بهترین کتاب های کارآفرینی و استارتاپ

معرفی بهترین کتاب های کارآفرینی و استارتاپ

تقریبا هر کارآفرین موفقی لیستی از بهترین کتاب های کارآفرینی و استارتاپ دارد؛ کتاب‌هایی که با انتقال تجربه‌های دیگر افراد فعال در دنیای استارت آپ‌ها، حیطه افکار خوانندگان را گسترش داده و به آنان در پیدا کردن راه‌حل مشکلات مختلف کمک می‌کند. به همین دلیل است که خواندن و مطالعه مستمر، از ویژگی‌های بارز تمامی کارآفرینان موفق است.

البته فهرست بهترین کتاب های استارتاپ و کارآفرینی هر کس با دیگری متفاوت است. کتابی که در نظر یکی جزو بهترین کتاب های مدیریت یا استارتاپ و کار آفرینی است ممکن است در نظر دیگری کتاب متوسطی باشد. با این حال، چند کتاب مشخص هستند که در اغلب فهرست‌ها ردپایشان را می‌بینید. کتاب های معروف استارتاپی که هر کارآفرینی حداقل یک بار آن‌ها را خوانده و از مطالب آن در تجربه‌های روزانه‌اش استفاده کرده است.

در ادامه، فهرستی از پرفروش ترین کتاب های استارت آپ و کار آفرینی را برایتان آماده کردیم. بنابراین در صورتی که قصد خرید کتاب های استارت آپ و کار آفرینی را دارید، مطالب این صفحه برای شماست! با کتابانه همراه باشید.


کتاب نوپای ناب

کتاب نوپای ناب نوشته‌ی «اریک رایس»، کارآفرین و نویسنده آمریکایی، است. این کتاب با رویکردهای مرسوم و کلاسیک کارآفرینی و آغاز استارت آپ را به چالش می‌کشد و رویکرد استارتاپ ناب (نوپای ناب) را به عنوان جایگزین آن‌ها معرفی می‌کند. این رویکرد نه تنها به عنوان یک فرضیه در کتاب مطرح نشده، بلکه با طرح داستان تعدادی از کسب و کارهای نوپای موفق که از این رویکرد استفاده کردند، کارا بودن این رویکرد را اثبات می‌کند.

مطالب کتاب نوپای ناب در سه بخش چشم‌انداز، هدایت و شتاب طبقه‌بندی شدند و مجموعا دارای سیزده فصل است. مقدمه‌ای از «دکتر فیض‌بخش»، استاد کارآفرینی دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، به همراه یک سی‌دی فیلم سخنرانی اریک رایس در شرکت گوگل با برگردان فارسی هم در این اثر گنجانده شدند.

کتاب نوپای ناب در سال 2013 جایزه پرفروش‌ترین کتاب سال در سایت آمازون را از آن خود کرد و به عنوان یکی از بهترین کتاب های استارت آپ و کار آفرینی شناخته می‌شود.

خرید کتاب نوپای ناب

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی بهترین کتاب های آموزش بورس در ایران


کتاب صفر به یک پیتر تیل

اگر به دنیای استارتاپ‌ها علاقه‌مند باشید، قطعا با نام «پیتر پیل» آشنا هستید؛ بنیانگذار شرکت «PayPal» و از سرمایه‌گذاران ابتدایی پلتفرم فیسبوک؛ کسی که هم اکنون با ثروت 2.2 میلیارد دلار در فهرست ثروتمندترین افراد حال حاضر دنیا قرار دارد. کتاب صفر به یک تیل شرحی از چگونگی پدید آمدن شرکت‌های بزرگ از هیچ است. چگونه یک استارت آپ خوب به وجود می‌آید و در مسیر موفقیت در نهایت به شرکتی بزرگ و تاثیرگذار تبدیل می‌شود.

ارتباط میان نوآوری با تولید ثروت، تولید محصول و سرمایه‌گذاری، ماهیت رقابت و اهمیت یک تیم خوب از مباحث کتاب صفر به یک هستند. «الون ماسک» درباره این کتاب گفته: « پیتر تیل خالق چندین شرکت نوآوری و تغییردهنده بازی است. صفر به یک به ما می‌گوید که او چگونه اینکار را کرده است.»

خرید کتاب صفر به یک

کتاب چک لیست استارتاپ

کتاب چک لیست استارتاپ اثر «دیوید اس. رز»، سرمایه‌گذار شناخته‌شده‌ی استارت آپ‌های حوزه تکنولوژی  و موسس «New York Angles»، است. او در این کتاب به پایه‌ای‌ترین مباحث مرتبط با آغاز یک شرکت پرداخته است. در واقع کارآفرینان با مطالعه این کتاب با تعدادی از اشتباهات اساسی و مهمی که ممکن است در ابتدای کار با آنان روبه‌رو شوند آشنا می‌شوند.

نویسنده در کتاب چک لیست استارتاپ از یک ایده خام آغاز می‌کند. به شما می‌آموزد که چگونه آن را به محصول نهایی‌تان تبدیل کرده و سپس آن را در بازار ارزیابی کنید. در ادامه خوانندگان با تقسیم‌بندی‌ها و کارهای اداری مختلف از قبیل جلسات جذب سرمایه و ارائه‌ها آشنا می‌شوند.

در مجموع، کتاب چک لیست استارت آپ جزو کتاب های برتر استارت آپ و کارآفرینی مخصوصا برای کارآفرینانی است که قصد آغاز فعالیت‌شان را دارند.

کتاب چک لیست استارتاپ اثر دیوید اس. رز

کتاب هنر جذب سرمایه در استارت آپ ها

کتاب هنر جذب سرمایه در استارت آپ ها همانطور که از نامش هم مشخص است، به فرآیند جذب سرمایه می‌پردازد. تقریبا همه‌ی کارآفرینان بر این که جذب سرمایه‌گذار مناسب یکی از پرچالش‌ترین کارهای مسیر یک استارتاپ است توافق نظر دارند. این کتاب تلاش می‌کند تا با بررسی زوایای مختلف تأمین مالی استارت آپ‌ها و ایجاد آمادگی در کارآفرینان از سختی این چالش بکاهد.

کتاب هنر جذب سرمایه در استارت آپ ها  نشان می‌دهد که جذب سرمایه خود به مهارت‌های خاصی نیاز دارد و تخصص در زمینه فعالیت استارت آپ به تنهایی کمکی به شما نمی‌کند. در ادامه مجموعه‌ای از نکات مهم و کلیدی را به خوانندگان یادآوری کرده و آمادگی اولیه لازم جهت رویارویی با این چالش را در آنان به وجود می‌آورد.

با توجه به اهمیت بالای جذب سرمایه در استارت آپ‌ها، بسیاری، کتاب هنر جذب سرمایه در استارت آپ ها را یکی از بهترین کتاب های استارت آپ و کارآفرینی می‌دانند.

خرید کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آپ ها

کتاب استارت آپ شما

کتاب استارتاپ شما نوشته «رید هافمن»، کارآفرین و سرمایه‌گذار موسس «سایت لینکدین»، است. این کتاب به توضیح فضای استارت آپ‌ها می‌پردازد و یک نقشه کلی برای کسانی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند، ترسیم می‌کند.

ویژگی‌های خاص مدیر یک کسب و کار استارتاپی، اهمیت شبکه‌سازی، استفاده هوشمندانه از موقعیت‌ها و فرصت‌ها، لزوم انعطاف‌پذیری و … از مباحثی هستند که در کتاب استارت آپ شما به آنان پرداخته می‌شود. این کتاب در 7 فصل نوشته شده و در انتهای هر فصل راهکار عملی مربوط به آن مبحث بیان می‌شود.

خرید کتاب استارت آپ شما

کتاب استراتژی اقیانوس آبی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی به قلم «دبلیو چان کیم» و «رنه مابورنیا» نوشته شده است. نویسندگان در این کتاب توضیح می‌دهند که چرا بهتر است به جای ورود به یک بازار شناخته شده و پر از رقابت، بازار خاص خود را بسازید. در مشتریان باالقوه خود نیاز ایجاد کنید و محصول‌تان را به آنان ارائه کنید.

اما حتی همین بازارهای بکر هم (که در کتاب با نام اقیانوس آبی به آنان اشاره می‌شود)  دیر یا زود به محلی برای رقابت برندهای قدیم و جدید تبدیل می‌شوند. در این صورت چه باید کرد؟ این سوالی است که با خواندن کتاب استراتژی اقیانوس آبی به جواب آن می‌رسید.

خرید کتاب استراتژی اقیانوس آبی انتشارات کتیبه پارسی

کتاب خلق مدل کسب و کار

کتاب خلق مدل کسب و کار نوشته‌ «الکساندر استروالدر» و «ایو پیگنیور»، از بهترین کتاب های استارتاپ و کارآفرینی است. نویسندگان در این کتاب یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک استارت آپ را بررسی می‌کنند، یعنی مدل کسب و کار. مدل کسب و کار در واقع راهی است که شرکت شما را به درآمد می‌رساند و محل سود استارتاپ را مشخص می‌کنند.

کتاب خلق مدل کسب ‌و کار به خوانندگان نشان می‌دهد چگونه ایده‌های خدمات و محصولات‌ استارت آپ شان را در قالب یک مدل کسب و کار ارائه کنند. به این شکل نوآوری‌هایتان را در یک قالب درآمدزا قرار می‌دهید و توجه سرمایه‌گذاران را بدست می‌آورید. از طرفی دانستن دقیق مدل کسب و کارتان به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با چالش‌های مختلف مالی روبه‌رو شوید و راهکارهای خلاقانه‌تری در قبال آنان اتخاذ کنید.

کتاب خلق مدل کسب و کار یکی از کتاب های برتر کارآفرینی و استارت آپ است و مطالعه آن را به تمامی کارآفرینان و صاحبین مشاغل توصیه می‌کنیم.

خرید کتاب خلق مدل کسب و کار نشر شمشاد

کتاب مدل کسب و کار شما

کتاب مدل کسب و کار شما توسط گروهی از نویسندگان شامل تیم کلارک، الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور نوشته شده است. این کتاب از مفهوم مدل کسب و کار سازمان‌ها استفاده می‌کند تا زندگی حرفه‌ای خوانندگان را دگرگون کند.

در نظر نویسندگان کتاب، فقدان تفکر سازمان یافته در زندگی حرفه‎‌ای افراد، مانع از موفقیت آنان در سطوح مختلف می‌شود. به همین دلیل کتاب مدل کسب و کاری شما با مدل‌سازی حرفه‌ای تلاش می‌کند تا یک روش ساده ولی در عین حال موثر برای برقراری هماهنگی میان محیط کاری مدرن و نیازهای شخصی‌تان پیاده کند. این اثر یکی از بهترین کتاب های استارت آپ و کارآفرینی در زمینه توسعه شخصی است.

خرید کتاب مدل کسب و کار شما

کتاب مصائب من در حباب استارت آپ

کتاب مصائب من در حباب استارت آپ نوشته «دنیل لاینز» است. او در این کتاب از تجربه کاری خود در «سیلیکون‌ولی» می‌گوید. از محیط استارت آپ‌ها و شرکت‌هایی که با آنان همکاری کرده و ماجراهایی که به چشم دیده. لاینز این کتاب را با لحنی طنز نوشته و وضعیت دسیسه‌چینی‌ها و بلاهت‌های سازمانی که گریبان‌گیر استارت آپ‌ها شدند را بیان می‌کند.

اگر اخبار استارت آپ‌های مختلف را دنبال می‌کنید و به ماجراهای سیلیکون‌ولی علاقه دارید، مطالعه کتاب مصائب من در حباب استارت آپ را بهتان پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب جزو پرفروش ترین کتاب های استارت آپ و کار آفرینی است و استقبال بسیاری از آن شده.

خرید کتاب مصائب من در حباب استارت‌آپ اثر دنیل لاینز

کتاب ایده عالی مستدام

کتاب ایده عالی مستدام نوشته «چیپ هیث» و «دن هیث»، یکی  دیگر از بهترین کتاب های استارت آپ و کارآفرینی است. این دو برادر با طرح 6 اصل، به خوانندگان می‌آموزند چگونه ایده‌های خود را به بهترین شکل به دیگران منتقل کنند. چرا که حتی بهترین ایده‌ها هم در صورتی که به درستی منتقل نشوند، هیچگاه موفق  نخواهند شد.

 کتاب ایده عالی مستدام در واقع راهی برای افزایش ماندگاری و قدرت پیام‌تان هستند. تا بتوانید سخنان‌تان را به تأثیرگذارترین شکل ممکن منتقل کنید و به این شکل، ایده‌های ماندگاری از خود به جا بگذارید. این اثر جزو کتاب های معروف استارت آپی است و به 28 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

خرید کتاب ایده عالی مستدام

کتاب خودباوری در خلاقیت

کتاب خودباوری در خلاقیت نوشته «تام کلی» و «دیوید کلی»، اثری درباره خودباوری و اعتماد به توانایی‌های خود است. این ویژگی، یکی از اساسی‌ترین خصوصیاتی است که یک کارآفرین باید داشته باشد. در غیر این صورت از پس ساده‌ترین کارها هم بر نخواهد آمد.

کتاب خودباوری در خلاقیت نشان می‌دهد چگونه از تمام خلاقیت درونی‌تان استفاده کنید و بدون دلهره یا نگرانی از عدم کمال ایده‌هایتان، آنان را بیان کنید. خلاقیت تنها محدود به یک گروه خاص نیست و کتاب خودباوری در خلاقیت، این حرف را به شما ثابت می‌کند.

خرید کتاب خودباوری در خلاقیت

در فهرست بالا، تعدادی از بهترین کتاب های استارتاپ و کار آفرینی را برای شما معرفی نمودیم. جهت خرید کتاب های استارت آپ و کار آفرینی کافی است به سایت کتابانه مراجعه کنید و آثار مورد نظرتان را انتخاب کرده و پس از افزودن آنها به سبد خرید و ثبت سفارش، در اسرع وقت آنها را درب منزل خود تحویل بگیرید.

شما نیز اگر کتاب خوبی در زمینه کارآفرینی و استارتاپ می‌شناسید یا پیشنهاد و انتقادی نسبت به سایت کتابانه دارید، برای ارائه خدمات بهتر، آن را با ما به اشتراک بگذارید. کتابانه همراه مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات شما می‌باشد.

مطالعه‌ی بیشتر: معرفی ۱۱ کتاب از سرگذشت رهبران و کسب و کارهای موفق


سوالات متداول:

برای آغاز یک استارت آپ چه کتاب‌هایی بخوانم؟

فهرستی که در این صفحه مشاهده می‌کنید، گزیده‌ای از بهترین و پرفروش ترین کتاب های استارتاپ و کار آفرینی بوده و مخصوص کسانی است که قصد کارآفرینی و شروع یک استارت آپ را دارند.

کتاب های برتر استارتاپ و کارآفرینی کدامند؟

کتاب صفر به یک پیتر تیل، کتاب نوپای ناب اریک رایس و کتاب هنر جذب سرمایه در استارت آپ ها از جمله کتاب های برتر استارتاپ و کارآفرینی هستند که در این صفحه معرفی شدند.

برای خرید کتاب های استارتاپ و کار آفرینی به کدام سایت مراجعه کنم؟

سایت‌های متعددی کتاب های استارتاپ و کار آفرینی را عرضه می‌کنند. یکی از این سایت‌ها، فروشگاه اینترنتی کتابانه است که با اعمال تخفیف‌های دوره‌ای بر محصولات خود، بهترین قیمت بازار را دارد.

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت