‌ها (فسیل‌‎ها) و پایان کار دایناسورها توضیحاتی ارائه شده است. DVD همراه کتاب، فیلم سینمایی دیدنی، جالب و پرهزینه‎‌ای است که زندگی بچه دایناسوری به نام پَچی را روایت می‌کند و سرشار از اطلاعات جالب درباره‌ی دایناسورها و چگونگی حیات آن هاست.


معرفی 8 اثر برتر کتاب های علمی در مورد دایناسورها

کتاب پیدایش و مرگ دایناسورها (چرا و چگونه 12)

این اثر از مجموعه کتاب چرا و چگونه در انتشارات قدیانی به چاپ رسیده و جزء بهترین کتاب‌های علمی می‌باشد که با هدف شناساندن تاریخ پر از هیجان دایناسورهای به انقراض رسیده تالیف گردیده است. دانش کشف اطلاعات جدید در مورد قدیمی‌ترین موجود روی زمین یک علم جدید است که نیاز به آن کاملا حس می‌شود. در این کتاب با دایناسورهایی مثل آلوزروس، برونتوزروس و براکیوزروس و … آشنا خواهید شد و در مورد نخستین نشانه‌ها از فسیل دایناسورها، چگونگی نامگذاریشان و اینکه زمین در زمان حضور این حیوانات عظیم به چه شکل بوده اطلاعاتی به‌دست خواهید آورد.


خرید کتاب دانستنیها 1 (دایناسورهای شگفت انگیز)

کتاب دانستنیها 1 (دایناسورهای شگفت‌انگیز)

این اثر از نشر شهر که بهترین کتاب‌ علمی محسوب می‌شود، اولین دایره‌المعارف تمام رنگی است که از تلفیق کلمه‌های کتاب و مجله شکل گرفته و جدیدترین استراتژی دنیای نشر، برای جذب خواننده است. محتویات این کتاب گزیده‌ای از تحقیقات و بررسی‌های دانشمندان درباره موضوعاتی مثل، فرگشت، دیرینه شناسی، سنگواره‌ها و گوناگونی دایناسورها می باشد که در کنار آرایشی چشم‌نواز و دوست‌داشتنی از تصاویر دایناسورها، سنگواره‌هایشان و نقشه‌های آن دوره ارائه شده است.


در مطلب فوق بهترین کتاب های علمی در مورد دایناسورها برای کودک و نوجوان را معرفی نمودیم. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی کتاب های علمی کودک و نوجوان یا انواع کتاب‌های کودک و نوجوان مورد نیازتان به سایت کتابانه مراجعه نمایید.


به نظر شما کتاب دیگری در این حوزه وجود دارد که بتوان آن را به لیست بالا اضافه کرد؟ شما کتاب مفید دیگری را در زمینه کتاب‌های علمی نجوم و فضا برای کودک و نوجوان می‌شناسید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت