بهترین زبان دنیا

12 زبان برتر دنیا برای موفقیت، تجارت و کار

دانستن بیش از یک زبان در دنیای امروز بسیار لازم است. بیشتر شرکت های بزرگ جهانی هستند و تقاضا برای متقاضیان چند زبانه زیاد است. اما همه زبان‌ها برابر نیستند. برخی شما را فراتر از دیگران خواهند بود. با ما همرا باشید تا بهترین زبان های برای یادگیری را به شما معرفی کنیم.

چه چیزی یک زبان را برای یادگیری مفید می کند؟

تعداد نفراتی که به آن زبان صحبت می کنند

بسیار مهم است قبل از اینکه بخواهید یک زبان را یاد بگیرید، بدانید چه تعداد با آن زبان صحبت می‌کنند. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند زبان‌هایی را یاد بگیرند که افراد زیادی به آن صحبت می‌کنند. همچنین باید در نظر بگیرید که چند نفر این زبان را به عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند. با این اطلاعات، درهای بیشتری را به روی ارتباطات جهانی باز خواهید کرد.

منطقه جغرافیایی

در اینجاست که اهداف و علایق شما مطرح می شود. آیا قصد دارید برای مدتی در یک منطقه خاص سفر کنید؟ اگر چنین است، به اینکه چه زبان هایی در آنجا صحبت می شود توجه کنید. اگر می خواهید زبانی را بیاموزید که به طور گسترده در سراسر جهان صحبت می شود، ممکن است بخواهید انگلیسی، فرانسوی یا اسپانیایی را انتخاب کنید که در همه قاره ها صحبت می شود.

قابلیت استفاده و تطبیق پذیری

هنگام انتخاب یک زبان، ممکن است بخواهید به تطبیق پذیری نگاه کنید. به طور عمده، آیا می توانید از این زبان هم در داخل و هم در خارج از کشور استفاده کنید؟ در هر دو زمینه تجاری و اجتماعی چطور؟ از خود بپرسید: “چقدر از این زبان استفاده خواهم کرد؟” یادگیری یک زبان به زمان و تلاش نیاز دارد و شما می‌خواهید زبانی را یاد بگیرید که بیشترین کاربرد را برای شما دارد!

فرصت های شغلی

به حوزه فعلی یا آینده و محل کسب و کار خود فکر کنید. اگر انتظار دارید که صنعت یا شرکت شما تجارت بین المللی زیادی انجام دهد، زبان‌هایی را یاد بگیرید که در رشته شما مفید باشد. این زبان‌ می تواند چینی، ژاپنی، ایتالیایی یا آلمانی باشد.

بهترین زبان‌های دنیا برای یادگیری

نکمایندگان زبان های مفید برای یادگیری

متداول ترین زبان دوم کدام است؟

انگلیسی

شاید تعجب کنید که انگلیسی رایج ترین زبان در جهان نیست. چینی و اسپانیایی این افتخار را دارند. اما در 55 کشور، انگلیسی رایج ترین زبان دوم است ، بنابراین اگر قصد زندگی یا تحصیل در خارج از کشور را دارید، منطقی است که زبان انگلیسی یاد بگیرید.

انگلیسی در تجارت جهانی، سفر در سراسر جهان، امور دیپلماتیک، و در فن آوری کامپیوتر استفاده می شود. نه تنها این، بلکه بسیاری از اقتصادهای برتر جهانی نیز انگلیسی زبان هستند – ایالات متحده، کانادا، استرالیا و بریتانیا. انگلیسی با تقریباً یک میلیارد انگلیسی زبان غیر بومی در جهان، بیشترین تعداد سخنرانان زبان دوم را دارد. برای خرید کتاب های آموزش زبان انگلیسی با کتابانه همراه باشید.

انگلیسی؛ متداول ترین زبان دنیا

زبانی که بیشترین مردم دنیا با آن صحبت می‌کنند؟

چینی

چینی با بیش از 1 میلیارد گویش‌ور بومی ، در آسیا و جهان به عنوان رایج ترین زبان شناخته می‌شود. اما به خاطر داشته باشید که چینی شامل ده زبان سینیتی مانند ماندارین و کانتونی است.

بنابراین آیا هنوز هم یکی از مهم ترین زبان ها برای یادگیری است؟ پاسخ مثبت است. با ظهور چین به عنوان یک قدرت جهانی، داشتن اعضای تیمی که چینی می دانند برای کسب و کارها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند

چینی، زبانی که بیشترین مردم دنیا با آن صحبت می‌کنند.

مفیدترین زبان دوم برای آمریکایی‌ها چیست؟

اسپانیایی

رایج‌ترین زبان دوم در ایالات متحده اسپانیایی است.  در واقع، تعداد اسپانیایی زبانان در آمریکا بیشتر از نفرات ساکن در اسپانیا هستند.

علاوه بر این اکثر کشورهای اسپانیایی‌زبان در آمریکای جنوبی و مرکزی واقع شده اند که در سال های اخیر مقاصد سفر بسیار محبوبی هستند. به همین دلیل، در سراسر جهان بسیاری را خواهید یافت که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. (کتاب آموزش اسپانیایی)

اسپانیایی، مفیدترین زبان دوم برای آمریکایی‌ها

در هر پنج قاره به چه زبانی صحبت می شود؟

فرانسوی

فرانسوی  دومین زبان فراگیر در جهان است . فرانسوی به عنوان باقیمانده استعمار، در پنج قاره جای پایی دارد.

فرانسوی که زبان عشق نیز نامیده می شود، در واقع برای قرن ها زبان بین المللی و دیپلماتیک بود. اخیراً، از نظر تاریخی، با ظهور ایالات متحده به عنوان یک قدرت جهانی، انگلیسی به عنوان زبان دیپلماسی غالب شده است. فرانسه هنوز هم قدرت اقتصادی و یک مقصد محبوب سفر است، بنابراین فرانسوی قطعاً زبانی برای یادگیری است! (کتاب آموزش فرانسوی)

فرانسوی، در هر پنج قاره

رایج ترین زبان مادری در اروپا کدام است؟

آلمانی

آلمانی به دلیل تعداد زیاد نفرات بومی که به این زبان صحبت می‌کنند، رایج ترین زبان در سراسر اروپا است. همچنین زبان رسمی نه تنها آلمان، بلکه اتریش و لیختن اشتاین نیز می باشد. همچنین اغلب در اروپای مرکزی و شرقی به زبان آلمانی صحبت می شود.

آلمان مسلط ترین اقتصاد اروپا باقی مانده است. به همین دلیل، اگر در اروپا تجارت می کنید یا قصد دارید در اروپا تجارت کنید، آلمانی یکی از مهم ترین زبان‌ها برای یادگیری است. این یک زبان خنده دار برای یادگیری است، اما یادگیری آن نیز به طرز شگفت انگیزی آسان است. برای بررسی کتاب های آموزش آلمانی می توانید به دسته‌بندی کتاب های آلمانی کتابانه مراجعه کنید

آلمانی، رایج ترین زبان مادری در اروپا

پرکاربردترین زبان دوم بعد از انگلیسی کدام است؟

عربی

عربی، زبان نوشتاری در بسیاری از کشورهایی است که در آن به لهجه‌های مختلف عربی صحبت می شود.زبان عربی به عنوان یک زبان عشایری شروع شد که بین قبایل متحرک صحبت می شد. 

امروزه این زبان رسمی اتحادیه عرب است که متشکل از 22 کشور مانند مصر، اردن، مراکش و امارات متحده عربی است. این مقاصد محبوب سفر، یادگیری زبان عربی را ارزشمند می کند. نه فقط این، بلکه زبان تمام تمدن اسلامی و تمام متون آن است. با بیش از 1.8 میلیارد مسلمان در سراسر جهان، جای تعجب نیست که زبان عربی در این فهرست قرار گرفته است.

عربی؛ پرکاربردترین زبان دوم بعد از انگلیسی

کدام زبان تقاضای زیادی دارد؟

پرتغالی

در حالی که ممکن است وقتی به زبان پرتغالی فکر می کنید ذهن‌تان به سمت کشور پرتغال کشیده شود، لازم است در جریان باشید که پرتغالی در واقع زبان رسمی تعدادی از کشورهای اروپا، آمریکای جنوبی، آسیا و آفریقا است. اگر این برای اثبات این که این زبان یکی از مهم ترین زبان ها برای یادگیری است کافی نبود، در اینجا موارد بیشتری وجود دارد:

پرتغالی، زبان رسمی کشور برزیل است. به دلیل اقتصاد پررونق برزیل، در حال حاضر این کشور، هفتمین کشور بزرگ در جهان، و در بخش گردشگری بسیار پویاست. صحبت کردن به زبان پرتغالی برزیل به طور فزاینده‌ای ارزشمند است و می تواند یک دارایی جدی در هر رزومه ای باشد.

پرتغالی؛ زبان تقاضای زیادی دارد

چه زبانی بیشترین استفاده را در اینترنت دارد؟

روسی

اگرچه زبان انگلیسی بر اینترنت غالب است و بیش از 50 درصد محتوای وب را تشکیل می دهد، روسیه در رتبه دوم قرار دارد. افزایش نفوذ ژئوپلیتیک روسیه نیز آن را به زبانی مفید برای به دست آوردن تبدیل می کند و همچنین در فهرست  وزارت امور خارجه ایالات متحده به عنوان زبان انتقادی قرار گرفته است.

زبان روسی

زبانی که شما را در مسیر یادگیری چینی و کره‌ای قرار می‌دهد

ژاپنی

در حالی که زبان ژاپنی به طور گسترده در خارج از ژاپن صحبت نمی شود، هنوز هم دانستن این زبان مهم است. چه بخواهید در ژاپن سفر کنید، چه عاشق فرهنگ و غذا یا فناوری باشید، دانستن زبان ژاپنی می تواند شما را از بسیاری جهات به دوردست برساند. همچنین مقدمه ای عالی برای سایر زبان های آسیایی است. برخی از حروف چینی در زبان ژاپنی وجود دارد، و با گرامر مشابه کره ای، یادگیری زبان ژاپنی شما را در مسیر یادگیری هر سه قرار می دهد.

ژاپنی؛ زبانی که شما را در مسیر یادگیری چینی و کره‌ای قرار می‌دهد

زبان سریع‌ترین اقتصاد دنیا

هندی

هندی یکی از زبان‌هایی است که بیشترتعداد گویش‌وران را دارد، به همین دلیل از مهم‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است. اما مانند سایر زبان‌ها، فقط تعداد زیاد سخنرانان نیست که باید شما را برای یادگیری زبان ترغیب کند، بلکه قدرت جهانی هم یکی از معیارهای قابل توجه است. هند بخش بزرگی از اقتصاد جهان امروزی است.

هندی؛ زبان سریع‌ترین اقتصاد دنیا

زبان هنر، فرهنگ و تاریخ

ایتالیایی

ممکن است ایتالیایی بیشترین سخنران را در این لیست نداشته باشد، اما این بدان معنا نیست که زبان مهمی برای یادگیری نیست. ایتالیا غرق در هنر، فرهنگ و تاریخ است. بسیاری از مکان‌های میراث جهانی در ایتالیا واقع شده‌اند و بسیاری از متون تاریخی به زبان ایتالیایی نوشته شده‌اند. این کشور مقصدی محبوب برای سفر است و دانستن زبان ایتالیایی به شما در سفر کمک می کند. 

ایتالیایی، زبان فرهنگ، هنر و تاریخ

زبان در حال رشد

ترکی استانبولی

زبان ترکی استانبولی با 75 میلیون نفری که به این زبان صحبت می کنند، به عنوان یکی از 15 زبان پرمخاطب دنیا شناخته می‌شود. علاوه براین 15 میلیون از مردم دنیا استانبولی را به عنوان زبان دوم استفاده می کنند.

جمهوری ترکیه کشوری مهم از نظر استراتژیک است که البته هم از نظر جغرافیایی و هم فرهنگی با شرق اروپا، آسیای مرکزی و خاورمیانه متصل است. ترکیه شانزدهمین اقتصاد برتر دنیاست و طبقه‌ی متوسط مصرف کننده‌ی آن در حال بزرگ شدن هستند. (خرید کتاب ترکی استانبولی)

زبان استانبولی

چرا زبان جدید یاد بگیریم

شما پول بیشتری کسب خواهید کرد

اگر زبان دومی بلد باشید، می توانید درآمد زیادی کسب کنید. افزودن زبان دوم به کارنامه شما می تواند افزایش حقوق را در پی داشته باشد.

مذاکره با زبان های برتر دنیا

فرصت های شغلی بیشتری خواهید داشت

جهانی شدن در حال افزایش است و جهان ما همیشه کوچکتر می شود. این مشاغل پر تقاضا ممکن است از متقاضیان انتظار داشته باشند که حداقل دو زبان را بدانند. به خصوص اگر شرکت ها در تیم های جهانی یا با شرکای تجاری خارجی کار کنند. داشتن تسلط به چندین زبان به شما کمک می کند تا در برنامه های خود برجسته شوید. (+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت