بهترین کتاب های مذهبی کودک

معرفی 7 اثر از بهترین کتاب های مذهبی کودک

برای داشتن آگاهی از مسائل دینی و مذهبی و رسیدن به بینش و نگرشی مذهبی لازم است از دوران کودکی گام برداشت. یکی از بهترین مسیرها برای محقق شدن این امر خواندن کتاب، برای کودکان و آشنا کردن آنها با مطالعه‌ی کتاب‌های دینی و مذهبی است. اما شاید بخش عمده‌ای از این مباحث برایشان قابل فهم نباشد به همین دلیل کتاب‌هایی تالیف شده‌اند که مضامین مذهبی را به زبانی ساده و جذاب برای این گروه سنی بیان می‌کنند. در اینجا نیز سعی شده است تا بهترین کتاب‌های مذهبی کودک معرفی و بررسی شوند.

اهمیت مطالعه ی کتاب های مذهبی برای کودکان

باید به کودکی همانند یک ریشه نگریست که آینده‌ را خواهد ساخت و هرچه در کودکی آموخته شود عمیق‌تر در ذهن می‌ماند، نهادینه می‌‍شود و تاثیرگذارتر خواهد بود. پس اگر در همان کودکی عقاید مذهبی و دینی برای کودک تبیین شود مسیر درست و شایسته‌تری را انتخاب خواهد کرد و نوجوانی، که روزهای پر اضطراب و پر تشویشی است را به شکل عاقلانه‌تری پشت‌سر خواهد گذاشت. بنابراین مطالعه‌ی کتاب‌های کودک و نوجوان کمک شایانی به آنها خواهد کرد.

لیست برترین کتاب های مذهبی کودک

برای آشنایی با بهترین کتاب‌های مذهبی برای کودک این مقاله نوشته شده است تا مراجعه کنندگان برای خرید کتاب‌های مذهبی کودک و یا داستان کودک ونوجوان از فروشگاه اینترنتی کتابانه بتوانند از آن استفاده نمایند.


معرفی 7 اثر از بهترین کتاب های مذهبی کودک

مجموعه کتاب کودکان می پرسند

این مجموعه از بهترین کتاب‌های مذهبی کودک از انتشارات قدیانی می باشد. اثری آموزشی و پرمحتوا می‌باشد که برای مطالعه‌ی مخاطب کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر درآمده است. ذهن کودکان و نوجوانان همواره مملو از پرسش‌های گوناگون می‌باشد؛ پرسش‌هایی در زمینه‌هایی همچون راز خلقت انسان، چگونگی وجود خداوند و بسیاری مسایل معنوی دیگر؛ والدین محترم از پاسخ اغلب این سوالات مطلع هستند اما قادر به شرحشان نیستند. زیرا معمولا نمی‌دانند که با چه نوع گفتار و بیانی باید به تفهیم و توصیف پاسخ‌های خود بپردازند. در نتیجه، جهت کمک به فرزندان خویش و رفع ابهامات آن‌ها، باید از ابزاری مناسب بهره بگیرند یکی از این ابزارها کتاب‌ها هستند.


معرفی 7 اثر از بهترین کتاب های مذهبی کودک

مجموعه کتاب خدای ما چه جوریه؟

این مجموعه از بهترین کتاب‌های مذهبی کودک از انتشارات قدیانی می‌باشد. زبان ساده، روان، جملات کوتاه و تصاویر رنگی آمده در این مجموعه موجب می‌شود تا کودکان به سادگی با آن ارتباط برقرار کنند و با مطالعه‌ی داستان‌ها و ایجاد تصویر ذهنی، به صورت ملموس و عینی با خدای خود و توانمندی‌هایش بیشتر آشنا شوند. هم چنین در صفحه‌ی پایانی چند جمله به صورت سوالی مطرح شده است که ذهن کودکان را درگیر کرده و آنها را تشویق به فکر کردن و یادگیری می‌کند.


معرفی 7 اثر از بهترین کتاب های مذهبی کودک

مجموعه کتاب این همه هدیه از خداست

این مجموعه از بهترین کتاب‌های مذهبی کودک از نشر جمال با هدف آشنایی با انواع نعمت‌های الهی و اهمیت وجود آنها برای گروه سنی کودک تهیه و به چاپ رسیده است. صفحات مصور، متن ساده و رنگ آمیزی شاد تصاویر یکی از نکاتی است که موجب جذابیت داستان های این مجموعه میان کودکان شده است.


معرفی 7 اثر از بهترین کتاب های مذهبی کودک

کتاب دایره‌المعارف پیامبران

این اثر از بهترین کتاب‌های مذهبی کودک انتشارات محراب قلم می‌باشد و در نگارش این کتاب سعی شده تاثیرگذارترین و مهم ترین بخش‌های زندگی پیامبران بیان شود و به پیامبرانی اشاره شده که به طور صریح در قرآن کریم، آیاتی در تایید آن‌ها آمده است. با خواندن این کتاب در گوشه ای به تماشای تاریخ می نشینیم و با مطالعه ی آن، راه درست را از بیراهه تشخیص می دهیم و انتخاب می کنیم. در این اثر نام هر پیامبر را با صفت بارز در ابتدا آورده و با تعریف داستان‌هایی از زمان زندگی، معجزه‌ها، احادیث و در نهایت با شناسه‌ای مفید از نام، لقب، مشکلات، ویژگی‌ها و روایت‌هایی از قوم هر پیامبر و سوره‌هایی که نام پیامبران در آن آمده می‌پردازد.


معرفی 7 اثر از بهترین کتاب های مذهبی کودک

کتاب خدایا اجازه

این اثر از بهترین کتاب‌های مذهبی کودک نشر جمال می‌باشد که با کلامی شیوا و روان، در کنار تصویرگری رنگارنگ و کودکانه ای که داردمسائل مذهبی را برای کودکان بیان می‌کند تا جذاب‌تر شود. شیوه ی ارائه پاسخ ها و مطالب به گونه ای است که کودکان به همان صورت که صدای خدا را در وجودشان می شنوند، از این کتاب نیز آن را دریافت کنند. همچنین باید گفت مطالب ارائه شده از پاسخ به اکثریت و مهم ترین سوالات کودکان و موضوعات مورد علاقه شان می باشد.


کتاب ما کودکان مسلمان

این اثراز بهترین کتاب‌های مذهبی کودک از انتشارات قدیانی می‌باشد. آموزش اصول دینی و اخلاقی به کودکان هنگامی که در کتاب های مصور و در قالب شعر انجام می شود بسیار تاثیر گذارتر و ماندگارتر است. کارشناسان متعقدند که کتاب های مصور علاوه بر تقویت قوه‌ی تخیل و خلاقیت کودکان، سبب پیشرفت یادگیری زبان در آن‌ها می شود.


کتاب جشن عبادت من (جشن تشریف)

این اثراز بهترین کتاب‌های مذهبی کودک از انتشارات پیام مشرق می‌باشد. کتاب جشن عبادت من درباره‌ی جشن تکالیف دختران می‌باشد. راوی کتاب دختری است که به سن تکلیف رسیده، او اعتقاد دارد که تکلیف به معنای انجام دادن کاری سخت و دشوار است اما عبادت خداوند که کار لذت بخشی باید باشد، پس ترجیح می‌دهد اسم جشنش را تشریف بگذارد نه تکلیف. 


مطالعه‌ی این مقاله به شما کمک می‌کند تا با بهترین کتاب های مذهبی و آموزش مسائل مهم در این زمینه آشنا شوید. جهت سفارش و خرید این کتاب‌ها می‌توانید به سایت فروشگاه کتابانه مراجعه نمایید +

آشنایی با مقالات مرتبط: بهترین کتاب های مهد قرآن

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت