بهترین کتاب های مدیریت سرمایه گذاری و ریسک

بهترین کتاب های مدیریت سرمایه گذاری و ریسک

اهمیت آشنایی با بهترین کتاب های مدیریت سرمایه گذاری و ریسک در رشته مدیریت

فرآیند سرمایه گذاری، نحوه تصمیم گیری سرمایه گذاران در رابطه با انواع اوراق بهادار و میزان سرمایه گذاری در این اوراق بهادار و نهایتاً زمان سرمایه‌گذاری در این اوراق را تشریح می نماید. سرمایه‌گذاران به صورت صریح یا ضمنی با توجه به ریسک پذیری خود دست به سرمایه‌گذاری می‌زنند.

در واقع سرمایه‌گذارانی که ریسک بالایی را قبول می‌کنند، انتظار بازده بالایی را نیز دارند و برعکس سرمایه‌گذارانی که ریسک پایین را برمی‌گزینند، انتظار بازده پایینی را دارند. به طور کلی، در حیطه دارایی‌ های مالی، هر سرمایه‌گذار اختیار دارد تا هر نوع ریسک و بازدهی را انتخاب کند.

فهرستی از برترین کتاب های مدیریت سرمایه گذاری و ریسک

ما در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب های مدیریت سرمایه گذاری و ریسک را که از سهم فروش و محبوبیت بالایی در بین داوطلبان برخوردار هستند را جمع آوری کرده‌ایم؛ تا شما داوطلبان را در انتخاب برترین کتاب های مدیریت سرمایه گذاری و ریسک یاری بدهیم.


کتاب مدیریت سرمایه گذاری و ریسک سیدهادی منافی

معرفی کتاب مدیریت سرمایه گذاری و ریسک سیدهادی منافی

در کتاب مدیریت سرمایه گذاری و ریسک مطالب درسی، نکات کنکوری، حل تست‌های برگزیده نکته‌دار مرتبط با هر مبحث و مجموعه کاملی از تست‌های طبقه‌بندی شده کنکور کارشناسی ارشد به همراه پاسخ تشریحی توسط نگاه دانش ارائه شده است.

گفتنی است که در بخش انتهایی هر فصل تعدادی سوالات تألیفی آورده شده که سیدهادی منافی در طرح این سؤالات سعی کرده است تا تمامی نکات و موضوعات مهم و فرمول های کلیدی مربوط به آن فصل را به طور کامل پوشش دهد تا خوانندگان محترم بتوانند پس از مطالعه ی متن هر درس، یک خودآزماییِ مناسب و کاملی در خصوص مباحث مطروحه داشته باشند.


کتاب مدیریت سرمایه‌گذاری پیشرفته راعی و پویان فر

معرفی کتاب مدیریت سرمایه‌گذاری پیشرفته رضا راعی

کتاب مدیریت سرمایه‌گذارى پیشرفته راعی و پویان فر با نگرش بر مباحث مدیریت سرمایه‌گذارى نوشته شده است و به دلیل تازه و جوان بودن این رشته، عمدتا در آن به مفاهیم مدیریت مالى پرداخته شده است.

سه هدف اصلى کتاب؛ ورود به مباحث بنیادى تر سرمایه‌گذارى، بیان دستاوردها و نظریه‌هاى جدیدتر در حوزه سرمایه‌گذارى و پرداختن به نمونه‌ها و مثالهاى عملى و کاربردى مى‌باشد. این کتاب مخصوص دانشجویان رشته مدیریت مالى توسط انتشارات سمت چاپ شده و درهر فصل ، مسائل و پرسش هایى به همراه راه حل آن جهت تفهیم موضوع آورده شده است تا دانشجویان با مفهوم کلى بحث بیشتر آشنا شوند.


کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز؛ رضا تهرانی

معرفی کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز؛ رضا تهرانی

در کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز با ترجمه ی دکتر رضا تهرانی سعی شده مفاهیم اساسی سرمایه گذاری از نظر تئوری و عملی مطرح شود. اثر حاضر به دنبال روش های مفید و موثری است که برای فضای سرمایه گذاری امروزی موثر باشد و شما بتوانید با استفاده از این روش ها و مفاهیم در دنیای سرمایه گذاری امروزی به آن چیزی هایی که می خواهید دست پیدا کنید. لازم به ذکر است که این اثر جزو پرفروش ترین کتاب های مدیریت سرمایه گذاری می باشد.


کتاب مدیریت سرمایه گذاری جلد 1 و 2 بادی، کین، مارکوس

معرفی کتاب مدیریت سرمایه گذاری جلد 1 و 2  بادی، کین، مارکوس

کتاب مدیریت سرمایه گذاری جلد اول از انتشارات بورس، موضوعات مهمی از سرمایه گذاری را دربرگرفته است. توضیحاتی در رابطه با مهارت های مدیریت و ارزیابی پیچیده را نیز ارائه کرده که رسانه ها همواره در حال صحبت کردن از آن هستند.

کتاب حاضر به طور کامل سرفصل های دروس مدیریت سرمایه گذاری را پوشش داده است. تمرکز مطالب بر سرمایه گذاری در اوراق بهادار نظیر سهام، قرضه، اختیار معامله و قرارداد است. همچنین به خوانندگان کمک می کند تا پیش زمینه ای از ساختار بازارهای اوراق بهادار به دست آورند.

کتاب مدیریت سرمایه گذاری 2 اثر بادی، کین و مارکوس قصد دارد علاوه بر آموزش دستاوردهای علمی در حوزه ی مدیریت سرمایه گذاری، کاربردهای عملی آن را نیز آموزش دهد. کتاب حاضر دارای هفت بخش است که مستقل از یکدیگر مطالعه می شود. اوراق بهادار با درآمد ثابت، روابط ساختار زمانی نرخ بهره و مدیریت ریسک نرخ بهره از مطالب کتاب می باشد.


کتاب ارشد و دکتری مدیریت سرمایه گذاری و ریسک مدرسان شریف

معرفی کتاب ارشد و دکتری مدیریت سرمایه گذاری و ریسک مدرسان شریف

کتاب ارشد و دکتری مدیریت سرمایه گذاری و ریسک مدرسان شریف از 16 فصل تشکیل گردیده که 13 فصل ابتداییِ آن مربوط به مدیریت سرمایه گذاری و ریسک است و 3 فصل انتهایی از مباحث مهندسی مالی می باشد.

شایان ذکر است که در انتهای هر فصل اثر حاضر علاوه بر تست های تالیفی و تست های طبقه بندی شده آزمون های سراسری، سوالات آزمون های بازار سرمایه نیز گنجانده شده است. ویژگی هایی که در مورد این کتاب بدان اشاره شد، اثر حاضر را به بهترین کتاب ارشد و دکتری مدیریت سرمایه گذاری و ریسک مبدل کرده است.


کتاب 2000 سوال چهارگزینه ای مدیریت سرمایه گذاری و ریسک

معرفی کتاب 2000 تست مدیریت سرمایه گذاری و ریسک

کتاب 2000 تست مدیریت سرمایه گذاری و ریسک از سرشناس ترین مجموعه کتاب های تست مدیریت سرمایه گذاری و ریسک است که از سال 92 پیوسته تجدید چاپ شده و مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است. این کتاب نیز با هدف پر کردن خلاءهای آموزشی در این بخش و کمک به داوطلبین ارشد و دکتری و علاقه مندان به شرکت در آزمون گواهی نامه های حرفه ای بازار سرمایه منتشر شده است.

تست های این مجموعه با شبیه سازی از سوالات آزمون سراسری در مقاطع ارشد و دکتری، آزمون های سطح یک و دو بین المللی CFA و آزمون های گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه گردآوری و تالیف گردیده است.


کتاب ارشد مروری جامع بر مدیریت سرمایه گذاری و ریسک گرجی آرا

معرفی کتاب مروری جامع بر مدیریت سرمایه گذاری و ریسک گرجی آرا

کتاب مدیریت سرمایه گذاری و ریسک محمد گرجی آرا در چندین فصل با نثری روان و ساده، مروری بر مباحث مرتبط سرمایه­ گذاری و ریسک از منابع متعدد بین­ المللی نموده و مباحث مهم از کتب سرمایه گذاری، تجزیه و تحلیل، مهندسی مالی، نظریه ­های سبد دارایی و غیره به صورت یکپارچه گردآوری شده است.

در اثر حاضر ضمن تعریف مفاهیم اولیه سرمایه گذاری، مروری بر انواع شاخص­های بازار مالی و روش­های محاسبه آن می­ شود. سپس به موضوع خرید و فروش اوراق بهادار و جزئیات آن همچون انواع سفارش، مشخصات سفارش­ها، انواع معاملات و … پرداخته می­ شود.


کلام آخر

بهترین کتاب های مدیریت ریسک و سرمایه گذاری که در این مقاله انتخاب شده‌اند براساس تجربیات کارشناسان فروش کتابانه بوده است؛ چنانچه شما جای کتابی را در این میان خالی می بینید لطفا از طریق نظرات با در میان بگذارید. چنانچه مطلب فوق برای شما مفید بود، خوشحال می شویم آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

لازم به ذکر است برای خرید کتاب های ارشد مدیریت، می توانید به سایت کتابانه مراجعه کنید. (+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت