7 اثر از بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی

7 اثر از بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی به نوجوانان

آنچه پدر و مادر برای پرورش نوجوانشان باید به آن توجه کنند آموختن مهارت‌های اجتماعی و فردی به آنهاست. اگر فرزندان این مهارت‌ها را بیاموزند از احساساتش به موقع استفاده می‌کنند و به استقلال فکری لازم خواهند رسید.
رسیدن به آگاهی از خود، مدیریت برنامه‌های شخصی، شناخت جامعه و رفتارهای اجتماعی، همچنین چگونگی ارتباط برقرار کردن و قدرت تصمیم گیری و پذیرفتن عواقب آن از جمله مواردی است که کودک باید به آنها دست یابد.

اهمیت آشنایی با کتاب مهارت های اجتماعی و خودشناسی برای نوجوان

دوران کودکی و نوجوانانی زمان مناسبی است که کودک آماده شود تا در سنین بزرگسالی وارد اجتماع گردد؛ بنابراین باید نیازهای جامعه و چگونگی مواجهه با آن را بشناسد. ساده‌ترین راه برای دسترسی به این آگاهی خواندن کتاب‌هایی است که سعی دارند این مسائل را آموزش دهند. کتاب‌هایی با موضوع خودشناسی و آموزش مهارت‌های اجتماعی و فردی بهترین گزینه برای رسیدن به این امر است.

لیست بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی

این مقاله جهت آشنایی والدین و نوجوانان با کتاب‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی و فردی نوشته شده و علاقه مندان می‌توانند برای مطالعه‌ی توضیحات این کتاب‌ها به سایت کتابانه مراجعه نمایند.


7 اثر از بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی به نوجوانان

کتاب راهنمای دختر امروزی

مجموعه‌ی راهنمای دختران امروزی که توسط انتشارات ایران بان به چاپ رسیده یکی از بهترین کتاب‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی مختص دختران نوجوانی است که دوران بلوغ را سپری می‌کنند. این کتاب تلاش می‌کند تا برخی از مهمترین مهارت‌های زندگی و اصول آداب اجتماعی را به نوجوانان بیاموزد. در این دوران دختران معمولاً با مشکلات خاصی مواجه می‌شوند که وجود یک راهنما و مشاور در کنار آن‌ها می‌تواند راه گشایشان در امورات مختلف باشد.


7 اثر از بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی به نوجوانان

کتاب چطور باید زنده بمانیم

این اثراز بهترین کتاب‌های رفتارهای اجتماعی و خودشناسی برای نوجوانان از انتشارات ایران‌بان می‌باشد. این مجموعه با ایده‌های جذاب، راه‌هایی برای کنار آمدن با مشکلات کوچک و بزرگ را آموزش می‌دهد. نویسنده این کتاب، روانپزشک است و هم بچه ها را به خوبی می شناسد و هم بزرگترها را و می داند چگونه مسائل را از حالت مصیبت وار خارج و برای حل مسائل راه کارهایی را ارائه می دهد. سال های نوجوانی دوره‌ای است که به دلیل تغیراتی در جسم و روح، زندگی کمی دشوار و پیچیده می شود و البته با لذت بزرگ شدن نیز همراه است. با مطالعه این کتاب تقریبا می‌توان کلیه سوالات و مشکلات خود را حل کرد.


7 اثر از بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی به نوجوانان

کتاب رفیق مثل غارنشین ها نباش ! باکلاس باش

این اثر از بهترین کتاب‌های مهارت‌های اجتماعی و فردی از انتشارات ایران بان می‌باشد و درباره‌ی برخی از رفتارهای نا پسندی است که بعضی اوقات برخی از کودکان و حتی بزرگسالان انجام می دهند. این کتاب سعی دارد ابتدا با بیان این رفتارهای نا پسند و تعریف چند داستان، مخاطب به عمق مسئله و کارهای ناپسندی که ممکن است انجام داده باشد پی ببرد و بعد از آن او را با چند شگرد آموزشی با کارهای پسندیده و مثبت آشنا کند و اصلی ترین نکته‌ای که باعث تغییر نگرش و رسیدن به رفتار بهتر می شود را در پنج راهکار آموزش می‌دهد.


7 اثر از بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی به نوجوانان

کتاب رفیق زورگویی مایه دردسره! عاقل باش

این اثر از بهترین کتاب‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی در نوجوانان می‌باشد که در انتشارات ایران بان به چاپ رسیده است. یکی از مشکلات و معضلاتی که ممکن است گریبان گیر کودکان و نوجوانان شود، زورگویی به دیگران و مورد زور گویی قرار گرفتن از طرف بعضی از هم کلاسی‌ها و همسالان است. برای مقابله با این مسئله ابتدا باید کودکان با مفهوم زور گویی آشنا شوند و سپس راهکارهای مقابله با آن را بیاموزند.


7 اثر از بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی به نوجوانان

کتاب رفیق بی ادب نباش! با نزاکت باش

این اثر از بهترین کتاب‌های آموز مهارت‌های اجتماعی و فردی برای نوجوانان است که در نشر ایران‌بان به چاپ رسیده است. این اثر درباره‌ی آموزش رفتار مودبانه، انجام رفتارهای صحیح و آداب معاشرت می‌باشد که به طور کل بر پایه و اساس ادب و نزاکت نوشته شده است. ادب یعنی مهارت و نشانه‌ای که همه ما برای دلپذیر کردن وضع زندگی باید بیاموزیم و به آن اهمیت دهیم. مودب بودن دشوار نیست و این کتاب سعی دارد آداب معاشرت بامزه و آسانی را با کلامی کاملاً دوستانه به ما یادآوری کند تا ما انسانی با نزاکت در این جامعه باشیم.


7 اثر از بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی به نوجوانان

کتاب رفیق عصبانی نباش! خونسرد باش

این اثر از بهترین کتاب‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی و فردی از نشر ایران‌بان می‌باشد که درباره عصبانیت و خشم و راه‌های کنترل و تسلط بر آن است. همه ممکن است عصبانی شوند ولی این مهم است که برخی می‌توانند آن را کنترل کنند و برخی دیگر هم اصلاً از پس آن بر نمی‌آیند. عصبانیت می‌تواند برای مدت طولانی همراه ما باشد و حتی ممکن است در دوره بزرگسالی نیز هنوز درباره اتفاقی که در کودکی برایمان افتاده عصبانی باشیم.


7 اثر از بهترین کتاب های آموزش مهارت های اجتماعی به نوجوانان

کتاب رفیق هوشمندانه پول در بیار

این کتاب از بهترین کتاب‌های آموزش مهارت های اجتماعی و فردی است. مدیریت هوش مالی نیز جزء مهارت‌هایی است که نوجوانان باید از آن برخوردار باشند، این موضوع شامل پول در آوردن، خرج کردن و پس انداز کردن می‌باشد. در کتاب رفیق هوشمندانه پول در بیار، جمع کن، خرج کن و ببخش، مولف کوشیده تا کودکان را با اهمیت این مقوله آشنا کرده و با ارائه‌ی برخی اطلاعات و آموزش‌ها، هوش مالی آن‌ها را بالا ببرد.


این مقاله جهت آشنایی با کتاب‍های حوزه آموزش مهارت‌های اجتماعی و فردی و یا کتاب‌های خودشناسی برای گروه سنی نوجوان گردآوری شده است. برای آشنایی با این کتاب‌ها می‌توانید به سایت فروشگاه کتابانه مراجعه نمایید.(+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت