موکاپ 8 کتاب برتر علمی برای کودکان

فهرست 7 کتاب برتر علمی برای کودکان

اهمیت مطالعه بهترین کتاب های علمی کودک

در ابتدا لازم است بدانیم به چه کتاب‌هایی، کتاب علمی کودک گفته می‌شود؛ کتاب‌هایی که در زمینه‌ی علوم مختلف مثل نجوم و فضا، جغرافیا، تکنولوژی، ریاضی، زیست، و یا حتی حوزه‌های اجتماعی مخصوص کودک نوشته می‌شوند و یا بهتر است بگوییم مطالبشان طوری نوشته می‌شود که برای این سنین مناسب و قابل درک و فهم باشد در رده‌بندی کتاب علمی کودک قرار می گیرد. البته این کتاب‌ها باید ویژگی‌های خاص خودشان را داشته باشند تا جزء این دسته از کتاب‌ها قرار بگیرند.

  • اولین ویژگی این کتاب‌ها این است که باید بتوانند پاسخ‌گوی سوالاتی که در ذهن کودک در مورد محیط اطرافشان و جهان هستی شکل می‌گیرد باشند
  • موضوعات مطرح شده لازمه‌ی زندگی روزمره‌‌شان باشد
  • اطلاعاتی که در اختیار کودک قرار می‌دهد باید جرقه‌ای باشد برای مکاشفه‌های بعدی
  • با خواندن این کتاب‌ها کودک باید بیاموزد که چطور علمی فکر کند و چطور به حقیقت هر موضوع پی ببرد.
  • لغات و کلماتی که برای بیان مسائل علمی استفاده می‌شود باید برای این گروه سنی قابل فهم باشد.
  • آنچه در کتاب‌های علمی حائز اهمیت بوده و ضروری است، تصاویر و عکس‌ها می‌باشد که از مهمترین ابزار آموزش علمی محسوب می‌شود
  • لازم است در این کتاب‌ها اطلاعات و مطالب آموزشی به‌روز شوند و با توجه به استانداردهای آموزشی تالیف گردند.

لیست بهترین مجموعه کتاب های علمی کودک

در این حوزه کتاب‌های متنوعی نگاشته شده تا پاسخگوی نیاز کودکان در این زمینه باشد برای آشنایی با چند مجموعه کتاب علمی بهتر است با کتابانه همراه شوید.


عکس شاخص دایره المعارف کوچک من

کتاب های دایره المعارف کوچک من

این کتاب از انتشارات محراب قلم در چندین جلد با عناوینی از جمله جانوران دنیا، فصل‌ها، گرگ‌ها، دایناسورها، دلفین‌ها و وال‌ها، بدن من، آداب معاشرت، حواس پنج گانه، خرس ها و… برای گروه سنی کودک و نوجوان تهیه و چاپ شده است. داشتن جلد سخت، صفحات تمام رنگی و تصاویر مفهومی که مکمل متن می باشند از جمله نکات مثبتی است که باعث شده این اثر جزء بهترین مجموعه کتاب‌های علمی کودک باشد.


موکاپ دایره المعارف لاروس

کتاب های دایره المعارف لاروس

این کتاب از انتشارات فرهنگ معاصر برگرفته از دانشنامه‌ی مشهور فرانسوی لاروس می‌باشد که از بهترین مجموعه کتاب‌های علمی محسوب می‌شود. در این مجموعه کتاب‌ها به موضوعات و سرفصل‌های مختلف علمی که مورد توجه اکثر کودکان و نوجوانان است مثل جهان، بدن انسان، انواع جانداران، طبیعت و گونه‌های مختلف گیاهی، اختراعات، اکتشافات، دایناسورها و … پرداخته است.

عکس شاخص مجموعه چرا وچگونه

مجموعه کتاب های چرا و چگونه

کتاب‌های علمی چرا و چگونه با بیش از 70 جلد از انتشارات قدیانی یکی از برترین مجموعه کتاب‌هایی می‌باشد که به متنوع‌ترین موضوعات پرداخته است. علوم، جانوران، دایناسور، ورزش، ژنتیک، بلایای طبیعی، عجایب هفتگانه، سیاره‌ها و سفرهای فضایی، تمدن‌ها دانش الکترونیک، اقلیم شناسی، پول، تمبر، پرچم‌ها و درفش‌ها، پل‌ها و تونل‌ها، عکاسی، اینترنت، برج ها و آسمان خراش‌ها و موضوعات جالب دیگر که نظر هر خواننده‌ای را به خود جلب می‌کند.


عکس شاخص علوم بزرگ برای بچه های کوچک

مجموعه کتاب های علوم بزرگ برای بچه های کوچک

این مجموعه از بهترین مجموعه کتاب های علمی برای گروه سنی ب و ج می‌باشد که در انتشارات شهر قلم به چاپ رسیده است. در این اثر تلاش شده با بیانی ساده و کودکانه، به سوال‌های پیچیده‌ای که راجع به موضوعات مختلف علمی برای کودکان پیش می‌آید پاسخ دهد. مطالب علمی ارائه شده در این اثر همراه با نقاشی‌های شاد و جذاب باعث شده تا مخاطب کشش بیشتری نسبت به مطالعه‌ی آن پیدا کند.


عکس شاخص مجموعه کتاب از پرنده دانا بپرس

مجموعه کتاب های از پرنده دانا بپرس

کتاب از پرنده دانا بپرس، بهترین کتاب های علمی انتشارات فاطمی در 6 جلد با عناوینی مثل، درباره‌ی سیاره زمین، درباره‌ی دایناسورها، آب و هوا، جانوران، جانوران بی‌مهره و خزندگان از برترین کتاب‌های علمی کودک می‌باشد که نگاه متفاوتی به این موضوعات علمی دارد و در قالب پرسش و پاسخ و حین روایت یک داستان نکات آموزنده و مطالب مفیدی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد. در تمام جلدهای این مجموعه پرنده‌ی دانا سعی می‌کند به زبان ساده و قابل فهم به سوالات پاسخ دهد.


عکس شاخص چراهای شگفت انگیز

مجموعه کتاب چراهای شگفت انگیز

این مجموعه از بهترین کتاب های انتشارات محراب قلم در 36 جلد تالیف شده است. این مجموعه از بهترین کتاب‌های علمی کودک می‌باشد و در هر جلد به موضوعات مختلف علمی از قبیل چراهای شگفت انگیز قرآن کریم، قطب‌ها، پستانداران، آب و هوا، نهنگ‌ها و دلفین‌ها، انقراض، دزدهای دریایی و غیره پرداخته است. در هر جلد پرسش‌های زیادی مطرح شده و سعی شده به این سوالات پاسخ داده شود. این کتاب‌ها به همراه تصاویر و عکس‌های متنوع منبع غنی از اطلاعات علمی می‌باشند.


آزمایش های دانشمندان کوچک

مجموعه کتاب های آزمایش های دانشمندان کوچک

این مجموعه از بهترین کتاب های علمی انتشارات ذکر تلاش شده تا موضوعات و مطالب علمی از طریق آزمایش‌های عملی و به شکل عینی بررسی شود تا کودکان به راحتی آن را درک کنند به همین دلیل این اثر را می‌توان جزء بهترین کتاب علمی کودک دانست. تمامی این آزمایشات به وسیله‌ی ابزار و موادی انجام می‌شود که در دسترس همگان قرار دارد و خطری برای کسی ندارد. این مجموعه کتاب‌ها برای کودکان زیر 12 سال تالیف گردیده و موضوعاتی همچون آب و هوا، زمین‌شناسی و جغرافیا و … را در بر می‌گیرد.


هدف همکاران ما در فروشگاه اینترنتی کتابانه، فراهم آوردن شرایط دسترسی آسان و سریع به بهترین کتاب‌ها و محصولات فرهنگی است و نظرات و پیشنهادات شما عزیزان می‌تواند راهنمای ما در نیل به این هدف باشد. با ارائه سؤالات و نظرات ارزشمند خود راجع به بهترین کتاب‌ های علمی کودک و روش‌های خرید کتاب‌ های علمی کودک، ما را در بهبود کیفیت و رفع کمبودها یاری نمایید. (+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت